... למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל
עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות
בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול
עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול
עובדים מה קורה כשמנהלים עוקפים ... שישנן טעויות נפוצות בארגונים, שבהן מנהלים בכירים או בעלי עסקים עוקפים סמכויות של המנהלים הזוטרים או האחראים הישירים
לעובדים. אליעד מתאר מצב שבו מנהל בכיר, לדוגמה, מנהל מחלקה או מנכל, מדבר ישירות עם
עובד תחתיו, למרות שקיים מנהל אמצעי
שהעובד כפוף לו ישירות. הוא מציג ... המנהל הזוטר. אולם אליעד מדגיש כי זוהי פעולה בעייתית מאוד לטווח הארוך, כיוון שהיא פוגעת בסמכותו של המנהל הזוטר, גורמת
לעובדים להבין כי לא משנה מה ... כיוון שהם מאבדים את תחושת האחריות והסמכות, ובסופו של דבר מאבדים גם את המוטיבציה לפעול ולשפר את עצמם. הוא מתאר מצב שבו
העובדים כבר לא מתייחסים להוראות ... איך להכשיר את המנהלים שתחתיהם לנהל בצורה אפקטיבית. כאשר המנהל הישיר פונה למנהל הבכיר עם בעיה ואומר אני לא יודע איך לגרום
לעובד להקשיב לי, המנהל הבכיר פונה ישירות
לעובד במקום ללמד את המנהל הזוטר כיצד ... יכולת של המנהל הבכיר עצמו ללמד ולהדריך את המנהלים שתחתיו, ולכן במקום להכשיר אותם הוא מעדיף לעקוף אותם ולפעול ישירות מול
העובדים. רצון להמחיש
לעובדים שיש סמכות עליונה מעבר למנהל הישיר, מה שיכול לגרום לכך
שהעובדים יקשיבו למנהל הבכיר גם ... הארוך: פגיעה בסמכות ובמעמד של המנהלים הזוטרים. פגיעה ביכולת ההתפתחות האישית והניהולית של המנהלים הזוטרים. יצירת תלות של
העובדים במנהל הבכיר, מה שמונע ... היחסים בתוך הארגון, יצירת תחושת חוסר ודאות וזלזול במערכת הניהולית הפנימית. אובדן המוטיבציה והנכונות של המנהלים הזוטרים
והעובדים לקחת אחריות מלאה על המשימות שלהם. מהי הדרך הנכונה לנהל מנהלים
ועובדים בארגון? הדרך הנכונה ... וליצור פתרונות באופן עצמאי. המנהל הבכיר צריך לתמוך במנהלים שלו, להקשיב להם, לעזור להם לנתח בעיות וללמד אותם כיצד לדבר עם
העובדים שלהם ולנהל אותם ביעילות. בנוסף, המנהל הבכיר צריך להבין שהמטרה שלו אינה רק
שהעבודה תתבצע באופן מיידי, אלא
שהעבודה תתבצע לאורך זמן באופן איכותי ואפקטיבי, על ידי מנהלים
ועובדים בעלי מוטיבציה גבוהה ויכולת התפתחות מתמדת. מה החשיבות של היחסים הבין - אישיים בניהול
עובדים? אליעד מסביר גם על החשיבות של יחסים בין - אישיים עם
העובדים, מעבר לרמה המקצועית בלבד. הוא מדגיש שכדי לנהל
עובדים בצורה אפקטיבית לאורך זמן, יש צורך לטפח איתם יחסים בין - אישיים טובים. מנהל צריך לגרום
לעובדים להרגיש שהם חשובים, מוערכים ואהובים, וכך
העובדים יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה יותר לתרום לארגון ולהצליח בתפקידם. לדבריו, אם מנהלים יתייחסו
לעובדים כאל חברים ויצליחו לגרום להם לחוש חיבור אישי ורגשי למקום
העבודה ולמנהל, אז
העובדים ירצו בטובת הארגון ויעשו ... שההשקעה במערכות היחסים, בדיוק כמו ההשקעה בידע מקצועי, היא חיונית והכרחית להצלחתו של הארגון. איך לנהל מנהלים? עקיפת סמכות
בעבודה טיפים לניהול