אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
4:28למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
למה בכלל לקום בבוקר לעבודה?

אדם שואל "למה בכלל לקום בבוקר לעבודה, בשביל מה להתאמץ, מה זה נותן לי בכלל?" כאשר שאלה כזו עולה, היא מייצגת תחושה עמוקה של חוסר משמעות וחוסר מוטיבציה בחיים. האדם מתקשה להבין את הערך או התועלת במאמץ שהוא משקיע. בכל תשובה אפשרית לשאלות מסוג זה קיימת מלכודת: כל סיבה שתינתן תוביל מיד לשאלה נוספת "ומה התועלת בכך?". למשל, אם התשובה תהיה "כדי לממש את עצמך", התגובה תהיה "ולמה אני צריך לממש את עצמי?", וכך הלאה. האדם נמצא במצב בו אף תשובה לא נתפסת אצלו כבעלת משמעות מספקת.

מהי המלכודת בשאלה "בשביל מה לעשות משהו"?

המלכודת בשאלה "בשביל מה לעשות משהו?" היא שכל תשובה מובילה מיד לשאלה חדשה. למשל, אם אומרים לו "כדי שיהיה לך טוב", הוא מיד יאמר "ולמה אני צריך שיהיה לי טוב?". זה מעגל אינסופי של שאלות ותשובות שאינן מספקות את האדם. זה מצב בו הוא לכאורה אינו מוצא משמעות או סיבה מספיק טובה לכלום, אך כאן קיימת נקודה קריטית וחשובה: עצם השאלה נובעת מכך שלאדם רע. אם לא היה לו רע, הוא לא היה מחפש סיבות לפעול ולא היה שואל "בשביל מה?". השאלה היא ביטוי לחוסר שביעות הרצון שלו מהמצב הקיים.

למה אדם שטוען שאין סיבה לעשות כלום, עדיין מרגיש רע?

כשמישהו אומר "אני לא מבין למה אני צריך לעבוד, אין לזה משמעות בשבילי", ניתן לשאול אותו שאלה חשובה: "האם העבודה עצמה עושה לך רע?". סביר מאוד שהוא יגיד "כן, רע לי, אני סובל כשאני עובד". למה חשוב לשים לב לזה? כי אם הוא אומר שהפעילות עצמה גורמת לו לסבל, הרי שהוא בהכרח כן מייחס משמעות למשהו בחיים, כי לא ניתן להרגיש רע ללא השוואה לדבר אחר שנחשב לטוב. לדוגמה, אם אדם אומר "קשה לי בעבודה כי אני מתעייף, כי זה מאמץ גדול מדי, כי זה בזבוז זמן", פירוש הדבר שבעיניו יש מצב טוב יותר, למשל מנוחה, חוסר מאמץ, או ניצול טוב יותר של הזמן.

כיצד מחשבה שמשהו הוא רע, מוכיחה שיש משמעות לחיים?

כדי להרגיש שרע לנו, אנו חייבים להאמין שיש משהו טוב יותר. למשל, אדם שמרגיש שרע לו בעבודה כי הוא "מבזבז את הזמן", מוכיח שבשבילו קיים מצב שבו הוא אינו מבזבז את הזמן, וזה מצב טוב עבורו. בעצם, בכל פעם שאדם חש אי נחת או כאב ממשהו, זה מעיד שהוא מאמין שקיים מצב טוב יותר, בעל משמעות רבה יותר עבורו. אילו לא הייתה משמעות לשום דבר, לא ניתן היה לחוש רע משום דבר.

מה אפשר לומר לאדם שלא מוצא משמעות בשום דבר?

כאשר אדם אומר "בשביל מה לי לעשות משהו?" אפשר לשאול אותו האם העשייה עצמה גורמת לו סבל או רק שהוא לא מוצא משמעות בעשייה זו. כמעט תמיד האדם יענה שהוא סובל מהעשייה. אם הוא היה נמצא במצב שבו הוא פשוט לא מוצא סיבה אבל גם לא סובל, הרי שהיה במצב נייטרלי וטוב יחסית. אך אם הוא אומר "זה עושה לי רע", פירוש הדבר שיש לו מחשבה על מצב טוב יותר, מצב של חוסר סבל או של שמחה כלשהי. מכאן ניתן להסיק שכן קיימת עבורו משמעות מסוימת לחיים, והוא פשוט אינו מודע לה או לא מייחס לה מספיק חשיבות.

כיצד ניתן לצאת ממצב של חוסר משמעות וחוסר רצון לפעול?

אם אדם מודה שהוא סובל או מרגיש רע, הפתרון עבורו הוא לברר לעומק מהו הדבר שהוא תופס כטוב ושאליו הוא רוצה להגיע. עליו לשאוף להשיג את אותו מצב טוב. אם הוא יחליט לוותר על המצב הטוב הזה, הוא גם לא ירגיש יותר סבל מהעשייה הנוכחית. למשל, אם העבודה קשה לו כי הוא מאמין שנוחות או פנאי הם מצב טוב יותר, יש לו שתי אפשרויות:
  • לשאוף להגיע לאותו מצב טוב (נוחות, מנוחה).
  • לוותר לחלוטין על השאיפה לנוחות, וכך העבודה לא תיתפס עוד כרעה.
הסבל שלו נובע מהפער בין הרצוי (נוחות, פנאי) למצוי (מאמץ, עבודה קשה). אם יסגור את הפער, הסבל יתפוגג.

איך להתייחס לתחושת חוסר המשמעות בחיים?

אין תשובה מוחלטת לשאלה "בשביל מה לעבוד?", וגם לא לשאלה "בשביל מה לחיות?". השאלות האלה תמיד יהיו חסרות תשובה מוחלטת, כי משמעות היא תמיד יחסית למשהו. כשאדם אומר שאין משמעות לכלום, כדאי להצביע בפניו על כך שעצם הסבל שלו מוכיח שהוא כן מאמין שיש משמעות כלשהי למשהו, אחרת לא היה מרגיש סבל בכלל. כאשר האדם מודע לכך, הוא יכול להתחיל לפעול מתוך הבנת הערך היחסי שהוא מעניק לדברים בחייו.

מה הקשר בין תחושת רע למטרות בחיים?

קשר ישיר מתקיים בין תחושת רע לבין מטרות בחיים. תחושת הרע מעידה באופן ישיר על קיומן של מטרות שהאדם אינו משיג. אילו לא היו לאדם מטרות או רצונות, לא היה קיים סבל כלל. תחושת הסבל או אי שביעות הרצון מצביעה על מטרות נסתרות או גלויות שהאדם מחזיק בהן. זיהוי אותן מטרות יכול לסייע לאדם לצאת מהמלכודת של תחושת חוסר משמעות.
עכשיו בא בן אדם ואומר בשביל מה לי לקום בבוקר לעבודה מה זה נותן לי בשביל מה להתאמץ מה זה נותן ומה זה נותן לי, נכון אז מה אומרים לו מה המלכודת פה הוא אומר לך אני לא מבין בשביל מה אני חי בשביל מה אני עובד, בשביל מה אני עושה את זה בשביל מה אני עושה את הדברים האלה, עכשיו מה המלכודת שיש לנו פה שכל דבר שאתה תגיד לו זה בשביל משהו הוא יגיד לך וזה בשביל מה, נכון תגיד לו "בשביל זה" הוא יגיד לך "וזה בשביל מה, בשביל לממש את עצמך, בשביל מה אני צריך לממש את עצמי, בשביל שיהיה לי טוב בשביל מה אני צריך שיהיה לי טוב מה אני צריך את זה בכלל".

נכון אז קודם כל יש לנו פה מלכודת עכשיו מה אנחנו יודעים אבל שאם לא היה לו רע הוא לא היה שואל בשביל מה, נכון אבל שימו לב למשהו מעניין כשמישהו אומר "בשביל מה לי לעשות למה אני צריך לעבוד לא מבין בכלל בשביל מה לי ללכת לעבוד" מה אפשר לשאול אותו "תגיד לי אתה לא מבין בשביל מה ללכת לעבוד" הוא יגיד "לא, לא מבין, אתה חושב שיצא לך משהו מללכת לעבוד" הוא יגיד "לא אני לא מבין מה יוצא לי מזה בכלל, אבל תגיד לי משהו ואם אתה הולך לעבוד זה גם עושה לך רע? כן זה גם עושה לי רע, למה זה עושה לך רע? כי..." ואז מביא סיבה "כי אני זה קשה לי כי פה כי שם".

עכשיו שימו לב אם הוא אמר שכשהוא הולך לעבוד זה עושה לו רע סימן שיש לו מטרה בשביל מה לעבוד, אתם הבנתם את זה מה את הבנת?

ש: כן בטח.

אליעד: מה אתה הבנת?

ש: כי יש לו כי.

אליעד: לא אתה הבנת מה אני אמרתי בא בן אדם אומר "אני לא מבין בכלל בשביל מה לי לעבוד בשביל מה זה ובשביל מה זה" עכשיו אין תשובה לשאלה בשביל מה לעבוד אין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת אין תשובה בשביל מה לחיות אין תשובה, "תגיד אבל קשה לך" הוא אומר "כן קשה לי" עכשיו אם הוא אומר "כן קשה לי" זה אומר בוודאות שהוא חושב שיש סיבה למה לעשות דברים.

ש: נכון.

אליעד: למה?

ש: כי אם הוא אומר אני לא עושה את זה כי זה וזה אז הוא עושה את זה כדי לקבל את ההפך של זה.

אליעד: יפה זה לא בדיוק בא נחדד את זה בא נחדד כאילו מה שאמרת זה נכון אבל לא ניסחת את זה מדויק, זאת אומרת כזה דבר בן אדם שאומר "בשביל מה לי לעשות ובשביל מה לי לעשות" מה הוא בעצם אומר לך הוא אומר לך "תקשיב כל מה שתגיד לי אין לזה משמעות, אוקי אתה מבחינתך אין לזה משמעות" הוא אומר "לא אין משמעות אין משמעות" אבל אם אין שום משמעות בעיניך לשום דבר אם שום דבר בעיניך הוא לא בעל ערך אז אתה גם לא יכול להרגיש רע משום דבר כי טוב ורע זה רק ביחס למשהו, אם נגיד בן אדם אומר אני לא רוצה שיכאב לי אוקי אז אם משהו מגדיל את הסיכוי שיכאב לי זה רע ואם הוא מקטין את הסיכוי שיכאב לי זה טוב נגיד.

אבל אם בן אדם אומר "תקשיב כל דבר" נגיד שאני אגיד לו "אתה יודע למה אתה עובד כי אם אתה תעבוד יהיה לך כסף ואז אתה לא תהיה רעב ואז לא יכאב לך" הוא יגיד "טוב מה אכפת לי אם יכאב לי, אוקי מבחינתך אין משמעות לכלום כאילו שום דבר הוא לא מטרה ראויה בפני עצמה? לא שום דבר הוא לא מטרה ראויה בפני עצמה, אוקי תגיד לי ולעבוד עושה לך רע? כן עושה לי רע, למה עושה לך רע?" עכשיו כדי להרגיש רע צריך להיות שיש משהו שאתה חושב שהוא טוב שביחס אליו זה רע.

אם אתה אומר "רע לי כי אני מבזבז את הזמן שלי, ולמה לבזבז את הזמן מה זאת אומרת לבזבז את הזמן מה אכפת לך? כי אני מתאמץ כי אני עייף, אז מה זאת אומרת מה אכפת לך שאתה עייף כי אם אין משמעות לכלום גם זה לא משנה אם אתה עייף או לא עייף זה לא משנה שום דבר", זאת אומרת אם אתה אומר רע לי כי משהו זאת אומרת שיש לך בראש מחשבה שמשהו טוב אם משהו טוב אז ביחס אליו תמשיך לעשות את הפעולות.

הבנו יש המון פרספקטיבות אבל תזכרו כשמישהו אומר בשביל מה לעשות משהו אפשר לשאול אותו "תגיד וזה גם רע לך לעשות את זה או רק אתה לא יודע בשביל מה" עכשיו מאה אחוז שהוא יגיד "רע לי לעשות את זה", מאה אחוז שהוא לא יבוא מתוך מקום שאומר "אתה יודע לא רע לי לעשות את זה אבל כאילו אין לי רצון לעשות את זה" כי אם הוא היה במצב כזה מצבו היה טוב כי אז הוא היה בא נייטרלי אבל רוב הסיכויים שהוא יגיד רע לי, למה רע לך כי יכול להיות לך רע רק אם אתה חושב שיש משהו טוב אז תגיד לי מה טוב לך ואז תשאף להשיג את הטוב ואם אתה תוותר על הטוב הזה שעושה לך את הרע גם לא יהיה לך רע להמשיך ללכת לעבוד.
מה לעשות מטרה בחיים לטפל בהתאבדות הרצון תחושות הרגשה של חוסר מה משמעות החיים שאיפות לדבר להשיג מוחלטות אובדנות בשביל מה להתאמץ בשביל מה לחיות בשביל מה לעשות משהו התאבדויות התאבדות התאמצות חיים טוב בחיים טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לא להתאבד לא מוצא עניין לא מוצא עניין בדברים להתאבד להתאמץ לחיות לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות ללכת ללכת לעבוד למה לא להתאבד למה ללכת לעבוד למה לעשות למה לעשות דברים למה לעשות משהו למה לקום בבוקר לעבוד לעשות דברים לעשות משהו לקום בבוקר מה טוב בחיים מה לעשות מה משמעות החיים מהות החיים מוצא עניין בדברים מחשבות אובדניות מטרת החיים משמעות משמעות החיים משמעותיות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד תכלית החיים
מאמץ / הנאה - ממה נובע מאמץ? איך להתאמץ כמה שפחות? איך לחסוך מאמץ מיותר?
מאמץ הנאה - ממה נובע מאמץ? איך להתאמץ כמה שפחות? איך לחסוך מאמץ מיותר? ובו יתבאר העניין של מאמץ הכרחי ומאמץ מיותר. איך נוצר מאמץ? ואיך לחסוך במאמץ? ועוד. ומי שיתבונן על עניין המאמץ, יראה, כי כדי לחסוך במאמץ, לשם כך על האדם למצוא דרכים יעילות יותר וקלות יותר להשיג את המטרות שלו. ככל שהדרך קלה יותר לביצוע, כך היא כרוכה בפחות מאמץ. יחד עם זאת, לפעמים האדם לא מוצא דרך קצרה יותר להשיג את המטרות שלו. והשאלה היא, איך אפשר להקטין את המאמץ, גם כאשר לא מוצאים דרך אחרת קצרה יותר? ואם נתבונן על מהותו של המאמץ, נראה, כי המאמץ, לא תלוי במה שהאדם עושה, אלא במה שהאדם מרגיש, ביחס למה שהוא עושה. המאמץ, הוא תחושה שיש לאדם, כאשר הוא עושה משהו שהוא לא נהנה ממנו, כדי להשיג באמצעותו משהו אחר בעתיד. וככל שהמטרה שאליה רוצה האדם להגיע, רחוקה יותר ממה שהוא עושה, כך האדם מרגיש יותר תחושה של מאמץ. וככל שהמטרה מתקרבת יותר אל האדם, כך הוא מרגיש פחות תחושה של מאמץ ויותר תחושה של הנאה. וזה בעצם אומר, שאם יצליח האדם להבין, איזה מטרות הוא משיג, מעצם זה שהוא הולך בדרך, הרי שהוא ייהנה גם מהדרך ויחסוך מעצמו תחושה של מאמץ. והדבר דומה, לאדם שנוסע בדרך ונהנה מהנוף שיש בדרך אל המטרה. כאשר האדם מוצא איזה משהו טוב גם בדרך אל המטרה, על ידי זה האדם מרגיש הנאה, גם בדרך אל המטרה, ועל ידי זה הוא פחות מרגיש מאמץ. עד כדי כך, שלפעמים האדם ככ נהנה מהדרך אל המטרה, עד שהוא ממציא מטרה, רק כדי
מאמץ. ממה נובע? מי אינו צריך להתאמץ? איך ליהנות ממאמץ?
מאמץ. ממה נובע? מי אינו צריך להתאמץ? איך ליהנות ממאמץ? מאמצים. מאמץ = עבודה קשה ברגע מסוים שאמורה להשיג תכלית אחרת ברגע אחר. מאמץ נוצר רק כאשר האדם אינו יודע כיצד להשיג את אותו הדבר ללא מאמץ. האדם רוצה להשיג תכלית כלשהי. אם הוא אינו יודע איך להשיג אותה בקלות, אז הוא צריך להתאמץ. מי אינו צריך להתאמץ? תשובה: מי שיודע איך להשיג את התכלית בקלות. ידיעה חוסכת מאמץ. מאמץ = מאבק בין שני גורמים. הגורם המתאמץ אל מול המציאות. חוסר התאמה = מאמץ. אם הכל עובד חלק בהרמוניה, אין צורך במאמץ. כיצד אפשר להגיע למצב של אין מאמץ? תשובה: על ידי ידיעה. ידיעה = האדם מבין בדיוק את האלטרנטיבות שלו ובצורה מלאה. ידיעה = האדם מבין בדיוק מה הוא רוצה בסוף ולא מתאמץ להשיג את מה שאינו רוצה. ידיעה = הבנת כל התהליך כולו, החל מרגע העשייה עד השגת התכלית הסופית. כאשר מבינים את התהליך כולו בשלמות, זה מאפשר לחסוך מאמץ. מי שרוצה לא להתאמץ, עליו לחקור בשכלו ולגלות את התכלית הסופית של המאמץ. התכלית הסופית = התכלית הסופית של כל התכליות. לכל פעולה יש תכלית. לכל תכלית גם יש תכלית. על האדם לדעת ולזכור תמיד את התכלית הסופית של כל מעשיו. כאשר האדם מבין מהי התכלית הסופית, עליו לחקור גם אותה. לחקור את התכלית הסופית = לנסות להבין מה מונע ממנה להתקיים כבר ברגע הזה כפי שהוא. לדוגמה: האדם מבין שהתכלית הסופית שלו היא להרגיש הנאה. על האדם לשאול את עצמו, מה מונע ...
רצון לסבול - מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - אלא אם כן...
... לסבול - מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - אלא אם כן... מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - אלא אם כן הוא באמת, לא מוכן להתאמץ, אפילו לא קצת. כי מי שלא מוכן להתאמץ קצת, אז הוא מתעצל, ואז הוא מתאמץ אחכ עוד יותר הרבה, בגלל התוצאות הכושלות של מעשיו. כך שמי שלא רוצה להתאמץ בכלל, צריך להיות מוכן להתאמץ, כדי לא להתאמץ בכלל. אבל מי שבאמת לא רוצה להתאמץ בכלל, דהיינו, שהוא ממש סובל מכל טיפת מאמץ כלשהי, עד כדי כך שהאדם שונא את המאמץ ככ, עד שהוא מעדיף לא להיות קיים, מאשר להיות קיים ולהתאמץ קצת, הוא זוכה להיות קיים, וגם לא להתאמץ בכלל. כי האדם מקבל, בדיוק את מה שהוא רוצה. ומצד האמת, האדם מתאמץ תמיד. כי מאמץ, הוא כאשר האדם רחוק מהתכלית ומהמטרה הסופית שלו. והאדם תמיד רחוק מהמטרה הסופית שלו, שהיא להיות מאושר בשלמות. והאדם, הוא לעולם לא מאושר בשלמות, והוא תמיד עושה פעולות שיקדמו אותו אל האושר בשלמות. והאדם כל הזמן ובכל מקום, מתאמץ כדי להשיג בסופו של דבר את האושר המושלם, שאותו הוא לא משיג אף פעם. וכאשר האדם לדוגמה אוכל, הוא בעצם מתאמץ לאכול, כדי להיות שבע. והאדם מתאמץ לעבוד, כדי שיהיה לו מה לאכול. אבל גם האוכל עצמו, הוא רק אמצעי. והטועים, הם מלמדים את האדם, ליהנות מהדרך אל המטרה. וזאת הסיבה שהאדם סובל, משום שהוא נהנה מהדרך אל המטרה. כי האדם מקבל תמיד, בדיוק את מה שהוא רוצה. ומי שלא רוצה את הדרך אל המטרה כלל, שאז כמובן לא שייך שהוא ייהנה ממנה כלל, הוא זוכה להגיע אל המטרה. והרעיון הוא, שכל מי שעושה משהו, בשביל להשיג משהו אחר, הוא מתאמץ, דהיינו, סובל, מכך שהוא לא נמצא באותו דבר אחר. ... האדם סובל באמת, מאיזה דבר גשמי, באותו הזמן, הוא לא חווה שום הנאה כלל משום דבר. ומי שבאמת לא רוצה להתאמץ בכלל, זה אומר בעצם, שהוא לא מסוגל להפיק אפילו לא טיפת הנאה אחת, משום דבר. כי הכל זה מאמץ, למען
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
... או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות? אנשים רבים חיים בתחושה מתמדת של לחץ וחרדה שנובעים מכך שהם מאמינים שצריך לעשות דברים מסוימים. אליעד כהן מציג גישה שונה לגמרי ומאתגרת את התפיסה המקובלת לגבי המונח צריך. הוא מסביר שאין דבר כזה שבאמת צריך לעשות משהו. לפי אליעד, כל המושג צריך הוא המצאה מלאכותית שהאדם ... שבאמת צריך לעשות. הכל בסדר כבר עכשיו כפי שהוא. אם האדם רעב, הוא יכול לאכול, אך הוא לא צריך לאכול, אלא בוחר לאכול כי הוא רוצה למלא את הצורך הזה. זה שינוי קטן אך מהותי בתפיסה: האדם לא צריך שום דבר, אלא רק מעדיף או רוצה לעשות דברים מסוימים. מדוע אנשים מרגישים שהם צריכים להבין דברים? אליעד מסביר שהאדם מגיע להרצאה כי הוא רוצה להבין משהו, הוא רוצה שיסבירו לו מה עליו לעשות, כי הוא חושב שצריך להבין משהו חדש כדי להרגיש טוב או כדי להשיג מטרה מסוימת. אבל האמת, על פי אליעד, היא שהאדם לא באמת חייב להבין דבר. זו רק העדפה שלו. הצורך בהבנה הוא לא חובה אובייקטיבית אלא רצון סובייקטיבי של האדם עצמו. הוא נותן דוגמה מעשית: אם האדם רוצה להשיג מטרה כלשהי במהירות, הוא מאמין שהוא צריך להתאמץ ולהבין אותה. אך למעשה, ההתאמצות הזו היא בחירה אינדיבידואלית ולא חובה אבסולוטית. אליעד מדגיש שההתאמצות כאן היא מנטלית, אינטלקטואלית, ולא פיזית, ולכן האדם יכול פשוט לבחור האם הוא מתאמץ או לא. אם המטרה חשובה לאדם מספיק, הוא יעדיף להתאמץ, אבל הוא עדיין לא צריך לעשות זאת במובן של הכרח ... לברוח, אבל גם כאן זה עדיין לא באמת הכרח מוחלט. אליעד אומר לאדם שכעיקרון, גם אם יש שריפה, הוא לא צריך לברוח. זו החלטה שהוא מקבל בהתאם להעדפות שלו, כי הוא מעדיף לחיות ולא להישרף. זה נשמע אולי קיצוני, אך אליעד משתמש בדוגמה ... מודעת או לא מודעת של האדם עצמו. למה כדאי להחליף צריך ברוצה? אליעד מסביר שהחוויה של צריך היא חוויה לא נעימה עבור רוב האנשים. אנשים לא אוהבים להרגיש שהם חייבים לעשות משהו. הוא מדגים זאת בשיחה בה האדם מודה שהוא אינו אוהב את תחושת הכפייה שבמילה צריך. לכן אליעד ממליץ להחליף את המילה צריך במילה רוצה או מעדיף. במקום לומר אני צריך לעשות משהו, עדיף להגיד אני מעדיף לעשות את זה. זה שינוי שיכול ... העדפה ברורה. ההבנה הזו מאפשרת לאדם לחוות את המציאות באופן קל יותר ופחות מלחיץ. כיצד ההבנה של לא צריך מפחיתה את הסבל? אליעד מדגיש שהבנת התפיסה הזו יכולה להפחית משמעותית את הסבל בחיים. הוא מסביר שכל סבל מגיע מהאמונה שיש ... תרגיל מחשבתי שבו האדם בודק כל צריך שהוא מרגיש, ושואל את עצמו האם זה באמת הכרחי או שזו רק בחירה מוסתרת. כאשר האדם מתרגל להבחין בכך, הוא משוחרר מתחושת ההכרח ומתחיל לחיות את חייו מתוך בחירה חופשית ואמיתית יותר. אליעד מדגיש שאפשר לקחת את הדברים האלה ברצינות ולחוות שינוי עמוק ומשמעותי באופן שבו האדם חווה את עצמו ואת חייו. האם באמת צריך להתאמץ? איך להשתחרר מהלחץ של צריך? איך להפחית סבל בחיים? מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם צריך להבין את המציאות? למה אנשים מרגישים לחץ? איך להפסיק להרגיש שחייבים לעשות משהו?
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
... רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית האם התפתחות רוחנית תלויה בך או לא תלויה בך? אליעד כהן מסביר את סוגיית ההתפתחות הרוחנית והשאלה המהותית, האם ההתקדמות תלויה באדם עצמו או שהיא לא תלויה בו בכלל. הדיון המרכזי הוא סביב השאלה: האם עלי להשקיע יותר מאמץ, או שהמאמץ שלי כלל אינו משנה?. עצם השאלה הזו, לפי אליעד, היא בעלת משמעות עמוקה בפני עצמה, והיא עצמה מהווה סוג של מנוע שמקדם את האדם מבחינה רוחנית. אליעד מדגיש כי עצם התהייה הזו - האם אני צריך להתאמץ או לא - היא הצורה הפנימית של השאלה העמוקה יותר, מי אני?. כאשר האדם שואל את עצמו אם עליו להשקיע יותר מאמץ כדי להתקדם רוחנית, הוא למעשה מביע את השאלה בשפה שונה אך דומה לשאלה הקיומית המהותית: מי זה שמתקדם? מי עושה את הפעולה? האם זה אני או כוח אחר?. התשובה לשאלה הזו, כפי שאליעד מציין, מתחלקת לשלושה היבטים עיקריים: היבט ראשון: ההתקדמות תלויה בך ... בך כלל. היבט שלישי: זה כלל לא משנה אם זה תלוי בך או לא. אליעד מדגיש כי עצם המודעות והעיסוק בשאלה הזו, דהיינו, האם להשקיע מאמץ או לא?, הם כבר ביטוי של התקדמות רוחנית מסוימת. העיסוק בשאלה עצמה, בהיותה שאלה שקשורה לזיהוי עצמי, לקיומו של העצמי ולמידת שליטתו של האדם בתהליך ההתפתחות שלו, היא הצעד האמיתי בדרך אל התפתחות עמוקה יותר. התהייה האם להתאמץ? משקפת למעשה את הקונפליקט הפנימי והעמוק יותר של האדם: האם הוא באמת הגורם המניע של המציאות שלו או שהמציאות פועלת בצורה אוטומטית, ללא קשר לפעולותיו או למאמציו. אליעד מסביר שאותה תהייה עמוקה מסתירה בתוכה את כל הרבדים העמוקים של החיפוש הפנימי של האדם אחר תשובה לשאלה מי אני?. ההסבר שאליעד נותן לכך שהשאלה עצמה היא מקדמת הוא שהשאלה האם להתאמץ? מובילה את האדם להתבוננות פנימית. דרך השאלה הזו, האדם מגיע להכרה בשאלות עמוקות יותר - האם קיימת בכלל בחירה חופשית? האם האדם שולט במציאות שלו, או שכל מה שקורה לו הוא בעצם בלתי תלוי בו לחלוטין? ההתמודדות עם השאלה הזו, לפי אליעד, היא הכרחית ומהווה נקודת ציון משמעותית בדרך להתקדמות רוחנית אמיתית. בהסבריו, אליעד לא ממהר להכריע לטובת תשובה אחת בלבד, אלא מציין שהאמת כוללת את שלושת ההיבטים בו זמנית: ההתקדמות תלויה בך, אינה תלויה בך, ובמקביל אין לכך משמעות אמיתית. ההתעסקות בשאלה זו, לפי אליעד, היא המפתח להבנה רחבה ועמוקה יותר של המציאות ושל טבעו של האדם. הוא מדגיש כי כל אחת מהתשובות הללו נכונה ומדויקת מנקודת ... מביאה את האדם להתבוננות חדשה על עצמו ועל המציאות, וכך גם להעמקה בהתפתחות הרוחנית שלו. האם התפתחות רוחנית תלויה בי? האם להתאמץ כדי להתקדם רוחנית? האם קיימת בחירה חופשית בהתפתחות רוחנית? איך להתקדם רוחנית? מי אני באמת? ...
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
... לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה למה האדם סובל, והאם הוא באמת רוצה להפסיק לסבול? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו מדוע האדם סובל, מדוע נדמה לאדם שהוא לא רוצה לסבול, אך בפועל ... חלקי או תהליך ארוך, אלא היה רוצה להפסיק את הסבל מיד ובאופן מוחלט. מה המשמעות של להיות אמיתי עם עצמך, ולמה האדם משקר? נקודה מרכזית נוספת בהרצאה היא שהאדם סובל כי הוא משקר לעצמו. אליעד מסביר שבכל פעם שהאדם אומר לעצמו זה מה יש, אין מה לעשות, או ככה זה החיים, הוא למעשה נותן אישור לסבל להמשיך להתקיים בחייו. האדם מתרגל לשקר קטן, למשל כשהוא טוען שטוב לו בעבודה שהוא שונא, או שטוב לו לסבול מעט כל יום. כשאדם אומר שטוב לו לעבוד רק שעה ביום, הוא בעצם אומר לסתן (הסבל והקושי בחיים) זה בסדר, אתה יכול להמשיך לגרום לי לסבול. אליעד מחדד שכדי להיות אמיתי לחלוטין, האדם חייב להודות שהוא סובל ... שהוא לא רוצה מחלה מסוימת, אך בפועל הוא מקבל את זה שיש לו אותה, ומוכן לחיות איתה. לו באמת לא היה רוצה את המחלה כלל, היה מעדיף לא להיות קיים בכלל מאשר לקבל את המחלה. האדם טוען שהוא לא רוצה את הסבל, אך ממשיך לחיות איתו, וזה מוכיח שהוא לא באמת מתנגד לו באופן מוחלט. ההבנה שהאדם חייב להגיע אליה היא שהוא לא באמת מחויב לסבל, והוא יכול בכל רגע להחליט לא לקבל את הסבל ולהפסיק לשקר לעצמו. מה משמעות הסבל בהקשר של עבודה ופעולות יומיומיות? אליעד מרחיב ומסביר שגם פעולות שגרתיות כמו לאכול, לפתוח ברז, או לזוז הן למעשה סוג של סבל ועבודה, כי האדם עושה אותן מתוך תחושת חובה או צורך, ולא מתוך בחירה חופשית מלאה. האדם טוען שטוב לו לעבוד פחות, אך האמת היא שהאדם לא רוצה לעבוד בכלל, והעבודה עצמה, אפילו עשר דקות ביום, היא כבר סוג של עבדות וסבל. אם האדם היה כנה לחלוטין עם עצמו, היה מודה שגם פעולה קטנה שהוא חייב לבצע מתוך הכרח היא כבר ... או שהוא מסתפק בכך שהוא סובל רק מעט, יוכל להפסיק את הסבל לחלוטין. מהי המשמעות של לשנוא כסף לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שכדי להגיע להבנה המוחלטת של המציאות, האדם חייב לשנוא את הממון, את הכסף, ואת האמצעים שהוא משתמש בהם כדי לשרוד או להשיג את מטרותיו. לפי רבי נחמן, שאותו אליעד מצטט, האדם צריך לשנוא את הכסף באופן מוחלט כדי להשתחרר מהשעבוד אליו. כשהאדם תלוי בכסף או באמצעים אחרים, הוא תמיד סובל כי הוא לא חופשי באמת. הסיבה לכך היא שהכסף הוא תמיד אמצעי למטרה ולא המטרה עצמה. האדם לעולם לא באמת נהנה מהכסף, אלא רק מהסיפוק המדומה שהכסף מעניק לו. כדי להשתחרר באמת, על האדם לשנוא את הכסף ואת התלות שלו בו, ולהבין שאין שום הכרח ... במקום לנסות להבין שאלות גדולות כמו האם יש חיים אחרי המוות? או מה התכלית?, על האדם להתבונן בשאלה הכי פשוטה שיש לו באותו רגע - כמו למה הוא בכלל רוצה לדעת אם יש חיים אחרי המוות. כך הוא יגיע לתשובה האמיתית והמוחלטת. מה המשמעות של ההבנה שאין אלוהים, לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד מציג תפיסה לפיה אלוהים האמיתי אינו קיים במובן הרגיל שהאדם תופס אותו. אלוהים האמיתי הוא הכלום המוחלט, ... לסבול? איך לא לשקר לעצמך? מהו השטן? למה האדם לא רוצה לסבול באמת? מה המשמעות של שנאת כסף? איך להשתחרר מהרצונות? מה זה אלוהים האמיתי? ...
עבודה קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלט
עבודה קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלט
... קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלט האם יש הבדל בין שכל ורגש בהחלטות שלנו? אליעד מסביר שהאדם חווה קונפליקט פנימי בין שני כוחות, אותם הוא מכנה שכל ורגש. ישנם מצבים שבהם האדם מתלבט האם להקשיב לרגש שאומר לו לנוח, או לשכל שאומר לו לעבוד. הוא מציין כי המונחים שכל ורגש הם רק ביטויים לתיאור של רצונות סותרים, ומוסיף שאין באמת הפרדה ברורה בין השניים. למעשה, האדם לא תמיד יודע להבחין האם הכוח שמניע אותו הוא רגש או שכל, ולרוב הוא פשוט מתמודד עם שני רצונות מנוגדים או יותר. מה גורם לקונפליקט בין לעבוד לבין לנוח? הקונפליקט מתרחש כאשר לאדם יש רצון מסוים - למשל, רצון לנוח, אך במקביל הוא חש חובה כלשהי לעבוד, מה שיוצר מאבק פנימי. אליעד מדגיש שכדי להבין את הקונפליקט, צריך לזהות מה מניע כל צד. לדוגמה, הרצון לנוח נובע בדרך כלל מחיפוש אחר הנאה או מההרגשה הטובה של חוסר מחויבות. מנגד, הרצון לעבוד קשור בתחושת המחויבות או הרצון להשיג מטרה מסוימת. אליעד נותן דוגמה ספציפית של מישהי שחווה התלבטות האם לעבוד או לא לעבוד, ומסביר לה שהדילמה הזו נובעת בעצם משני אינטרסים פנימיים מתחרים: מצד אחד הרצון להצליח ולהתקדם, ומצד שני הרצון לנוח ולא להתאמץ. השאלה היא איזה רצון היא מעדיפה שינצח. הוא מציע לא לנסות להכריע את הקונפליקט באמצעות בחירת צד אחד, אלא לבחון האם ניתן לצאת ממנו לגמרי. איך אפשר לצאת ... הגברת המוטיבציה והסברים עצמיים למה הוא חשוב יותר. לדוגמה, מי שרוצה לחזק את הרצון לנוח, צריך למצוא סיבות עמוקות ומשכנעות יותר ללמה לנוח זה טוב ומשמעותי עבורו. אפשרות שנייה ועמוקה יותר היא להבין שבעצם אין באמת הבדל מהותי בין שני הרצונות. זה נעשה דרך התבוננות כללית ורחבה על המצב. למשל, אליעד אומר שבכל מקרה, האדם תמיד עובד עבור הרצון שלו. הוא מסביר שגם במנוחה, האדם עובד קשה מאוד כדי לממש את הרצון שלו לנוח. הרצון תמיד קיים, תמיד דורש מאמץ ומחויבות, ולכן האדם בעצם אף פעם לא נמצא במנוחה מוחלטת או בעבודה מוחלטת. האם באמת אפשר להגיע למצב של חופש מוחלט? אליעד מדגיש שיש רמה פנימית גבוהה יותר, ... להסתכל על שני הרצונות הסותרים כמשהו אחד. ברמה זו, כבר אין קונפליקט בכלל, כי האדם רואה ששני הצדדים הם בעצם רצונות פנימיים שלו, ששניהם דורשים מאמץ ושניהם נותנים תחושת סיפוק חלקית בלבד. האדם מבין שכל מה שהוא עושה זו עבודה תמידית לשם סיפוק רצונותיו, ולכן אין באמת מצב של לא לעבוד או לנוח באופן מוחלט. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו מישהו עובד ומתוסכל מכך, ואומר לו לדמיין שהוא נח זמן רב כל כך עד שהוא בעצמו כבר ירצה לעבוד, ואז לחוות מחדש את העבודה כבחירה נעימה. הוא מסביר שככל שאדם יבין לעומק שגם העבודה וגם המנוחה הן בעצם רק סוגים שונים של עבודה עבור הרצון, כך הוא פחות יסבול מהקונפליקט, כי הוא יבין שהמהות זהה. למה אנשים נשארים עבדים של הרצון שלהם? אליעד מסביר שהאדם הוא עבד של הרצון מפני שהוא תמיד פועל תחת מרותו של רצון פנימי כלשהו. הרצון שולט באדם 24 שעות ... להיות באמת חופשי, האדם צריך להפסיק להעדיף רצון אחד על פני אחר, או להבין ששום רצון הוא לא באמת טוב יותר או רע יותר. ברגע שהוא מפסיק לראות הבדל מהותי בין עבודה למנוחה, הוא יוצא לחופשי. מה הפתרון האמיתי למאבק בין לעבוד או לנוח? הפתרון האמיתי לפי אליעד הוא להגיע לתפיסה פנימית שבה אין באמת הבדל בין המושגים. ככל שהאדם מתבונן בצורה כללית יותר על החיים שלו, הוא מבין שבין אם ... נח, הוא תמיד פועל על מנת להשיג משהו - סיפוק הרצון. במצב כזה, כל הקונפליקטים מתבטלים, כי האדם כבר לא רואה את העבודה או את המנוחה כדברים שונים במהותם. אליעד מדגיש שההסתכלות השורשית והעמוקה הזו מחזירה את האדם למחנה המשותף של כל הדברים, ומוציאה אותו מהסבל שנגרם מהמאבק בין שני רצונות שנראים מנוגדים רק ברובד השטחי. איך לפתור קונפליקט פנימי? מה עדיף לעבוד או לנוח? שכל או רגש איך להחליט? איך להשתחרר מהקונפליקט הרגשי? איך להיות חופשי מהרצון? מה זה חופש מוחלט? האם אפשר לא לעבוד בכלל? ...
מוטיבציה, חוסר חשק להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות נפשית, כבדות נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית
... חוסר חשק להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות נפשית, כבדות נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית ובו יתבאר, העניין של חוסר המוטיבציה של האדם בחייו, להשיג מטרות כאלו ואחרות. כי לפעמים האדם מציב לעצמו מטרות, או שהאדם יודע ומבין שהוא צריך להשיג מטרות כלשהן. אבל האדם חווה עייפות נפשית תשישות נפשית כבדות נפשית וכיוב, ואין לו חשק ומוטיבציה להתאמץ כדי להשיג את המטרות שלו. והשאלה היא, ממה נובעת תחושת העייפות הנפשית של האדם? ולמה יש לאדם חוסר חשק לעשות דברים? וגם כאשר האדם כבר עושה משהו, אז הוא חווה קושי, להתמיד ולהמשיך לעשות את מה שהוא צריך ... מוגדר. ושם, האדם בכלל לא מבדיל בין טוב לבין רע. אלא, שברמות חיצוניות יותר של המודעות של האדם, שם, האדם כן יודע להבדיל בין טוב לבין רע. ושם, יש לאדם רצונות שונים ומטרות שונות. ושם, האדם כן רוצה להרגיש רק טוב וכמה שיותר טוב. וכאשר יש לאדם רצון להרגיש טוב, ... תהיה טובה יותר, פירושו, לרצות לשנות את המציאות. ולרצות לשנות את המציאות, פירושו, לרצות לגרום למציאות להיות שונה. ולגרום למציאות להיות שונה, פירושו שהאדם צריך להתאמץ כדי לשנות את המציאות. כי האדם רוצה לשנות את המציאות, שתהיה כך או אחרת. ולשנות את המציאות, פירושו, להרגיש רע. כי ברגע שהאדם מנסה לשנות את המציאות, בפרט כאשר האדם מתאמץ מאוד כדי לשנות את המציאות, הרי שזה בעצם אומר, שהאדם מזדהה עם המחשבה שלו, שאומרת לו, שהמציאות היא לא מספיק טובה, כפי מה שהיא עכשיו. כי המאמץ נובע מהמחשבה שאומרת שהמציאות היא לא מספיק טובה כרגע. וככל שהאדם מתאמץ יותר לשנות את המציאות, כך הוא יותר מזדהה רגשית, עם המחשבה שלו, שהמציאות היא לא מושלמת כפי מה שהיא כרגע. ולכן האדם חווה חוסר חשק וחוסר מוטיבציה וחוסר התמדה, להתאמץ כדי להשיג את המטרות שלו. ולמה? כי האדם רוצה להשיג את המטרות שלו, כדי להרגיש, טוב יותר ממה שהוא מרגיש עכשיו. ומאחר שכך, הרצון של האדם להרגיש טוב, מונע ממנו להתאמץ, כדי להרגיש יותר טוב. כי המאמץ של האדם להרגיש יותר טוב, הוא בעצם גורם לאדם להרגיש יותר רע. ונכון שהאדם מוכן לפעמים להרגיש קצת רע בהווה, כדי להרגיש הרבה יותר טוב והרבה פחות רע בעתיד. אבל אעפכ, לא תמיד האדם חושב, שהרע שיהיה לו בעתיד, הוא יהיה הרבה יותר רע, מהרע שיהיה לו מהמאמץ שלו לשנות את המציאות. ולא תמיד האדם חושב, שהמאמץ שלו לשנות את המציאות, והרע שהוא ירגיש בדרך אל המטרה, לא תמיד האדם חושב, שזה שווה את המאמץ. בפרט שהאדם כבר יודע מראש, שכנראה בכל מקרה, גם כאשר הוא ישיג את מה שהוא רוצה, גם אז הוא ... להרגיש כמה שיותר טוב תמיד. והאדם מנסה לשנות את המציאות, כדי להרגיש כמה שיותר טוב בהווה. כי האדם, אף פעם לא עושה שום דבר, בשביל העתיד, אלא רק בשביל ההווה. והאדם מתאמץ בהווה, כדי להתגבר על המחשבות המטרידות שיש לו בהווה, ממה שהוא חושב שאולי יקרה לו בעתיד. והאדם תמיד מתעסק בלטפל בבעיות שיש לו רק ברגע הזה. והאדם עושה ברגע הזה, את מה שהוא חושב שיעשה לו הכי טוב ברגע הזה. ואם האדם חושב, שהמאמץ שהוא יתאמץ ברגע הזה, יעשה לו הרבה רע. ואם האדם חושב, שהרע שהוא ירגיש מהמאמץ, הוא יהיה גדול יותר, מהרע שהוא מרגיש, מהפחד שלו ממה שיקרה לו בעתיד, אז האדם חווה חוסר חשק להתאמץ. כי האדם מעדיף לסבול מהפחד שלו ממה שיקרה לו בעתיד, יותר מאשר מהמאמץ שלו לשנות את העתיד. ובפרט כאשר האדם יודע מראש, שגם אם הוא יצליח לשנות את המציאות, גם אז הוא לא יהיה מרוצה בשלמות, בפרט אז, שיש לאדם עוד יותר חוסר חשק לשנות את המציאות. ומי שרוצה לצאת מהעצבות ומתחושת הדיכאון שלו, ולהיות בתחושה של מוטיבציה לעשות דברים, עליו להבין היטב את הסיבה שבגללה הוא חווה חוסר חשק לעשות דברים. דהיינו, להבין, שהוא חווה שהמאמץ שלו לעשות את הדבר, גדול מהתועלת שתצמח לו מאותו הדבר. וככל שהאדם מ
הצלחה, מאמץ, להצליח בלי להתאמץ, להתאמץ כדי להצליח, רוצה להצליח בחיים, מהי הצלחה בחיים, טוב הוא רע, רע הוא טוב, טוב להרגיש רע, רע להרגיש טוב
הצלחה, מאמץ, להצליח בלי להתאמץ, להתאמץ כדי להצליח, רוצה להצליח בחיים, מהי הצלחה בחיים, טוב הוא רע, רע הוא טוב, טוב להרגיש רע, רע להרגיש טוב
... מאמץ, להצליח בלי להתאמץ, להתאמץ כדי להצליח, רוצה להצליח בחיים, מהי הצלחה בחיים, טוב הוא רע, רע הוא טוב, טוב להרגיש רע, רע להרגיש טוב האם חייבים להתאמץ כדי להצליח בחיים? רוב האנשים מאמינים שהצלחה בחיים קשורה בהכרח למאמץ, ושהצלחה ללא מאמץ אינה אפשרית. אליעד כהן מציג גישה שונה לחלוטין, המאתגרת את האמונה הרווחת הזו. לדבריו, הקושי המרכזי הוא שיש לאדם שתי אמונות סותרות: מצד אחד, הוא מאמין שעליו להתאמץ כדי להצליח, ומצד שני הוא חושב שהצלחה אמיתית צריכה לבוא בלי מאמץ. הסתירה הפנימית הזו משתקת אותו וגורמת לו לא להצליח, משום שהוא לא נותן את כל כולו לפעולה. לדוגמה, כאשר אדם רוצה להקים עסק, הוא לעיתים מרגיש שאם אני לא אתאמץ, לא אצליח, ולכן הוא דוחה את פתיחת העסק. מנגד, כשהוא נתקל בהזדמנות עסקית שנראית לו קלה ... ומפספס אותה. שתי המחשבות האלה מנטרלות אחת את השנייה ומביאות אותו למצב של תקיעות. מדוע אנשים מפחדים להצליח בלי מאמץ? הסיבה שאנשים מפחדים מהצלחה ללא מאמץ, על פי אליעד, נובעת מהאמונה הפנימית שסבל הוא בהכרח דבר רע. אם אדם מאמין שסבל הוא רע, הוא ינסה בכל מחיר להימנע ממנו. כך, הוא יעדיף תמיד מאמץ, כי הוא מאמין שרק באמצעות המאמץ יוכל להימנע מסבל עתידי. למשל, אדם שיעדיף לגור בתל אביב ולא בבאר שבע, משום שבתל אביב הוא ... להצליח, לדברי אליעד, נובע תמיד מתוך תפיסה שיש הבדל בין מצב אחד לשני. כאשר אדם רואה הבדל בין שני דברים - למשל בין ללכת ברגל לבין נסיעה ברכב - הוא מפתח רצון, משום שהוא מאמין שהדבר האחד טוב יותר מהשני. אם אדם יפסיק לראות הבדל מהותי בין המצבים, הוא גם יפסיק לרצות לשנות אותם, ולכן הרצון להצליח ייפסק. אליעד מסביר שכדי ... שיש יתרונות וחסרונות בפתיחת העסק, וגם יתרונות וחסרונות בלא לפתוח את העסק. ההבנה העמוקה שכל אפשרות היא שוות ערך במהותה, משחררת את האדם מלחץ ומפחד לבחור את הדבר הנכון. בסופו של דבר, אליעד אומר שהאדם לא חייב לבחור בין מאמץ לחוסר מאמץ, אלא רק להיות מודע לכך שבכל בחירה יש יתרון וחיסרון, וכי הפתרון לשאלה האם להצליח בעזרת מאמץ או בלי להתאמץ, נמצא תמיד ביכולת שלך לראות ששתי האפשרויות הן בעלות ערך שווה. האם הצלחה דורשת מאמץ? איך להצליח בלי להתאמץ? מה טוב בסבל? למה קשה לי להצליח בחיים? האם סבל הוא רע? למה אני רוצה להצליח? האם אפשר ...
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן
מאמץ, התאמצות, להיות מאושר, כמה להתאמץ, מאמץ מוגדר, לא רוצה להתאמץ, מאמץ חלקי, מאמץ אין סופי, אתה מקבל את מה שאתה נותן האם מאמץ מוביל בהכרח לאושר? אנשים רבים תוהים האם הדרך לאושר דורשת מאמץ מתמשך, ואם כן, כמה בדיוק להתאמץ? בשיחה זו, אליעד מסביר לעומק את המושגים של מאמץ, התאמצות והקשר שלהם לתחושת האושר. לדבריו, קיימות שלוש גישות עיקריות ביחס למאמץ ולהשגת אושר: גישה ראשונה - מאמץ בלתי מוגבל: אדם שמחליט שהוא מוכן להשקיע כל מאמץ אפשרי כדי להיות מאושר. במצב כזה, הוא אמור לקחת את הנושא שהוא רוצה לפתור, לדוגמה הרגשתו הרעה, ולהתאמץ להבין אותה עד הסוף, בלי גבול ובלי להתייאש. אליעד נותן דוגמה: אדם נמצא בתחנת אוטובוס בגשם, מרגיש רע, ואם הוא מוכן להתאמץ ללא גבול כדי לשפר את מצבו, עליו לשאול את עצמו שוב ושוב למה רע לו, עד שיגיע לשורש הבעיה ויפתור אותה לחלוטין. גישה שנייה - אפס מאמץ: האדם מחליט שהוא אינו מוכן להתאמץ כלל. במצב כזה, עליו לקבל את המציאות בדיוק כפי שהיא, מבלי לנסות לשנות או לשפר דבר. לדוגמה, אם הוא עומד בתחנת האוטובוס בגשם ... רע, הוא פשוט מקבל את ההרגשה הרעה ללא התנגדות וללא ניסיון לשנות אותה. הוא לא מתאמץ להיות מאושר ולא מתאמץ לשנות דבר. פשוט חי את המציאות כפי שהיא. גישה שלישית - מאמץ חלקי ומוגבל: האדם מחליט שהוא מוכן להתאמץ , אבל רק עד גבול מסוים. לדוגמה, אדם מחליט שהוא מתאמץ שעה אחת ביום בלבד כדי להיות מאושר. במשך השעה הזו הוא עושה הכל כדי להבין את הבעיה שלו ולפתור אותה, אך בשאר היום הוא אינו מאפשר לעצמו להמשיך להתעסק בזה. הוא מחליט מראש גבולות ברורים מאוד של מאמץ, ומתנהל לפי הגבולות האלה בלבד. מעבר לכך הוא לא מתעסק בשאלה האם הוא יכול להיות מאושר יותר או לא. האם נכון להיכנס למאבק ... לו, ולחקור אותן עד שלא יישאר לו ספק כלל. עם זאת, אליעד מדגיש כי מי שמחליט על מאמץ חלקי בלבד, חייב לעמוד בגבולות שהגדיר. אם קבע שהוא מתאמץ שעה אחת ביום בלבד, הוא חייב לעמוד בזה. בשאר הזמן עליו פשוט לקבל את המציאות כמו שהיא, בלי לנסות לשנות אותה או להרגיש רע על כך שאינו מתאמץ מספיק. מה קורה אם מתאמצים באופן חלקי ולא עד הסוף? אליעד מסביר שבחירה בהתאמצות חלקית, כלומר, השקעת מאמץ מוגדר מראש (כמו שעה ביום), יוצרת מצב שבו האדם מצד אחד נותן לעצמו הזדמנות אמיתית לפתור את בעיותיו, ומצד שני מאפשרת לו חופש נפשי לאחר שעבר הזמן שקבע. עם זאת, הוא מזהיר שמי שבוחר במאמץ חלקי, חייב להיות מאוד ברור עם עצמו ולהפסיק את המאמץ מיד לאחר הזמן שקבע. אם ימשיך להרגיש ספק או אשמה שלא השקיע מספיק, הוא ייפול למלכודת של מחשבות אינסופיות והתלבטויות בלתי ... הגבולות שהגדיר, ולא להמשיך להילחם בעצמו לאחר תום הזמן שקבע. האם כדאי להפסיק להתאמץ לחלוטין? אליעד טוען שישנה גם אופציה להפסיק כליל לה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מטפל אישי מומלץ, אימון אישי להצלחה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1055 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 17:15:37 - wesi1