אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:46:56רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר?

ההרצאה עוסקת בהבנת הקיום העצמי ובחיסרון הקיום כפי שהוא נתפס על ידי אליעד כהן. אליעד מסביר כי הרבה אנשים לא מצליחים להבין את מהות הקיום, ומחפשים אושר רוחני באמצעות טכניקות או שיטות של מורים רוחניים, מבלי להבין את הבעיה האמיתית: הקיום עצמו. אליעד מבדל בין שיטות שמורים רוחניים מציעים, שבמסגרתן הם מתמקדים במחשבות ובתחושות, לבין התפיסה העמוקה יותר שהבעיה טמונה בקיום עצמו ולא במחשבות או ברגשות. הוא מציין שלעיתים השיטות שמורים רוחניים מציעים מובילות אנשים למלכודות, מאחר שהם מסבירים להם להתבונן במחשבותיהם מבלי להבין את חיסרון הקיום עצמו.

מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים?

אליעד מתאר את השיטה הנפוצה של המורים הרוחניים שמלמדים את תלמידיהם לא להאמין למחשבותיהם ולנתק את עצמם מהן. הוא טוען כי המורים האלה משדרים מסר שנראה כפתרון, בכך שהם מורים לאדם להתנתק מהסבל שמגיע ממחשבותיו, אך הם לא עוסקים בשורש הבעיה - החיסרון שבקיום עצמו. האליעד מציע להסתכל על המצב בצורה שונה - במקום להניח שהחיסרון טמון במחשבות או בסביבה החיצונית, על האדם להבין שהחיסרון נמצא בעצם בקיום שלו, שהוא עצמו החיסרון בכבודו ובעצמו.

האם יש משמעות לקיום בלי חיסרון?

בהמשך ההרצאה, אליעד מציע את התפיסה שבקיום תמיד ישנו חיסרון, כי ללא חיסרון, לא היה ניתן לדעת בכלל על קיומו של האדם. הוא טוען כי המודעות לקיום שלנו תלויה בקיומו של חיסרון. אליעד מדגיש שתחושת ה"אני" שקשורה לקיום היא בעצם חוויית חיסרון, שהיא חיונית להכרה עצמית. אם אדם לא חווה חיסרון, הוא לא יכול לדעת שהוא קיים. אליעד מסביר את זה בעזרת דימוי של ישות אחת בלבד, שלא מודעת לעצמה, שהיא לא יכולה לדעת שהיא קיימת כי היא לא חווה שום חיסרון.

מהו הקיום הראשון ואיך הוא קשור לחיסרון?

הקיום הראשון, לפי אליעד, הוא מצב שבו ישות קיימת אך לא מודעת לקיומה, ולכן היא לא חווה את תחושת הקיום. ברגע שהישות מבינה שהיא קיימת, היא נכנסת למצב של חיסרון, שכן המודעות לקיום תמיד תלויה בהכרה בחיסרון. הוא משתמש בדימוי של "מהות אחת" כדי להמחיש את הרעיון - אם יש רק מהות אחת, היא לא יכולה להבין את קיומה, כי אין משהו חיצוני שיוכל להשוות אותה אליו ולומר שהיא "אני".

מהו האני ומהו החיסרון בתפיסה רוחנית?

במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על המהות של תחושת ה"אני", שהיא עצם תחושת הקיום, שמבוססת על תחושת חיסרון פנימי. הוא מציין שכל מחשבה, חוויה או רגשות - חיוביים או שליליים - הם תוצאה של החיסרון הזה. אליעד מסביר שללא תחושת החיסרון, לא נוכל לחוות את עצמנו או את כל החוויות והרגשות שמבוססים על תחושת הקיום.

מהו המפתח לאושר על פי אליעד?

אליעד מציע שהמפתח לאושר טמון בהבנה עמוקה של הקיום והחיסרון שבו. הוא מציין כי אם אדם יכול להבין שהקיום עצמו הוא חיסרון, הוא יוכל להפסיק להיאבק במחשבות ובסבל שמקורם בתודעה שלו, ולפני כל דבר, להבין שהקיום הוא חיסרון במהותו. בכך, הוא לא ירגיש יותר צורך להימנע מהמחשבות או מהתחושות שגורמות לו לסבל, אלא יוכל לקבל את קיומו כחלק מהמציאות.

איך ניתן להתגבר על האשליה של המורים הרוחניים?

אליעד מסביר כי כל מורה רוחני שמלמד להפסיק להאמין במחשבות ובתחושות מבלי להבין את מהות הקיום עצמו, לא מצליח להוביל את תלמידיו להבנה האמיתית. מורים שמפרידים את האדם מהמחשבות שלו, אך לא מסבירים לו שהקיום עצמו הוא החיסרון, לא מצליחים לפתור את הבעיה העמוקה.
מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר?

ההרצאה עוסקת בתפיסה של קיום עצמי ואי - ההבנה שמובילה לחיפוש אחר אושר רוחני. אליעד מציין כי הרבה אנשים נפלים למלכודות של מורים רוחניים שמסבירים להם כיצד להתבונן במחשבותיהם, מבלי להבין את המהות האמיתית של הקיום. הוא מציע, לאור דוגמת העיוור שצופה בשולחן, שהחיסרון לא נמצא במחשבות, אלא בקיום עצמו.

מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים?

ההסבר המרכזי של אליעד הוא שמה שמורים רוחניים מנסים לשדר לאנשים הוא שאין באמת חיסרון בתוכם או בסובייקט עצמו. במקום לקחת אחריות על תחושת החיסרון, הם טוענים שהחיסרון נמצא במחשבות או חיצונית לאדם. אליעד מציין שאין להסיר אחריות, משום שהקיום עצמו הוא החיסרון - לא החיסרון הפיזי או המנטלי אלא חיסרון הקיום.

האם יש משמעות לקיום בלי חיסרון?

ההרצאה מעמיקה בהבנת הקיום, וטוענת כי החיסרון הוא חיוני לקיום ולמודעות עצמית. אליעד טוען כי אם לא היה חיסרון, לא היינו יכולים לדעת שאנו קיימים, מכיוון שהמודעות לקיום קשורה ישירות לחוויית החיסרון. הוא מסביר שהחיסרון הוא למעשה מה שמאפשר לנו להבין ולהרגיש את קיומנו.

מהו הקיום הראשון ואיך הוא קשור לחיסרון?

לפי אליעד, אם יש מהות אחת שקיימת, היא אינה מודעת לעצמה כי היא לא יודעת שהיא קיימת. החיסרון טמון בהבנה הזאת, משום שמהות כזאת לא יכולה להרגיש שהיא קיימת אם היא לא מודעת לחסרונה. כלומר, תחושת הקיום עצמה היא תוצאה של חיסרון - לא רק המהות, אלא כל ישות מודעת לקיומה מייצגת חיסרון במציאות.

מהו האני ומהו החיסרון בתפיסה רוחנית?

במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על תחושת ה"אני" והקיום האישי ככזה שמבוסס על תחושת חיסרון פנימי. הוא מציין כי כל מחשבה, חוויה, או רגשות - בין אם הם חיוביים או שליליים - הם בעצם תוצאה של חיסרון שנוצר בתוך הקיום. לא ניתן להימנע מהחיסרון הזה, ובמהות האמיתית אין חיסרון אם אין חוויית קיום.

מהו המפתח לאושר על פי אליעד?

על מנת להגיע לאושר, אליעד מציע לקחת אחריות מלאה על הקיום האישי שלך. זה לא תלוי במחשבות חיצוניות או בתפיסות מורים רוחניים, אלא בהבנה העמוקה שתחושת ה"אני" היא למעשה החיסרון שבסיסה. אם תוכל להבין זאת, תוכל להפסיק להיאבק בתודעה ולסבל ולהבין שהקיום שלך הוא חיסרון שמייצג את היכולת שלך לדעת שאתה קיים.

איך ניתן להתגבר על האשליה של המורים הרוחניים?

לפי אליעד, כל מורה רוחני שמסביר לאדם להפסיק להאמין במחשבותיו מבלי להבין את מהות הקיום עצמו לא מצליח להעביר את האמת הפנימית. אם אתה לא מודע לכך שהקיום עצמו הוא החיסרון, כל שיטה תישאר רק בעיניי עיוור שמנסה להימנע ממהות המציאות.
אליעד: אחד המיתוסים שמסתובבים בשכונה, שיש זייפנים שעובדים על אנשים עיוורים. והמסר שאני רוצה להעביר, שאדם עיוור צריך להזהר שלא יעקצו אותו.

ולמה הם מצליחים לעקוץ? בגלל שהעיוור לא רואה את התמונה המלאה. אבל אולי עם תהיה לך ראייה קלושה אולי תקלוט משהו מהעניין.

יש הרבה שיטות עוקץ, והשיטה הכי פופולארית היא שיטת הצופה. ומה היא אומרת? תצפה, תתבונן, תשתחרר וכו'.

השיטה אומרת שבכל אדם יש חיסרון, ולכן מה שהאדם צריך לעשות זה להיות זומבי, לצפות על המחשבה מבחוץ, לא להאמין למחשבה, זה רק בורות, רק אשליה וכו'.

שאלה: וזה נכון, אמיתי, זה רק מחשבה.

אליעד: וזה שאתה אומר את זה, זה לא מחשבה?

האדם נמצא במלכודת, יש מישהו שתפס אותך והוא מתעלל בך, וזה לא המחשבות שלך, ולא ההזדהות שלך עם המחשבות שלך, וזה לא החיסרון שאתה רואה במציאות וזה לא הרצון שלך לשנות את המציאות.

הבעיה המרכזית שלך היא הקיום שלך.

ואני עכשיו חושף לך את התרמית. אומרים לך על תזדהה, החיסרון הוא לא אצלך הוא שם.

אבל אני רוצה להסביר שהחיסרון לא נמצא בתוכך, זה לא שיש לך תחושה לשנות את המציאות, זה לא שבתוכך יש חיסרון, או שמולך יש חיסרון, לא, לא, לא.

להגיד החיסרון מולי זוהי הסרת אחריות. להגיד בתוכי יש חיסרון זוהי גם הסרת אחריות.

לקחת אחריות זה להגיד - אני החיסרון בכבודו ובעצמו.

שאלה: אני לא מסכים עם זה.

אליעד: ברור, האם בעיה תסכים שהיא בעיה? אתה אומר בא ניקח צעד אחורה, ונראה שהבעייה שם ואני פה. אבל אתה הבעייה אז לא יעזור שתלך צעד אחורה.

האדם הוא מקור הבעיה, והשאלה היא, מי אומר שמה שאני אומר נכון? זוהי חבורת עיוורים שאחד הולך אחרי השני. כל עיוור הולך אחרי המורה שלו, והמורה הלך אחרי המורה שלו, וזה רצף, והוא אומר לך מה אתה מטיל ספק במסורת, אנחנו כבר אלפי שנים עושים את זה.

הכל נובע כאן מחוסר הבנה בסיסי של המנגנון. יש כאלה שאומרים שאני מדבר משכל, והם מדברים מחוויה, אז אני אומר לך שגם מחוויה וגם משכל שהם נוכלים. ואני אומר זאת מחוויה, כי הם חושבים שאני בשכל מסביר להם שהם טועים, אבל אני בחוויה יודע שהם טועים, אבל אין לי אפשרות להגיד לו שאני חווייתי את מה שהוא אומר, ואני יודע שהוא משקר אותי, כי אז אין לזה משמעות. ולכן אני מסביר לו בשכל שהוא טועה.

הוא אומר, שאם אני יעשה כך וכך, אני יהיה מאושר. אני עשיתי זאת ולא השגתי אושר אלא המשכתי לסבול. ואז אני מסביר לו למה זה לא עובד, ואז הוא אומר לי שאני לא מדבר מחוויה אלא מהשכל.

אני אסביר לך את מהות העניין. מה שאני אומר עכשיו לא בדיוק מדוייק, אך החוויה הבסיסית שלך ביותר היא שאתה קיים. האני קיים זוהי חוויה מאוד עמוקה.

כול הקונץ של מורים אחרים זה לגלגל את האחריות על מישהו אחר, - כמו להגיד, זה לא אני זה אתה, זה השכל שמתעתע אותך, אתה רק אהבה, אתה אלוהים הבעיה לא שלך, אתה רק בבורות, אבל אתה לא הבורות.

אך זה לא כך, אתה עצמך הבורות בכבודה ובעצמה.

דרך אגב אני לא נגד בורות, אך אסביר לך את הרעיון, בלי להרגיש שאתה קיים, אתה לא יכול להרגיש שום הרגשה נוספת. בלי שתדע שאתה קיים, אתה לא יכול לדעת שום דבר, נכון?

המשפט נכון מצד ההגדרה שלו, אם אני לא יודע שאני קיים, אז אני לא יכול לדעת שיש שולחן, כי אין מי שיודע.

כדי להרגיש / לחוות שאתה קיים, אתה צריך להיות בחוויית חיסרון.

זאת אומרת שהקיום עצמו הוא חוויית החיסרון.

אתה רוצה לדעת מי אתה? יש מציאות, מהות אחת, אם יש רק מהות, האם אפשר לדעת / להרגיש שאתה קיים?

שאלה: נראה שיש מהות שמודעת לעצמה.

אליעד: אני אסביר לך, אבל לפי התפיסה שלך, זה רק הקדמות שאחר כך יש סיפור אחר לגמרי.

יש מהות אחת והיא קיימת באופן בלעדי, כשהיא מסתכלת במראה, את מי היא רואה? את עצמה. אבל למזלה הגרוע רק היא קיימת, ואם רק היא קיימת, היא לא יכולה להגיד אני קיימת. מה זה אני, יש לא אני? אין משמעות לאני, אם אין אני.

לכן המהות קיימת, בלי לדעת שהיא קיימת. היא קיימת והיא לא יודעת שהיא קיימת.

אם יש משמעות לאני, אז יש משמעות ללא אני, אז זה לא אחד. אבל אני מהות, וזה לא יכול להיות שתיים.

בתוך המהות הזאת, בדרך כל שהיא, ואפשר לדעת איך, יש במהות חסרונות. ואחד החסרונות הוא אתה. ואחת הסיבות שרע במציאות זה אתה. גם השולחן, גם אני וגם אתה.

כול ישות שקיימת ומודעת לקיומה היא חיסרון של המציאות.

במקום שהכל יהיה אחדות, שלמות והרמוניה אז יש בעצם חסרונות.

איזה חיסרון יכול להיות למשהו אין סופי? ברגע שישות מודעת לעצמה זה חיסרון.

המודעות לעצמך היא בעצם תלויה בקיומו של חיסרון. שזה אומר שאם לא היה חיסרון, לא היית יכול לדעת שאתה קיים.

מהו חיסרון? אני שחסר משהו. בלי שמשהו יהיה חסר משהו, (חסר הכוונה שונה מ).. בלי שמשהו יהיה שונה ממשהו אחר, לא יכול להיות משהו שנפרד ממשהו אחר, אז לא יכול להיות שמישהו ידע שהוא לא משהו אחר.

שזה אומר, שכדי שאתה תדע שאתה קיים, חייב שיהיה חיסרון, חייב שיהיה משהו שונה ממשהו.

מה זה משהו שונה ממשהו? זה חיסרון, כי אם הוא שונה ממנו, אז הוא חסר אותו ולכן לא שלם.

זאת אומרת שהקיום שלך תלוי בקיומו של חיסרון. זה לא שבתוכך יש חיסרון, או מולך יש חיסרון, כשאתה אומר אני, אתה יודע מה קרה לפני כן? אם לא היה חיסרון לא היית יודע שאתה קיים.

יש שני מצבים אפשריים בלבד. או יש או אין, או שאתה יודע שאתה קיים או שאתה לא יודע שאתה קיים. מבחינתי אפילו טיפה יודע, זה כבר קיים.

נגדיר אחרת, או שאתה אין סוף אחוז לא יודע שאתה קיים, ואז אתה קיום טהור של ידיעה, אין טוב ורע, אין אהבה ושנאה, ואפילו אין אני ולא אני, אין כלום, אתה כלום.

או שאתה יודע שאתה קיים, ואז אתה אוהב ושונא וכו'.

הראשון בשרשרת שיודע משהו, קיומו עצמו כבר תלוי בקיומו של חיסרון. אתה עצמך זה החיסרון.

אל תיקח בלעדיות על החיסרון, כי יש אין סוף כמוך.

אתה עצמך, בכבודך ובעצמך מייצג חיסרון.

זה כמו שיש מציאות אין סופית, ופתאום יוצאת ישות שאומרת, אני לא חלק מזה, אני משהו אחר, ואם אני משהו אחר, אז אני שונה ממה שלא אני, ואז אני גם שונה מהמציאות שמכילה אותי, ואז אני קיים.

החיסרון בכבודו ובעצמו הוא זה שאומר אני. אם לא היית חסר, לא היית רואה חיסרון במקום אחר.

כול החסרונות האפשריים, זה בגלל שההוויה שלך היא חיסרון. הקיום שלך הוא חיסרון.

אני לא מדבר על הקיום הראשון, אמנם אין בו חיסרון, אך אין בו ידיעת קיום.

שאלה: אתה יכול להבין שאתה הקיום הראשון.

אליעד: נכון, אבל כאשר אתה מבין את זה אתה בתוך חיסרון. אתה אומר, אני פעם הייתי מלך ועכשיו אני בכלא, האם זה עוזר לך? אתה עדיין בכלא.

המלך החליט להתחפש לעבד, ואמר למישהו תשים לב שהתחפשתי, אבל אותו מישהו אבד, ועכשיו הוא בתחפושת של עבד, ואז לא נותנים לו להכנס בשער ולהיות מלך. הוא יודע שהוא המלך, אבל האם זה עוזר לו? הוא רוצה לאכול, אבל הם מרביצים לו.

זה שאתה יודע שאתה היית פעם אלוהים, זה לא פותר לך את הבעיה. זה כמו שאתה חולם שכלב בא לנשוך אותך, זה שאתה יודע שאתה בחלום זה לא עוזר אם אתה מודע לכלב. כי אם אתה מודע לכלב אז אתה עדיין בחלום.

אתה אומר שאתה יכול לדעת שאתה הראשון, אבל מה זה עוזר לך? אתה עדיין בחיסרון.

יש רק שתי אפשרויות, או שאתה הופך לאין חיסרון או שאתה בחיסרון, אין עוד אפשרות.

אם אתה יודע משהו - אתה ביש חיסרון, ואם אתה לא יודע - אתה באין חיסרון.

בלי לדעת שיש חיסרון, אתה לא יכול לדעת שיש פה שולחן. ויותר מזה, בלי חיסרון אתה לא יכול לדעת שאתה קיים.

זאת אומרת שקיומך תלוי בקיומו של חיסרון.

כשאתה אומר אני, מי אמר אני? החיסרון של המציאות. למציאות יש אין סוף חסרונות ואחד מהם זה אתה.

שאלה: במקביל אתה יכול לדעת מי אתה.

אליעד: אתה לא מבין שלדעת זה כבר חיסרון.

לא משנה איזה מדיטציה תעשה וכמה תתעמק, אם בסוף אתה מרגיש שאתה קיים, - יש חיסרון.

כשאדם אומר שחסר לו משהו, או שאומר שחם לו אז זה אומר שחסר לו קור, כשמשהו מפריע לו, זה נובע בגלל שהאדם עצמו הוא חיסרון.

כשאתה אומר אני, פירוש, שיש משהו שהוא לא אני.

אני היחיד שנותן לך להיות הראשון, לא לדמיין שאתה הראשון, לא לזכור שאתה הראשון, אפילו לא לדעת שאתה הראשון.

אם אתה יודע שאתה הראשון, אז אתה לא הראשון.

יש אני יודע שאני חתול, ויש אני חתול, זה שניים שונים.

שאלה: בספר אתה מדבר על קיום שהוא ממשי.

אליעד: אבל הוא כל כך ממשי, ששם אין הבדל בין ממשי ללא ממשי. גם אם הוא ממשי אז הוא לא ממשי, ואם הוא לא ממשי אז הוא ממשי.

שאלה: זה לפני השכל, זה לפני המחשבות.

אליעד: זה לא לפני המחשבות, זה אחרי המחשבות.

המסר שלי פשוט, לא משנה איך תסובב את הגלגל, תאהב, תשנא, תהיה ילד, תהיה מבוגר, מואר, חשוך, בודהה, אלוהים, יש, אין, לא משנה מה תבחר, אתה עדיין בחיסרון, אם אתה פה יש בעיה.

אם אתה פה לא הכוונה לגוף, אלא אם הדבר הבסיסי ביותר שחווה את קיומו, חווה את קיומו, אז כבר יש כאן סוג של חיסרון.

שאלה: למה זה לא יכול להיות קיים במקביל?

אליעד: כי אתה עדיין לא הבנת מה אמרתי.

ליצן שאל ליצן, יש לי תחושה שאני כל הזמן רוצה לשנות את המציאות, מה לעשות עם התחושה הזאת? אז הליצן אמר לו, זו היא רק מחשבה שאתה רוצה לשנות את המציאות, מה אתה לא רואה? אז הליצן אמר לו, נכון נכון זאת רק מחשבה.

וזה כמו יעוץ של עיוור שנותן יעוץ לעיוור אחר, מה שניהם לא הבינו? שזה לא שאני רוצה לשנות את המציאות, אלא אני בכבודי ובעצמי הוא הרצון לשנות את המציאות.

הרצון, השינוי זה אני. כשאתה אומר אני, פירושו רצון, פירושו שינוי, פירושו חיסרון.

אם אתה אומר, אני רוצה לשנות את המציאות, אז אל תרצה לשנות את המציאות, קח צעד אחורה ותתבונן בזה, זה לא אתה. זה כמו אחד שאמר, זה לא אני, אני רק מתבונן בו, ואז אתה יורה ומתברר שירית בעצמך.

שאלה: יש אחד שיודע מה קורה, אך לא יודע את עצמו.

אליעד: בא נבדוק אם זה נכון. אתה למעשה אומר שאולי יש דרך לדעת שזה קיים, בלי לדעת שאתה קיים.

פשוט, אותה ישות איקס, האם היא יודעת שהיא קיימת? האם היא יודעת שיש שולחן בלי לדעת שהיא קיימת? דמיין שולחן, מה שולחן עבורך?

שאלה: עצם עם ארבע רגליים.

אליעד: איך אתה יודע שזה עצם עם ארבע רגליים ולא עם שלוש רגליים? אתה אומר, אני ראיתי אותו עם ארבע רגליים. בסוף החוויה מתחילה באני.

האם אתה יכול לדעת מהי שמש בלי להיות קיים? כל מה שאתה יודע על השמש זה לפי החוויות שקרו לך. אין אפשרות לדעת משהו בלי אני.

האם אתה חושב שמישהו יכול לדעת משהו מבלי לדעת שהוא קיים? שזה אומר, לדעת משהו מבלי לחוות חיסרון.

שאלה: אני חושב שזה מה שקורה לי.

אליעד: אם תפסיק לדעת, מה יקרה? אם אני מוחק לך את כל מה שאתה יודע, מה נשאר?

שאלה: קיום שלא יודע את עצמו.

אליעד: אני עוד לא הבנתי איך אפשר לדעת משהו בלי לדעת שאתה קיים?

מה זה לדעת שיש פה חלון?

שאלה: שהשכל מדביק תווית. אבל אני גם מודע לשכל ולכל התוויות.

אליעד: האם יכול להיות שהשולחן מודע אלינו? (לא יודע)

אבל האם אתה בחוויה שלך, אתה חושב שהשולחן מודע כמו שאתה מודע? או שאתה מודע לחסרונות בשונה ממה שהשולחן מודע לחסרונות? האם יש הבדל בחוויה שלך לבין החוויה של השולחן?

ניקח לדוגמה מורה רוחני, האם המורה הרוחני מודע לזה שהוא קיים? האם המורה הרוחני יודע שאני קיים?

אני מנסה לחתור לשאלה אחרת, האם אתה רואה פה שולחן? (כן) אתה רואה את המורה הרוחני? (כן) אתה רואה פה את הפיל? (לא)

השאלה, האם המורה הרוחני בעיניך, רואה אותי כמו שהשולחן רואה אותי וכמו שהפיל רואה אותי? או שהפיל רואה אותי פחות מהשולחן, והשולחן רואה אותי פחות מהמורה הרוחני? כי אני מדבר איתך על חוויה שבה אתה רואה אותי כמו שהפיל רואה אותי. המורה הרוחני אמור לראות אותי כמו שהפיל רואה אותי.

המורה הרוחני רואה אותי יותר מהפיל.. אתה אומר שהפיל לא רואה אותך, כי הוא לא פה, אבל הפיל לא צריך להיות פה כדי לראות אותי.

לפי מה שאתה אומר, שאם אתה יכול לדעת משהו בלי לדעת שאתה קיים, מבחינתך יכול להיות שגם השולחן יודע שאני קיים, ואולי גם הפיל יודע שאני קיים, בלי שהוא בכלל קיים.

אתה טוען שהמציאות לא יודעת שהיא קיימת, אך יודעת שאני קיים.

שאלה: כי אין לה שכל.

אליעד: האם למציאות שבראה אותי אין שכל ולי יש שכל?

והאם המורה הרוחני יודע שאני קיים, באותה חוויית מציאות כמו שהמציאות יודעת שאני קיים?

האם המורה הרוחני חווה את קיומו כמו שהפיל כאן חווה את קיומו?

שאלה: אני חושב שהמורה הרוחני לא חווה כלום.

אליעד: מה זה לא חווה כלום, האם הוא מדבר איתי?

אתה טוען שהמורה הרוחני לא יודע שהוא קיים, אך יודע שאני קיים, האם זה מה שאתה טוען?

שאלה: המורה הרוחני לא יודע כלום.

אליעד: אם המורה הרוחני לא יודע כלום, אז גם אתה לא יודע כלום, ומדוע אני מדבר איתך?

שאלה: כן, יש כאן משהו לא ברור לי.

אליעד: אם מישהו עוקץ אותך עכשיו, האם בחוויה שלך, הוא עוקץ את המציאות ולא אותך?

שאלה: אני לא חווה זאת.

אליעד: אז זה אומר שאתה לא מאמין לעצמך.

שאלה: אתה אומר שיש רק חיסרון, אז אם יש רק חיסרון, אז אין חיסרון.

אליעד: האם אני אמרתי שיש רק חיסרון? כל חיסרון הוא גם יתרון יחסי.

שאלה: האם החיסרון הוא אחרי האני?

אליעד: לא, אם החיסרון הוא אחרי האני, אז מורה רוחני יגיד לך, לך צעד אחד אחורה ואין לך יותר חיסרון. אך אני אומר אתה לא יכול לקחת צעד אחד אחורה, כי אתה הולך אחורה עם החיסרון עצמו.

שאלה: תאורטית, יש משהו חסר צורה שמתבונן בצורות.

אליעד: אתה לא יכול חוות זאת, כי אתה אומר משהו לא הגיוני.

שאלה: אתה מודע לשכל שיודע את השולחן.

אליעד: האם אתה יודע שאתה קיים?

שאלה: עצם זה שאני יודע, זה כבר לא אני.

אליעד: אתה למעשה אומר שאתה יודע משהו אחר, ולא את עצמי. אתה למעשה עושה טריק ואומר שכול מה שאני חושב זה לא אני.

ברמה העקרונית אתה יכול להסתכל על עצמך וזה עדיין אתה.

אתה צודק, שאם אני מסתכל החוצה אז אני לא מסתכל על המקורי, כי אני מסתכל החוצה.

אבל כאשר אני מסתכל על השולחן, יש לי הרבה רבדים של מחשבה, והרי השולחן זה מחשבה וזה לא אני, ולכן כל מחשבה זה לא אני.

זה נכון ולא נכון. ברמה החיצונית של המציאות, למשל שולחן, לא אכפת לי ששורפים אותו, תתחיל להתיחס לעצמך כמו שאתה מתייחס לשולחן ואז לא יהיה לך אכפת מה קורה איתך. אבל זה לא אמת, למה? כשאתה חושב על שולחן, ברמת מציאות מסויימת אתה לא חווה הזדהות ריגשית, ובאמת לא אכפת לך ששורפים את השולחן, אבל אם תכנס לתוך המחשבה של השולחן, אתה תראה שכשאתה אומר אני וכאשר אתה רואה שולחן, אתה מתכוון לאותו הדבר.

אף פעם לא קרה שחשבת על משהו שלא חווית אותו ברמה כל שהיא של הזדהות.

יש בסוף משהו, שגם כאשר אתה אומר זה לא אני, אתה עדיין מדבר על עצמך.

ואני מנסה להעביר לך מסר, שבחיצוני זה נראה שכאשר אתה חושב על שולחן אתה לא חושב על עצמך, אתה אומר, זה שולחן זה לא אני. אז אתה אומר, בא ניקח את כל מה שאני יודע על עצמי, נסתכל על זה מבחוץ, ועצם זה שאני חושב על זה, זה לא אני, אם אני חושב על זה, זה לא אני.

אבל שתדע לך, שלא משנה על מה אתה חושב, יש משהו שאתה חושב על עצמך, כי מאחורי השולחן, תמיד יש משהו שקשור אליך, זה כמו, אני חושב שיש משהו שהוא לא אני. זה אני כרגע חווה שזה לא אני. אני כרגע רואה אותו, זה תמיד מתחיל באני.

מי אמר לך שהוא קיים בכלל? אני, הוא קיים בגלל שאתה יודע שאתה קיים.

שוב, הנה שולחן, האם אתה יכול לדעת שיש שולחן, בלי לדעת שאתה קיים? מה מקור הכוח שאתה יודע שיש פה שולחן? כי אני יודע שיש פה שולחן, אני רואה פה שולחן. הכל מתחיל מהאני.

שאלה: כן, אבל זה בשכל שלי. זה משהו שקורה במוח שלי, וגם למוח שלי אני מודע.

אליעד: מי אמר לך שיש לך מוח?

שאלה: אני לא יודע שיש לי מוח.

אליעד: גם אם אני אמחק את כל מה שאתה יודע, עדיין ישאר דבר אחד, תחושת קיום. אם נמחק את כל החושים, התחושות, הכל הכל, מה ישאר? חוויית קיום בסיסית. ותחושה בסיסית של קיום, פירושה חוויית חיסרון.

שאלה: אם אתה לא חושב על זה בשכל זה לא חיסרון.

אליעד: אתה לא חושב אבל מרגיש את הכאב.

שאלה: כי בלי מחשבות אין התנגדות.

אליעד: לא נכון, כי אם אתה קיים אתה חווה את זה גם בלי שתחשוב על זה. ודבר שני אתה לא יכול שלא לחשוב על זה, אין אפשרות לא לחשוב על זה. הבעיה מתחילה כאשר אתה חושב. בכל דבר יש חוויית חיסרון.

יש בו ידיעת חיסרון, מחשבת חיסרון.

שאלה: אבל אם אין משהו שיתייג את זה כחיסרון, אז כבר אין חיסרון.

אליעד: אנחנו עכשיו קוראים לזה חיסרון, אבל למה שאנו קוראים חיסרון, אם תבדוק תראה שבבסיס הראשוני יש הפרדה בין דבר להיפוכו, שזה אומר שיש יתרון וחיסרון.

שאלה: זה לא נראה לי שיש חיסרון ללא מחשבה.

אליעד: אני טוען שאי אפשר להיות ללא מחשבה.

יש אין סוף, שאתה לא יודע שאתה קיים, וזה הכל בדימויים שלנו כי מעבר לזה יש ביזנס שלם. ובאין סוף יש שקט מוחלט, שאתה לא יודע כלום, וגם זה לא נכון, אבל נניח. ומהאין סוף, בבת אחת, נוצרו זמן, מקום, חיסרון, תחושה, רצון, רגש, ידיעה - וכבר אנחנו בבעיה.

עכשיו, שימו לב, זה לא אני, - פירושו, יש משהו שאני חסר, ויש משהו שאני יותר, כי החוויה הראשונה היא חוויית יתרון, הגאווה שלך שאני יותר ממישהו אחר, זה בעצם החיסרון שלך, שיש משהו שאתה לא. אתה אומר, אני יותר ממנו, אבל בעצם אתה אומר, אני לא מה שהוא.

החוויה הראשונה שאני יותר ממשהו זה אומר שאני גם פחות ממשהו, שזה בעצם להגיד אני שונה ממשהו. אם אני שונה, אז יש משהו שאני כן ויש משהו שאני לא. אני לא הוא אבל אני כן אני. יש לי יתרון ויש לי חיסרון.

אני רוצה להגיד לך משהו, כל מה שאתה רוצה אתה יכול לקבל, אבל יש תנאי אחד, והוא שאתה תכיר באמת.

שאלה: אבל איזה כלי יש לי לדעת את האמת?

אליעד: אתה מפחד להתחייב, שאולי תקפוץ לאש, ואתה קופץ לאש הלא נכונה?

פשוט מאוד, האם כאשר מרביצים לך, זה כואב לך? לפי ההחלטה שהחלטת שזה כואב, לפי ההחלטה שלך את הטוב והרע, כך תחליט אם זה אמת או שקר.

בכל אופן לאמת שלי יש תנאי קבלה מאוד קשוחים, לא אכפת לה מה אתה חושב, מבחינתה אתה אפס, ואפילו זה יותר מדי.

בעיקרון, האמת שלי לא דמוקרטית, היא דיקטטורית, יש אחת כמוה, כל מי שמתקרב אליה היא מעלימה אותו, אתה נכנס ולא יוצא.

לאמת האוביקטיבית לא מעניין מה אתה חושב, אפילו שכול העולם יגיד אחרת, אבל זאת האמת.

אתה צריך ללכת ולחפש, היכן יש אמת, דבר איתה, חפש אותה. האמת הזאת מוחלטת ולא אוהבת זגזגנים.

אתה צריך להגיע למצב שהערך היחיד החשוב לך בחיים הוא, מה האמת? לא משנה אם זה טוב לך או לא טוב, לאמת אין בעיה, אתה יכול לקלל אותה, לירוק עליה, להגיד שהיא לא צודקת, אתה יכול להגיד אבל זה לא עוזר.

זה לא תעשה ותשמע, זה תעשה אפילו שלא תשמע, אין מה לעשות, תעשה - תעשה, לא תעשה - אבוד.

אמת אובייקטיבית, זה דיקטוטוריה. מה זה סובייקטיבי? שזה מתייחס אליך, מה זה אמת אוביקטיבית? שלא אכפת לה מה אתה חושב.

זה כאילו אתה צריך לחפש משהו שלא יהיה תלוי במה שאתה יודע.

וכל מה שספרתי עכשיו, דברתי על האמת השיקרית, על האחדות השיקרית, כי האחדות השיקרית מתעלמת ממה שאתה חושב. אבל האחדות האמיתית, מה איתה? היא יותר מתעלמת ממה שאתה חושב.

אני מוכן להתחייב לך שכול מה שתרצה תקבל, אבל יש תנאי אחד, שכול פעם שאתה רואה את האמת אתה בועט לה בראש, כל פעם שרע לך בחיים, זה בגלל שיש שם אמת כל שהיא שצמודה אליך. אתה צריך לקחת את האמת הזאת ולשרוף אותה, לשנוא אותה ולדחוף אותה לאיזה חור. ולא לפגוש אותה יותר, לא מעניין אותך יותר מה האמת. אין לך יותר שום קשר לאמת, אתה בודק רק מה טוב לך.

אם זה טוב לך, אז זאת האמת.

לדוגמה, כואב לך הגב, אתה אומר מה יותר טוב לי שיכאב לי הגב או לא? אם עדיף לך שלא יכאב לך הגב, אז האמת היא שלא כואב לי הגב.

אבל האמת תגיד לך שכואב לך, אז תענה לה, מי את האמת שתגידי לי מה לחשוב? מה אכפת לך מהאמת, דאג לעצמך, תהיה אגואיסט.

אני לא רוצה שיכאב לי הגב, ולכן לא כואב לי הגב. האמת לא מענינת אותך, אתה לא שם עליה, זהו. רק סובייקטיבי, לא אוביקטיבי. אתה תחליט מה קורה איתך, לפי מה שאתה רוצה.

אתה רוצה שמשהו יהיה, אז הוא קיים, אז תגיד, אבל הוא לא באמת קיים? מה אכפת לך מהאמת, שחרר אותה, תניח אותה לחופשי, שהאמת תשאר שם, ואתה תדאג לעצמך.

שאלה: הוא רוצה להרגיש טוב באמת.

אליעד: הוא רוצה גם טוב וגם שזה יהיה באמת.
יתרון חיסרון איך אפשר לדעת לקיחת אחריות רמאים שקט רצון לשנות טריק להבין הרגשה של אני אמת אבסולוטית יתרון או חיסרון אושר איך להיות איך להיות מאושר איך להיות מאושרים אמת אמת אחרת אני אתה קיים האני הארה הארה רוחני הארה רוחנית הקיום הקיום העצמי התעוררות התעוררות רוחנית חיסרון חיסרון הקיום חיסרון הקיום העצמי חיפוש חיפוש רוחני חסרונות כיצד להיות מאושר לא לדעת לא לדעת שאתה קיים לדעת שאתה לדעת שאתה קיים להיות מאושר להיות מאושרים מהו האני מהו קיום מודעות מודעות עצמית מורה רוחני מורים רוחניים סבל סבל ואושר קיום קיום עצמי רוחני רוחניות רוחניים
אלוהים - חלק 11 - אין מלך בלא עם + קיומו אינו תלוי בדבר?!
... - חלק 11 - אין מלך בלא עם + קיומו אינו תלוי בדבר?! טיעון: אין מלך בלא עם. אלוהים ברא את העולם כדי שתתגלה מלכותו. + קיומו של אלוהים תלוי רק בעצמו. סוף טיעון. הפרכה: אילו לא היה העולם, לא היה ניתן לדעת שיש אלוהים. וממילא קיומו של אלוהים תלוי לפחות בצורה כלשהי בקיומו של העולם. הבריאה מעידה על הבורא פירושו שקיומו של הבורא בבחינה כלשהי תלוי בבריאה. או במילים אחרות, קיים הבדל ... עצמו אינו תלוי בבריאה, אז מדוע הוא ברא אותה? מסקנה: גם אם אלוהים ברא את העולם, קיומו תלוי בקיומו של העולם. אלוהים היה חסר את בריאת העולם ולכן הוא ברא את העולם. אחרת, הוא לא היה בורא אותו. ...
ריקנות קיומית / דיכאון - ממה נובעת תחושת ריקנות? ומה הפתרון לתחושת ריקנות?
... קיומית דיכאון - ממה נובעת תחושת ריקנות? ... - ריקנות היא ההפך של שלמות. אם השלמות מבטאת את הדבר שמלא עד סופו, הרי שריקנות מבטאת את זה שחסר לאדם מצב רוח, שהאדם מרגיש מרוקן וחסר שמחה וכיוב. והשאלה היא, ממנה נובעת ... ומה עושים כדי לצאת מתחושת הריקנות? והעניין של תחושת הריקנות, הוא שכל הדברים שיש בעולם הם חסרים את מה שהם לא. כי כל דבר בעולם ... משנה מה יהיה לאדם הוא תמיד ירגיש תחושת ריקנות. כי הריקנות היא ביטוי לכך שכל הדברים מרוקנים וחסרים את כל שאר הדברים. וכאשר האדם מתחיל ללכת בדרך חדשה, אז הוא מרגיש תחושה של מילוי ושל סיפוק. משום שנדמה לו שהנה האושר שלו מגיע. וכאשר האדם מגיע אל סוף ... של האדם, נובעת מכך שהוא לא מרגיש את השלמות שיש בכל דבר. כי למרות שכל דבר הוא רק מה שהוא והוא חסר את כל שאר הדברים, הרי שכל דבר הוא ...
שקר - מדוע קיומו של השקר הכרחי לצורך קיום העולם?
... - מדוע קיומו של השקר הכרחי לצורך קיום העולם? מי שיתבונן בעניין יראה, כי אם לא היה השקר קיים בעולם, הרי שלא היה קיום לעולם. וזאת משום שיש שני סוגים של אמת. יש את האמת של המציאות עצמה, דהיינו, נקודת המבט שבה בבת אחת ... מאוד גדולה. והיא ככ גדולה, עד שאי אפשר בשכל אנושי להכיל את הידיעה הזאת שמצידה הכל אחד. ומצד האמת של המציאות, קיומו של העולם אינו אפשרי. כי כדי שיהיה העולם קיים, לשם כך צריך שתהיה האפשרות לקיומן של ישויות שונות שנפרדות זו מזו. ומצד האמת ומצד המהות של המציאות, מצידה קיומן של ישויות שונות אינו אפשרי, כי כל הדברים בשורשם הם אחד. וכל קיומו של העולם תלוי בכך שקיימת האפשרות גם לקיומו של השקר. כי מצד האמת של המציאות, הרי שהאמת האישית של האדם היא רק חלק ממנה, דהיינו, היא סוג של שקר. ואם לא היה קיום לשקר בעולם, הרי שלא היו יכולות להיות אמיתות שונות לבני האדם, כי כולם היו חושבים תמיד את אותו הדבר ... יתקיים כפי מה שהוא. וגם האדם עצמו, אם בכל הרגעים הוא יהיה באותה רמה של אמת, הרי שגם אצל האדם עצמו לא יהיה קיום לרצונות שונים שיוצרים את הפעולות השונות של האדם. וקיומו של העולם תלוי בקיומם של השינויים. ומאחר שמצד המהות של המציאות הכל אחד, ממילא כדי שיהיה העולם קיים, לשם כך צריך שתהיה ... מנקודת המבט של האחדות של המציאות. ומה טוב בכך שהעולם קיים? תשובה: גדולתה של האחדות, היא בכך שהיא מאפשרת את קיומו של השקר. כי השקר והרע הוא ההתגלות הגדולה של האמת ושל הטוב. שהאמת ככ גדולה עד שהיא מאפשרת את קיומו של השקר. והטוב ככ גדול עד שהוא מאפשר את קיומו של הרע. בסיכומו של דבר, קיומו של השקר הכרחי לקיום העולם, משום שהוא מאפשר למציאות להכיל בתוכה את השינויים השונים שנצרכים לקיום העולם. ...
חרדות קיומיות ופחדים / חרדת מוות - האם אפשר לצאת מ*כל* סוג של פחד ושל חרדה?
... קיומיות ופחדים חרדת מוות - האם אפשר לצאת מכל סוג של פחד ושל חרדה? ובו יתבאר העניין של הפחד ושל החרדה. ... ולא רק שאפשר לצאת מכל החרדות ומכל הפחדים מכל סוג שהוא, אלא שאפשר גם לצאת מכל החששות ומכל הספקות וחוסר הוודאות. כי כל חשש וכל ספק וכל חוסר וודאות, גם הם סוג של פחד וחרדה. כי כאשר יש לאדם ספק, הדבר הזה יוצר אצלו חרדה. והפחד הוא תמיד, כאשר ... כלוח לבן חלק ללא כל חרדה ופחד, ממילא זה אומר שהחרדות והפחדים הם לא חלק מהאדם. וגם אם יש לאדם חרדות קיומיות שמלוות אותו כבר שנים, וגם אם נדמה לאדם שכאילו החרדות שלו הן חלק בלתי נפרד ממנו, על האדם להבין, ... לו. ומי שמצליח להתחבר מבחינה רגשית למציאות, ממילא אין לו שום פחד ושום חרדה. והאדם מטבעו האמיתי, הוא חסר כל פחד. בדיוק כמו תינוק, שהוא עוד לא יודע לפחד משום דבר. וכאשר האדם מתבגר, הוא לומד לפחד. כי כדי ... בעולם, לשם כך צריך האדם לדעת לפחד מהאש השורפת, ולדעת לפחד מהרכב שבא מולו בכביש וכיוב. והפחד נצרך לצורך קיום העולם. אלא, שתוך כדי זה שהאדם לומד לפחד כדי לשרוד, תוך כדי זה נוצרים אצלו גם פחדים שהם לא ... היה חושש, מכך שהמציאות תהיה שונה מהרצון שלו, הרי שהאדם לא היה עושה שום דבר. ולכן הפחד, הוא הכרחי לצורך קיום העולם. כי הפחד, הוא מהות אחת עם הרצון של האדם. כי אם לאדם לא היה שום רצון עצמי, הרי שלא היה לו כל ... גם בכך שהאדם לא רוצה שהמציאות תהיה שונה ממה שהוא רוצה. והרצון העצמי של האדם, הוא כמובן הכרחי, לצורך קיום העולם. והפחד, הוא ביטוי של עוצמת הרצון העצמי של האדם. שיש לאדם רצון עצמי ככ גדול, עד שהוא מפחד שיקרה הפוך ממה שהוא רוצה. ואכ הפחד והרצון העצמי הם הכרחיים לצורך קיום העולם. אבל זה צריך להיות בצורה מדודה וכפי מה שראוי, לצורך קיום העולם. והדרך של האדם לצאת מכל החרדות והפחדים, היא על ידי זה שהוא מבין את שורש ואת מהות הפחד. ... האדם ללמוד לחיות עם חלק מהחרדות שלו. ושהאדם לא באמת יכול להתגבר על כל החרדות שלו, כגון לדוגמה חרדות קיומיות חרדת מוות וכיוב. ובכך הם בעצם מייאשים את האדם למצוא את הדרך לגור בגן עדן. כי החרדות של האדם, הן ... וכדי שהאדם יחווה את גיהנום, לשם כך הוא צריך להרגיש סבל בתוכו. והחרדות, הן סוג של גיהנום. וגם חרדות קיומיות וכיוב, גם הן סוג של גיהנום. והאדם נולד בתוך גן עדן. בדיוק כמו תינוק שנולד ללא כל פחד וללא כל ... הדרך כיצד לעשות זאת. ואם מישהו מנסה להסביר לך, למה אי אפשר ליהנות עכשיו אלא רק בעתיד, הרי שזה רק בגלל חיסרון דעתו, שהוא עצמו לא יודע כיצד ליהנות מהרגע הזה. כי השלמות וכל הטוב שיש בעולם, קיימים כבר ברגע הזה. ...
תשובות לשאלות קיומיות - מה יותר חשוב להבין?
תשובות לשאלות קיומיות - מה יותר חשוב להבין?
... לשאלות קיומיות - מה יותר חשוב להבין? למה חשוב להבין את עצמך לפני שמבינים את העולם? אנשים רבים מתעסקים בשאלות קיומיות כגון: מהו העולם? מי יצר את העולם? האם יש משמעות לחיים? ומהי המציאות האמיתית? אליעד כהן מסביר כי לפני שמנסים לענות על שאלות כאלו, צריך תחילה להבין את ... יהיו לו יותר שאלות על המציאות - כיוון שכל שאלותיו יקבלו תשובה מעצם הבנתו את עצמו. מדוע אנשים לא מבינים באמת את הרצונות שלהם? אליעד מדגים נקודה מרכזית של חוסר ההבנה העצמית דרך שאלת הרצונות: לכל אדם יש מגוון של רצונות והעדפות, למשל, כשאדם בוחר חולצה בארון, הוא בוחר בצבע מסוים ולא באחר. הוא עשוי לחשוב שבחר בצבע ... שלימדו אותו או לעשות ההפך. לדוגמה, גם אם לימדו את האדם שלהיות שבע זה טוב יותר להיות רעב, הרי תמיד האדם יכול לבחור אחרת, אם ירצה. תמיד יש בכל דבר יתרונות וחסרונות, והאדם תמיד בוחר להעדיף יתרון אחד על פני יתרון אחר. השאלה שהאדם צריך לשאול את עצמו היא מדוע הוא באמת מעדיף יתרון מסוים ולא יתרון אחר - מה ... מוחלט. הוא טוען כי אם איננו מבינים מדוע אנחנו רוצים מה שאנחנו רוצים - איך נוכל לנסות להבין שאלות מורכבות על העולם, כמו למה הוא קיים או מי קיבל את ההחלטה לקיומו? כדי להבין את העולם, יש להבין תחילה את מנגנון קבלת ההחלטות האישי שלנו - איך אנו קובעים מה נכון, מה טוב ומה עדיף. רק לאחר שהאדם יגיע להבנה מלאה של ... החלטות ברמה גבוהה יותר. אם האדם לא יודע אפילו מדוע הוא מקבל את ההחלטות הפשוטות בחיי היום יום, אז אין טעם שינסה להבין החלטות גדולות בהרבה כמו ההחלטה על קיומו של העולם. מהי הבנה מוחלטת של העצמי לפי אליעד כהן? הבנה מוחלטת, לפי אליעד, היא מצב שבו אין יותר שאלות, אפילו לא שאלות תיאורטיות. זו הבנה כה עמוקה של ... לנו בחירה חופשית? למה האדם רוצה להרגיש טוב? איך להבין את הרצונות שלנו? למה אנחנו בוחרים כפי שאנחנו בוחרים? איך להבין את המציאות דרך עצמנו? תשובות לשאלות קיומיות - מה חשוב יותר להבין? הפעם אני רוצה לתת נקודה למחשבה, עבור אלו ששואלים שאלות קיומיות מה זה העולם? מי החליט מה זה טוב או רע, איך נוצר בכלל העולם וכו. וקודם כל על האדם להבין את עצמו, איך הוא יכול להבין את העולם אם הוא בכלל לא מבין את ...
בחירה חופשית - מי בוחר את קיומך ואת רצונך?
... חופשית - מי בוחר את קיומך ואת רצונך? כאשר האדם מתבונן על עניין הבחירה החופשית שלו, לפעמים נדמה לו, שאין כאן שום שאלה כלל. כי הוא ממש מרגיש, שהוא עצמו בוחר בבחירה חופשית ... כך ולא אחרת? וכולי. ואם האדם מוסר את נפשו להתבונן היטב פנימה, אז הוא רואה את האמת. שיש מציאות חיצונית לו, ושהיא, זה האני האמיתי שלו, ושהכל כרצונו, ושהוא המלך וכולי. ...
להיעלם, נצחיות התודעה, מה גורם לך להיות קיים כרגע, מה מקיים את התודעה העצמית, קיום בתוך חלום, מציאות וירטואלית
להיעלם, נצחיות התודעה, מה גורם לך להיות קיים כרגע, מה מקיים את התודעה העצמית, קיום בתוך חלום, מציאות וירטואלית
... התודעה, מה גורם לך להיות קיים כרגע, מה מקיים את התודעה העצמית, קיום בתוך חלום, מציאות וירטואלית מה מקיים את התודעה העצמית שלנו? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלות הפילוסופיות והקיום של התודעה האנושית, תוך התמקדות במונחים כמו נצחיות התודעה והקיום כרגע. הוא מציע תובנות על הדרך בה אנחנו תופסים את קיומנו, ומדבר על האופציה של להיעלם ולהפסיק את קיום התודעה. מה גורם לך להיות קיים כרגע? אליעד פותח את ההרצאה בהצהרה שגורמת למאזין לחשוב על קיומו: האם באמת הקיום שלך הוא מחויב? הוא טוען כי הרבה פעמים אנחנו מרגישים שמדובר במובן מאליו, אך למעשה יכול להיות שמישהו אחר שולי, ... או לא. הוא מסביר שמאדם יכול לחוות מצב שבו הוא יפסיק להרגיש את קיומו, תודעתו עשויה להפסיק לפעול. האם יש משהו שמקיים את הקיום שלנו? בהמשך, אליעד מציין שהקיום הוא לא בהכרח תוצאה של משהו מחויב, אלא שהוא עשוי להיות רק אפשרות. כלומר, יכולת הקיום שלנו לא בהכרח מחויבת תמידית. לדבריו, יכול להיות מצב שבו אנו לא נזכור את כל מה שאנחנו עושים, יכול להיות שתודעתנו ... הוא טוען שהעובדה שהתודעה שלנו הייתה קיימת עד כה לא מחייבת את המשך קיומה לעד. בכך הוא מציע פרספקטיבה חדשה על תודעה, שבה אנו יכולים להיעלם או להשתנות גם אם לא ציפינו לכך. הקיום בתוך חלום: האם אנו חיים במציאות וירטואלית? לאורך ההרצאה, אליעד משתמש בדימויים מחלום כדי להסביר את רעיון היעלמות ... להפסיק או לשינוי בכל רגע נתון. מהן האפשרויות המפחידות שקשורות לקיום שלנו? אליעד מדבר על הקיום שלנו כעל משהו שמאוד קשה להתמודד איתו, במיוחד כשמבינים שהקיום שלנו יכול להיעלם בקלות. הוא מציין את חוסר הוודאות שבקיום שלנו, שגורם למועקה כאשר נבין שהתודעה שלנו עשויה להתפוגג מבלי שנוכל להשפיע על כך. הרעיון הוא שאנחנו חיים במציאות שבכל ... דמות בתוך משחק מחשב. מה מקיים את התודעה? האם אנחנו באמת קיימים? הקיום של התודעה כרגע האם הקיום שלנו מחויב? האם אנחנו חיים בחלום? האם אנחנו חלק ממציאות וירטואלית? ...
האם אני קיים, קיום, מה לשאול לפני השאלה האם אני קיים, יש ואין
האם אני קיים, קיום, מה לשאול לפני השאלה האם אני קיים, יש ואין
... אני קיים, קיום, מה לשאול לפני השאלה האם אני קיים, יש ואין מה ... מבט נטולת אינטרס אישי, לא מתוך הרצון להיעלם אלא מתוך רצון אמיתי להבין את האמת עצמה. רק בצורה זו אפשר להגיע להבנה אמיתית. איך השאלה מה זה שולחן עוזרת להבין קיום? אליעד נותן דוגמה מאוד מפורטת על מנת להמחיש את הדרך הנכונה לבדוק קיום, באמצעות דוגמת השולחן. כאשר אדם שואל האם ... הבדל עמוק בין היש לאין. התהליך הזה של לשאול מה זה? שוב ושוב, עד שמגיעים להבנה שאין הבדל אמיתי בין דבר אחד לאחר, הוא קריטי על מנת להגיע לתשובה האמיתית לשאלת הקיום. אליעד אומר שלפני ששואלים האם משהו קיים, ... שכדי לדעת שאין הבדל בין יש לאין, יש להטיל ספק באופן יסודי במושגים הבסיסיים. צריך לשאול ולבדוק באופן עקבי, מה המשמעות של כל מושג שאנו משתמשים בו - יש, אין, קיום , אני - ולהמשיך לברר כל מילה ומילה, עד שמגיעים לנקודה שבה רואים בבירור שאין הבדל מהותי בין המושגים. לדוגמה, הוא מראה איך אדם יכול לבדוק את המושג קיום: כשאומרים שמשהו קיים, מה בעצם אמרנו? מה ההבדל ... צריך לשאול שאלות באופן קבוע ומסודר עד שנעלמים כל ההבדלים. רק כאשר אדם מגיע להבנה שאין באמת הבדל מהותי בין יש לאין, הוא יכול להתחיל לקבל תשובות אמיתיות לשאלת הקיום שלו. מה אנשים רוצים באמת, להיעלם או ... לסבל, מה יוצר אותו, ומה זה בעצם בכלל סבל. רק הבנה עמוקה ואמיתית של מושגים אלו מאפשרת לאדם להשתחרר באופן מוחלט מהסבל, ללא הצורך להיעלם. האם אני קיים? מה זה קיום? האם יש הבדל בין יש לאין? איך להפסיק לסבול? מה ...
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות
... המציאות, אפשרי המציאות, האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות? אליעד כהן דן בנושא מחויב המציאות ואפשרי המציאות ומסביר לעומק האם בכלל קיים דבר שניתן לומר עליו שהוא מחויב המציאות, כלומר, דבר שחייב להתקיים ולא יכול שלא להתקיים בשום תנאי. הסוגיה נוגעת לשאלה פילוסופית בסיסית ביותר - האם יש דבר שכל קיומו הכרחי לחלוטין ואינו תלוי בשום גורם חיצוני או נסיבות מסוימות, או שמא כל דבר שקיים הוא אפשרי בלבד, כלומר, יכול להתקיים או שלא ... לעומת זאת, אפשרי המציאות הוא מושג שמתייחס לדברים שיכולים להיות קיימים, אך יכולים גם לא להיות קיימים, ותמיד מותנה במשהו אחר שקובע את קיומם. מדוע חשוב להגדיר במדויק מהו מחויב המציאות? אליעד מדגיש שוב ושוב את החשיבות של הגדרות מדויקות. הוא מסביר שאם אנחנו לא מגדירים ... המציאות או לא? הוא למעשה מניח מראש שיש משמעות להגדרת המונח מחויב. אליעד מסביר שאם אין בכלל משמעות למושג מחויב המציאות, אז השאלה עצמה חסרת משמעות. כלומר, עצם הדיון בשאלה מניח שיש משמעות למונחים ולמושגים האלה, ולכן חשוב כל כך להגדיר אותם בצורה מדויקת וברורה. מה ... שהיא עוזרת לנו להשתחרר מתפיסות שגויות ולראות את המציאות באופן יותר מדויק וברור. מהו מחויב המציאות? האם העולם קיים בהכרח? האם יש דבר שקיומו הכרחי? ההבדל בין מחויב לאפשרי המציאות איך להגדיר מושגים פילוסופיים? האם ההיגיון מחויב המציאות? ...
שלמות, חיפוש השלמות, שלמות אלוהית, להיות אלוהים, תחושת חיסרון, מה אתה רוצה, רצון להרגיש טוב, קיומו של הרצון
שלמות, חיפוש השלמות, שלמות אלוהית, להיות אלוהים, תחושת חיסרון, מה אתה רוצה, רצון להרגיש טוב, קיומו של הרצון מהו הדבר שאנשים באמת מחפשים? אליעד כהן פותח בכך שלא משנה באיזו שאלה נתעמק - בין אם מדובר באהבה, בדיכאון, בתחושת אושר או עצבות - תמיד נשאר משהו בסיסי ולא פתור. הוא מסביר כי כל השאלות והבעיות נובעות בסופו של דבר מתוך חוסר פנימי אחד עמוק, וממנו נגזרות שאלות אינסופיות. אדם מבקש דרך אחת ברורה שתענה על הכל, אך בעצם עליו קודם להגדיר בדיוק מה הוא ... לא יודעים באמת לאן הם רוצים להגיע, ולכן שום פתרון או נוסחה לא יכולים לעזור להם באמת. מהו המקור האמיתי לתחושת החיסרון? אליעד מסביר, תוך שימוש בדבריו של רבי נחמן מברסלב, כי שלמות מוחלטת קיימת רק אצל האלוהים. אין שלמות אלא לה התברך, וכל אדם אחר בהכרח מרגיש חוסר מסוים. תחושת החיסרון נובעת מכך שהאדם הוא נפרד מהשלמות האלוהית. כל מי שרוצה להרגיש שלם באופן מוחלט, חייב להפוך להיות אלוהים עצמו או להתאחד עמו ... שהאדם הוא בעיקרו השכל והמודעות שלו. כשאדם יודע באמת משהו, הוא הופך להיות הדבר שאותו הוא יודע. למה תמיד נרגיש חיסרון ללא ידיעת השלמות? אליעד מסביר שכל תחושת חיסרון נובעת מרצון. הרצון הוא חוויה של חוסר או צורך. כל עוד יש רצון, יש חיסרון. הוא מציין שהרצון תמיד מוגבל כי הוא תמיד מתייחס לדבר אחד לעומת דבר אחר, וזו בדיוק ההפרדה שמונעת שלמות מוחלטת. שלמות אמיתית פירושה שאין הבדל בין הדברים, ולכן האדם לא יכול להרגיש שחסר לו משהו. מדוע לא ניתן למלא לחלוטין את הרצון? הבעיה עם הרצון היא שהוא תמיד מוגדר על ידי משהו שחסר לאדם. גם אם האדם יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, הוא לעולם לא ירגיש מלא באופן מוחלט, כי תמיד יש אפשרות למשהו טוב יותר. אליעד ... שאינו מחפש להרגיש טוב, בעצם מחפש תחושת שלמות או סיפוק. אך הדרך היחידה להרגיש טוב באופן מוחלט, ללא תנודות וללא חסרונות, היא להבין באופן מוחלט את האחדות של המציאות. כל עוד יש אפשרות לדמיין מציאות טובה יותר, האדם לעולם לא ירגיש שלם. מדוע תמיד נשאר משהו חסר בתוך הרצון? בסופו של דבר, האדם תמיד רוצה משהו שמעבר למה שיש לו כרגע. כל רצון מגדיר משהו שחסר לאדם. אליעד מציין כי האדם לא יכול להגדיר בדיוק מה ימלא את רצונו, כי הרצון האמיתי של האדם הוא בלתי מוגדר - הרצון לשלמות אינסופית. לכן כל פתרון שמוצע לרצון ירגיש לא מספק. האם יש דרך לצאת מהחיסרון לחלוטין? הדרך היחידה לצאת מתחושת החיסרון היא לחוות שלמות אמיתית, שמושגת רק על ידי ידיעת המציאות כאחת מוחלטת. כשאדם יודע את האמת הזו באופן מוחלט, הוא מפסיק לחוות חיסרון. במצב כזה, כל המציאות נחוויית כשווה לחלוטין, ואין שום דבר נוסף שהאדם יכול לרצות או לדמיין שישפר את מצבו. איך להגיע לשלמות מוחלטת? מהו מקור תחושת החיסרון? האם אפשר להפוך להיות אלוהים? איך להרגיש טוב כל הזמן? האם אפשר להיפטר מהרצון? איך לדעת את אלוהים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מאמן עסקי מומלץ, קואצ'ר מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0000 שניות - עכשיו 15_06_2025 השעה 08:56:33 - wesi1