... והתוספת הזו היא מידע אפשרי שהיא לא הייתה חייבת לתת. על פי אליעד, המידע שנמסר בצורה לא
מחויבת הוא פתח לשיחה. מכאן עליך ליצור סדרה של שאלות שיכולות לפתח את השיחה מתוך אותו פרט קטן שנתנה. לדוגמה, מתוך המילה למדתי, ניתן להוציא שאלות רבות: מה למדת? ... שהתשובה נראית סגורה, האדם עדיין נתן מידע נוסף (הולכת לישון, כואב לי הראש) שהוא לא היה
מחויב למסור. מהנקודה הזאת אפשר לפתח שיחה על פרט זה (מה קרה? למה כואב הראש?), וכך ליצור הזדמנות לשיחה טובה יותר. אליעד כהן מדגיש שברוב המקרים שאנשים לא מצליחים ... כשאתה נגיד שואל שאלה אתה שואל אותה שאלה היא עונה תשובה לשים לב איזה חלקים בתשובה שלה
מחויבים ואיזה חלקים בתשובה שלה אפשריים, מה זאת אומרת איזה חלקים בתשובה שלה היא הייתה חייבת לענות לך ואיזה חלקים בתשובה שלה היא לא הייתה חייבת לענות לך והיא ענתה ... אל תדבר איתי לא נידבה מדי לא כלום תשובות יבשות אבל מצד שני היא הוסיפה פרט שהוא לא היה
מחויב היא הוסיפה פרט שהוא אפשרי, זאת אומרת היא יכלה לתת תשובה יותר מינימלית היא נתנה תשובה היא אמרה אני הולכת לישון או כאב לי הראש אמרה משהו. ש: ועצם זה זה אומר ... שהיא רוצה תדבר איתה תראה איזה מידע היא נותנת. כל פעם שהיא נותנת מידע שהוא אפשרי ולא
מחויב לתת אותו זאת אומרת היא אמרה משהו האם היה
מחויב שהיא תגיד אותו או שהיא יכלה להגיד פחות ממנו היא יכלה להגיד פחות נכון שיש פה מילה נוספת שהיא אמרה נכון שהיא יכלה לא להגיד את זה וזה עדיין היה נשמע הגיוני ... רוצה שהוא יאהב אותך, על מה עדיף לדבר איתו? ש: מה שהוא אוהב לשמוע בהתחלה. אליעד: אז
המחויב הוא שתדבר איתו על דברים שיעשו לו טוב נכון, אתה רוצה שהוא יאהב אותך אז אם תעשה לו טוב הוא יאהב אותך אבל אם אנחנו נלך טיפה אחורה אם אתה לא יודע על מה לדבר ...