אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע
וכאן אבאר, איך לנתח מקרה לדוגמה שבו ילד מרביץ, כדי למנוע ממנו להרביץ. כאשר מניתוח המקרה הזה, יהיה ניתן כמובן ללמוד למקרים אחרים. וההתמקדות כאן, היא בקו החשיבה שבו מנתחים מקרה שכזה.

אז שלב ראשון, מהן העובדות? העובדות הן, שבסיטואציות מסוימות הילד מרביץ ומתנהג באלימות.

שלב שני, מה המטרה שלנו? המטרה היא לגרום לילד להפסיק להרביץ ולהיות אלים.

ועכשיו לפני שאנחנו מנסים לחשוב מה לעשות כדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לפני כן צריכים לדעת לנתח את המצב ולהבין אותו. כי לפני שמחפשים תשובה, צריכים להבין את השאלה ואת הפתרון.

אז מה ידוע לנו? ידוע לנו, שבן אדם בוחר לעשות את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מרע, בהנחה שיש לבן אדם בחירה חופשית, שזה מה שאנחנו מניחים כאן. כי אנחנו מניחים שהילד בוחר בבחירה חופשית שלו, להרביץ ולהיות אלים / להתנהג בצורה כלשהי. אז אם הילד מרביץ, זאת אומרת שהילד חושב שיהיה לו יותר טוב מאשר רע, כאשר הוא ירביץ.

ומכאן בעצם נסיק, שכדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לשם כך צריך לגרום לילד להבין, שאם הוא ירביץ, יהיה לו יותר רע מטוב. או לכל הפחות שהוא לא יחשוב שלהרביץ יעשה לו יותר טוב מאשר רע. ואיך עושים את זה?

באמצעות 1 - שנגרום לו להבין שאם הוא ירביץ יהיה לו יותר רע מאשר אם הוא לא ירביץ. 2 - באמצעות זה שנגרום לו להבין, שאם הוא לא ירביץ יהיה לו יותר טוב, מאשר אם הוא ירביץ.

ועכשיו שוב, לפני שאנחנו חושבים איך לגרום לילד לחשוב שיהיה לו יותר רע מאשר טוב אם הוא ירביץ, לפני כן אנחנו צריכים להבין את הבעיה עצמה יותר לעומק. דהיינו, להבין למה בעצם הילד כרגע מרביץ.

אז מה ידוע לנו? ידוע לנו, שאם הילד מרביץ כי הוא חושב שלהרביץ יעשה לו יותר טוב מאשר רע, זה בעצם אומר, שלפני שהילד מרביץ, הוא מרגיש רע ממשהו, והוא חושב, שאם הוא ירביץ, הוא ירגיש יותר טוב / פחות רע, מאשר אם הוא לא ירביץ.

וזה בעצם אומר, שבאפשרותנו למנוע מהילד להרביץ ב 3 דרכים. 1 - לגרום לו לא להרגיש רע מלכתחילה, כדי שהוא מלכתחילה לא ירצה להרביץ. 2 - לגרום לו להכיר דרך נוספת מה לעשות כאשר רע לו, שהיא לא תהיה להרביץ, אלא משהו אחר שמקובל עלינו. 3 - לגרום לו להבין, שגם אם הוא מרגיש רע, וגם אם הפתרון היחידי הוא להרביץ, עדיין אם הוא ירביץ, יהיה לו עוד יותר רע, מאשר אם הוא לא ירביץ.

ובפועל, צריך לעשות את 3 הפתרונות הנ"ל במקביל. אבל כמובן שאנחנו נעדיף להתמקד בעיקר בסעיף 1. שהוא, איך גורמים מלכתחילה לילד שלא ירצה להרביץ, באמצעות זה שמלכתחילה לא יהיה לו רע. ואח"כ בסעיף 2, שילמד מה לעשות כאשר רע לו, גם בלי להרביץ. ורק אח"כ סעיף 3, שיבין שלהרביץ יעשה לו רע.

אז איך גורמים לכך שלילד לא יהיה רע? אז לפני שמחפשים פתרונות, צריך להבין את השאלה. אז מה זה רע? רע זה כאשר המציאות נגד רצונו של האדם. כאשר האדם חושב שהוא רוצה משהו + האדם חושב שקורה אחרת, רע לו. ולכן, יש 2 דרכים לגרום לכך שלבן אדם לא יהיה רע. 1 - לשנות את מה שהוא חושב שקורה, דהיינו, לשנות את המציאות. 2 - לשנות את מה שהוא חושב שהוא רוצה, דהיינו, לשנות את הרצון.

וזה בעצם אומר, שכאשר הילד כועס, יש אפשרות למנוע את זה, או על ידי זה שנעשה בדיוק את מה שהילד רוצה שנעשה, וככה המציאות תהיה כרצונו של הילד. או שנגרום לילד לרצות את מה שקורה, וככה הילד לא יכעס / יכעס פחות / פחות ירצה להרביץ וכולי.

וכמובן שלא ניתן תמיד לעשות את מה שהילד רוצה, ולכן ננסה לראות, איך גורמים לילד לרצות את מה שקורה, כדי שהוא לא יכעס ושלא ירביץ כתוצאה מכך?

וגם כאן, לפני שננסה למצוא רעיונות איך לגרום לילד לרצות את מה שקורה / לא להתנגד למה...
סיטואציות בחירה ילדים אלימים הורות שאלות לשאול מטרה לשנות רצון ילד מאבד שליטה לגרום לה למצוא אובדן שליטה אובדן שפיות איבוד שליטה אלימות אלימות אצל ילדים אלימות של ילדים דחיית סיפוקים דחיית סיפוקים לילדים הגיל הרך הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים התפרצויות התפרצויות כעס התפרצויות כעס ילדים התקף התקף זעם התקף עצבים התקף עצבים אצל ילדים התקפי התקפי זעם התקפי זעם אצל ילדים התקפי עצבים התקפים התקפת התקפת זעם התקפת עצבים זעם זעם אצל ילדים חינוך חינוך ילדים חרד להשתגע חרד משיגעון חרדה לאבד שליטה חרדה להשתגע חרדה מאובדן שליטה חרדה מאיבוד שליטה חרדה מפני איבוד שליטה חרדה משגעון ילד ילד אלים ילד כועס ילד לא ממושמע ילד לא רגוע ילד לא שולט בכעס ילד מאבד שליטה ילד מרביץ ילד עצבני ילדה ילדים ילדים אלימים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כועס כעס כעס ילדים כעסים לאבד את השפיות לאבד שליטה להירגע להרגיע לחנך לחנך ילדים מחנך מחנכים מרביץ סיפוק סיפוקים עצבים עצבים אצל ילדים עצבנות עצבני פחד לאבד שליטה פחד להשתגע פחד מאובדן שליטה פחד מאיבוד שליטה פחד מפני איבוד שליטה פחד משגעון פחד משיגעון רגוע רוגע שליטה
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים? איך להתמודד עם ילד שמקלל, מרביץ ומתחצף? כאשר הילד מקלל, מרביץ או מתחצף, הבעיה המרכזית אינה ההתנהגות עצמה, אלא חוסר ההבנה של הילד מדוע הוא מתנהג כך. אליעד כהן מדגיש שהגישה הנכונה היא ללמד את הילד לחשוב, להבין את עצמו, ולבחון את הסיבות האמיתיות להתנהגותו. במקום לנקוט בשיטות של שכר ועונש או באלימות מילולית או פיזית כלפי הילד, יש לגלות אמפתיה אמיתית ולהסביר לו את ההיגיון שמאחורי ההתנהגות הרצויה. מדוע דוגמה אישית אינה מספיקה כדי לחנך ילד? אליעד כהן נותן דוגמה להורים שמתלוננים שהילד שלהם מקלל, וכשבודקים את הסביבה שבה הוא גדל, מגלים שלעיתים ההורים עצמם מקללים ומתנהגים באלימות. במקרה כזה, הפתרון הוא שההורים עצמם ישנו את ההתנהגות שלהם, כי הילד לומד מהם. אם ההורים לא מקללים אך הילד עדיין מתנהג בצורה בעייתית, סימן שהוא למד התנהגות זו במקום אחר, כגון בבית הספר או מהסביבה החברתית. במקרה כזה, דוגמה אישית ... ההשפעות החיצוניות ולחשוב בכוחות עצמו. האם נכון להשתמש באיומים ועונשים כדי למנוע קללות ואלימות? אליעד מסביר כי רוב ההורים משתמשים בשיטות של איומים, עונשים, ותגמולים כדי לשנות התנהגות שלילית, אך הוא מזהיר ששיטה זו אינה תמיד יעילה לטווח הארוך. ... עשויה ליצור נזקים גדולים יותר, כמו תחושת התנגדות, מרדנות או אפילו בעיות רגשיות אצל הילד בעתיד. הוא נותן דוגמה להורים שחיכו שהמצב יתדרדר ואז נזכרו לפעול, במקום להתמודד עם ההתנהגות מיד כשהיא התחילה. כיצד ללמד
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים מה גורם לילדים להתקשות לקבל לא? הסיבה המרכזית לכך שילדים מתקשים לקבל את המילה לא היא חוסר בהירות והחלטיות מצד ההורה. אם ההורה עצמו לא שלם עם ההחלטה שהוא אומר לילד, הילד חש זאת. ילדים חשים את המסר הלא מדויק שנשלח אליהם, שבו ניכר שההורה לא באמת מאמין שלא הוא תשובה נכונה או ברורה. כשההורה אומר לא אך מעביר תחושה שהוא מצטער או לא שלם עם ההחלטה, הילד קולט את הסימנים הסמויים ומבין שהלא הוא לא דבר טבעי או מובן מאליו. כתוצאה מכך, הוא ירגיש שהוא לא צריך לקבל את הלא הזה. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות? כשההורה משדר אמפתיה מוגזמת כלפי הילד אחרי אמירת לא, הוא למעשה משנה את המסר המועבר לו. במקום להציג את הלא כמשהו טבעי, ההורה מעביר את המסר הלא נכון, שמסביר לילד שהלא הוא דבר שלילי שמצריך התנצלות או רגישות. אם הילד מזהה חוסר נחישות, הוא יתחיל להתנגד יותר ויותר. כאשר ההורה מראה רגישות יתר, כמו רגשות אשם או מצוקה פנימית על כך שהוא לא סיפק את רצון הילד, הוא מעביר את המסר שהתנגדות ללא היא לגיטימית ומובילה לתוצאה חיובית. למה נחישות באמירת לא כל כך חשובה? ההורה צריך להיות נחוש ויציב כאשר הוא אומר לא. זהו אלמנט חשוב בהצבת גבולות שמלמד את הילד שהמילה לא אינה דבר רע או בעייתי. הילד צריך להבין שבחיים לא תמיד מקבלים את כל מה שמבקשים, ושלא הוא חלק נורמלי מהחיים. אם ה
שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, התקפי זעם, התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים
שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, התקפי זעם, התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים
... קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, התקפי זעם , התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי ... חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים האם אחרי טוב חייב להגיע רע? אליעד כהן מסביר לעומק על התופעה של שינויים קיצוניים במצב הרוח, תוך התייחסות למאניה דיפרסיה, התקפי חרדה, זעם, דיכאון פתאומי, ונפילת מצב רוח אחרי שימוש בסמים או צריכת ...
כעס הפנים, כעס הלב, התמודדות עם כעס, מה טוב בכעס? מה רע בכעס? פגיעה בכבוד, התייחסות אופטימאלית, איך לא לכעוס? להתמודד עם עצבים, התקפת עצבים, עצבנות יתר, איך לכעוס?
כעס הפנים, כעס הלב, התמודדות עם כעס, מה טוב בכעס? מה רע בכעס? פגיעה בכבוד, התייחסות אופטימאלית, איך לא לכעוס? להתמודד עם עצבים, התקפת עצבים, עצבנות יתר, איך לכעוס?
כעס הפנים, כעס הלב, התמודדות עם כעס, מה טוב בכעס? מה רע בכעס? פגיעה בכבוד, התייחסות אופטימאלית, איך לא לכעוס? להתמודד עם עצבים, התקפת עצבים, עצבנות יתר, איך לכעוס? מהו כעס הפנים וכעס הלב, ואיך להתמודד איתם? ההרצאה עוסקת בכעס ובדרכים להתמודד איתו, תוך הבחנה בין כעס הפנים (כעס שמראה כלפי חוץ) לבין כעס הלב (כעס פנימי). אליעד מתאר את המשמעות של כל סוג כעס, את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, ומסביר כיצד ניתן להתמודד עם כעס בצורה האופטימלית. מהו כעס הפנים וכעס הלב? אליעד מסביר את ההבדל בין כעס הפנים (כשהאדם מראה כלפי חוץ שהוא כועס, אך בליבו לא) לבין כעס הלב (כשהאדם כועס גם בליבו). הוא טוען שלמרות שנראה כי כעס הפנים טוב יותר כי הוא לא מעורר רגשות פנימיים שליליים, יש לו חיסרונות בכך שהאדם עדיין לא חווה את התסכול בצורה כנה. מהם היתרונות והחסרונות של כעס הפנים? היתרון של כעס הפנים הוא שהאדם יכול להיראות כועס כלפי חוץ, אך אין לו את התסכול הפנימי. בכך, הוא יכול לשלוט בצורה חיצונית על רגשותיו ולמנוע מהם להשפיע על התנהגותו הפנימית. החיסרון, לפי אליעד, הוא שבעצם הכעס לא אמיתי. הוא יכול לשדר לאנשים מסביבו שהוא כועס, אך בפנים הוא לא מרגיש את התסכול האמיתי. זאת אומרת, שהאדם לא מביע את
3 סיבות לרגשות לא הגיוניים, התקפת עצבים לא הגיונית, כעס לא הגיוני, התאהבות לא הגיונית, למה אני עצבני? למה אני כל כך כועס? למה יש לי רגש לא הגיוני? איך נוצר רגש לא הגיוני? עוצמת הכעס, עוצמת האהבה, איך להפסיק לכעוס המון?
3 סיבות לרגשות לא הגיוניים, התקפת עצבים לא הגיונית, כעס לא הגיוני, התאהבות לא הגיונית, למה אני עצבני? למה אני כל כך כועס? למה יש לי רגש לא הגיוני? איך נוצר רגש לא הגיוני? עוצמת הכעס, עוצמת האהבה, איך להפסיק לכעוס המון?
... סיבות לרגשות לא הגיוניים, התקפת עצבים לא הגיונית, כעס לא הגיוני, התאהבות לא הגיונית, למה אני עצבני? למה אני כל כך כועס? למה יש לי רגש לא הגיוני? איך נוצר רגש לא הגיוני? עוצמת הכעס, עוצמת האהבה, איך להפסיק לכעוס המון? מהן הסיבות לרגשות לא הגיוניים כמו כעס והתאהבות? בהרצאה זו, אליעד כהן מציג שלוש סיבות עיקריות לכך שאנחנו חווים רגשות אינטנסיביים ולא הגיוניים, כמו כעס או התאהבות. הסבריו מבהירים כיצד רגשות אלו יכולים להיווצר, מה הגורמים לכך ... על רגשות באופן כללי. הוא מסביר כי רגשות חיוביים כמו שמחה וכעס נובעים מההבדל בין מה שאנחנו רוצים לבין מה שקורה בפועל. כאשר קורה משהו שאנחנו ... משהו טוב עבורך, אתה תשמח, ואם הוא עשה משהו רע עבורך, אתה תכעס. עד כאן, זה נשמע הגיוני, אך לעיתים התגובה הרגשית לא תמיד מתאימה לפעולה שביצע האחר. למה כעס יכול להיות לא פרופורציונלי? כיצד זה יתכן שאנחנו כועסים על משהו קטן או מתלהבים בצורה לא הגיונית? לדוגמה, אם מישהו מקלל אותך, האם הכעס שגורם לך כלפי אותו אדם הוא תמיד הגיוני? אליעד מסביר את העניין בצורה מעמיקה: עוצמת הכעס לא תמיד תלויה במידה בה מישהו פוגע בך, אלא גם במצב הכללי שלך - אם בחיים שלך יש הרבה בעיות, אפילו פעולה קטנה כמו קללה עשויה להפעיל כעס גדול. השלכות העבר, ההווה והעתיד על רגשות אליעד מציין כי עוצמת הכעס יכולה להיות קשורה למקרים מהעבר, למצבים נוכחיים או לדאגות עתידיות. הוא נותן שלוש דוגמאות אפשריות: 1. עבר: הכעס שלך יכול לנבוע מכך שמישהו הזכיר לך טראומה ישנה, כמו חוויות קשות בבית הספר. 2. הווה: הכעס יכול לנבוע מעומס בעבודה או במצבים אחרים שמעיקים עליך. 3. עתיד: ייתכן שגם פחדים מהעתיד יכולים להפעיל כעס כאשר משהו אחר גורם לך להזכיר את הפחדים הללו. מה לעשות כשאתה כועס? כדי להבין את מקור הכעס, אליעד מציע שיטה מעשית: קח נייר וכתוב את הדברים הרעים שקרו לך בעבר, את הבעיות ... של האחר יכולה להזכיר לך את אותם דברים, ולהביא אותך לכעוס עליהם. כך תוכל לאתר את שורש הכעס ולנהל אותו בצורה יותר מודעת. איך רגשות טובים לא בהכרח קשורים למה שעשה לך ... מהמעשה עצמו. מה אפשר ללמוד מזה? לסיכום, אליעד מציע שכשאתה כועס על מישהו או מתאהב במישהו, חשוב להבין שזה לא תמיד בגלל מה שהוא עשה, אלא גם בגלל כל מה שמתרחש בתוכך - מהעבר, מההווה ומהעתיד. הכעס והאהבה הם תוצאה של תגובות שנובעות מהזיכרונות והפחדים שלך, ולא רק ממעשיו של האדם שבפניו אתה מוציא את הרגשות האלה. כעס לא הגיוני רגשות לא הגיוניים התקפת עצבים אהבה לא הגיונית התמודדות עם כעס כיצד נוצרת התאהבות? מהו כעס? איך למנוע התאהבות? איך לא להתאהב? איך לא להיות עצבני? איך לא להוציא על מישהו
קשיים בחיים, איך להתמודד עם בעיות קשות? איך להתמודד במצבי קיצון? התקף חרדה, התקפת עצבים, עומד להשתגע, איבוד השפיות, דיכאון קליני, טיפול מונע, טיפול מניעתי, הפרעות התנהגות קשות, מצבים קשים, משבר קשה, אסון קשה, מניעת מחלות נפש
קשיים בחיים, איך להתמודד עם בעיות קשות? איך להתמודד במצבי קיצון? התקף חרדה, התקפת עצבים, עומד להשתגע, איבוד השפיות, דיכאון קליני, טיפול מונע, טיפול מניעתי, הפרעות התנהגות קשות, מצבים קשים, משבר קשה, אסון קשה, מניעת מחלות נפש
... בחיים, איך להתמודד עם בעיות קשות? איך להתמודד במצבי קיצון? התקף חרדה, התקפת עצבים, עומד להשתגע, איבוד השפיות, דיכאון קליני, טיפול מונע, טיפול מניעתי, הפרעות התנהגות קשות, מצבים קשים, משבר קשה, אסון קשה, מניעת מחלות ... אליעד מסביר שכאשר אדם מתמודד עם בעיות קשות או מצבים קיצוניים כמו התקף חרדה, התקפת עצבים, דיכאון קליני או תחושה של איבוד שפיות, הטעות הנפוצה ביותר היא להתחיל לחפש פתרונות דווקא ברגע הקשה עצמו. הגישה הנכונה לדעתו של אליעד, היא לבצע ... כאשר הוא עושה זאת, הוא מונע את ההחמרה של הפחדים לכדי התקף חרדה של ממש. מה לעשות כשהילד מתנהג בהפרעות התנהגות קשות? אליעד נותן דוגמה נוספת - מה לעשות אם הילד משתולל ושובר את כל הבית. הוא מסביר שהגישה הנכונה היא לא להמתין למצב קיצוני כזה, אלא לטפל מראש בבעיות ההתנהגות הקטנות של הילד כבר בהתחלה, כשעוד אפשר בקלות למנוע את ההחמרה. הורים צריכים לטפל כבר במקרים הראשונים שהילד לא מקשיב או לא משתף פעולה, כי אז קל יותר למנוע את התפתחות ההתנהגות ההרסנית בהמשך. מדוע אנשים מחכים למצב ... התקף חרדה? מה לעשות בזמן דיכאון קליני? טיפול מונע להפרעות התנהגות איך להתמודד עם התקפת עצבים? איך למנוע מחלות נפש? איך להתמודד במצבי משבר? ...
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
... קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים איך לשפר את יכולת הריכוז? בשיחה זו, נדונה השאלה כיצד לשפר את יכולת הריכוז, הן בהיבט האישי והן בהיבט החינוכי. אחד הנושאים המרכזיים היה איך להתמודד ... שבמצבים כאלה, יכול להיות שהאדם לא באמת מרוכז, כי הוא לא חושב שהמטלה חשובה מספיק. קשר בין ריכוז לאלימות אצל ילדים נושא נוסף שנדון היה הקשר בין ריכוז לאלימות אצל ילדים. אם ילד מתקשה להתרכז, הוא עשוי להימנע מהמטלות שהוא לא מוצא בהן עניין, ובמצב כזה, ישנם ילדים שפונים להתנהגויות אלימות מתוך תחושת חוסר שליטה או עימות עם הסביבה. לדוגמה, אם ילד לא מצליח להתרכז בגלל שהוא לא מעוניין במטלה מסוימת, הוא עשוי להפגין אלימות בתגובה לסיטואציות שהוא לא שולט בהן. איך להתמודד עם אלימות וקשיים בהתנהגות? כחלק מהתמודדות עם אלימות וקשיים בהתנהגות אצל ילדים, אליעד מציין שלעיתים קרובות, הבעיה היא לא חוסר יכולת להתרכז, אלא חוסר גמישות או קבלה של המסגרת החינוכית והסביבה שבה הילד נמצא. אם הילד לא מוצא את הערך במטלה או בהוראות שנתנו לו, הוא יגיב בצורה של חוסר שיתוף פעולה או אלימות. התמודדות עם בעיה זו יכולה לכלול הבנת החשיבות של המטלה או הענקת אפשרויות בחירה לילד, כך שיתחייב לה שיתוף פעולה מתוך רצון אישי. לסיכום אליעד מסביר כי כל הקשיים בריכוז, אלימות והתנהגות בעייתית לא בהכרח מעידים על בעיה נפשית או פיזית, אלא לעיתים מדובר בחוסר עניין או חוסר משמעות שהילד או המבוגר מוצא במטלה. חשוב להבין את ...
הרס עצמי, שבירת חפצים בהתפרצות זעם, למה אני הורס לעצמי? לשבור דברים בהתפרצויות זעם, להוציא עצבים ולזרוק דברים, להרוס דברים בהתקפי זעם, זריקת חפצים בהתקפת זעם, שובר דברים, זורק דברים, הורס דברים, הפרעת הרס עצמי, הורס חפצים
הרס עצמי, שבירת חפצים בהתפרצות זעם, למה אני הורס לעצמי? לשבור דברים בהתפרצויות זעם, להוציא עצבים ולזרוק דברים, להרוס דברים בהתקפי זעם, זריקת חפצים בהתקפת זעם, שובר דברים, זורק דברים, הורס דברים, הפרעת הרס עצמי, הורס חפצים
... עצמי, שבירת חפצים בהתפרצות זעם, למה אני הורס לעצמי? לשבור דברים בהתפרצויות זעם, להוציא עצבים ולזרוק דברים, להרוס דברים בהתקפי זעם, זריקת חפצים בהתקפת זעם, שובר דברים, זורק דברים, הורס דברים, הפרעת הרס עצמי, הורס חפצים מה גורם לאנשים לשבור חפצים בהתפרצויות זעם? אליעד כהן מסביר את תופעת ההרס העצמי ושבירת חפצים בהתפרצויות זעם, ומבהיר כי למרות שהפעולה נראית לכאורה חסרת היגיון, מסתתר מאחוריה היגיון פסיכולוגי ברור. לדבריו, כל פעולה שאדם עושה נובעת מתוך רצון ... כדי להבין את ההיגיון מאחורי הרס עצמי, אליעד נותן שתי דוגמאות מוחשיות: הדוגמה הראשונה היא אדם שמנסה לתלות תמונה על הקיר ולא מצליח, אחרי מספר ניסיונות הוא מתעצבן ושובר את התמונה או את הקיר. לכאורה, זו פעולה חסרת היגיון משום שהאדם פוגע בעצמו במטרה שרצה להשיג (לתלות את התמונה). הדוגמה השנייה היא אדם שמנסה לסדר ... עצמו שהוא לא רוצה כלום, ובכך להפסיק את הסבל מהפער בין הרצון למציאות. כדי לפתור את בעיית ההרס העצמי יש להבין היטב את ההיגיון שעומד מאחוריה, ולאמץ אסטרטגיות של שליטה ברגשות והפחתת רצונות במקום לפגוע בדברים או בעצמך. משליך חפצים התמודדות עם עצבים יצר הרס עצמי איך להתמודד עם זעם הפחתת רצון מהו ההיגיון מאחורי הרס עצמי ושבירת חפצים בהתפרצות זעם? תופעה של הרס עצמי היא פעולה בה אדם פועל בדרך שמזיקה לו בעצמו, תוך כדי שהוא מנסה להתמודד עם כעס או תסכול. אליעד מסביר כי מאחורי התופעה הזו עומד היגיון פנימי, שמטרתו להתמודד עם תחושת רע מתוך קונפליקט פנימי בין רצון למציאות. הוא מציין כי לכל תופעה ... כדי להבין את ההיגיון של ההרס העצמי, אליעד נותן שתי דוגמאות מובהקות: 1. אדם שמנסה לתלות תמונה על הקיר, אך אינו מצליח. אחרי מספר ניסיונות כושלים, הוא חוטף עצבים ושובר את התמונה או את הקיר. לכאורה, זו פעולה שמזיקה לו, כי הוא רוצה לתלות את התמונה, אך דווקא שובר אותה. אליעד שואל, מה הגאון בזה? הרי הוא מונע מעצמו את המטרה שאליה הוא שואף - תליית התמונה. 2. דוגמה נוספת היא אדם שמנסה לסדר אקווריום, אך שוב לא מצליח. הוא כועס ומחליט לשבור את האקווריום, להרוס את הדגים ולהרוס את הכל. גם כאן, ברור כי האדם פועל נגד האינטרס שלו עצמו. אליעד מדגיש כי לא מדובר רק באי הצלחה, אלא בכך שהאדם פוגע בעצמו בהשגת מטרתו. מה התועלת בשבירת חפצים בזעם? אליעד מציע כי אם אדם פועל בצורה כזו, הוא עושה זאת כי יש לו איזשהו יתרון אישי או רווח רגשי מההרס. אדם ששובר חפצים למעשה מנסה להקטין את תחושת הכאב ... איך אפשר להתמודד עם הרס עצמי מבלי להזיק לעצמך? הפתרון שהציע אליעד הוא להבין את הסיטואציה ולהפחית את הרצון. הוא מציע שיטה שבה במקום לשבור חפצים או להוציא את העצבים על אובייקטים, אדם יכול ללמוד לשחרר את הרצון מבלי להזיק. הדרך היא להפחית את העומס הרגשי ולהפסיק להיאחז באותו רצון עיקש, ולפני שהאדם פוגע בעצמו, הוא ... הוא לא בשבירת חפצים או פגיעות נוספות, אלא בהבנה של הדינמיקה הפנימית ובחירה בריאה יותר של התמודדות עם רגשות. הרס עצמי תסכול וכישלון ניהול רגשות איך להתמודד עם זעם הפחתת רצון משליך חפצים, להרוס חפצים, לזרוק חפצים, התנהגות בזמן כעס, התמודדות עם עצבים, להוציא עצבים על חפצים, להוציא כעס על חפצים, התנהגות של הרס עצמי, יצר הרס עצמי, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהתקפי זעם ...
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות איך אלימות יכולה להיגמר אם לא תגיב? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ההתמודדות עם אלימות, תורות משחקים ותגובות, במיוחד בהקשר של ילדים. במהלך השיחה, נדונה השאלה האם תגובה לאלימות מחייבת תגובה חזקה יותר בעתיד, או האם עלינו לבחור שלא להגיב בכלל. ... במיוחד כאשר מדובר במצבים של אלימות בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה גרועה יותר? תחילת השיחה עוסקת בהנחה כי התמודדות עם ... מציג את השאלה אם לא תגיב במצב אלימות, האם תתמודד עם תוצאה גרועה יותר בעתיד? נמתחה השיחה על כך שלפעמים ... גם את השאלה אם התמודדות עם האלימות בצורה ישירה יכולה להחמיר את המצב. האם תמיד כדאי להגיב במצבים של אלימות? נראה כי השאלה האם תמיד כדאי להגיב? עוסקת בחשש שבני אדם או ילדים יכולים להרגיש כאשר הם מתמודדים עם אלימות. התשובה לשאלה זו לא תמיד חד משמעית. לפעמים תגובה לאלימות יכולה להחמיר את המצב, במיוחד אם היא מקדמת את המחולל של האלימות להרגיש חזק יותר. דוגמת השיחה מכילה מצב של ילד המכה ילד אחר ומחפש תגובה. אם הילד המוכה לא מגיב בכלל, יתכן שהילד המכה יפסיק, משום שאין שום תגובה שתחזק את תחושת הכוח שלו. אליעד מבהיר ... כדאי להילחם ומתי כדאי להימנע מכך. ילד המגיב לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו לא תהיה מועילה ... תגובות אחרות, ומבנה הדינמיקה של האלימות. האם לשתוק או להילחם? בסופו של דבר, אליעד מציע דרך התמודדות שבה ... הדרך היעילה ביותר להתמודד עם אלימות. מהם הגורמים המשפיעים על ההתמודדות עם אלימות? לאורך השיחה, אליעד מדגיש שהמציאות לא תמיד ניתנת לניבוי, ולכן אי ... ולא מתוך שיקול דעת. ההתמודדות עם אלימות, אם כך, אינה תוצאה של נוסחאות קבועות, אלא של סדרת גורמים משתנים. ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים , בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר לסיטואציה באותו רגע. אליעד מסביר כי ברגע האמת, הילד מגיב לפי הדחף האינסטינקטיבי שלו, לפי מה שהוא תופס כמוצא יחיד. הוא לא בהכרח מנתח לעומק את כל האפשרויות האחרות. לדוגמה, אם ילד אחר מתכוון לזרוק אבן על חתול או על אדם, והילד שלנו מחליט לדחוף את התוקף כדי למנוע זאת, נשאלת השאלה האם תגובתו הייתה ראויה או לא. אם נניח שילד דחף ילד אחר כדי למנוע פגיעה בחתול, בית הספר עשוי להגיד שזוהי פעולה לא נכונה, כי הוא הפעיל אלימות. אך אליעד מסביר שכדאי לברר את הנקודה העקרונית: האם הפעולה של הילד נבעה מתגובה אימפולסיבית או מתוך החלטה מושכלת, והאם הוא שקל כראוי את כל החסרונות והיתרונות של המעשה? כיצד לעזור לילד להבין שיש חסרונות ויתרונות לכל החלטה? אליעד מדגיש את החשיבות של חינוך הילד להבנה מעמיקה יותר של ההחלטות שהוא מקבל. במקום לתת לו פקודות או פתרונות מוכנים מראש, צריך לעזור לו להתרגל לנתח סיטואציות בעצמו, להבין שיש לכל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, מאמן שיווקי, תמיכה נפשית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1563 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 04:06:08 - wesi1