אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להטיל ספק בשכל, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, שכל מעל השכל, מה זה אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
להטיל ספק בשכל, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, שכל מעל השכל, מה זה אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל, להשתחרר מהמטריקס
איך להטיל ספק בשכל ולצאת מהשכל באופן מוחלט?

אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד אפשר להטיל ספק בשכל עד לנקודה שבה משתחררים ממנו לחלוטין. לדבריו, האדם כלוא בתוך השכל שלו, ולכן כדי להשתחרר מהמטריקס הזה, עליו לשאול שאלות המערערות את הבסיס של כל מה שהוא חושב כנכון.

מהי השאלה המהותית שיש לשאול כדי להטיל ספק באופן מוחלט?

הדרך להטיל ספק באופן מוחלט בשכל היא לשאול את השאלה: "במה אני הכי בטוח?", ולא להסתפק בשאלות שטחיות או חלקיות. אליעד מדגים באמצעות הדוגמה של אדם השואל את עצמו אם הוא רוצה להיות בריא או חולה. השאלה הנכונה אינה רק "האם אני רוצה להיות בריא או חולה?", אלא עמוקה יותר: "בין אם אני רוצה להיות בריא ובין אם אני רוצה להיות חולה, במה אני בטוח בוודאות?" בשאלה כזו, האדם מנסה להגיע לדבר הבסיסי ביותר, שעליו כל המחשבות והספקות נשענות.

כיצד השאלה "במה אני הכי בטוח" מוציאה אותך מהלופ של השכל?

אליעד מדגים כי כאשר אתה שואל "מי אמר שאני רוצה להיות בריא?" או "מי אמר שיש הבדל בין בריא לחולה?", אתה עדיין נמצא בתוך מסגרת שכלית מוגבלת. אבל כאשר אתה שואל "במה אני הכי בטוח בין אם כך או כך?" אתה מגיע לנקודה שאותה אינך יכול להטיל בספק. התשובה, הוא מסביר, אינה מובילה למסקנה שכלית חדשה, אלא לעצם התובנה שהבסיס עצמו לשכל אינו מוחלט.

מדוע אין הבדל מוחלט בין יש לאין?

אליעד מסביר כי כל הידיעות שלנו נשענות על ההנחה שיש הבדל בין "יש" ל"אין". אבל כאשר שואלים באופן מוחלט: "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", מגיעים להבנה שאם לא קיים הבדל זה, כל ההבחנות שלנו בין דברים שונים מאבדות משמעות. לדוגמה, אם אין הבדל בין דבר לדבר, אי אפשר לחשוב, לדבר או להבין דבר כלשהו. ברגע שאתה מטיל ספק באופן מוחלט בכך שיש הבדל בין "יש" ל"אין", אתה כבר נמצא מחוץ למגבלות השכל, כי אין לך כל בסיס להישען עליו.

למה קשה להבין את הרעיון שאין הבדל בין דבר לדבר?

אליעד נותן דוגמה לכך שאם אדם ינסה לחשוב שאין הבדל בין שום דבר לשום דבר, הוא לא יוכל לחשוב בכלל, מכיוון שכל מחשבה, כל מסקנה וכל דעה בנויה על הבחנות והבדלים. אדם שלא מבחין בין דבר לדבר, למשל בין עצמו לבין הזולת, לא יוכל לקיים שום מחשבה או מודעות. הוא משווה זאת למחשב שאינו יכול לפעול ללא הבדל בין 0 ל - 1. כאשר אתה מגיע להבנה של חוסר ההבדל המוחלט בין הדברים, זה כבר לא עניין שכלי, אלא חוויה של חוסר יכולת להחזיק בשום מחשבה.

מהי התחושה של לצאת מחוץ לשכל?

אליעד מתאר את החוויה של יציאה מוחלטת מהשכל כמצב שבו האדם כבר אינו מגיע לשום מסקנה שכלית. הוא לא מרגיש שהוא "יודע שהוא לא יודע" או "יודע משהו", אלא מגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת, שאין בו שום סוג של ידיעה או הכרה. אדם במצב זה דומה, למשל, לפיל או לכיסא, שאין להם ידיעה על שום דבר - כולל על עצמם. במצב כזה, כל השאלות נעלמות מעצמן, כי אין עוד שום בסיס שכלי לשאול אותן.

מהו הקשר בין יציאה מהשכל למשמעות החיים?

אליעד מסביר שכאשר אתה מטיל ספק באופן מוחלט בכל דבר, כולל בשאלה על משמעות החיים, אתה מפסיק לשאול את השאלה עצמה, מכיוון שאתה מאבד את ההבחנה בין משמעות לחוסר משמעות. השאלה על משמעות החיים קיימת רק משום...
היש והאין משמעות הבדלה מחלות הבנה שכלית שאלה מהותית איך לצאת מהשכל שאלות מושגים להבין אותו לפעול אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש האין והיש הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים הטלת ספק היש והאין המחויב הראשון המטריקס השכל השתחררות חוסר ודאות חוסר וודאות חופש יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל להטיל להטיל ספק להטיל ספק בהכל להטיל ספק בשכל להשתחרר להשתחרר מהמטריקס להשתחרר מהשכל לצאת מהשכל מה הכי בטוח מה זה אין מה זה אין הבדל בין יש לאין מחויב מחויב ראשון מטריקס מעל השכל ספק ספקות ספקנות שכל שכל מעל השכל
השתחררות מרצון, הבנת מנגנון הרצון, סוגים של לא משנה, לא משנה מוחלט, לא משנה יחסי, לא משנה שום דבר, דרכים להתמודדות עם רע, דרכים לשחרור מסבל, דרכים לא להרגיש רע, מנגנון הרצון, אפקט הפרפר
השתחררות מרצון, הבנת מנגנון הרצון, סוגים של לא משנה, לא משנה מוחלט, לא משנה יחסי, לא משנה שום דבר, דרכים להתמודדות עם רע, דרכים לשחרור מסבל, דרכים לא להרגיש רע, מנגנון הרצון, אפקט הפרפר
השתחררות מרצון, הבנת מנגנון הרצון, סוגים של לא משנה, לא משנה מוחלט, לא ... לשחרור מסבל, דרכים לא להרגיש רע, מנגנון הרצון, אפקט הפרפר מהו מנגנון הרצון ואיך אפשר להשתחרר ממנו? אליעד כהן מדבר על מושג מרכזי שנקרא מנגנון הרצון, ומסביר כיצד אפשר להשתחרר מהתחושה שמשהו מפריע לנו. המנגנון עובד כך: כשמשהו מפריע לנו, ... אפשרית של העקיצה הזו. אליעד מדגיש שכדי באמת להפסיק לסבול או להרגיש רע ממשהו, חייב האדם להשתחרר באופן מוחלט מההשפעות האפשריות של כל דבר. הוא מוסיף כי כל זמן ... יכולה להיות מנותקת מהמציאות בפועל. אליעד מסביר שככל שהאדם מבין את המנגנון הזה, הוא יכול להשתחרר מהתלות במה שקורה במציאות החיצונית ולשלוט באופן טוב יותר ... אחר וגורמת לאדם להרגיש עוד יותר גרוע בתחום אחר בחיים שלו. אליעד מדגיש כי הדרך היחידה להשתחרר באמת היא להגיע למצב של לא משנה מוחלט, אבל הדבר דורש ויתור מוחלט ... לבין התוצאות, וכל התחושה הזו היא בראשו בלבד. איך להפסיק לסבול? מהו מנגנון הרצון? האם אפשר להשתחרר מכל סבל? מהו אפקט הפרפר? לא משנה מוחלט מול יחסי איך לשלוט ...
הכנה רוחנית, להיות ראוי לדעת את האמת, חיפוש עצמי, מודעות עצמית, התפתחות אישית, חיפוש רוחני, איך לשאול שאלות? איך לדייק בדיבור? איך להתפתח רוחנית? הבדל בין יש לאין, שכל אלוהי
הכנה רוחנית, להיות ראוי לדעת את האמת, חיפוש עצמי, מודעות עצמית, התפתחות אישית, חיפוש רוחני, איך לשאול שאלות? איך לדייק בדיבור? איך להתפתח רוחנית? הבדל בין יש לאין, שכל אלוהי
... לשאול שאלות? איך לדייק בדיבור? איך להתפתח רוחנית? הבדל בין יש לאין, שכל אלוהי איך הכנה רוחנית מסייעת בהבנת האמת? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בהכנה רוחנית ... מדויקת. לאורך השיחה, הוא משלב רעיונות מורכבים על יש ואין, ועל איך כל רעיון נתפס על ידי שכל אנושי מוגבל. מהו ההבדל בין יש לאין? המרצה מתחיל את ההרצאה בדיון על ההבדל בין יש לאין. הוא מציין כי בשכל האנושי, יש קושי לתפוס את ההבדל הזה באופן מוחלט. לפי דבריו, אנשים לעיתים מתבלבלים ... דיאלוגים רבים בהרצאה נוגעים לשאלה האם יש באמת הבדל בין יש לאין, ומה המשמעות של קיומם או היעדרם של דברים. מהי הדרך לשאול שאלות בצורה מדויקת? ... ולבחון את כל המציאויות שמולנו. איך ניתן לפתח את השכל האלוהי? בהרצאה עולה גם נושא השכל האלוהי, בו אליעד מציע כיצד לחשוב בצורה המתאימה להבין את המציאות בצורה מעמיקה. הוא מציין כי השכל האנושי מוגבל ביכולת שלו להרגיש ולהבין את כל הפן הרוחני של העולם. הוא מדבר על הדרך בה על האדם לפתח את השכל שלו כך שיוכל להתמודד עם המורכבות של יש ואין. הכנה מנטלית היא חלק חשוב בתהליך זה, וכוללת תרגול מחשבתי ודיוק פנימי. כיצד ניתן ... ויכולת לשאול את השאלות בצורה שתהיה מתואמת עם השכל הפנימי. מהן השאלות החשובות בחיפוש רוחני? בסיום ההרצאה, אליעד מבצע סיכום של ... בתהליך הרוחני, ולא בשאלות כלליות או לא ממוקדות. הבדל בין יש לאין שאלות רוחניות כיצד לדייק בשאלות התפתחות אישית ורוחנית הכנה מנטלית הבנה מנטלית בעולם הרוחני שכל אלוהי ...
מהות וצורה, איך לגלות את המהות? איזה שאלה לשאול, מה השאלה הנכונה? מה צריך לשאול? שאלה פנימית, שאלה חיצונית, למה זה? מה זה? האם זה? מהות המציאות, מה האמת? הבדל בין יש לאין
מהות וצורה, איך לגלות את המהות? איזה שאלה לשאול, מה השאלה הנכונה? מה צריך לשאול? שאלה פנימית, שאלה חיצונית, למה זה? מה זה? האם זה? מהות המציאות, מה האמת? הבדל בין יש לאין
... מה צריך לשאול? שאלה פנימית, שאלה חיצונית, למה זה? מה זה? האם זה? מהות המציאות, מה האמת? הבדל בין יש לאין מהי הדרך הנכונה לשאול שאלות כדי לגלות את המהות? אחת השאלות הבסיסיות שאליעד כהן עוסק בהן היא השאלה כיצד ניתן להגיע למהותם של דברים. אנשים בדרך כלל נוטים ... מתחילים לשאול מה זה? על כל דבר, כגון: מה זה רצון?, מה זה תחושה?, מה זה קיום?, מגלים שכל הדברים בעולם הם בסך הכל צורות שונות של משהו אחד מהותי. כל הרגשות, המחשבות, הרצונות והתחושות, הן בסופו של דבר רק צורות שונות של אותו יש ראשוני. אליעד מסביר שבחקירה העמוקה ביותר מגיעים בסופו של דבר לשאלות כמו מה ההבדל בין יש לאין?. כאשר שואלים מה זה יש? בצורה עמוקה באמת, מגיעים לנקודת יסוד של הבנה שכל העולם הוא בעצם ביטוי של מהות אחת, ואין הבדל ממשי בין יש לאין. ברמה העמוקה ביותר, התפיסה של יש ואין מתאחדת, ואז האדם מגיע להבנה שאין הבדל אמיתי ביניהם. מדוע החיפוש אחר המהות מוביל לאין? אליעד מתאר מצב בו אם חוקרים מה הוא הדבר, שוב ושוב, בסופו של דבר מגיעים ... בה מקום, ואין בה שום דבר אחר מלבד האין עצמו. זוהי נקודת האפס שממנה הכל מתחיל. גם המעבר מאין ליש מתגלה בסוף כמעבר בתוך סוג של רצף פנימי. החקירה המהותית, אם כן, מובילה להבנה העמוקה שכל הדברים שאנחנו רואים בעולם - רגשות, רצונות, אירועים, תחושות - הם רק צורות שונות של אותה מהות בסיסית. הניסיון להבין את ההבדל בין הדברים השונים, כמו אהבה, שנאה, ... יכול ליצור מעגל או לופ שבו האדם מסתובב סביב עצמו. כשאדם שואל שאלות כמו מה זה יש?, מה זה אין?, הוא עלול למצוא את עצמו במעגל בלתי נגמר. כדי לשבור את המעגל הזה, הוא חייב להטיל ספק גם בעצם ההנחות שיש הבדל בין יש לאין. כאשר הוא מטיל ספק גם בהנחות האלה, הוא מגיע לנקודה שבה הוא יכול להפסיק לשאול, משום שהוא מבין שכל השאלות נובעות מאותה הנחת יסוד מוטעית שיש הבדל בין דבר לדבר. ברגע שהאדם מגיע להבנה זו, הוא מבין שכל השאלות שהוא שואל הן ביטויים שונים של אותה שאלה מהותית אחת. ההכרה שאין באמת הבדל בין הדברים משחררת אותו מהלופ האינסופי של השאלות ומאפשרת לו להבין את האמת המוחלטת. איך לגלות את המהות? מה השאלה הנכונה לשאול? מה ההבדל בין יש לאין? מהי שאלה פנימית? למה לא לשאול למה? מהי המהות של המציאות? ...
מהות וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה
מהות וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה
... וצורה למתקדמים, תורת ההפכים, הפוך על הפוך, ההפך של האחדות, האחדות היא נפרדות, סוד הנפרדות, להגיע לנפרדות, להבדיל בין יש לאין, סוד ההפכים, יש הבדל בין יש לאין, להבדיל בין מהות לצורה מהי תורת ההפכים, ומה הסוד של מהות וצורה? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו בהרחבה את נושא תורת ההפכים, הקשר בין מהות לצורה, ואת הדרך שבה אפשר להשתמש בהבנת הנפרדות והאחדות כדי להשתחרר מסבל וליצור מציאות מאוזנת ושלווה. מה הקשר בין מהות וצורה, ומדוע ... יכול לטעות ולראות את המהות (מה שחשוב באמת בחיים) בתור משהו חסר משמעות וצורני בלבד, ובכך לאבד את האפשרות לחיות חיים מלאים ומספקים. מה זה אומר להבדיל בין יש לאין, ואיך זה קשור לתורת ההפכים? הבדלה בין יש לאין היא אחת הנקודות המרכזיות בתורת ההפכים של אליעד. ביום - יום אדם בדרך כלל לא מבדיל בין יש לאין, ולכן הוא נתקע בנקודת מבט אחת שגורמת לו לסבל. אליעד מסביר את ... כי הכל אחדות. המורכבות נוצרת כאשר האדם נמצא במצב ביניים: הוא אומר שהוא יודע שאין הבדל, אבל עדיין סובל, כי הוא לא מבין לעומק מדוע באמת אין הבדל. כדי להשתחרר מכך, האדם צריך להיות מסוגל לחשוב על אין באופן ממשי, לא רק כהיפך של יש אלא כדבר ממשי בפני עצמו. כאשר הוא יצליח להבדיל בין יש לאין באמת, הוא ישתחרר לחלוטין מהתלות במחשבות שמייצרות סבל. מדוע סובלים אלו שלא מבדילים בין אפשרי למחויב? אליעד מבהיר שאנשים סובלים משום שהם לא יודעים להבדיל בין מה שמחויב באמת (המציאות המוחלטת) לבין מה שהוא רק אפשרי (פרשנויות, מחשבות, תפיסות). הם מתייחסים למה שהוא רק אפשרי כאילו הוא מחויב, וזה גורם להם לסבל רב. לדוגמה, הם חושבים שהחברה חייבת לרצות אותם או שחייב להיות להם כסף, וכאשר המציאות מתנגשת עם הציפייה הזו, הם מרגישים רע. התשובה לכך היא לפתח את היכולת להטיל ספק בכל דבר, וכך להבדיל בין מחויב לבין אפשרי בצורה אמיתית ועמוקה. כשהאדם מבין שרוב הדברים הם רק אפשריים ולא מחויבים, הוא מפסיק להיאבק במציאות ויכול להרגיש שלם ושליו. האם האחדות היא ... כי הנקודה האמיתית של אחדות היא דווקא הנקודה שבה האדם מסוגל לראות כל דבר כנפרד בפני עצמו, בלי קשר לדבר אחר. האדם הרגיל תלוי בהפכים, כלומר, הוא חושב שכל דבר קיים רק בזכות ההיפך שלו. אדם כזה נמצא תמיד בחיסרון, כי כל דבר חסר לו את ההפך שלו. האדם שיגיע לשיא הנפרדות יבין שכל דבר קיים בפני עצמו, בלי תלות בהפך שלו. ברגע שאדם מצליח להבין שכל דבר שלם בפני עצמו, הוא מפסיק לסבול. למשל, במקום להרגיש שרע לו ... צריך למצוא נימוקים הגיוניים רבים לכך שטוב להפסיד כסף. רק כאשר הוא יצליח למצוא נימוקים שלמים והגיוניים לשני הצדדים, הוא יוכל לבחור מה להרגיש באמת, וכך להשתחרר מתלות בסבל ובמצבים חיצוניים. אליעד מדגים זאת בצורה ציורית: כמו אדם ... מגיעים אליה? המטרה הסופית של תורת ההפכים של אליעד היא להגיע למצב שבו האדם חווה את המהות האינסופית של המציאות ומצליח להפריד לחלוטין בין מהות לצורה, בין יש לאין, בין אפשרי למחויב, ולהגיע לשחרור מוחלט מסבל. הדרך לכך היא תמיד הטלת ספק: להטיל ספק במה שנראה מחויב, ולהטיל ספק גם בספק עצמו. כאשר האדם מגיע למצב שבו הוא מסוגל לתפוס במחשבתו את המהות, את האין, את האינסוף, הוא חופשי באמת. מהות וצורה מהי תורת ההפכים? איך להבדיל בין יש לאין? למה חשוב להבדיל בין אפשרי למחויב? איך לפתח גמישות מחשבתית? האחדות היא נפרדות? האם באמת אין הבדל בין ...
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
... נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין? מהו סדר הלימוד הנכון ואיך להתחיל ללמוד בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המרכזי של סדר הלימוד הנכון וכיצד להתחיל ללמוד דברים בצורה מסודרת, ... ללא תלות בסדר ספציפי? תחילה אליעד מסביר את הגישה הכללית, לפיה אין באמת חשיבות רבה לסדר הלימוד מכיוון שכל נושא הוא למעשה הקדמה לכל נושא אחר. הוא מדגים זאת באמצעות הספר להיות אלוהים, שבו לטענתו, כל פרק בפני עצמו יכול להסביר את כל שאר הפרקים. עם זאת, אליעד מסייג ומסביר שיש היגיון טבעי מסוים המחייב ללמוד מושגים פשוטים לפני שניגשים למורכבים יותר, וזאת מפני שכל מושג מורכב מרעיונות או מושגים אחרים. כדוגמה לכך הוא מסביר, שאם רוצים להבין את המושג להטיל ספק באופן מוחלט, חייבים קודם להבין מה זה להטיל ספק ומה זה מוחלט. אי אפשר להבין מושג מסוים בלי להבין תחילה את המושגים שמהם הוא מורכב. האם יש בכלל סדר לימוד מוחלט בדברים? כדי להבהיר זאת עוד יותר, ... זה אפס, ומה ההבדל ביניהם. באופן דומה, הוא אומר שהבסיס ללימוד רוחני או פילוסופי הוא להבין קודם כל את ההבדל בין יש לאין. ההבנה הבסיסית של ההבדל בין יש לבין אין היא הדבר הכי יסודי והראשוני, והיא זו שמהווה את התשתית לכל לימוד נוסף. הוא מדגיש שאם אדם מבין את הפרק הראשון, את ההבדל בין יש לאין, הוא יבין גם את כל שאר הנושאים באופן מלא. ואם לא יבין זאת, הוא יתקשה להבין כל דבר אחר עד הסוף. האם אפשר להתחיל מכל מקום שרוצים או חייבים להתחיל בהתחלה? ... אם האדם באמת ירצה להבין את הדברים לעומק, הוא ייאלץ לחזור לפרק הראשון, כלומר, להבנה הבסיסית של מה ההבדל בין יש לאין. מי שלא יתחיל מהבסיס, אמנם יכול ללמוד הרבה דברים באופן חלקי, אבל לא יגיע להבנה מלאה ומוחלטת. האם אפשר ללמוד נושא באופן מלא בלי ללמוד את הבסיס? בהמשך, אליעד מסביר שלכאורה, אדם יכול ללמוד נושאים שונים כמו בחירה חופשית, בלי להבין עד הסוף את ההבדל בין יש לאין. אך הוא מסביר שזאת אשליה, משום שכל נושא רוחני ופילוסופי בסופו של דבר תלוי בהבנת הבסיס. הוא משווה זאת למתמטיקה, שם כל פעולה, אפילו מתקדמת ביותר, נשענת בסופו של דבר על חיבור בסיסי של מספרים. ... בלבד. הוא מסכם שבאופן אידיאלי ונכון, הלימוד צריך להיות מסודר ולהתחיל תמיד מהבסיס הכי עמוק ויסודי - מההבדל בין יש לאין. אבל כל עוד האדם לא בוחר בכך, הוא יכול ללמוד מכל נקודה שהיא, אך עליו לזכור שעד שלא יחזור לבסיס ויבין אותו, הוא לא יבין אף נושא עד הסוף. איך להתחיל ללמוד רוחניות? מה ההבדל בין יש לאין? סדר הלימוד של אליעד כהן מהו הבסיס ללימוד עצמי? איך להבין את עצמי? האם אפשר ללמוד בלי סדר? ...
הסוד של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל?
... של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל? כפי שכבר ביארתי וכידוע לכל, יכולת התפישה של האדם מוגבלת. והאדם לא מסוגל למצוא בשכל שלו תשובות לכל השאלות. כגון לדוגמה לשאלה מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שכל תשובה שאותה ייתן האדם, תמיד יהיה ניתן לשאול, מה היה עוד לפני כן. או לדוגמה לנסות להבין, מה היה לפני הזמן, שגם זה אינו אפשרי. כי לפני הזמן, פירושו זמן גדול יותר וכיוב. והשכל של האדם לא יכול להבין את הכל. וגם אם האדם ממש יתעקש וממש ירצה להבין בשכל שלו את הכל, הרי שהמלחמה של האדם אבודה מראש. משום, שעצם מהותו של השכל, היא שהוא לא יכול להבין את הכל. ולנסות להבין את הכל, פירושו לנסות לשנות את המהות של השכל, וזה לא אפשרי. וכפי שכבר ביארתי, יש גם עוד סוג של שכל נוסף, שהוא השכל שיש מעל השכל. והשכל שיש מעל השכל, הוא השורש של השכל האנושי. כי כל דבר בעולם, הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וגם השכל של האדם ויכולת התפישה של האדם, גם היא, רק חלק משכל אחר גדול יותר. כי יש יכולת תפישה אין סופית ובלתי מוגבלת, שהיא השכל הגדול, שחלק ממנו בא לידי ביטוי בשכל של האדם. ועוד ביארתי, שבשכל הגדול ביותר, שם יש תשובה לשאלה של כל השאלות. כי שם בהחלט ניתן למצוא ולהבין את התשובה גם לשאלות הפרדוקסאליות האלו. וכאן נחדד את העניין. והעניין הוא, כי שם בשכל הגדול יותר, גם שם אין תשובות לשאלות האלו. אלא, ששם השאלות האלו, הן לא שאלות כלל. ולא משום שיש להן תשובה, אלא שבשכל הגדול יותר, אי אפשר אפילו לשאול את השאלות האלו. כי שם בשכל הגדול יותר, השאלות האלו שנדמות לאדם כשאלות קשות, שם, הן לא קיימות כלל. והעניין הוא, כי יש הבדל מהותי בין השכל האנושי הרגיל, לבין שורש השכל של האדם. ויש משהו מסוים, שהוא זה שמגדיר ומגביל ויוצר את ההבדל בין השכל של האדם, לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האין סופי, שהוא ללא שום מגבלת תפישה כלשהי. ולכל השאלות הקשות ביותר בעולם, לכולן יש שורש. כי כפי שכבר ביארתי, כל השאלות ... כי יש דבר שבו תלוי הקיום של שאלת כל השאלות. והשורש והסיבה של הקיום של שאלת כל השאלות, היא כמובן מגבלת השכל של האדם. כי אם לאדם לא הייתה מגבלה שכלית, הרי שממילא היה האדם יכול להבין ב
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
... שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים מהי חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית? אליעד כהן מסביר על חוויות שאנשים מכנים כחוויה שאינה שכלית וטוענים שהן חוויות שאי אפשר להסביר במילים או בשכל. לפי אליעד, אין באמת דבר כזה חוויה שאי אפשר להסביר בשכל. כל חוויה שנחוויית היא בהכרח מוגדרת ולכן ניתנת להסבר. כאשר אדם אומר: חווייתי משהו מיוחד ואני לא יכול להסביר לך אותו, הוא טועה. אם האדם חווה חוויה כלשהי ... אפשר להסביר אותו בשפה ובשכל. זה שהאדם מרגיש שהוא לא יודע להסביר, לא מעיד על כך שאין הסבר, אלא רק מעיד על כך שאותו אדם באופן אישי אינו יודע כיצד להסביר. האם יש דברים שלא ניתן לחשוב עליהם בשכל? לפי אליעד כהן, הרעיון שיש דברים שהם מחוץ לשכל ושלא ניתן לחשוב עליהם, הוא רעיון שגוי. הוא מדגיש שוב ושוב שהשכל מסוגל לחשוב על כל דבר שניתן להגדיר אותו בצורה כלשהי. כאשר אנשים מדברים על דבר שנמצא מחוץ לשכל, הכוונה שלהם בדרך כלל היא לתאר דבר שלא ניתן להבין אותו, להגדיר אותו, לדבר עליו או לתפוס אותו מחשבתית. אליעד מסביר שאם באמת לא ניתן להגדיר, לדבר או ... אתה יכול להסביר אותה בשכל. מדוע אנשים חושבים שיש חוויות בלתי מוסברות? הסיבה שאנשים טועים לחשוב שיש חוויות בלתי מוסברות או דברים שנמצאים מעל השכל, היא חוסר הבנה של מושג ההגדרה. אדם שחושב שהוא חווה חוויה מיוחדת שאינה ניתנת להסבר, למעשה לא יודע כיצד להגדיר אותה או לא התעמק מספיק בהבנה של ... ולא על חוסר קיומו של הסבר שכלי. מהו הדבר שעליו באמת אי אפשר לחשוב? אליעד מסביר שיש דבר אחד שבאמת לא ניתן לחשוב עליו ולא ניתן להסביר אותו בשכל. הדבר הזה הוא מה שנמצא מחוץ לכל ההגדרות האפשריות ומחוץ לכל המילים ולכל השפה. אך כאן ישנו פרדוקס: כיוון שאם באמת יש דבר שלא ניתן לחשוב עליו, אז גם אי ... או להסביר אותו. מכאן נובע שכל מה שקיים במציאות שלנו, יכול להיות מוסבר באמצעות השכל וההיגיון. האם ניתן להגיע להבנה של דבר שאי אפשר להבין אותו? לדברי אליעד, כל מטרת השכל שמוצגת בספר להיות אלוהים היא להביא את האדם להכרה בפרדוקס האמור. המטרה של תהליך החשיבה היא שהאדם יבין ויגיע למסקנה שאי אפשר להגיע להבנה מסוימת. ... מדוע אנשים מתבלבלים בין שכל לרגש? אליעד מסביר כי אנשים מתבלבלים בין רגש לשכל ולכן מאמינים שיש דברים מעל השכל או שאינם שכליים. חוויות רגשיות ואינטואיציות פנימיות נתפסות לעיתים כחסרות מילים, אך זאת רק מכיוון שאנשים לא השקיעו מספיק מאמץ להבין אותן לעומק. הרגש עצמו מבוסס על השכל, כי על מנת להרגיש רגש מסוים, האדם חייב להבחין בין רגש זה לרגש אחר, וזאת פעולה שכלית טהורה של הבחנה. לכן גם חוויות שנראות בלתי - שכליות, הן שכליות באופן עמוק יותר, שכן כל הבחנה, אפילו של תחושה או רגש, היא שכלית. לסיכום, אליעד כהן חוזר ומדגיש
טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
... ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחויב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחויב המציאות שאין שום רע כלל (באנלוגיה ל: מחויב שיש נפרדות, ומחויב שאין נפרדות, אלא הכל אחד). כי הרע קיים, רק כאשר האדם חושב, שהרע, הוא רק אפשרי ולא מחויב. דהיינו, אין האדם מרגיש רע, אאכ יש לו תקווה שיהיה ... אפילו לא לדמיין שטוב לו, הרי שלא היה לו רע. ונמצא אם כן, כי רע לאדם, רק משום שהוא חושב שצורת המציאות שלו, היא אינה מחויבת המציאות, אלא רק אפשרית בלבד. כי האדם חווה צורה ... לאדם, שיכולה להיות, גם צורת מציאות אחרת. והאדם רוצה צורת מציאות אחרת, ועל ידי זה רע לאדם. אבל, אם היה ברור לאדם, שמחויב שהוא ירגיש רע, עד כדי כך שהאדם לא היה יכול לחשוב ... מבין את החוקיות של הסבל והאושר שלו. כי אם היה האדם מבין את החוקיות של הסבל ושל האושר שלו, הרי שהוא היה יודע, שמצד אחד, מחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב. ומצד שני, מחויב המציאות, שאין שום טוב ורע כלל. כי כל זמן שהאדם ... של האדם להשיג צורה מוגדרת כלשהי (וגם להשיג את השלמות, גם זו צורה מוגדרת), מכריח את זה, שהאדם ירגיש טוב ורע. ולכן, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע וגם טוב. כי בכל דבר ... האדם מרגיש רע, אם האדם חושב ומדמיין שהוא יכול להרגיש רק טוב, על ידי זה האדם מרגיש רק רע. אבל כאשר האדם מבין באופן מחויב ומוחלט, שמחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב, דהיינו, ... האדם לא מסוגל להכיל, את זה שהוא תמיד ירגיש גם רע. והאדם לא מסוגל להכיל, את זה שתמיד הוא יחווה חוסר שלמות. ולכאורה, עפ השכל וההיגיון הנל, נראה כי מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע. ואכ, מאחר שהשכל מחייב שהאדם תמיד ירגיש גם רע, אכ, למה האדם לא ... ליבו, לחפש את השלמות? ולמה האדם לא מוכן לקבל בלב שלם ובשלמות, את זה שהוא מרגיש גם רע? והתשובה היא פשוטה, כי אכן מצד השכל האנושי, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע, ושלעולם האדם לא יוכל לחוות את השלמות, כי בכל דבר יש חיסרון וכולי, כפי שכבר ביארתי לעיל. אלא, שגם השכל האנושי עצמו, גם הוא מבין את האמת, שכל מה שהוא עצמו מבין, זה לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות בלבד. כי מנקודת המבט של השכל האנושי , שבה, דבר והיפוכו הם שונים זה מזה, ... הרי שתמיד האדם ירגיש חוסר שלמות כלשהי. כי הדבר האחד, הוא שונה ונפרד, מכל מה ששונה ונפרד ממנו, כפי שזה אכן הגיוני עפ השכל האנושי. אלא, שכל ההבנה הזאת שתמיד תהיה חוסר שלמות, היא רק מנקודת המבט של השכל, שלא מסוגל להבין שדבר והיפוכו הם אחד. אבל אם יסתכל האדם על המציאות, מנקודת מבט שבה הכל אפשרי, בלי שום מחויבות להיצמד לחוקי הלוגיקה של השכל האנושי, הרי שניתן להבין, שהשלמות היא כן אפשרית. ולא רק שהיא כן אפשרית, אלא, שכאשר השכל האנושי לא פועל, הרי שהשלמות, היא לא רק אפשרית, אלא שהיא קיימת בפועל. כי כאשר השכל לא פועל, הרי שלא ניתן להבדיל בין שום דבר, ולא ... רק דבר אחד בלבד, הרי שאין שום חיסרון כלל, כי אין שום נפרדות כלל ושום שינוי כלל. והרעיון הוא, כי אכן מנקודת המבט של השכל שמפריד בין דבר להיפוכו, מנקודת המבט הזו, אכן ...
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
התחדשות רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי
... רגשית, התחדשות שכלית, חוויה, שינוי הבנה, מחוץ לשכל, השגת האין סוף, התחדשות אין סופית, מעל השכל האנושי מהי הסיבה שהוספת ידע לא מובילה לחוויית טרנספורמציה? הוספה של ידע בפני עצמה לא מביאה לטרנספורמציה מהותית, אלא ... לדוגמה, אם אדם בטוח שרצפה היא מוצקה, עליו לא רק להוסיף ידע על תכונות של רצפה או חומר אלא להטיל ספק יסודי בעצם הקיום של הרצפה כפי שהוא מבין אותה. ככל שאדם יותר פתוח להטיל ספק בנחות הבסיסיות שלו, כך גדלה היכולת שלו לחוות שינוי עמוק. מה הקשר בין הבנה לבין החוויה הרגשית? אליעד מבהיר שקיים קשר ישיר בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית של האדם. אם אדם מבין יותר ב - 2%, החוויה שלו משתנה בהתאם ב - 2%. מכאן, שכדי לחוות שינוי מהפכני בחוויה הרגשית, חייב להתרחש שינוי מהפכני בהבנה השכלית. כלומר, לא ניתן לשנות חוויה רגשית מבלי לשנות את ההבנה שמובילה אליה. לדוגמה, אדם הרואה קיר משעמם אותו כי הוא חושב שהוא מבין ... זוהי בדיוק הנקודה שבה מתאפשרת ההתחדשות. ההתחדשות נובעת מכך שהאדם מתקרב לגבול ההבנה, למקום שבו השכל אינו מסוגל לתפוס את המציאות. המקום הזה נקרא מעל השכל האנושי או מחוץ לשכל. כיוון שהשכל האנושי מוגבל ואינו יכול להבין הכל, תמיד נשאר מרחב בלתי ידוע שמאפשר לאדם להתחדש ללא סוף. אליעד מדגיש שדווקא ההגעה אל הלא - ... לפי רבי נחמן ואליעד? אליעד מצטט את רבי נחמן (מתוך תורה כד בליקוטי מוהרן), שם מתואר תהליך שבו השכל נתקל במחסום בלתי עביר כאשר הוא מנסה לתפוס את האין סוף. ההיתקלות במחסום זה, וההתעקשות של השכל להבין בכל זאת, יוצרת מעין שקעים או כלים המאפשרים לאור אין סוף לחדור פנימה. זוהי בעצם חוויה פרדוקסלית שבה מצד אחד האדם אינו ... הוא מצליח לטעום משהו ממנו. לדוגמה, כמו ילד ברחם המנסה לצאת לעולם שמחוץ לרחם ואינו מסוגל, כך השכל מנסה להבין מה יש מעבר לו. עצם הניסיון להבין מעבר לגבולות ההיגיון, יוצר התחדשות מתמדת וחוויית פליאה אין סופית. איך לחוות שלמות ... לפי אליעד, הדרך היחידה לחוות בו - זמנית גם את השלם וגם את ההתחדשות היא להגיע למקום שהוא מעבר לשכל האנושי. המקום הזה נקרא האחדות או האחד, והוא בלתי נתפס במלואו על ידי ההיגיון. עצם העובדה שאי אפשר לתפוס אותו לגמרי בשכל יוצרת מצב של התחדשות אין סופית, מכיוון שתמיד נשארת תחושה של משהו חדש ובלתי מובן. לסיכום - מהו סוד החוויה המתחדשת ללא סוף? הסוד ... את המציאות ואת התפיסות העצמיות לעומק, עד להגעה לקצה גבול ההבנה האנושית. שם מתגלה נקודה שבה השכל וההיגיון נעצרים, והאדם חווה את המציאות כמשהו חדש לגמרי, מעבר להבנה רגילה. דווקא חוסר היכולת להבין לחלוטין הוא מה שיוצר את ... הדרך שאליעד מציע להגיע אל חוויית השלמות ואל השגת האין סוף. איך להגיע להתחדשות רגשית? מה זה מעל השכל האנושי? איך חווים טרנספורמציה בחיים? מה הסוד להתחדשות שכלית? איך לצאת מתחושת שעמום? איך לחוות את האין סוף? ...
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
... אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי איך אפשר להבין משהו שהוא מעבר לגבולות השכל האנושי? התוכן עוסק בהסבר מעמיק ומפורט של התפישה האלוהית, או השכל האלוהי, וכיצד האדם יכול לנסות להבין משהו שנמצא מעל ומעבר ליכולת התפישה האנושית הרגילה. על פי אליעד, קיים אור אלוהי שהוא גבוה מנפש, רוח ונשמה - אור אינסופי שאין לשכל האנושי שום אפשרות אמיתית לתפוס אותו. למרות זאת, רבי נחמן, שמוזכר בתוכן, מלמד שלמרות שאין יכולת מלאה לתפוס את האור האלוהי, האדם יכול וצריך לנסות להשיג אותו. ככל שהאדם יתאמץ יותר ויותר להבין את אותו האור או שכל אלוהי, הוא יגיע לנקודה של תפישה שהיא מעל השכל האנושי, כלומר, מצב של מבין ולא מבין בעת ובעונה אחת. למה חשוב למצות את כל השאלות האפשריות עד הסוף? אליעד מסביר שהדרך להגיע לשכל האלוהי, או לתפישה האלוהית, היא קודם כל לנצל את כל השכל האנושי עד קצה גבול היכולת. הוא מדגים זאת על ידי האמירה שאם האדם יחשוב על כל השטויות האפשריות או ישאל את עצמו את כל השאלות האפשריות - בסוף הוא יגיע למקום שבו השכל מתהפך מאליו ופותח בפניו גישה חדשה של הבנה אלוהית. רבי נחמן מתאר זאת בצורה ציורית, כאשר הוא אומר שאם אדם ימצה את מלוא היכולת השכלית שלו, יגיע לשלב שבו כבר אין לו יותר מה להבין בשכל האנושי, ואז השכל שלו מתהפך באופן טבעי ופותח בפניו את השכל האלוהי. מה ההבדל בין שכל בפוטנציאל, שכל בפועל, ושכל אלוהי? אליעד מסביר שקיימים שלושה סוגים של שכל: שכל בכוח (פוטנציאלי) שכל שטרם הופעל, כמו אצל ילד קטן שיש לו שכל, אך עדיין אינו משתמש בו. שכל בפועל כאשר האדם מפעיל את השכל שלו, משתמש בו וחוקר באמצעותו את כל מה שהוא מסוגל לתפוס ולהבין, הוא מוציא אותו מהכוח אל הפועל. שכל אלוהי (שכל נקנה) שכל שאינו מוגבל לגבולות התפישה האנושית. הוא מתואר כיכולת לתפוס ולהבין דברים רבים בו - זמנית, בידיעה אחת. שכל אלוהי, על פי אליעד, אינו מוגבל בזמן, במרחב, ואינו משתנה כאשר מצב הדברים משתנה. כיצד אלוהים חושב אחרת מבני האדם? אליעד מציין חמישה הבדלים בין צורת המחשבה האנושית לצורת ... בו - זמנית. מהי הדרך להגיע לתפישה של השכל האלוהי? אליעד מדגיש כי הדרך לתפישה של השכל האלוהי מחייבת מאמץ מוחלט למצות את כל ההבנה והחשיבה האנושית. מי שבאמת רוצה להגיע ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להטיל ספק בשכל, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, שכל מעל השכל, מה זה אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל, להשתחרר מהמטריקס
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, מאמן אישי לחיים, הדרכה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 09:33:04 - wesi1