אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
איך להבין נכון את תורת רבי נחמן מברסלב?

השאלה המרכזית שבה עוסק אליעד כהן בהרצאה זו היא כיצד ניתן להבין את תורתו של רבי נחמן מברסלב, ואיך ניתן לפרש נכון את דבריו, במיוחד לאור הרעיון של "70 פנים לתורה". הוא מדגיש שישנם אינספור פירושים אפשריים לכל משפט ולכל רעיון בתורה, ומסביר כיצד אפשר להתמודד עם ריבוי הפירושים והשאלות על כוונותיו של רבי נחמן בלימוד הספר "ליקוטי מוהר"ן".

האם יש דרך אחת להבין את רבי נחמן?

אליעד מסביר כי לכל רעיון, משפט או דימוי של רבי נחמן אפשר לתת אינספור פירושים. לדעתו, חשוב להבין שמה שנראה כפירוש ברור אחד, יכול באותה מידה להיות מובן בצורה הפוכה לחלוטין. הוא מדגיש שכאשר אדם שואל למה התכוון רבי נחמן, יש מקום לשאול אם באמת חשוב לו להבין את כוונת רבי נחמן המקורית, או שהוא בעצם מעוניין בפירוש שישרת את האמונה והידע שכבר קיימים אצלו מראש.

מה המשמעות של "תלמידים אדומים" בליקוטי מוהר"ן?

אליעד מביא דוגמה מהשאלה שנשאלה במהלך ההרצאה לגבי "תלמידים אדומים". לפי הציטוט שהועלה, "תלמידים אדומים" קשורים לירידת גשמים או למניעת גשמים. הוא מדגים כיצד אפשר לפרש את המונח "גשמים" באופן סמלי, כמשל לאמת או לתשובות נכונות: תלמידים "הגונים" הם אלה ששואלים שאלות נכונות ומביאים לתובנות ואמיתות, בעוד שתלמידים שאינם "הגונים" אינם מובילים לתובנות, ולכן לא "יורדים גשמים", כלומר, לא מגיעים לתשובות או להבנה נכונה.

למה בכלל חשוב לדעת למה התכוון רבי נחמן?

אליעד מעלה את השאלה למה בכלל לשאול למה התכוון רבי נחמן, אם בסופו של דבר כל אדם מפרש את הדברים בהתאם לתפיסתו והבנתו. הוא מציג את התפיסה לפיה מה שחשוב באמת אינו הכוונה המקורית של רבי נחמן, אלא האופן שבו כל אחד מפרש את דבריו לפי התפיסה האישית שלו. אליעד מדגים זאת בכך שאפילו אותו טקסט עצמו ניתן לפרש בשני כיוונים מנוגדים לחלוטין, ומביא לכך מספר דוגמאות:
  • אם כתוב שהתלמידים ההגונים מביאים את המשיח, אפשר להבין שהכוונה לתלמידים טובים באמת שמקרבים את הגאולה, או דווקא להפך, שהמשיח האמיתי יגיע בזכות אלה שנראים דווקא לא הגונים לכאורה.
  • אליעד מציין שברגע שיש מושגים כמו "אמת" ו"שקר", או "טוב" ו"רע", תמיד ניתן לקחת כל מושג ולפרש אותו גם באופן ההפוך. למשל, אפילו המושג "שטן" יכול להיות מפורש כדבר חיובי, מכיוון שיש גם "שטן שקרי" שצריך להתנגד לו, ולכן גם "אלוהים" יכול להתפרש באופן חיובי או שלילי בהתאם לקונטקסט.
כיצד להשתמש בפירושים של רבי נחמן לפיתוח החשיבה?

הנקודה שאליעד מבהיר היא שהמטרה האמיתית של העיסוק בפירושים של רבי נחמן איננה רק להיאחז במשפטים ובציטוטים באופן מוחלט, אלא לפתח את יכולת החשיבה העצמית, לפתח את ההיגיון, ולגלות כיצד כל תפיסה אפשרית למעשה כבר קיימת בתוכנו מראש. הוא טוען שהלימוד בתורת רבי נחמן מאפשר לפתח חשיבה רחבה, שבה כל רעיון יכול להסתובב ולהתפרש לכל כיוון שנרצה.

האם לרבי נחמן יש פירוש אחד קבוע לדברים שהוא כותב?

אליעד מסביר שלרבי נחמן...
יכולת קוגניטיבית שיטות לפיתוח השכל פירוש של רבי נחמן מברסלב רעיונות לפתח את השכל האמת האחת מיומנות קוגניטיבית לפרש יכולת שכלית כישורי חשיבה אשליות 70 פנים לתורה איך להבין איך ללמוד איך ללמוד ליקוטי מוהרן איך לפרש ברסלב השכל השכל של רבי נחמן השכל של רבי נחמן מברסלב יהדות תורה מצוות אלוהים להבין להבין ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ללמוד ללמוד ליקוטי מוהרן למה התכוון המשורר למידה לפרש מה הפירוש הנכון נחמן פירוש פירוש של רבי נחמן פירוש של רבי נחמן מברסלב רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שכל תורה תורת רבי נחמן תורת רבי נחמן מברסלב
צדיק ורע לו רשע וטוב לו / מידה כנגד מידה / תורת הגמול - למה צדיק רע לו ורשע טוב לו?
... ורע לו רשע וטוב לו מידה כנגד מידה תורת הגמול - למה צדיק רע לו ... לו? צדיק ורע לו רשע וטוב לו. צדיק וטוב לו רשע ורע לו. שכר ועונש. תורת הגמול. העולם הבא. גהנום. ... חולם את החלום שבתוכו הוא נמצא. אם רק היה האדם שנמצא בתוך החלום מבין שכל דבר שהוא רואה זה הוא עצמו ...
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא איך מסתדרת התורה היהודית עם רעיון האחדות של המציאות? השאלה המרכזית ... שהכל אחד, גם הטוב וגם הרע, ושאין באמת נפרדות - לבין התפיסה הדתית והיהודית בפרט, המדברת על טוב ורע, מצוות ועבירות, שכר ועונש, והתקרבות לבורא. התפיסה הבסיסית של האחדות אומרת שאין שום נפרדות במציאות, ושכל מה שנראה כרע הוא למעשה טוב מוחלט, כי הרע והטוב שניהם ביטויים של אותה מציאות אחת. מצד שני, התורה והדת מדגישות את ההבדל בין טוב לרע, ומדריכות את האדם להימנע ... אם כל מטרתו היא האחדות? לדבריו, זו סתירה מובנית בתפיסת הדת - אלוהים ברא את העולם מתוך תהליך של הרחקה וצמצום של עצמו, ונתן לאדם שכל ורצונות המכוונים אותו לנפרדות. אם המטרה הסופית הייתה שהאדם ... נברא כך, וניתנו לאדם רצונות אחרים. הסיבה היא, לפי אליעד, שכל תהליך הצמצום והנפרדות הוא חלק ממשחק של המציאות עצמה, שבו ... זו סתירה מהותית שעליה לא ניתן לגשר באמת, אלא להכיר בכך שכל סיפור הבחירה הוא למעשה חלק מהמשחק של המציאות עצמה. האם יש ... אם הכל מאלוהים? אליעד כהן מדבר גם על סתירת השכר והעונש. הדת אומרת שאלוהים ברא את יצר הרע כדי לתת לאדם אפשרות להתגבר עליו ... על מעשיו - בעצם כופר באחדות של הבורא. מהי המסקנה לגבי התורה והדת לפי תפיסת האחדות? לסיום, אליעד כהן מסביר שמנקודת המבט האמיתית של אחדות המציאות, כל התורה וכל המצוות הן בסופו של דבר חסרות משמעות כיעד סופי. לדבריו, מי שבאמת יבין את התורה עד הסוף יזרוק אותה הצידה, כי הוא יבין שהכל אחד ואין הבדל בין טוב לרע, וממילא אין צורך במצוות או איסורים. הוא מדגיש שאנשים חכמים באמת יגיעו לתובנה שהתורה היא לא האמת המוחלטת אלא רק כלי זמני - צמצום של האמת הגדולה ... שאלות, ולא להאמין לשום דבר בלי לבדוק אותו לעומק, אפילו לא לתורה או לרעיונות הדתיים המקובלים. הוא טוען שרק ההבנה שכל המציאות היא ביטוי של אלוהים ושאין באמת נפרדות תביא את האדם ... הבנה פנימית. האם קיימת בחירה חופשית? מהי משמעות החיים לפי היהדות? מהי אחדות הבורא? איך אפשר להתקרב לאלוהים? מדוע אלוהים ברא ...
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה , מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם למה אלוהים נתן את התורה ויצר את העולם? כדי להבין לעומק מדוע אלוהים נתן את התורה וברא את העולם, יש להבחין בין שני סוגי אלוהים שהוזכרו בהרצאה של אליעד כהן. הראשון הוא האלוהים היהודי, שהדת מתארת כי ברא את העולם בשישה ימים, נח בשבת, ונתן תורה לעם ישראל. השני הוא האלוהים האמיתי, האלוהים הראשוני שמעל לאלוהים היהודי, שהוא בעצם מקור כל ההתרחשויות ביקום, כולל מתן תורה, ללא יוצא מהכלל. אליעד כהן מדגיש שכאשר שואלים מדוע אלוהים נתן את התורה, הכוונה היא לא רק לאלוהים שנתן את התורה במובן הדתי, אלא לאותו אלוהים ראשוני שמנהל את הכל כל הזמן. אם ... עצמו, ולכן מבחינה אובייקטיבית האדם כלל לא קיים כישות עצמאית. למה נתינת התורה היא בעצם סתירה לאמונה באלוהים? התורה יוצרת מצב מבלבל, משום שהיא מניחה שיש לאדם בחירה ... ומעודדת את המחשבה שאלוהים יכול לעשות טוב ורע. אליעד כהן מסביר שזוהי למעשה כפירה באלוהים, כי לפי האמת האלוהית, אלוהים אחראי להכל ועושה רק טוב. התורה טוענת שאם האדם לא יעשה טוב הוא ייענש, ואם יעשה טוב - יקבל שכר. הרעיון שאלוהים ייתן רע למישהו מנוגד למהות האלוהית, ובכך התורה עצמה הופכת לכפירה. אליעד כהן מבהיר שכפירה זו התחילה כבר ברגע שאלוהים ברא את העולם, לפני נתינת התורה. עצם קיומו של עולם ושל תחושת בחירה חופשית אצל האדם מהווה כפירה באחדות האלוהית. אלוהים עצמו ברא לאדם תחושת בחירה והפרדה, לפני שניתנה התורה בכלל. האדם כבר הרגיש נפרד מאלוהים, כבר חווה מקום וזמן, ולכן נתינת התורה היא רק המשך לאותו מצב של הפרדה וכפירה ראשונית שהייתה קיימת כבר קודם לכן. מה הקשר בין השאלה למה נתן אלוהים את התורה לשאלה למה נברא העולם? אליעד כהן מדגיש שהשאלה מדוע נתן אלוהים את התורה אינה באמת שאלה עצמאית, אלא חלק משאלה גדולה יותר - למה אלוהים בכלל ברא את העולם? נתינת התורה היא ביטוי נוסף לאותה פעולה של בריאת העולם, פעולה של הפרדה שיצרה ... רצונו החופשי ללא שום סיבה חיצונית. מדוע אלוהים יצר לאדם ניסיון באמצעות התורה והמצוות? ברמת הסבר פשוטה יותר, אליעד כהן מתייחס ... אבל אליעד מבהיר שהרעיון של ניסיון הוא ניסיון עמוק יותר - אלוהים נתן את התורה כדי לחשוף מי באמת יודע את האמת ומי רק מאמין באופן שטחי. התורה היא בעצם מלכודת, מבחן לחשוף את השקרנים - אלו שרק מאמינים באלוהים, אך אינם באמת יודעים שכל המציאות מתהווה על ידי אלוהים בכל רגע. אדם שיודע בוודאות שהכל הוא ביטוי אלוהי מוחלט, לא יוטרד ולא יתרגש משום אירוע מיוחד, כמו מתן תורה או ניסים אחרים. מבחינתו, כל אירוע הוא שווה ערך לחלוטין, בין אם מדובר בזבוב שעף ובין אם מדובר בברקים ורעמים מהר סיני. אליעד מתאר שהתורה היא למעשה עונש לאלו שמאמינים בה מתוך כפירה באלוהים האמיתי. העונש הוא עצם המחשבה שיש משהו שצריך לעשות, שיש טוב ורע, ...
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
... רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס? האם משה רבנו האמין באלוהים או שהיה בעצם אתאיסט? לפי אליעד כהן, משה רבנו, כמו כל אדם אחר, היה בעצם אתאיסט במובן מסוים. הטענה הזו נשמעת חריגה, אך ההסבר מפורט וברור: כל מחשבה על אלוהים ... אותו. אם האדם חושב על אלוהים כעל ישות ספציפית או מוגדרת, הוא למעשה מצמצם את האלוהות, שהיא בלתי ניתנת להגדרה או צמצום. לכן כל מחשבה על אלוהים הופכת את האדם לאתאיסט, משום שהיא אינה מאפשרת לו לתפוס את האינסופיות האמיתית של האלוהות. הדוגמה שאליעד מביא לכך היא מאוד ברורה: כשאתה חושב על היד שלך, אתה חושב על משהו מוגדר, אבל לא על אינסופיות מוחלטת. ולכן, בעצם כל אדם הוא סוג של אתאיסט, משום שהוא אינו מסוגל לחשוב על אלוהים באמת במלואו. כך גם משה רבנו. אליעד מציין ... מביע ספקנות, מכיוון שהוא מניח שההתנהגות של אלוהים אינה צודקת. עצם הספק הזה מעיד על כך שמשה רבנו לא באמת הבין או תפס את השלמות של האלוהות, ולכן הוא היה בעצם אתאיסט ביחס לאמת המוחלטת. מדוע השאלות של משה רבנו מעידות על ספק באלוהים? אליעד כהן ... עצם השאלה הזו מעידה על ספק בקיום צדק מוחלט מצד אלוהים. אליעד מדגיש כי אילו משה היה באמת מבין את אלוהים, הוא לא היה צריך לשאול שאלות כאלה, משום שהיה מבין שכל מעשה של אלוהים הוא צודק לחלוטין. מי ששואל שאלות על הצדק של אלוהים, בעצם מניח שהאל יכול לעשות טעויות או לבצע פעולות לא צודקות, ולכן הוא למעשה מבטא ספקנות וחשיבה מוגבלת. זה הופך אותו לאתאיסט, כי הוא לא באמת מאמין או מבין את האינסופיות והשלמות של האל. למה לדעת אליעד כהן היהודים סובלים ולא מוצאים את האמת? לפי אליעד, היהודים סובלים מכיוון שהם לא מחפשים את האמת בכוחות עצמם, אלא מסתמכים על מסורת ועל מה שאמרו להם אחרים. הוא משתמש בדוגמה של משה רבנו, שעלה להר למשך 40 יום, עשה מדיטציה ובסופו של דבר חזר עם מצוות כמו לא תרצח. אליעד מתייחס בביקורתיות מסוימת לסיפור הזה ומדגים אותו כך: אולי משה בעצם ישב שם ואכל מפרי עץ נסתר, ולכן אמר לאחרים לא לעלות איתו להר, כדי שלא יגלו זאת. לכן, אליעד אומר, שהבעיה היא שהיהודים לא בודקים בעצמם ולא מחפשים לבד את האמת. הוא מזכיר את רבי נחמן מברסלב, שאמר כי אדם צריך ללכת ישירות אל אלוהים, ללא מתווכים. המסורת היהודית מסתמכת על סיפורים ושמועות שעברו מדור לדור, במקום לבדוק ישירות מהי האמת. אליעד מדגיש ... אלוהים באמת. הוא מסביר שאם מישהו חושב שחתיכת זהב היא אלוהים, כנראה שגם לפני כן הוא לא באמת הבין מה זה אלוהים, וכי כל התפיסה שלהם הייתה שגויה מהיסוד. האם התורה היא עונש או ניסיון? לפי אליעד כהן, התורה שניתנה לבני ישראל היא למעשה סוג של ניסיון, ואפילו עונש לאדם שמאמין בה באופן עיוור. הוא מסביר שהאדם ששומר את התורה כאילו היא אמת מוחלטת, הופך את עצמו למוגבל ומסכן. האדם מתחיל להיות עסוק בשאלות קטנות: האם הוא דיבר לשון הרע? האם הוא הוציא תולעת מהחסה? אליעד מתאר את התפיסה הזו ככישלון להבין את המסר האמיתי של אלוהים. לדעתו, התורה היא מבחן של אלוהים לבדוק האם האדם יהיה חכם מספיק כדי להבין שהמטרה האמיתית היא לתפוס את ... של האמת, ידיעה שלא ניתן לערער עליה בשום דרך. הוא מבקר את אלו שחושבים שהם יודעים את האמת על סמך ההיגיון שלהם, ואומר שהאדם חייב להגיע אל הידיעה המוחלטת מעבר לשכל וההיגיון. רק אז הוא באמת יידע את האמת באופן ודאי ומוחלט. האם משה רבנו היה אתאיסט? למה לצדיקים רע ולרשעים טוב? האם התורה היא עונש או מבחן? מדוע אברהם ניסה לעקוד את יצחק? מה המשמעות של עגל הזהב? איך להגיע ...
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
... קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו? למה בעצם קיימת טיפשות ושקר של תפיסת הנפרדות? אליעד כהן עוסק בשאלה מדוע קיימת בעולם תפיסת הנפרדות והטיפשות של האדם, אותה ... נוצר הרצון הראשון שלו לברוא עולם, ואת זה הוא משאיר לחקירה אישית ועמוקה יותר. למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו? בנוגע לשאלה השנייה, מדוע דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו, אליעד כהן מסביר כי אמנם כל עולם הנפרדות הוא סוג של שטן, אך התורה היא התגלמות שיא של השטן, מכיוון שהיא מדברת בשם אלוהים ובשם האמת אך למעשה מציגה שקר מוחלט. לדבריו, כל תפיסת החוקים הדתיים, הטענות שיש בחירה ... היא כפירה מוחלטת באחדות המציאות ובאמת האבסולוטית. אליעד מפרט כי הסיבה שהוא מגדיר את התורה כשטן היא לא סתם בגלל שהיא חלק מעולם הנפרדות, אלא מכיוון שהיא מתיימרת לדבר בשם האמת ובשם אלוהים, ובעצם מצמצמת ומסלפת את דמות האל האמיתי. הוא מציין את התפיסות הדתיות כמו לחם הבושה, שכר ועונש, ואלוהים שכביכול רוצה שהאדם יתאמץ בשביל לקבל שכר. תפיסות אלה, לטענתו, מעידות על אלוהים מוגבל ולא על אלוהים כל - יכול וטוב באופן מוחלט. לכן, דווקא התורה מהווה ביטוי עמוק של השקר והנפרדות, מכיוון שהיא משקרת לאדם בשם האמת ובשם אלוהים, וכך היא מתעתעת באופן חמור יותר מכל שאר התפיסות בעולם. למה ... אלוהים. אליעד אומר שמשה, בכך שלא התעקש ולא ניסה לערער על הגבולות האלה, בעצם הביע חוסר אמונה באלוהים האמיתי שהוא בלתי מוגבל. משה, לדעת אליעד, קיבל את האלוהים המוגבל שמדברת עליו התורה, ולא את האלוהים הבלתי מוגבל האמיתי. איך האדם יכול להבין את הנפרדות והאחדות באמת? הפתרון שאליעד כהן מציע הוא שהאדם צריך לחפש את האמת ללא ... הראשון של הבורא, ואת שורש הטיפשות והשקר של העולם. רק אז האדם יבין באופן ודאי ומוחלט שהתורה היא השטן והיא רק צמצום וביטוי קטן של אלוהים האמיתי. בסופו של דבר, אליעד מסביר כי מי שיחקור ויבין לעומק את מהות האלוהות, יגלה שכל מערכת החוקים והאמונות הדתיות הן רק אשליות וסטיות מהאמת האבסולוטית, שהיא האחדות השלמה של המציאות. למה קיימת נפרדות במציאות? למה התורה נחשבת לשטן בהתגלמותו? האם משה רבנו היה פחדן? מה הקשר בין נפרדות ואחדות? האם אלוהים באמת מוגבל? איך להבין את מהות האלוהים? ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה? האם מתן תורה אכן התרחש במציאות? הוויכוח סביב השאלה האם מתן תורה ויציאת מצרים התרחשו במציאות מתנהל בין אלו שטוענים שהסיפורים הללו אכן התרחשו, לבין אלו שמכחישים אותם וטוענים שהם לא התרחשו. לכאורה, משמעות הוויכוח פשוטה: אם מתן תורה באמת קרה, אז יש אלוהים ויש מצוות שאותן צריך לקיים, ואם לא היה, אז לא חייבים לקיים מצוות ואין מחויבות דתית. אך למעשה, אליעד כהן טוען שזה ויכוח סרק ומיותר לגמרי, משום שאין שום משמעות אמיתית לשאלה האם הניסים הללו אכן התרחשו. מהי משמעות הניסים והאם הם מוכיחים את קיומו של אלוהים? אליעד מסביר שהדתיים כל הזמן מנסים להוכיח את קיומו של אלוהים דרך הניסים, בטענה שאם מתרחשת תופעה בלתי מוסברת, היא מוכרחה להיות פעולה של אלוהים. מתן תורה מתואר כאירוע מלא אותות ומופתים שמוכיחים לכאורה את קיומו של כוח עליון. עם זאת, אליעד מדגיש שבעצם, אף ... משהו למטרה כלשהי, הרי שהוא יכול היה להשיג את המטרה בלי פעולות מקדימות. המשמעות היא שכל מה שאלוהים עושה הוא רק בגלל עצם העשייה, ולא מסיבה חיצונית. מכאן מגיעים למסקנה כי הרצון של אלוהים הוא ... רגע ורגע מתרחש למעשה נס הבריאה מחדש, הוא כבר לא מתרגש מנס ספציפי שקרה בעבר כמו מתן תורה או יציאת מצרים. כל דבר שקורה, אפילו פעולה פשוטה כמו דיבור או הזזת אצבע, מתהווה בכל רגע מחדש מאותו כוח ... לפי אליעד, האדם אינו באמת בוחר דבר, כי הכל מתהווה על ידי אותו הכוח בכל רגע. גם אנשים דתיים שחושבים שהם חייבים לקיים מצוות, וגם חילוניים שחושבים שיש להם בחירה חופשית, כולם מונעים בפועל מאותו כוח. אפילו הטעויות או הטיפשות כביכול, לפיה אנשים חושבים שהם צריכים לקיים או לא לקיים מצוות - גם היא נבראת על ידי אותו כוח בדיוק. מדוע מי שמבין זאת חווה חיים טובים יותר? אליעד מסביר שמי שמבין לעומק את הרעיון שכל המציאות מתחדשת בכל רגע מחדש, חווה בכל רגע את הנס הגדול של הבריאה מחדש. אדם כזה לא עסוק בוויכוחים על העבר, ולא צריך להוכיח קיומו של אלוהים דרך ניסים או אירועים היסטוריים. במקום זאת, הוא חווה תחושה של שלמות ואחדות עם המציאות, כי הוא מבין שכל מה שמתרחש הוא ביטוי של אותו כוח אינסופי בדיוק, בכל רגע ורגע מחדש. מתן תורה ומשמעותו יציאת מצרים והניסים ההיסטוריים תפיסת האלוהות ככוח אחד הרצון האקראי של אלוהים התהוות המציאות בכל רגע המפץ הגדול כנס הגדול ביותר בחירה חופשית אל מול הכל בידי שמים האם מתן תורה התרחש באמת? הסיפור על מתן תורה מעורר ויכוח בין אלו שטוענים שהאירוע התרחש, לבין אלו המכחישים וטוענים שהוא לא קרה. יש הטוענים כי אם אכן התקיים מתן תורה, הרי שיש אלוהים ומצוות, ואז האדם מחויב לקבל זאת. מאידך, אם מתן תורה לא היה, אין מחויבות לקיים מצוות. עולה השאלה, האם בכלל יש משמעות לשאלה אם הוא היה או לא היה? מהי משמעות הוויכוח על הניסים והנפלאות? הדתיים משתמשים ברעיון הנס כהוכחה לקיומו של אלוהים: אם קורה אירוע בלתי מוסבר, הם מייחסים אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, מתעוררת השאלה מה גרם לו לרצות לפעול ... כי הם מציירים אותו כישות נפרדת וזקוקה להוכחות. אז מה הטעם לבדוק אם אירוע כמו מתן תורה היה או לא? אם מבינים שהמציאות כולה היא אלוהים, אז לא משנה אם היה נס מסוים או מתן תורה היסטורי. הנס האמיתי הוא עצם קיומה של המציאות. כל רגע שבו האדם מדבר או פועל הוא נס לכשעצמו. לכן נטען ...
התורה, הוראות הפעלה, הוראות יצרן - האם הוראות היצרן אלוהים של העולם היא התורה? האם יש הוראות יצרן?
התורה, הוראות הפעלה, הוראות יצרן - האם הוראות היצרן אלוהים של העולם היא התורה? האם יש הוראות יצרן?
התורה, הוראות הפעלה, הוראות יצרן - האם הוראות היצרן אלוהים של העולם היא התורה? האם יש הוראות יצרן? האם התורה היא באמת הוראות היצרן של העולם? הרעיון של הוראות יצרן, אותו מנסים דתיים להציג כבסיס לתורה, הוא בעצם מיתוס ושיגעון לוגי עמוק שנמצא בכל אדם, לא רק באנשים דתיים אלא גם באתאיסטים ובחילונים. אליעד כהן מסביר שהטיעון הנפוץ שאומר: אם יש יצרן (אלוהים) שברא מוצר (העולם), אז בהכרח יש הוראות יצרן (התורה) הוא למעשה שקר מוחלט. מדוע הלוגיקה של הוראות היצרן מוטעית מהיסוד? אליעד כהן מתאר ... כיצד בדיוק לשחק בו, פשוט נותנים לו את הצעצוע והוא מתחיל לשחק וליהנות באופן אינטואיטיבי. מהי הוראת היצרן היחידה לפי סיפור הבריאה בתורה? אליעד כהן מנתח לעומק את סיפור הבריאה בתורה ומוכיח מתוכו שאין שום בסיס להנחה שיש הוראות יצרן בעולם. הוא מזכיר שאלוהים ברא את האדם הראשון כבר בתוך גן עדן, וכי לא נאמר לאדם הראשון: תקיים מצוות ואז תיכנס לגן עדן, אלא האדם כבר היה בגן עדן מלכתחילה. אלוהים נתן לאדם הראשון הוראה אחת בלבד: אל תאכל מעץ הדעת טוב ורע, שמשמעותה: אל תעשה הבחנה בין טוב ורע. כלומר, הוראת היצרן היחידה של אלוהים לפי התורה עצמה היא בעצם לא לעשות הפרדה בין טוב לרע, ודווקא התורה עצמה היא הפרה של הוראה זו, כיוון שכל התורה בנויה על הפרדה בין טוב לרע (מצוות וחטאים). מדוע העולם הזה אינו פרוזדור לעולם הבא? אליעד כהן מבקר בחריפות את התפיסה הדתית האומרת שהעולם הזה הוא רק פרוזדור לעולם הבא. הוא מציין שאם העולם הזה אכן היה ... הרי לפי הסיפור התנכי אלוהים כבר ברא את האדם בתוך גן עדן. כל הלוגיקה של פרוזדור היא חסרת היגיון, ומראה את הסתירה הפנימית העמוקה בתפיסה הדתית. מבחינה זו, כל התפיסה הדתית של שכר ועונש בעולם הבא היא שגויה ומוטעית. האם בני האדם הם היצור היחיד בעולם שמחפש ... שיוצאים מהביצים בחוף מיד יודעים לאיזה כיוון ללכת באופן טבעי, ולא זקוקים להוראות מיוחדות או הסברים. מדוע גם החילונים בעצם חיים בחשיבה דתית? אליעד כהן מדגיש שבאופן פרדוקסלי גם חילונים ואתאיסטים חיים לפי אותה לוגיקה דתית, כי גם הם חושבים שאושר או הצלחה יגיעו רק אם יעשו פעולות מסוימות, ואם לא יעשו אותן, יגיעו לסבל. גם החשיבה החילונית בנויה על הפרדה מלאכותית בין טוב ורע בדיוק כמו החשיבה הדתית, ולכן גם החילונים בעצם חיים לפי לוגיקה דתית מבלי לשים לב לכך. מה המסקנה הסופית לגבי הוראות היצרן והתורה? המסקנה הסופית של אליעד כהן היא פשוטה וברורה: ככל שהיצרן הוא טוב ומושלם יותר, ... הפנימי שמוביל אותו לחפש אחר הוראות חיצוניות, ולהגיע למצב שבו הוא חי טוב כאן ועכשיו, ללא תנאים מוקדמים או ציפיות לאושר עתידי. האם התורה היא הוראות יצרן? מהן הוראות ההפעלה של העולם? האם העולם הזה הוא פרוזדור לעולם הבא? ...
אליעד יש רק אחד, 100 אחוז הצלחה, אסון השריפה בכרמל, פסיכולוגיה, יהדות, קבלה, אחרית הימים, התורה מהשטן
אליעד יש רק אחד, 100 אחוז הצלחה, אסון השריפה בכרמל, פסיכולוגיה, יהדות, קבלה, אחרית הימים, התורה מהשטן
... יש רק אחד, 100 אחוז הצלחה, אסון השריפה בכרמל, פסיכולוגיה, יהדות , קבלה, אחרית הימים, התורה מהשטן למה קשה לאדם לקבל את המציאות כפי שהיא? אליעד כהן מדבר על הסיבה שהאדם אינו מצליח לקבל את המציאות כפי שהיא, ומסביר את המנגנון שגורם לאדם להתנגד למציאות. ...
מלחמה באגו, תורת הקבלה, אגו ע"פ הקבלה, האם צריך להילחם באגו, האגו של אלוהים
מלחמה באגו, תורת הקבלה, אגו ע"פ הקבלה, האם צריך להילחם באגו, האגו של אלוהים
... באגו, תורת הקבלה, אגו עפ הקבלה, האם צריך להילחם באגו, האגו של אלוהים מהו האגו לפי תורת הקבלה ואיך להתמודד איתו? ההרצאה מתמקדת בניתוח תפקידו של האגו בחיים האישיים לפי גישות שונות, ובעיקר לפי תורת הקבלה. אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה המרכזית: האם באמת צריך להילחם באגו, ומהו תפקידו של האגו בחוויות האנושיות והסבל? התשובות לשאלות אלו לא חד משמעיות, ואליעד מציע ... להילחם באגו אינה ניתנת לתשובה חד משמעית. מצד אחד, כל התפתחות רוחנית או אישית מצריכה איזשהו מידה של התרחקות מהאגו. מצד שני, כל תרבות רוחנית גדולה, כגון תורת הקבלה, לא שואפת להעלים את האגו אלא להכיר בו ולדעת להשתמש בו בצורה נכונה. אליעד מציין כי הפתרון האמיתי נמצא בהבנה כיצד לפתח את האגו בצורה נכונה, מבלי להתבלט איתו או להזדהות איתו בצורה שמובילה לריחוק מהמציאות והאדם האמיתי. מהי הגישה הקבליסטית לאגו? בכדי להבין את הגישה הקבליסטית לאגו, יש להבין את העקרונות הבסיסיים של תורת הקבלה, אשר מדברת על יצירת קשר עם האגו של אלוהים. לפי הקבלה, האגו של אלוהים הוא כוח נעלה, שמטרתו לא להמעיט במודעות האדם אלא לאפשר לו להתחבר לעולמות רוחניים גבוהים ... שאנחנו מנצחים, אך אליעד מבהיר כי מדובר רק בשלב בתהליך ההתפתחות. כל שיטה שתתעלם מהצורך להכיר את האגו תישאר חסרת ערך. לא מדובר במלחמה מובהקת באגו, אלא בכיצד להבין אותו, לנהל אותו ולהשתמש בו כך שיתמוך בהשגת מטרות רוחניות וערכיות. לסיכום: איך עלינו להתייחס לאגו? האגו הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך האנושי, ואין דרך להימנע ממנו לחלוטין. כל שיטה ... לא תוכל להוביל להתפתחות אמיתית. התפיסה הקבליסטית מבקשת שנחיה עם האגו שלנו, נלמד להשתמש בו בתבונה, ונתחבר לאגו האלוהי, שמוביל אותנו לרוחניות אמתית. האגו בתורת הקבלה מהי מלחמה באגו? האם צריך להילחם באגו? תורת הקבלה והאגו של אלוהים האם האגו גורם לסבל? שיטות לניהול אגו נכון הקבלה וגישות רוחניות לאגו ...
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
... להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר ... מי שלא מאמין בי צריך לסלק אותו. בשלב הזה, הקבוצה כבר עברה סוג של שטיפת מוח, המוח שלהם כבוי והם מקבלים את דבריו ללא עוררין. מהי שיטת השקר בתורת הקבלה? אליעד מכנה את התופעה הזו בשם ... והתגובה שהוא מקבל היא: מי אתה שתשאל שאלות? זה דיבור של מקובל. אליעד מפרק את המושג מקובל וטוען שמקובל הוא בסך הכל אדם שהיה מספיק טיפש שכל חייו למד קבלה. כלומר, העובדה שמישהו למד קבלה ... להפך - דווקא בגלל שזה נאמר מפי מי שמכונה מקובל, יש סיבה טובה עוד יותר לפקפק בדברים. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שמי שהקדיש את חייו ללימוד תורת הקבלה בלי לחשוב בצורה ביקורתית, ... שאלות, ספקות וביקורתיות, ולא דרך אמונה עיוורת במישהו אחר. איך לזהות נוכלות רוחנית? מהי שיטת השקר בקבלה? מדוע אנשים מפחדים מדעות שונות? האם תורת הקבלה היא מדע? כיצד להתמודד עם אמונה ... כותב משהו אז אומרים לו למה אתה כותב את זה? הוא אומר לך מה אתה שואל זה דיבור של מקובל, המקובל אמר מי אתה שתשאל. כאילו מה זה מקובל? מקובל פירושו אחד שהיה מספיק טיפש שכל חייו למד קבלה, מה זה מקובל אדרבא למרות שהיה ... עד שהוא יגיד אין לי מושג אני צריך ללכת לחכם האמיתי שקוראים לו אליעד שהוא יסביר לי למה אני עושה ואז אני גם לא אסביר לו אני רק אתן לו דרך איך להבין לבד ואם הוא ירצה אני אסביר לו, כן רק שהוא לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לבני נוער, אימון אישי לקשב וריכוז ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 21:09:48 - wesi1