...
עובדים, איך לנהל
עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע
עובדים? איך לגרום
לעובדים להקשיב לך? שכנוע
עובדים, כיצד לנהל
עובדים? מנהל
עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים איך אפשר לדעת אם
העובדים באמת הבינו את מה שהסברת להם? כאשר מנהל מסביר משהו
לעובדים שלו, השלב הראשון לבדוק אם
העובד הבין הוא פשוט לשאול אותו בצורה ישירה: תסביר ... אתה חושב שאמרתי דווקא ככה?, למה לדעתך צריך לפעול בצורה מסוימת ולא אחרת? וכן הלאה. כל זאת נועד לוודא כי אתה
והעובד רואים את הדברים באותה הצורה בדיוק. אליעד מוסיף כי חשוב לשים לב בדיוק לאופן שבו
העובד עונה: האם הוא מוסיף מילים שלא אמרת או משמיט ... כזה, עליך להבהיר שוב את ההיגיון מאחורי ההסבר, כדי שיהיה ברור מדוע כל מילה ומילה משמעותית. מה עושים אם יש הרבה
עובדים ואי אפשר לבדוק כל
עובד בנפרד? כאשר מדובר במספר רב של
עובדים ואין אפשרות לבדוק כל אחד באופן פרטני, אליעד מציע שתי שיטות אפשריות: לקרוא
לעובדים בנפרד ולשאול אותם שאלות מדגמיות כדי לקבל תמונה חלקית לגבי ההבנה הכללית. לתת
לעובדים מבחן עם שאלות סגורות או פתוחות, שיבדוק אם הם הבינו את ההנחיות במלואן וללא טעויות, ולוודא שהם לא העתיקו זה מזה. האם הגברת הערנות של
העובדים מבטיחה שהם יבינו טוב יותר? אליעד מסביר שהנחת היסוד לפיה
עובד ערני יבין טוב יותר את ההנחיות אינה נכונה בהכרח. הוא מציין כי
עובד אינטליגנטי יבין מה לעשות גם אם הוא עייף או לא נכח בישיבה, בעוד
עובד שאינו מחובר לצורת החשיבה של המנהל לא יבין גם אם יהיה נוכח וערני לחלוטין. לפי אליעד, הבנת
העובד תלויה בראש ובראשונה ביכולת שלו להתחבר לתפיסת העולם של המנהל ולא בערנות בלבד. כיצד ניתן להעריך מראש אם
העובדים יבצעו את מה שהבינו? לפי אליעד, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להעריך בוודאות אם
העובדים יבצעו את מה שנאמר להם, משום שמדובר בפעולה עתידית המושפעת מפרמטרים רבים כמו הזדהות עם מטרות הארגון, פחד מפיטורין, ההיסטוריה שלהם
כעובדים וכו. עם זאת, הוא מציין שישנן אינדיקציות שיכולות לספק רמזים לגבי מידת המחויבות של
העובד. למשל, יש לבדוק כיצד
העובד מתנסח: אם הוא משתמש במילים כמו אם במקום כש, ... לעומת גוף כללי - כשאני אעשה לעומת אם מישהו עושה. השימוש בגוף ראשון מעיד על כוונה אישית לביצוע. האם שפת גוף של
עובד היא מדד אמין לביצוע ההוראות? אליעד מבהיר ששפת הגוף אינה מדד מוחלט, מאחר שניתן לשלוט בה בצורה יחסית קלה. לדעתו, למילים
שהעובד בוחר יש משמעות רבה יותר מאשר לתנוחת גופו או לתנועותיו, מכיוון שקשה יותר לזייף ניסוח מילולי מאשר התנהגות גופנית. מה עושים אם
העובדים מבצעים אחרת ממה שהסברתי, למרות ההסברים ...