... שאלוהים חווה. יחד עם זאת, יש נקודה שבה אפילו להגיד אלוהים חווה את רצונו נחשב צמצום, כי במקום
פנימי יותר אין הפרדה בין אלוהים לבין רצון. כיצד אפשר לומר שהכל אחד, אבל עדיין לכעוס? שאלה: אני יכול להגיד שהכל אחד, אבל אני ... אתה יודע? גם באחדות אפשר לכעוס. שאלה: נכון, אבל אולי לא הייתי מרגיש כעס. אליעד: יש משהו
פנימי לפני תחושת הכעס, משהו שקודם לעצם החוויה של אני. ברגע שאתה כועס, אתה חווה מצד אחד את קיומך, ומצד שני את קיומך ככועס. ... חוויה אחת שכוללת בתוכה את כל הפרספקטיבות ביחד: אתה יכול לראות את המציאות כנפרדת, וגם כחוויה
פנימית של אני לפני המקום והזמן, וגם כחוויה של המצוי הראשון שבו הכל אחד. ככל ששואלים מי אני? ברצינות ובנחישות, מגלים ... רבי נחמן, למשל, דיבר נגד תאוות הגוף, אך לא כי אסור ליהנות, הוא הסביר שהצדיק נהנה מהאותיות
הפנימיות שבכל דבר, לא רק מהלבוש החיצוני. כך גם לגבי כעס או כל חוויה אחרת - אפשר ליהנות מההיבט
הפנימי העמוק שיש בכל צורה, בלי להתנתק מהצורות החיצוניות. מדוע רבי נחמן מדבר על צדיק ולא צדיק אם הכל אחד? שאלה: למה רבי נחמן ... ההפרדה, הוא משתמש במונחים צדיק ורשע כדי להסביר עניינים לאדם שנמצא בתודעת נפרדות. אבל מבחינה
פנימית, הוא עצמו יודע שהכל אחד. כיצד רבי נחמן שולל כביכול את כל השיטות, ומה משמעות אין לו אמונה בשלמות שאין שלמות ... הוא מבין שכל הפרספקטיבות קיימות ביחד, והוא מאפשר גם התערבות וגם אי - התערבות, בלי סתירה
פנימית. האם לרצות לשנות את המציאות הוא בהכרח דבר רע? אליעד מסביר שיש כאן הבנה מורכבת. מצד אחד, לשנות את המציאות זו ... ובו אין שום רצון מוגדר. גם רבי נחמן, שהתנגד לתאוות הגוף מבחינה מסוימת, הבהיר שלצדיק יש הנאה
פנימית מהאותיות
הפנימיות שבכל דבר, ולא רק מההיבט החיצוני. האם רבי נחמן באמת שולל את כולם? הוא שולל את כל השיטות והתפיסות במובן שהוא טוען שאם ... הוא לא שוגה במחשבה שיש כאן כוח חיצוני או שהדבר בוודאות טוב או רע. הוא פועל מתוך נקודת האמת
הפנימית, ורק כשיש לו את המבט הכולל הזה, הוא באמת רחמן בשלמות. איך עניין האכזריות והרחמנות מתחבר למושג עבודת אלילים? רבי ... כיצד הדברים מסכמים את הנושא? בסוף, לפי רבי נחמן וההסברים של אליעד, המטרה היא להגיע להכרה
פנימית שיכולה להכיל גם את הצורות החיצוניות של העולם הזה וגם את השורש העמוק ביותר שבו הכל אחד. מצד אחד, פועלים בתוך ... יכול להנהיג אחרים או לדעת באמת את המציאות. אחדות ונפרדות בחיי היומיום מהי עבודת אלילים ברובד
פנימי בריאת העולם והתהוות היש מהאין תכלית החיים לפי רבי נחמן הקשר בין רחמנות לאכזריות רבי נחמן אומר שאם תחזור בתשובה, כולם ... נכון, כי גם באחדות אתה יכול לכעוס. שאלה: נכון, אבל אולי לא הייתי מרגיש כעס. אליעד: זה משהו
פנימי לפני הכעס, זה משהו לפני התחושה של האני. כשאתה כועס יש לך שתי חוויות, האחת אתה חווה את קיומך, והשנייה אתה חווה את ... הוא לא הראשון, כי הראשון נמצא לפני האני רוצה, לפני ההפרדה שבין האני לרוצה, לכן יש אלוהים
פנימי יותר, שהוא לפני הכל, עוד שהאני והרוצה היה אחד. קודם לשאלה שלו, למי אתה מתכוון שאתה אומר אני? אם אתה מתכוון רק לאני ... שאלה: האם זאת חוויה אחת? אליעד: כן, כן, כן, יש שולחן שהוא חיצוני לי, יש אני שזה הבסיס
הפנימי של הכל, הכי
פנימי, ויש את האלוהים שהוא המציאות שלפני הכל, אבל זה עדיין לא אחד. יש את המקום והזמן שאני חלק מהם, ויש את האני שלפני המקום ... מהלבוש החיצוני, אמנם אתה נהנה מהלבוש החיצוני, כי בפרקטיקה אתה רוצה אותו, אבל אתה נהנה ממשהו
פנימי יותר, מהחוויה
הפנימית של הדבר. שאלה: למה רבי נחמן עושה הפרדה בין צדיק ללא צדיק? אליעד: הוא לא עושה הפרדה, כולם עושים הפרדה, הוא מדבר ... אדם מרחם בחיי היום יום, בגשמיות. מה זה מעיד עליו? אליעד: זה לא מעיד, כי החיצוני לא מעיד על
הפנימי. אתה רוצה להסיק מהלבוש החיצוני על
הפנימי. שאלה: מה אתה עושה? אליעד: אני למשל מרחם על הגוף שלי ואוכל, אין בעיה בזה. שאלה: אבל כאשר אנשים מרחמים בשכל רגיל? ...