9:38עקשנות או וותרנות - להתעקש או לוותר?... אלא יכול לבחור משקה אחר או אפילו למצוא מזון שיספק את הנוזלים הדרושים לו. העיקר הוא להתעקש על הרצון הפנימי ביותר - הרצון לא להיות צמא, ולא על הצורה החיצונית של הרצון (הסוג הספציפי של המיץ). האדם צריך להבין שהעקשנות צריכה להיות על הרצונות העמוקים והפנימיים ביותר שלו, כמו הרצון להרגיש טוב, ולא על הביטויים החיצוניים של הרצונות האלו. על האדם להתעקש להרגיש טוב, עד ... בעיניו. כיצד להגיע לאיזון בין עקשנות לוותרנות? אליעד כהן מסביר שהדרך להגיע לאיזון המדויק בין עקשנות לוויתור טמונה בהתבוננות פנימית עמוקה. האדם צריך לבדוק כל רצון שעולה בו ולשאול את עצמו, למה אני רוצה את זה?. תהליך זה יחשוף ... והבנת שורש הרצון הוא שהאדם כבר לא ייאלץ להתעקש או לוותר על דבר בעולם, משום שתמיד תהיה בו ההבנה הפנימית שהכל אחד. ברגע שהכל שווה בעיניו, אין צורך במאבק פנימי או בהקרבה משום סוג. האדם נהנה מכל רגע נתון, כי הוא מחובר למהות הפנימית של המציאות - לאחדות. ברמת השלמות הגבוהה ביותר, אין משמעות להתעקשות או לוותרנות. המציאות והאדם הופכים לאחד, וכל דבר ... עליו לחיות בתחושה של רצון מלא ושלם למה שקורה, ולא מתוך פשרה או וויתור חיצוני. ההצלחה האמיתית נמצאת ברצון הפנימי והעמוק ביותר של האדם, וכאשר הוא באמת ירצה את מה שיש, הוא ירגיש סיפוק ושלווה פנימית שלא תלויים בשום דבר חיצוני. אליעד מאחל לכל אדם להמשיך להיות עקשן בדרך זו, עקשנות שתוביל אותו לוויתור מוחלט ... האמיתית שבאחדות עם המציאות. עקשנות או וותרנות? איך להרגיש טוב תמיד? איך לדעת על מה להתעקש? מהו שורש הרצון הפנימי? למה אני רוצה להרגיש טוב? איך להשלים עם המציאות? מהי השתוות הרצון? האם בחיים עדיף להיות עקשן או ותרן? ... כי אפשר לשתות משהו אחר כמו מים, או לאכול מזון שיש בו נוזלים. מה שחשוב הוא לבדוק את הרצון הפנימי, את שורש הרצון. במקרה הזה, הרצון האמיתי הוא בכלל לא להיות צמא. לכן ההתעקשות צריכה להיות מופנית כלפי הרצון הפנימי בלבד - הרצון שלא להיות צמא, ולא כלפי הביטוי החיצוני של אותו הרצון, כמו השתייה הספציפית. אליעד כהן מרחיב עוד ואומר שהרצון הפנימי ביותר אצל האדם הוא תמיד הרצון להרגיש טוב. על הרצון הזה צריך להתעקש בצורה מוחלטת. אין להתפשר עליו בשום ... לאיזון בין עקשנות לוויתור? הדרך להגיע למצב הזה של איזון מוחלט בין עקשנות לוויתור, לפי אליעד, היא באמצעות התבוננות פנימית. אדם צריך לבדוק בכל רגע מהו השורש של הרצון שלו. לשאול את עצמו שוב ושוב, למה אני רוצה את ... את ההרגשה הרעה. למעשה, כאשר האדם יבין מדוע הוא מעדיף להרגיש טוב ולא רע, הוא יגיע למצב של אחדות פנימית. במצב זה, האדם לא יצטרך יותר להתעקש על שום דבר וגם לא לוותר, משום שבחוויה שלו הכל אחד, וכל דבר שקורה הוא רצוי באותה מידה. הוא יהיה מחובר למהות הפנימית של המציאות, ולכן יהנה באופן מתמיד ומלא מכל רגע בחייו. מדוע ויתור אינו פשרה או חשיבה חיובית? אליעד כהן ... לא באמת מוותר אלא רק מתפשר. לכן, אליעד קורא להתעקשות עד הסוף, אך רק על הרצון להרגיש טוב באופן פנימי, מבלי להגביל את הצורה שבה הטוב הזה יגיע. כאשר הרצון של האדם מותאם באופן מוחלט למציאות בכל רגע נתון, ... בכלל ממה נובע הרצון, כי אפילו לא חייבים לשתות, אפשר להשיג מאכל שיש בו נוזלים. וצריך להתעקש על הרצונות הפנימיים, הרצון הפנימי ביותר הוא להרגיש טוב, וזה עד טיפת דמך האחרונה, אבל אל תתעקש להרגיש טוב דווקא בדרך מסוימת. אל תתעקש על הצורה של הטוב, תתעקש כן להרגיש טוב, תתעקש על הרצון הפנימי. וגם, להתעקש באופן מוחלט על לוותר באופן מוחלט. מה הכוונה לוותר באופן מוחלט? הכוונה להתעקש באופן מוחלט על משהו ... שיהיה וותרן באופן מוחלט, יכיל בתוכו את סך כל הדברים האפשריים. והטוב לא תלוי בשום דבר חיצוני, אלא בהבנה פנימית. אדם צריך להתעקש לרצות, את כל מה שקורה לו. אתה צריך לרצות ממש את מה שקורה לך. וזה לא ... שהוא מרגיש רע. כשהוא יבין, תהיה השתוות, ואז לא צריך להתעקש על כלום, כי הכל אחד, והאדם מחובר למהות הפנימית של המציאות, כי בשלמות של האחדות האדם נהנה מכל רגע ורגע מחדש, ואין על מה להתעקש ואין על מה ...