הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי... בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות ... היא משפיעה על החיים? המושג להיות בדמות, כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית ... - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת להיכנס לדמויות. הוא מרגיש שהדמות שולטת עליו, מה שמוביל ... הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא שקרן, לא אותנטי, ולא הוא עצמו. הקול הזה מעורר ספקות וחוסר ביטחון עצמי. ... מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות ... מודעות ומתוך רצון אמיתי שלך. להתאים את עוצמת הדמות לסיטואציה הנוכחית שלך. לפעול גם כשיש ספקות, בלי להמתין לשלמות פנימית. להיות גמיש ולהבין שהדמות היא כלי ולא המהות שלך. איך להתמודד עם פחד להיות לא אותנטי? איך לשבור דימוי ... או להתאים את עצמו. הוא מרגיש שהוא לא שלם, אך ממשיך בכל זאת בדמות. התהליך השני - קיים קול פנימי שמבקר אותו ואומר לו שהוא שקרן ולא אמיתי. הקול הזה מעורר ספק עצמי ומחליש את הביטחון שלו. התהליך השלישי ... קול נוסף אומר לו: אם אתה לא שלם עם הדמות, אז אל תעשה כלום. הקול הזה גורם לאדם לשיתוק פנימי, מתוך תחושה שאסור לו לפעול אלא אם כן יפתור את הקונפליקט לחלוטין. האדם שנכנס למצב כזה עלול להיות משותק ... מוגזמת. אם אדם ינסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי או רחוקה מדי ממה שהוא באמת מרגיש, הוא יחווה דיסוננס פנימי, חרדה ומתח. למשל, אדם חסר ביטחון עצמי שינסה לשחק דמות של גבר גבר ירגיש שהוא מרמה את עצמו ויחווה ... יותר למה שהאדם מרגיש באמת. אליעד מתאר זאת כווליום של הדמות - צריך לכוון את הדמות כך שתתאים לתחושה הפנימית ולא תהיה מוגזמת או רחוקה מדי. איך מוצאים את האיזון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? אליעד מדגיש שהמפתח ... באופן מודע את סוג הדמות, את מידת ההתאמה שלה ואת עוצמתה. הוא ממליץ לא לחכות לפתרון מוחלט של הקונפליקט הפנימי, אלא לפעול למרות הקונפליקט. לפעמים מספיק להכיר בכך שיש ספקות ועדיין לפעול. הבחירה, לפי אליעד, היא לא בין להיות ... שהוא באמת, אלא מגלם איזושהי תדמית חיצונית, מתוך רצון להרשים או להתאים את עצמו לסביבה החיצונית. המשתתף מתאר קונפליקט פנימי מתמשך: מצד אחד הוא רוצה להיות הוא עצמו באמת, בלי מסכות, בלי תדמיות, ומצד שני הוא מוצא את עצמו ... נכונה לסיטואציה, ולהיכנס אליה באופן רצוני, במקום להיסחף אליה מתוך חוסר שליטה. מהם שלושת התהליכים שמתקיימים במקביל בעת קונפליקט פנימי עם הדמות? אליעד מציג את הקונפליקט דרך חלוקה לשלושה תהליכים נפרדים שמתרחשים בו - זמנית בתוך ראשו של האדם: ... או להתאים את עצמו. הוא לא בהכרח שלם עם הדמות, אך עדיין ממשיך לפעול בתוכה. תהליך שני - קול פנימי שמבקר את עצם הכניסה לדמות, ומעורר ספק עצמי: אתה שקרן, אתה לא אמיתי, אתה לא אתה. תהליך שלישי - ... לא יכול לפעול עד שאני לא פותר את הקונפליקט. כלומר, האדם לא מצליח לפעול כלל, ונכנס למצב של שיתוק פנימי. כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? המשתתף משתף בתחושות קשות מאוד - הוא מתאר ... שכאשר אדם מנסה להיכנס לדמות שהיא גדולה מדי ביחס למה שהוא באמת מרגיש באותו הרגע - הוא חווה מתח פנימי קשה. לדוגמה: אדם שאין לו ביטחון עצמי, אבל מנסה להיכנס לדמות של גבר גבר מול בחורה, יחווה דיסוננס פנימי, חרדה וחוסר נוחות. הוא ירגיש שהוא מרמה את עצמו. לעומת זאת, אם יבחר דמות שהיא קרובה יחסית למי שהוא ... לתפקד הרבה יותר טוב. אליעד קורא לזה הווליום של הדמות - וצריך לכוון את הווליום כך שיהיה תואם למציאות הפנימית של האדם באותו זמן. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות אתה עצמך? האיזון הוא לדעת ... שמלמדות כיצד להיכנס לדמות בטוחה בעצמה, מרשימה, דומיננטית. הוא מציין שגברים כאלה לפעמים נתקעים אחר כך עם תחושת בלבול פנימית קשה - כי הם לא שלמים עם הדמות הזאת. הם מרגישים שהם שיחקו תפקיד שלא באמת משקף את מי ... להיכנס לדמות בעוצמה מתאימה - לא מוגזמת מדי ולא חלשה מדי. לפעול גם כשיש ספקות - בלי להמתין לשלמות פנימית מוחלטת. להיות מוכן לשנות דמות לפי סיטואציה - אך מבלי לשקר לעצמך. איך להתמודד עם פחד להיות לא אותנטי? מהי המשמעות של להיות בדמות? איך לשבור קונפליקט פנימי מול דמות? למה קשה להיות שלם עם עצמך? איך מודעות עצמית משפיעה על התנהגות? מה הקשר בין ביטחון עצמי ... איך להיכנס לדמות מבלי לאבד את עצמך? מהם האתגרים בהתחברות לאמת האישית? בהרצאה זו, התמודדות עם קשיים בהתחברות לאמת הפנימית מהווה נושא מרכזי. אחד המשתתפים מציין את הקושי להתרכז ולהוציא את מהות עצמו במלואו. הוא מדבר על תחושות של חיצוניות בעבודתו ובחיים האישיים, ומדגיש את השאיפה להבין את האמת הפנימית שלו. הוא מתאר את תחושת הצורך להילחם בפחדים פנימיים, ולהתמודד עם המחשבות שמעכבות אותו מהתפתחות אמיתית. מהם הקונפליקטים הקשורים בהגדרת הדמות האישית? הדיון ממשיך בסוגיית הדימוי העצמי, כאשר ... שהוא מגלם, במיוחד במצבים חברתיים. המחשבות המנוגדות בין הצורך להתאים את עצמו לבין הרצון להיות נאמן לעצמו יוצרות דילמות פנימיות שמקשות על קיום אותנטי. הקשר בין דימוי עצמי לאפקטיביות אישית בהמשך, נשקלת השאלה אם כל אדם באמת יכול להימנע ... עם פחדים ותחושות לא נוחות. מודעות זו יכולה לשפר את ההתמודדות עם דימוי עצמי שלילי ולהוביל לשיפור בתפקוד ובתחושות פנימיות. האם דימוי עצמי יכול להפריע להצלחה בחיים? המסקנה שהמשתתפים מגיעים אליה, היא כי דימוי עצמי לא שלם או לא ...