... שהוא יוכל להתנהל כאן בעולם. ויש שני סוגי בני אדם. יש בני אדם שהרצונות החיצוניים שלהם נובעים מתוך חסר
פנימי . ויש בני אדם שהרצונות שלהם נובעים מתוך שלמות
פנימית. ונסביר: אצל רוב בני האדם, כאשר הם רוצים משהו, ולא משנה מה זה הרצון הזה שהם רוצים אותו, הרצון של האדם מבטא רצון אחר
פנימי יותר שאותו באמת רוצה האדם. כאשר לדוגמה האדם רוצה כסף, הרי מה שהוא באמת רוצה, זה להרגיש תחושה של ... להיות נאהב, להרגיש את טעם החיים של האהבה וכולי. ונמצא אם כן, כי כל רצון של האדם, הוא ביטוי לרצון אחר
פנימי יותר של האדם. וכפי שכבר ביארתי, הצלחה אמיתית באה לידי ביטוי בכך, שהרצון של האדם להצליח, נעלם. ... האדם שבאמת שמח בחלקו בשלמות, אצלו, הרצונות שלו הם רק מהשפה ולחוץ. זא הרצונות שלו, לא מבטאים תחושת חסר
פנימי, אלא הם כן מבטאים תחושת שלמות
פנימית. כי כפי שכבר ביארתי, יש דבר שהוא יותר טוב מאשר הכל טוב, והוא רע. והפירוש הוא, כי כאשר האדם ... שכאשר האדם השלם מרגיש רע, הרי שהוא עדיין מרגיש יותר טוב, מאשר אדם אחר שמרגיש טוב. כי הכל תלוי בנקודה
הפנימית שאליה האדם מחובר. אם האדם בתוך תוכו עדיין לא מצא את עצמו, ועדיין לא יודע שהכל טוב, הרי שכל הרצונות שלו, הם ביטוי לרצון
הפנימי שלו לדעת שהכל טוב. והרי שכל השמחות שלו, חסרות. משום שהוא חסר את הדבר האמיתי, שהוא ידיעת הטוב. אך כאשר האדם מחובר בנקודה
הפנימית שלו, לכך שהכל טוב, הרי שתחושת החסר שלו, היא נובעת מתוך מקום של התגלות של שלמות. כי באמת מצד
הפנימיות הכל נמצא באחדות, ואין שום שינוי של רצונות בשום שלב, כי הכל טוב באותה המידה וכולי. אך אף על פי ...