... שלנו נעשית כדי להימלט מריקנות קיומית או מדיכאון קיומי. האדם כל הזמן חש חיסרון
פנימי, ולמעשה הוא אינו יודע בדיוק לשם מה הוא חי. הוא מחפש תחושת סיפוק, ולכן כל פעולה שלו מכוונת לספק את ... מבחינתו של אדם הוא מצב בו הוא אינו רוצה דבר. כל עוד יש לאדם רצון, הוא נמצא במאבק
פנימי תמידי. כל פעולה נעשית למען מילוי הרצון, כדי להפסיק לרצות, וכך בעצם הפעולות שלנו הן תמיד אמצעי ולא ... מכל נושא אחר. מבחינתו, לו היה בוחר נושא אחר, היה מרגיש תחושת פספוס. זהו רצון
פנימי אותנטי, שלא מושפע ישירות מתוצאה חיצונית או פרנסה. האם כל רצון חייב להיות קשור לפרנסה? לא כל רצון חייב להיות קשור לפרנסה. ישנם רצונות שמונעים רק מתוך עניין אישי ואתגר
פנימי. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה עשוי להכיר בכך שאין לו תועלת כלכלית ישירה מהתחום, אך ... חובה או אילוץ, אלא מתוך רצון אותנטי. לעיתים, פרנסה יכולה להיות יתרון נוסף לרצון
הפנימי, אך היא לא תנאי הכרחי לקיומו של רצון אמיתי ואותנטי. מדוע כל אדם צריך להתבונן ברצון שלו? אליעד ... כדי למלא רצון או כדי להפסיק לרצות? הדברים שהאדם עושה בדרך כלל נועדו למלא רצון
פנימי, אך פעמים רבות הוא עושה אותם גם כדי להפסיק לרצות. לדוגמה, אדם שעובד קשה כדי לרכוש פריטים יקרים או ... היה יכול ליהנות מעצם העשייה, ולא מהתוצאה שתהיה לה. מה זה אומר לחקור את הרצון
הפנימי? ישנם אנשים שמעוניינים ללמוד תחום מסוים, כמו מתמטיקה, לא מתוך רצון להשתמש בה בתחום אחר כמו מחשבים, ... מתמטיקה, ומה מניע אותו ללמוד אותה בצורה מעמיקה. הכוונה כאן היא להבין את המניעים
הפנימיים - האם הרצון ללמוד נובע מתוך אתגר אישי או מתוך הצורך להיענות לדרישות מקצועיות? לפעמים הרצון ללמוד הוא תוצאה של אתגר
פנימי, תחושת סיפוק שמתקבלת מההבנה העמוקה של נושא מסוים, ולא דווקא מהתוצאה שתהיה לו מכך בחיים המקצועיים. ... הרצון ללמוד ולהתמקצע בתחום מסוים לא קשור ישירות לשאלה של פרנסה, אלא לרצון
הפנימי של האדם להתפתח ולהשיג ידע. במקרה של אדם שמעוניין לשלב בין מתמטיקה למחשבים, ייתכן שהוא לא מתעניין ... הבאות? וכי מי אמר שאי אפשר לשלב מתמטיקה ברמה גבוהה עם מחשבים? בעצם זה הרצון
הפנימי. לשלב מתמטיקה גבוהה עם מחשבים. יש שאלה והיא, האם יש פרנסה מזה? ואם כן, אז אני לא רוצה בכל מחיר את ...