... עמוקה יותר ושואל מדוע אנשים מייחסים לתחושה מסוימת את המילה אני ולתחושות אחרות לא. למשל, אדם לא ייחס את המושג אני לתחושת הקיר או לסביבה
חיצונית אחרת, אלא רק לתחושות גופניות או נפשיות אישיות שלו. הסיבה לכך היא שלמרות שהתחושות הן בסופו של דבר תופעות, קיימת הבחנה פסיכולוגית ברורה בין תחושות פנימיות
וחיצוניות. למה אנשים מפרידים בין האני לבין העולם
החיצוני? אליעד מסביר שההפרדה הזו בין אני ובין לא אני (כמו קיר או כאב ראש) נוצרת בגלל עוצמת התחושה. האדם מזהה את עצמו עם מה ... שלאנשים קשה יותר להטיל ספק בקיומם שלהם מאשר בקיומו של אלוהים, מפני שהחוויה של העצמי היא בסיסית וישירה מאוד, בעוד שאלוהים נתפס כדבר
חיצוני ופחות ישיר. לדברי אליעד, האמונה באני היא סיפור פנימי שמרגיש אמיתי יותר מאשר האמונה באלוהים. אפשר לדמיין את העולם ... לחשוב על לא להיות, חייב להיות מישהו שחושב את המחשבה הזו. בהקשר הזה, הוא משווה זאת לעניין האמונה הדתית: הדתיים מגדירים את אלוהים כמשהו
חיצוני, נפרד, ולכן אפשר לדמיין עולם בלי אלוהים. לעומת זאת, את העצמי קשה להגדיר
כחיצוני, כי הוא תמיד המרכז שממנו האדם מתבונן על העולם. בכך הופך האני לבסיס לכל חוויה אחרת. האם חוויית הקיום היא סתם דמיון? ... ההרצאה, אליעד מסביר שאף כי חוויית האני מרגישה ממשית וברורה, בסופו של דבר גם היא סוג של סיפור ודמיון. כל תחושת הפרדה בין האדם לעולם
החיצוני היא סיפור דמיוני, ולכן מי שיפסיק להבדיל בין האני ובין שאר העולם, יפסיק גם להאמין בכל הסיפורים על עצמו ועל אלוהים. ...