... עד שבסופו של דבר, האדם מגלה את הסיבה של כל הסיבות. והדבר נכון גם על הצד השני. כי הסיבה של כל הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, תכליתה היא להשיג את
התוצאה האחרונה של כל התוצאות. כי כל דבר מוביל לדבר. וכל דבר מוביל לדבר אחר. וכל הדברים כולם, בסופו של דבר, כולם מובילים לדבר אחד, שהוא
התכלית הסופית של כל הדברים. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את
התכלית הסופית של כל הדברים. וכל הדברים שיש בעולם, הם כולם חלקים מהדרך אל
התכלית הסופית של כל הדברים. וכל דבר שיש בעולם, הוא מוביל אל
התכלית הסופית של כל הדברים. ומי שרוצה לגלות את
התכלית הסופית של כל הדברים, דהיינו, להבין את תכלית הקיום ואת משמעות ... ונמצא אם כן, כי האדם יכול להתבונן על הסיבה של כל דבר, או על התוצאה של כל דבר. ועל ידי זה האדם בסופו של דבר, מגיע אל הסיבה הראשונה, ואל
התוצאה האחרונה. שהן כמובן מחוברות. כי הסיבה הראשונה, מטרתה היא
התוצאה האחרונה. כך שהאדם יכול להתבונן על הסיבות או על התוצאות, עד ... ומי שמתבונן על הדברים, ומנסה להבין את הסיבה ואת התוצאה של כל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמוד מכל דבר. כי בכל דבר יש את התלבשות הסיבה הראשונה
והתוצאה האחרונה. ומי שמגיע אל הסיבה הראשונה
והתוצאה הסופית, בכל דבר שהוא רואה, הוא מבין כיצד הוא מחובר להתחלה ולסוף הסיבות. ועל ידי זה הוא בכל פעם הופך להיות מאושר יותר ויותר. כי האושר טמון בהבנת הסיבה הראשונה (שהיא מחוברת
לתכלית הסופית) . והסיבה הראשונה באה לידי ביטוי בכל דבר. ומי שהוא חכם ... וכדי ללמוד מכל דבר, על האדם פשוט לחפש את הסיבה שגורמת לדבר להיות כפי מה שהוא, ולחפש את התוצאה שאליה מוביל הדבר. עד שמגיעים אל הסיבה הראשונה
והתכלית הסופית, שאז גם איתם מגיע האושר. ...