2:02:06גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים... אותו שאלות בנאליות, ואני יודעת את התשובות וכו. אי אפשר לדעת זה הכל פונקציה של שכל, זה לא עניין חיצוני. תראה גם אני אם יחתכו את השולחן או אותי יהיה אצלי הבדל. שאלה אז הגעת לזה או לא אליעד ... אין תודעה, אני לא אוכל ולא שותה, אין כלום. העניין הוא שיש כמה פרספקטיבות, יש את הפרספקטיבה הפנימית והפרספקטיבה החיצונית, אותו דבר לגבי הנושא של אלוהים, כשאני אומר שיש שני אלוהים, ואם מישהו שמע את זה באתר, אני יסביר ... יחזרו בתשובה אלו שתפסו את אלוהים בצורה מעוותת בעולם הזה. מה הכוונה ומי שרוצה קבלה יש שכינה פנימית ושכינה חיצונית, הכוונה שכלפי חוץ אלוהים מתגלה אלינו כישות שמשנה דברים כל הזמן, הוא בורא עולם, כל הזמן מחליף את המצבים ... עשויה מאין מקום וזמן שבעברים קוראים לזה כלום. מה אני רוצה להגיד בעצם, שיש כמה פרספקטיבות, יש את הפרספקטיבה החיצונית והפרספקטיבה הפנימית. הפרספקטיבה הפנימית היא הכל אחד, אין שום שינוי, אין הבדל בין לפני הבריאה ואחרי הבריאה, ובפרספקטיבה החיצונית יש שינויים, לכן ברמה הפרקטית ביום יום, האדם כן חי בעולם של שינויים, הוא אוכל שותה וכו אבל ברמה ... מודע ויש מודע, למשל בן אדם שרוצה לשתות קולה, מה הוא באמת רוצה הוא רוצה באמת לשתות? אבל בלבוש החיצוני הוא רוצה לשתות קולה, וקולה קרה, בו זמנית הוא רוצה לשתות קולה קרה, לשתות קולה, וגם לשתות, וגם רוצה לא להיות צמא, זה כאילו יש הרבה דרגות חוויה, עכשיו, בחוויה החיצונית אני כמוך, כמעט כמוך, רע, בן אדם רגיל, קצת שונה אבל רגיל בעיקרון, ההבדל היחיד הוא שאצלי החוויה הפנימית ... רואה. אליעד אגלה לך סוד, גם אף פעם לא תראי שאלה לא תראי כי זה בחוויה הפנימית שלו ולא בחיצונית. אליעד מה הוא שאל אותי קודם, האם אני יכול לראות על מישהו שהוא הגיע? אמרתי לו שלא, אבל אמרתי שאני כן אוכל לראות אם הוא ידבר. שאלה אתה אומר שהמציאות זה ביטוי של הרצון שלנו, נכון אז הרובד החיצוני חשוב כמו הרובד הפנימי, וכל הדיבור שלך עכשיו אתה מפריד בין החיצוני לפנימי, בחיצוני אני כמוך ובפנימי לא. אני רואה מישהו שהוא לא שונה ממני. אליעד אני אסביר לך שאלה ציפיתי לשמוע דברים ...