... שהיש והאין הם אחד ממש. כאשר מגיעים להבנה הפנימית הזאת, לא נשארות שאלות. האם
השכל האנושי מסוגל לתפוס אחדות זו?
השכל האנושי הוא מוגבל מטבעו. האדם מתייחס להבדלים בין יש לאין, בין תכלית לחוסר תכלית, כאמת מוחלטת, אך למעשה זו רק אמונה או הנחת עבודה. זו לא אמת מוחלטת אלא תפישה סובייקטיבית בלבד. האדם מניח שיש הבדל בין דברים מנוגדים, כי
השכל שלו לא מסוגל לראות אחרת. אך האמת הפנימית של המציאות היא שהכל אחד, והדרך היחידה להבין זאת היא לחפש אך ורק את האמת. מהי הדרך הפרקטית לפתרון כל ... - שהוא חוסר ההבנה של האחדות. כאשר האדם מגיע להבנה הזו, הוא מגיע למצב שבו
השכל האנושי כבר אינו מוגבל, וכל השאלות נעלמות באופן מוחלט. הבשורה הטובה היא שהשאלות אינן אינסופיות והן בעלות סוף ברור. סוף הטיפשות, כפי שהוסבר, הוא ... יש סוף. והקצה של הטיפשות זאת החכמה. הנושא די פשוט: סוף הטיפשות זה הגבול של
השכל האנושי. ומה זו טיפשות: חוסר הבנה של המציאות. והדרך לפתור את כל השאלות האפשריות בעולם היא מאד פשוטה, והדרך היא לשאול את השאלה הנכונה, והשאלה ... והיכן מתחילות השאלות? השאלות מתחילות בשכל של האדם, בנפרדות. והנפרדות נובעת
מהשכל של האדם. ומה היתה הטיפשות של זה שאמר שליקום אין סוף. הטיפשות היא אנושית כללית, לא משהו פרסונאלי. והטיפשות האנושית הכללית, היא שהאדם לא מסוגל ... קיים זה אותו הדבר, וצריך לשאול ולחקור עד שמגיעים להבנה שהם אחד, שאין שאלה.
והשכל הוא לא יותר מאשר הנחת עבודה, הוא לא יותר מאשר אמונה, האדם מאמין, לא יודע באמת. זה שהבן אדם מניח שיש ואין הם שונים, זה לא אומר שזו האמת, זה רק סובייקטיבי
השכל של האדם לא מבין שזה אחרת. ומי שיחקור ויחפש רק את האמת, יראה שבשכל האנושי, אף על פי שיש הבדל בין היש והאין אף על פי כן הם אחד ממש, מהפרספקטיבה ...