... גם שיש אור בחדר וגם שאין אור בכלל. הוא מסביר שאם מגיעים למצב שהמוח מאמין בו - זמנית בשני דברים סותרים לחלוטין, המוח נתקל בקושי שאינו יכול להתגבר עליו באמצעות
השכל , ולכן חייב להניח
שהשכל עצמו מוגבל או לא נכון. המשמעות של כך היא שכדי להוכיח משהו באופן מוחלט, צריך להאמין מלכתחילה בשכל, אך אם מגיעים למצב שבו
השכל מאשר שני דברים מנוגדים לחלוטין, אין דרך להמשיך להסתמך עליו. מה יותר אמין - החושים או
השכל? אליעד מסביר את הדילמה המרכזית לגבי האמינות של
השכל מול החושים. הוא אומר שאם אדם מסתמך על החושים כדי להוכיח שמשהו קיים (לדוגמה כיסא), לא ייתכן ... עם זאת, הוא מציין שברגע שמתחילים להעמיק בשאלות כמו מהו באמת כיסא? או מהו שולחן?, מגלים כי בסופו של דבר אין הבדל מהותי ביניהם. ברגע שההגדרות מתפרקות, האמת
שהשכל היה בטוח בה מתערערת. כך שהאמת תלויה למעשה בהנחות ובקריטריונים ההתחלתיים שאיתם יוצאים לדרך. האם ... האמונה הזאת נותנת להם תחושה טובה. אליעד מציין כי יש מצבים בהם אדם יעדיף להאמין במשהו כי האמונה הזו עושה לו טוב יותר, ולכן הוא יהיה מוכן להתעלם מהחושים שלו או
מהשכל שלו. במילים אחרות, האמונה יכולה להיות יותר חזקה גם
מהשכל וגם מהחושים, בגלל הצורך להרגיש טוב, להימנע מסבל, או מכל סיבה פנימית אחרת. מה קובע את חוזק האמונה -
השכל, החושים או הרצון? אליעד ממשיך ומסביר שמדובר למעשה בעניין של הגדרות. אם מישהו יגדיר שהצורך שלו להרגיש טוב הוא סוג של חוש, אז הצורך להרגיש טוב יהיה חזק יותר
מהשכל או מחושים אחרים. אם לעומת זאת אדם יגדיר שההיגיון חייב להיות אמין יותר מהתחושה הטובה, הוא יעדיף ...