אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה
להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה וכאן נסביר איך לפתח את השכל בכל דבר ממש. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנסה לעשות את מה שאתה עושה, בדרך הקצרה ביותר ... בצורה יותר ברורה, בדרך יותר קצרה? מה שאני בעצם אומר, שכל פעולה שהאדם עושה, הוא יכול לפתח איתה את השכל. באמצעות זה שהוא ינסה לעשות את הפעולה בצורה יותר יעילה, בדרך יותר קצרה, עם פחות משאבים. וכאשר האדם מתאמץ לעשות כל פעולה בכמה שפחות מאמץ שיביא כמה שיותר תועלת, זה עצמו מפתח לאדם את השכל. למה? כי זה מאלץ את האדם להבין את החוקיות של התהליך שהוא עושה וכולי. ולכן, כל מה שאתה עושה, ... יותר יעיל, תנסה להתאמץ פחות, תנסה למצוא קיצורי דרך בלי לפגוע באיכות התוצאה. הדבר הזה הוא דרך לפתח את השכל בכל דבר.
לחשוב בהיגיון שיפור יכולת שכלית איך לפתח את השכל מכל דבר איך להבין חוקיות לאמן את המוח תרגילים לפיתוח החשיבה לפתח יכולות חשיבה תוצאה
שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית
9:44שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית
שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית מהי תפיסת המציאות האמיתית ומגבלות השכל האנושי? ההרצאה עוסקת במגבלות השכל האנושי וההבחנה בין המציאות השכלית לבין המציאות שמעבר לשכל. אליעד כהן מציין את השאלה המרכזית - האם קיימת מציאות אובייקטיבית שניתן לתפוס אותה רק באמצעות השכל, או שמא יש מציאות שמעבר לשכל האנושי? השאלה הזאת נוגעת ליכולתו של השכל לתפוס את המציאות במלואה והאם יש משהו שמעבר לו. מהם הגבולות של השכל האנושי? המרצה מדבר על כך שלכל אדם יש שיטה מסוימת להבין את המציאות, אך כל אדם פועל בגבולות השכל שלו. הגבולות הללו הם לא רק תוצר של מגבלות פיזיות או תודעתיות, אלא גם תוצאה של האמונות האישיות וההבנה השכלית של כל אחד. לדוגמה, כשמישהו שואל אם תפיסת המציאות היא שכלית או מחוץ לשכל, למעשה נשאלת השאלה אם השכל האנושי יכול להקיף את כל המציאות או שהוא מוגבל על ידי חוקים תודעתיים ומנטליים. איך אפשר לשכנע מישהו אם ... הוא אומר לאדם אחר: ניסיתי את זה, הרגשתי את זה וזה לא עבד לי. מהם היתרונות והמגבלות של השכנוע השכלי? שכנוע שכלי הוא אמצעי מצוין להבהיר ולהסביר רעיונות, אך לא תמיד הוא הדרך המוצלחת ביותר לשנות דעות של אחרים. ... אפקטיבית. מה הקשר בין רגשות לשכל בתפיסת המציאות? כאשר מדובר בשאלות של תפיסת המציאות, יש את ההבחנה בין מה שהשכל יכול לתפוס לבין מה שהרגש יכול לתפוס. אליעד כהן מדבר על כך שלפעמים תפיסה שהיא לגמרי שכלית לא מצליחה ... הדרך ולהגיד לנו מה נכון עבורנו. הוא מביא את הדוגמה של אדם שמרגיש משהו בצורה חזקה ומאוד ברורה, ולמרות שהשכל שלו לא מצליח לתפוס את כל התמונה, הרגש שלו מצליח להראות לו את הדרך הנכונה. מהו תהליך ההבנה השכלית לעומת תהליך ההבנה הרגשית? תהליך ההבנה השכלית והרגשית הם שונים במהותם. בעוד שהשכל מבוסס על היגיון וניתוח, הרגש לעיתים מדבר בשפה של חוויות, תחושות, וזיכרונות. דוגמה שמביא אליעד כהן היא כאשר אדם מבין בשכלו דבר מה מסוים, אך בפועל, הוא לא יכול להרגיש אותו או לחוות אותו, ואז התפיסה השכלית נשארת מצומצמת. איך כל אדם רואה את המציאות דרך השכל והרגש? אליעד כהן מציין שחשוב להבין שהשכל של כל אדם מוגבל לחוקי התפיסה האישיים שלו, והרגש הוא חלק אינטגרלי בתהליך ההבנה של כל פרט ופרט. למעשה, השילוב של השכל והרגש בתפיסת המציאות הוא שמאפשר לאדם להבין ולהגיב לסיטואציות בצורה הוליסטית יותר, גם אם השכל לבדו לא מצליח לפתור את כל השאלות. מהי תפיסת המציאות האמיתית? האם השכל יכול להבין את כל המציאות? איך לשכנע מישהו בעובדה ששכלו אינו נכון? מה הקשר בין רגשות לשכל בתפיסת המציאות? האם ניתן לשכנע רק בעזרת השכל? מהם היתרונות והמגבלות של השכנוע השכלי? כיצד השילוב של רגש ושכל משפיע על התפיסה? מהי תפיסת המציאות האמיתית ומגבלות השכל האנושי? ההרצאה עוסקת במגבלות השכל האנושי וההבחנה בין המציאות השכלית לבין המציאות שמעבר לשכל. אליעד כהן מציין את השאלה המרכזית - האם קיימת מציאות אובייקטיבית שניתן לתפוס אותה רק באמצעות השכל, או שמא יש מציאות שמעבר לשכל האנושי? השאלה הזאת נוגעת ליכולתו של השכל לתפוס את המציאות במלואה והאם יש משהו שמעבר לו. מהם הגבולות של השכל האנושי? המרצה מדבר על כך שלכל אדם יש שיטה מסוימת להבין את המציאות, אך כל אדם פועל בגבולות השכל שלו. הגבולות הללו הם לא רק תוצר של מגבלות פיזיות או תודעתיות, אלא גם תוצאה של האמונות האישיות וההבנה השכלית של כל אחד. לדוגמה, כשמישהו שואל אם תפיסת המציאות היא שכלית או מחוץ לשכל, למעשה נשאלת השאלה אם השכל האנושי יכול להקיף את כל המציאות או שהוא מוגבל על ידי חוקים תודעתיים ומנטליים. איך אפשר לשכנע מישהו אם ... הוא אומר לאדם אחר: ניסיתי את זה, הרגשתי את זה וזה לא עבד לי. מהם היתרונות והמגבלות של השכנוע השכלי? שכנוע שכלי הוא אמצעי מצוין להבהיר ולהסביר רעיונות, אך לא תמיד הוא הדרך המוצלחת ביותר לשנות דעות של אחרים. ... אפקטיבית. מה הקשר בין רגשות לשכל בתפיסת המציאות? כאשר מדובר בשאלות של תפיסת המציאות, יש את ההבחנה בין מה שהשכל יכול לתפוס לבין מה שהרגש יכול לתפוס. אליעד כהן מדבר על כך שלפעמים תפיסה שהיא לגמרי שכלית לא מצליחה ... הדרך ולהגיד לנו מה נכון עבורנו. הוא מביא את הדוגמה של אדם שמרגיש משהו בצורה חזקה ומאוד ברורה, ולמרות שהשכל שלו לא מצליח לתפוס את כל התמונה, הרגש שלו מצליח להראות לו את הדרך הנכונה. מהו תהליך ההבנה השכלית לעומת תהליך ההבנה הרגשית? תהליך ההבנה השכלית והרגשית הם שונים במהותם. בעוד שהשכל מבוסס על היגיון וניתוח, הרגש לעיתים מדבר בשפה של חוויות, תחושות, וזיכרונות. דוגמה שמביא אליעד כהן היא כאשר אדם ...
ניתוח רגשות רגשות מגבלות מציאות אמיתית מודעות עצמית איך להגיב להראות שכל אנושי
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר מהו שכל והאם אפשר להוכיח שהוא קיים? אליעד כהן עוסק בנושא השכל האנושי ושואל: מהו שכל? האם אפשר להוכיח בכלל שהוא קיים? הוא מתחיל את ההסבר בכך שאנשים נוטים לחשוב שיש ... כי אולי מדובר רק ביכולות שונות. האם שכל נמצא בתוך המוח או מחוץ לו? אליעד דן גם בשאלה איפה השכל נמצא: האם הוא פיזי וממוקם בתוך המוח, או אולי הוא נמצא מחוץ למרחב הפיזי? הוא מציג את הרעיון שכאשר מישהו נפגע באזור מסוים במוח, הוא מאבד יכולת שכלית מסוימת. לכאורה, זה מוכיח שהשכל נמצא בתוך המוח. אך אליעד ממשיך ואומר שזה לא מוכיח חד משמעית, כי אנחנו לא יודעים בוודאות מה זה שכל ומה זו יכולת מחשבתית, ולכן ייתכן שהשכל כלל לא תלוי במוח אלא רק מתבטא דרכו. סיפור המעשייה של רבי נחמן על שבעת הקבצנים - מה הקשר ... חייבים לצאת לגמרי מגבולות החשיבה הרגילה כדי להגיע אליו. אליעד מסביר את המשמעות של הסיפור בכך שהעץ מסמל את השכל העליון, שהוא מחוץ למרחב הפיזי ומחוץ למרחב החשיבה האנושית הרגילה. כדי להגיע לאותו שכל עליון, האדם צריך לעבור מעבר לגבולות החשיבה המוגבלת. השכל נמצא כביכול במקום אינסופי, בלתי מוגבל. מי שיכול לצאת מגבולות החשיבה הרגילים ולהגיע לחשיבה אינסופית יכול להגיע אל השכל הזה. מדוע דווקא הגיבן מסוגל להוביל אל השכל העליון? אליעד ממשיך להסביר על הקבצן הגיבן מהסיפור. הגיבנת מסמלת אדם שיש לו שכל עקום, או לא שגרתי. דווקא האדם שיש לו חשיבה עקומה ולא רגילה יכול להוציא אנשים אחרים מגבולות החשיבה הרגילה והמקובעת שלהם ולהוביל אותם אל השכל האמיתי, האינסופי, שנמצא מחוץ לכל מקום. הרעיון של אליעד הוא שלא מספיק להיות חכם רגיל, אלא יש צורך לשלב בין חשיבה הגיונית לבין חשיבה משוגעת (חריגה ויצירתית), כדי לפרוץ את גבולות השכל הרגילים ולהגיע לתובנה עמוקה יותר. החכם שהוא גם משוגע - כלומר, יוצא דופן בחשיבה שלו - הוא זה שיכול ... למגבלות של המחשבה הרגילה. איך אפשר להגיע לשכל האמיתי שנמצא מחוץ למקום? אליעד מסכם ואומר שכדי להגיע לשכל האמיתי (השכל העליון), שנמצא מחוץ לכל מגבלה שכלית ומרחבית, צריך לעבור מחשיבה מקובעת לחשיבה חסרת גבולות. כלומר, להפסיק לחשוב רק בתוך ... לחשוב באופן יצירתי, מעבר למקום וזמן, מעבר ליכולות הפיזיות והמוגבלות. בסיום ההסבר, אליעד מדגיש שמה שחשוב אינו דווקא הגדרת השכל, אלא היכולת לצאת מגבולות החשיבה המוכרים לנו ולפרוץ למרחב תודעתי אינסופי. מה ההבדל בין אדם לבהמה? איפה נמצא השכל? סיפורי מעשיות רבי נחמן מהו שכל עליון? האם לבעלי חיים יש שכל? איך לצאת מגבולות החשיבה? האם שכל הוא ...
איך להוביל להיפרד מאהבה המקום והזמן פיתוח יכולות שכליות לפתח את השכל מי זה אליעד כהן ללמוד לחשוב מרחב
מהי הדרך המהירה ביותר לפתח את השכל? איך להיות חכם כמה שיותר מהר? תרגילי חשיבה, משחקי חשיבה, האם צריך לנוח בתהליך פיתוח השכל? מנוחה בתהליך הטלת ספק, איזה נושאים לחקור? איך לפתח את השכל כמה שיותר מהר?
8:16מהי הדרך המהירה ביותר לפתח את השכל? איך להיות חכם כמה שיותר מהר? תרגילי חשיבה, משחקי חשיבה, האם צריך לנוח בתהליך פיתוח השכל? מנוחה בתהליך הטלת ספק, איזה נושאים לחקור? איך לפתח את השכל כמה שיותר מהר?
מהי הדרך המהירה ביותר לפתח את השכל? איך להיות חכם כמה שיותר מהר? תרגילי חשיבה, משחקי חשיבה, האם צריך לנוח בתהליך פיתוח השכל? מנוחה בתהליך הטלת ספק, איזה נושאים לחקור? איך לפתח את השכל כמה שיותר מהר? מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה המרכזית מה זה לפתח את השכל? ומבהיר ששכל זו מילה נרדפת לאמת. כלומר, ככל שאדם רואה יותר את האמת במציאות, כך יש לו יותר שכל. ... שהוא צדק, אנשים אומרים עליו יש לו שכל, כלומר, הוא ראה את האמת. מכאן נגזר העיקרון המרכזי של פיתוח השכל - לחפש את האמת ללא הפסקה, להטיל ספק ולשאול כל הזמן האם זו האמת? אולי זו לא האמת? מה הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל? אליעד מסביר שהדרך היעילה ביותר לפתח את השכל היא על ידי הטלת ספק מתמדת ושאילת שאלות לגבי האמת של דברים. ככל שאדם שואל את עצמו יותר פעמים אם משהו הוא באמת נכון, אם הוא בטוח במה שהוא חושב, כך השכל שלו מתחדד יותר. הוא מבהיר ששכל אינו מתפתח באמת דרך למידה טכנית של דברים כמו מבחנים או פסיכומטרי אם ... בעצמו. למשל, אם אדם לומד טריקים לפתור מבחני פסיכומטרי בלי להבין באמת למה התשובה נכונה, הוא אינו מפתח את השכל שלו. השכל מתפתח כאשר הוא מתמודד בעצמו עם חיפוש פתרונות מתוך הבנת האמת העמוקה של העניין. האם כדאי לשלב משחקי חשיבה ופיתוח עצמי? אליעד עוסק בשאלה אם כדאי לשלב בין פיתוח השכל באמצעות משחקי חשיבה לבין חקירה עצמית אישית (התבוננות פנימית והטלת ספק עצמית). התשובה שלו היא שכן, אבל בצורה מאוזנת ... חיצוניות כמו חידות היגיון, פאזלים או סודוקו. זאת, כדי לשפר את מיומנויות החשיבה באופן עקיף ואז לחזור לחקירה הפנימית כשהשכל חד יותר. הוא מדגיש שמטרת המשחקים האלו אינה להצליח בהם, אלא להשתמש בהם כאמצעי לשיפור החשיבה כדי לחזור ולעבוד ... כדי לאמן את המוח שלו, ולאחר מכן לחזור ולעבוד שוב על הנושא הפנימי. האם יש חשיבות למנוחה בתהליך פיתוח השכל? נקודה חשובה שאליעד כהן מסביר בהרצאה היא ההבדל בין התפתחות הגוף לתהליך פיתוח השכל. באימון גופני, הגוף מתפתח דווקא בזמן המנוחה. כלומר, האימון יוצר סטרס על השרירים והמנוחה מאפשרת את תהליך הבנייה וההתאוששות. אך כאשר מדובר בפיתוח השכל, הדבר שונה לחלוטין. השכל, לטענתו, מתפתח בדיוק בזמן שבו האדם מטיל ספק וחושב, לא בזמן מנוחה. כלומר, בזמן המנוחה, השכל אינו מתפתח יותר, אלא פשוט נח. עם זאת, הוא כן ממליץ לנוח כשמרגישים שאין יכולת להמשיך להתאמץ, כלומר, לא ... האמת היא פעולה של הפסקה בלבד, לא חלק מההתפתחות עצמה. לכן אין לו המלצה לנוח כחלק מתוכנית האימון של השכל, בניגוד לפיתוח הגוף. איך לפתח שכל במהירות וביעילות? אליעד נותן המלצה פרקטית לאלו שמעוניינים לפתח את השכל במהירות: הטילו ספק תמידי במה שאתם חושבים ובמה שאתם יודעים. שלבו את הטלת הספק הפנימית עם פעילויות שמפתחות חשיבה, ... משחקי חשיבה, ופתרון בעיות לוגיות. חזרו להתבוננות פנימית וחקירת האמת אחרי שהתחממתם עם תרגילי חשיבה חיצוניים. הימנעו מלפתח את השכל בדרך של קיצורי דרך כמו שינון או טריקים טכניים בלבד. תמיד נסו להבין את העומק והאמת של כל דבר. מה חשוב לזכור כאשר מפתחים את השכל? אליעד חוזר על העיקרון המרכזי שפיתוח השכל קשור ישירות ליכולת של האדם לראות את האמת של המציאות. לפתח שכל פירושו להגביר את יכולת ההבחנה בין אמת לשקר, ולכן כל תהליך שמרחיק את האדם מהאמת הוא לא פיתוח אמיתי של השכל. הוא מדגיש כי כל דרך פיתוח שכלית אחרת, כמו משחקי חשיבה, סודוקו או פאזלים, היא רק אמצעי עזר שנועד ... הפנימית, אך העיקר נשאר תמיד אותו עיקר - לחקור, להטיל ספק ולהגיע להבנה עמוקה של האמת. איך לפתח את השכל במהירות? האם משחקי חשיבה מועילים? הטלת ספק כאימון חשיבתי האם מנוחה עוזרת לפיתוח שכלי? מה ההבדל בין פיתוח הגוף לפיתוח השכל? למה חשוב לחקור את האמת? איך להטיל ספק בצורה נכונה?
קושי מה אומרים עלי מה זה מטרות איך לפתור חידות היגיון שיטות לפיתוח חשיבה איך להגיע להבנה להטיל ספק בצורה נכונה
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? ההרצאה עוסקת בהתמודדות עם הפרעות נפשיות שונות, כגון התמכרויות, דיכאון, חרדה, מחשבות אורדניות, נטיות אובדניות והפרעות ... שלהם. השאלה המרכזית שעולה היא: מה עוד ניתן לעשות כששום טיפול לא עובד? ההמלצה של אליעד היא לפתח את השכל, ולהתמקד בשכל כגורם מרכזי שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית. הוא מציין כי מדובר בשריר שצריך לאמן אותו, וכל אדם יכול לפתח את השכל כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מדגיש שהפיתוח של השכל הוא תהליך שמצריך פעילויות שמאתגרות את המחשבה בצורה משמעותית. הוא טוען כי פעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה אינן מאמצות את השכל בצורה נדרשת. במקום זאת, יש צורך בפעילויות אינטליגנטיות שמאתגרות את השכל, כמו משחקי חשיבה. דוגמאות לכך הן: משחקי היגיון שחמט סודוקו דמקה רוורסי שש - בש המשחקים הללו דורשים חשיבה אסטרטגית ומאמץ שכלי, ואליעד טוען כי ככל שנאמן את השכל, הוא יתחזק ויעזור לפתור בעיות נפשיות בצורה טובה יותר. הוא מציין גם שש - בש כמשחק שדורש לא רק מזל, אלא גם תכנון אסטרטגי ויכולת חישוב, ולכן הוא מהווה כלי טוב לפיתוח השכל. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? אליעד מסביר כי ככל שלאנשים יש יותר שכל, הם יכולים להתמודד עם בעיות בצורה יותר יעילה. פיתוח השכל עוזר להבין את הרגשות בצורה בהירה יותר ולפתור את הבעיות הנפשיות בצורה מושכלת. השכל מסייע להבין את הרגשות ולשלוט בהם, מה שמוביל לפתרון בעיות רגשיות ונפשיות בצורה מעמיקה יותר. איך זה עובד? הפתרון לפעמים עשוי להיות שכלי. אליעד מציין כי בעיה נפשית קשה יכולה להתפרש ולפתור על ידי חיזוק השכל, מה שמוביל להבנה טובה יותר של הרגש. הוא לא נכנס לוויכוחים על מה קדם למה - השכל או הרגש, כי מבחינתו הם לא נפרדים, והם משפיעים אחד על השני. ההמלצה של אליעד היא שחיזוק השכל יכול להקל על פתרון כל בעיה, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. גם אם יש לאדם התמכרות, דיכאון או חרדה - פיתוח השכל יכול לעזור להילחם בהן בצורה אפקטיבית. מה עושים אחרי שהבנו את זה? השלב הבא הוא להתחיל לחפש משחקי חשיבה שמאתגרים את השכל. ניתן להיכנס לאתרים כמו גוגל, לחפש משחקים שמפעילים את המחשבה ויכולים לשפר את התפיסה השכלית. פעילויות אלו עשויות לשפר את כושר החשיבה ולהקל על ההתמודדות עם מצבים רגשיים ונפשיים קשים. פיתוח השכל משחקי חשיבה הפרעות נפשיות טיפול בהפרעת אישיות איך להתמודד עם חרדה? איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? במהלך ההרצאה אליעד מדבר על אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות מסוגים שונים, כמו התמכרויות, מחשבות אורדניות, נטיות ... מהבעיה הנפשית שלהם. השאלה שעולה היא: מה עוד ניתן לעשות כששום טיפול לא עובד? ההמלצה שלו היא לפתח את השכל, תוך הדגשה שיש דבר אחד שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית - לפתח את השכל. אליעד מסביר שמדובר בשריר שצריך לאמן, ובעצם כל אדם יכול לפתח אותו כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מציין שפעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה לא תורמות לפיתוח השכל, כי הן אינן מאמצות אותו בצורה משמעותית. במקום זאת, יש צורך בפעילויות שמאתגרות את השכל, כמו משחקי חשיבה. לדוגמה: משחקי היגיון שחמט סודוקו דמקה רוורסי שש - בש המשחקים הללו דורשים מאמץ שכלי, ואליעד טוען כי ככל שנאמן את השכל, הוא יהיה חד יותר ויכול לעזור בפתרון בעיות נפשיות. מדובר לא רק במשחקי חשיבה מובהקים, אלא גם בכל פעילות שמאתגרת את החשיבה, אפילו משחקים כמו שש - בש שדורשים אסטרטגיה ויכולת חישוב. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? הסיבה לכך שחשוב לפתח את השכל היא שהשכל משפיע ישירות על היכולת לפתור בעיות, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. ככל שיש לאדם יותר שכל, הוא יכול להתמודד עם ... הנפשיות בצורה מושכלת. איך זה עובד? הפתרון יכול להיות שכלי. כלומר, לפעמים בעיה נפשית קשה נפתרת על ידי פיתוח השכל, שמוביל להבנה טובה יותר של הרגש, ושל הדרך שבה ניתן לשלוט בו. אליעד מציין כי אין צורך להיכנס לוויכוחים על מה קדם למה, השכל או הרגש. מבחינתו, הם לא נפרדים, ושני הדברים משפיעים אחד על השני. ההמלצה הבסיסית של אליעד היא שברגע שתחזק את השכל שלך, יהיה לך הרבה יותר קל לפתור כל בעיה, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. גם אם יש לך התמכרות, דיכאון או חרדה - פיתוח השכל יכול להיות הדרך להילחם בהן. מה עושים אחרי שהבנו את זה? השלב הבא הוא להיכנס לאתרים כמו גוגל ולחפש משחקי חשיבה שמאתגרים את השכל. הפעולות הללו עשויות לשפר את התפיסה השכלית שלך ולהקל עליך להילחם במצבים רגשיים או נפשיים קשים. פיתוח השכל משחקי חשיבה הפרעות נפשיות טיפול בהפרעת אישיות איך להתמודד עם חרדה
פיתוח המוח שאלה בלי תשובה פיתוח איך לתכנן איך לפתח את השכל האם להילחם בעיות רגשיות שש בש
התייעלות לא יעילה, האם כדאי להתייעל? מתי לא כדאי להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה?
התייעלות לא יעילה, האם כדאי להתייעל? מתי לא כדאי להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה?
... להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה? מהי התייעלות ומה חשיבותה? התייעלות מתארת את הפעולה בה אדם משיג את מטרותיו בצורה מהירה, ... תשובה מוחלטת? אין תשובה מוחלטת לגבי מתי כדאי לחפש דרכים יעילות יותר, אך דבר אחד ברור: כדאי לפתח את השכל. ככל שהאדם חכם יותר, הוא מסוגל לקבל החלטות מהירות ומושכלות יותר, ולדעת אם כדאי לחפש פתרון חדש או להמשיך בדרך הקיימת. למה לפתח את השכל זה הדבר הכי יעיל? הסיבה לכך היא שככל שהשכל חזק יותר, ניתן לחשב את כל הגורמים המשפיעים על ההתייעלות, כמו עלות, זמן, וסיכוי ההצלחה של מציאת פתרון טוב יותר. אדם חכם יותר יקבל החלטה מושכלת במהירות רבה יותר, מה שמוביל לחיסכון בזמן ובמאמץ. פיתוח השכל הוא השקעה שנושאת תשואות גבוהות בטווח הארוך. השקעה בפיתוח השכל - ההשקעה הכי טובה פיתוח השכל הוא ההשקעה היעילה ביותר שאדם יכול לבצע. גם אם ייאבד את כל רכושו או נכסיו, אדם שפיתח את השכל יכול להשיג כל מה שירצה בצורה מהירה ובלי מאמץ מיותר. מה הקשר בין שכל לבין השגת מטרות? בסופו של דבר, כל מטרותיו של אדם נועדו להוביל אותו להרגשה טובה. כאשר אדם מצליח לפתח את השכל בצורה שמאפשרת לו להרגיש טוב ללא תלות חיצונית, הוא בעצם השיג את מטרתו היעילה ביותר - אושר ללא מאמץ. ... לסיכום - מהי הדרך הכי יעילה לפעול? כדי לדעת אם לבדוק דרכים חדשות להתייעלות או לא, כדאי לפתח את השכל. ככל שהשכל מפותח יותר, כך האדם יכול להבין מהר יותר האם שווה לבדוק דרכים חדשות או להמשיך בדרך הקיימת. לפתח את השכל הוא ההשקעה היעילה ביותר, ולא משנה מה יאבד בדרך. איך לפתח את השכל מהי התייעלות כיצד לקבל החלטות בצורה חכמה השקעות זמן נכונות ניהול זמן בצורה חכמה מהי התייעלות ומה חשיבותה? התייעלות ... כדאי. האם ניתן לקבל תשובה מוחלטת? אין תשובה מוחלטת שתמיד תהיה נכונה, אך דבר אחד בטוח: כדאי לפתח את השכל. ככל שהאדם חכם יותר, כך הוא יוכל לקבל החלטות מהירות וטובות יותר, לדעת מראש האם כדאי לבדוק אם קיימת דרך יעילה יותר או להמשיך בדרך הנוכחית. למה לפתח את השכל זה הדבר הכי יעיל? הסיבה לכך היא שככל שהשכל חזק יותר, כך ניתן לחשב מהר יותר את כל הגורמים המשפיעים על ההתייעלות, כמו עלות, זמן וסיכויי ההצלחה של ... אופציות חדשות, אדם חכם יותר יקבל החלטה מושכלת מהר יותר, מה שחוסך לו זמן רב בטווח הארוך. השקעה בפיתוח השכל - ההשקעה הכי טובה פיתוח השכל הוא הדבר הכי יעיל שאדם יכול לעשות. גם אם אדם יאבד את כל הכסף שלו, את העסק שלו או את הנכסים שלו, אם הוא פיתח את השכל, הוא יוכל להשיג את כל מה שהוא רוצה בצורה מהירה יותר וללא מאמץ מיותר. מה הקשר בין שכל לבין ... להצליח בזוגיות או להיות מאושר. בסופו של דבר, כל המטרות נועדו להוביל להרגשה טובה. אם אדם מצליח לפתח את השכל שלו בצורה כזו שהוא מסוגל להרגיש טוב ללא תלות חיצונית, אז הוא בעצם השיג את המטרה היעילה ביותר - ... לסיכום - מהי הדרך הכי יעילה לפעול? כדי לדעת האם לבדוק דרכים חדשות להתייעלות או לא, כדאי לפתח את השכל. ככל שהשכל מפותח יותר, כך אפשר להבין מהר יותר האם שווה לבדוק דרכים חדשות או להמשיך בדרך הקיימת. איך לפתח את השכל מהי התייעלות כיצד לקבל החלטות בצורה חכמה השקעות זמן נכונות ניהול זמן בצורה חכמה האם לפתח את השכל ולאבד את הכל? למה כדאי לך לפתח את השכל בכל מחיר? למה הכי יעיל זה לפתח את השכל? איך להתייעל בכל תחום? למה לפתח את השכל גם אם תאבד את הכל? למה פיתוח החשיבה זאת ההתייעלות הטובה ביותר? איך להתייעל הכי טוב? עלות מול תועלת ...
רובוט להצליח בזוגיות לנהל את הזמן להשיג מטרות פיתוח החשיבה התייעלות לקבל תשובה השגת מטרה
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
49:00השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן חא נג מהם חמשת ההבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ההבדל הראשון: אלוהים יודע אינספור ידיעות בידיעה אחת, ואין ריבוי בידיעתו. ההבדל השני: אלוהים יודע דברים ... את הדבר מאפשרותו. אליעד כהן דיבר על חמשת ההבדלים הללו, שמובאים בתורת רבי נחמן מתוך ליקוטי מוהרן, והסביר כיצד השכל האלוהי שונה באופן מוחלט מהשכל האנושי, תוך הצגת פרדוקסים עמוקים. כל אחד מההבדלים המוצגים חושף את התפיסה האלוהית שמערערת על ההיגיון האנושי, ולכן דרוש ... אנושית, אנחנו רגילים לתפוס כל ידיעה כפרט נפרד, אך מבחינת אלוהים, כל הידיעות מאוחדות בידיעה אחת. זהו רעיון שמתוארת כהשכל הנקנה, שבו כל דבר ידוע כאחדות ולא כריבוי. בהבדל השני, אלוהים יודע כל דבר עוד לפני שהוא קיים, ולאו ... אלוהים מהווה את הידיעה והמציאות בו - זמנית, תוך שמירה על פתח לאפשרויות. לסיכום, ההסבר האלוהי מפרק את גבולות השכל האנושי ומאתגר את כל תפיסות הזמן, הפוטנציאל והידיעה. המושגים של יש ו - אין, פוטנציאל ו - מציאות, מחויב ו - אפשרי, מקבלים נופך חדש ובלתי - מובן, שדורש חשיבה מעמיקה וחווייתית. חמשת ההבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ההבדל בין ידיעה לפוטנציאל תפיסת אין סוף ומציאות אלוהית שימוש בפרדוקסים להבנת רעיונות רוחניים ההוויה האלוהית והשפעתה על המחשבה האנושית האם דרך הדמיון אפשר להגיע למוחשי, וכיצד מתוארים חמישה הבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ישנה טענה ולפיה כל דבר מוחשי מתחיל בצורה של אמונה או דמיון, ורק אחר כך הופך למובן באמצעות השכל. מובאת האמירה שעד שתבין בשכל, תאמין, וטוענים שאין חובה להאמין, אך בפועל בכל תהליך ראשוני ישנו מימד של דמיון או אמונה שמקדים את ההבנה השכלית. בהמשך, אם מתעמקים בדבר, ניתן להבין אותו בשכל. ניתנת דוגמה של אדם שניסה להבין מה אינו מובן לו, ופגש רעיון האומר שיש חמישה דברים שבהם השכל של האל שונה מהשכל של האדם. מתוך כך הסיק שאם האל אינו חווה שאלות, אז מי שיחשוב כמוהו לא יחווה שאלות. ניסה להחזיק ... מגיעים לשלמות בהבנה, עצם האמונה שיש אפשרות כזו מכוונת את המחשבה. בתורה נג בליקוטי מוהרן מופיעים חמישה הבדלים בין השכל של האל לבין השכל הרגיל של האדם. מי שמתעמק בהם, עשוי לגלות שמדובר בראייה שבה הסתירות והפרדוקסים אינם מבטלים זה את זה. כשמתאמצים להבין זאת, המוח מגיע לסוג של גבול, ושם נוצר שינוי בתפיסה. חמשת הדברים שהשכל של האל שונה בהם מזה של האדם האל יודע אינספור ידיעות בידיעה אחת, ואין ריבוי בידיעתו. מצד אחד, הוא ... או שיש רק ידיעה אחת. אך הרעיון האלוהי, כפי שמוצג, משלב הרבה ואחד בלי סתירה. הרבה מקשרים זאת למונח השכל הנקנה, שפירושו לרכוש תפיסה שלפיה בכל ידיעה בודדת כלולות כל הידיעות, כך שאין הפרדה בין הקיים פה לקיים שם, ... בין מה שחייב לקרות למה שאפשרי בלבד). זו גישה שאיננה מובנת לשכל הרגיל, וכדי להבין אותה צריך לדחוק את השכל לקצה גבולו. הרעיון הוא שכאשר מגיעים לפרדוקסים כאלו ומנסים לפתור אותם בלוגיקה רגילה, הדבר בלתי אפשרי. מי שמשתמש בשכל ... כי הדברים נהיים פחות מוחלטים. יש בכך מעין ריכוך של הנוקשות המחשבתית. כיצד לדחות או להרחיב את הגבולות של השכל? אם במצבי קושי אדם שואל את עצמו מה היה קורה אילו ראיתי את הבעיה מנקודת המבט שאליה רומז רבי ... שלו עד הסוף בשאלות קיומיות (כמו למה אני חי?), יגיע להכרח להתמודד עם הסתירות הללו. בשלב כלשהו התודעה מתרחבת, והשכל הנקנה מאפשר להכיר שהמציאות מכילה סתירות בלי שהן מתבטלות זו מול זו. בתכלס, אדם עשוי להיעזר בכך בזמנים שבהם ... מצוקה אמיתית. כך הדמיון הופך למשהו מוחשי, והאמונה הראשונית הופכת להבנה (או חוויה) שאולי פורצת את הגבולות הרגילים של השכל. שילוב של חשיבה פרדוקסלית בפתרון בעיות הקשר בין דמיון לבין מציאות בעבודה פנימית תפיסת האין סוף והחלל הפנוי לפי ... אבל לפחות התכווננתי למשהו. אני האמנתי בזה ואחרי שהאמנתי בזה, הבנתי את זה. בתורה נג כתוב שיש חמישה דברים, שהשכל של אלוהים שונה מהשכל של הבן אדם. ואלו חמישה הדברים שנבדל מדעו ממדענו. הראשון, שבמדעו האחד, יודע ידיעות רבות, ואין ריבוי במדעו. במדעו ... יודע רק דבר אחד? אלוהים יודע את כל הדברים, ובעצם הוא יודע רק דבר אחד. רבי נחמן דיבר על השכל הנקנה, שאמר שבידיעה אחת אתה יודע את כל הידיעות. מדעו זה להיות, אז ישות והוא זה דברים שונים, אבל ... ואף על פי כן הוא ישות אחת. אז כמה אלוהים יש? יש אין סוף אלוהים והם רק אחד. מהו השכל הנקנה? לדעת את כל הדברים בידיעה אחת, זה השכל הנקנה. אני למשל יודע שיש פה שולחן, ואני יודע להבדיל בין השולחן לבינך, אני יודע שיש פה שולחן, ואני ... רבי נחמן אמר, שאם אתה תשתמש בשכל שלך עד הסוף, זאת ההבנה שתקרה לך בסוף. אם תנסה להפעיל את השכל עד הסוף, כמו למה אתה חי? אם תנסה להבין למה אני חי, בכל המוח תנסה, בסוף יקרה לך משהו, ... בטקסט הזה רשומות התשובות שבאות מהחלל הפנוי. אם בכל מקום שרשום יודע אני מחליף למילה הוויה, יש כאן את השכל שבאמצעותו אפשר לתת תשובה לשאלות שבאות מהחלל הפנוי. למשל, שידיעתו אין מוציא את הדבר מאפשרותו, הוויתו משאירה את הדבר ... בו, זה כמו שהחוכמה נותנת בעיטה לכתר, ואז היא נוגעת באין סוף. הכתר מפריד בין האין סוף לחוכמה שהיא השכל. הכתר זה הגבול של השכל. שאלה: מה זה גבול? אליעד: מה שדברנו לדוגמה אתה לא יכול להבין בשכל. לשכל שלך יש גבול, הוא לא ...
הפנמה במה להאמין חיי היום יום רוחניים איך להחליף חופש התמודדות שינוי במחשבות
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה מדוע כדאי לפתח את השכל ולשאוף לשלמות בכל פעולה? אנשים רבים שואלים את עצמם למה בכלל כדאי לפתח את השכל או לשאוף להיות יותר חכם ויעיל. לפי אליעד כהן, הסיבה העיקרית היא שככל שיש לך יותר שכל, כך קל ... אם תגלה שיש מטרה שאי אפשר להשיג, תבין זאת מיד ולא תסבול בניסיונות כושלים להשיג אותה. במילים אחרות, פיתוח השכל הוא המפתח לחיים טובים, יעילים ומספקים יותר. איך אפשר להשתמש בפעולות יומיומיות פשוטות כדי לפתח את השכל? הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל, לפי אליעד, היא לקחת כל פעולה רגילה ויומיומית ולהפוך אותה לתרגיל לפיתוח החשיבה. כל דבר פשוט שאתה עושה, כמו להכין חביתה, לשטוף ידיים, לקשור שרוכים או לנהוג ברכב, יכול להפוך לאמצעי לפיתוח השכל. הפעולה עצמה לא חשובה, אלא הדרך שבה אתה ניגש אליה. אם תיגש לכל פעולה מתוך מחשבה מודעת, ותחפש כיצד אפשר לעשות אותה טוב יותר, חכם יותר, מהיר יותר או ביעילות רבה יותר, השכל שלך יתפתח במהירות ובצורה משמעותית. איך פעולה פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה לפתח את השכל? אליעד מסביר זאת באמצעות הדוגמה של הכנת חביתה. רוב האנשים מכינים חביתה באופן אוטומטי בלי לחשוב הרבה, אבל אם ... כדאי לערבב את הביצים בתוך המחבת ולא בכוס? עצם השאלות האלו יוצרות תהליך של חשיבה מתקדמת יותר ומפתחות את השכל. כיצד לשפר את החשיבה דרך פירוק הפעולות לתת - מטרות ותהליכים? אליעד מסביר שכל שלב בתהליך הכנת החביתה הוא ... לאחסן אותן במדף מסוים כדי לחסוך זמן? כיצד בדיוק לפתוח את המקרר? בכל פעם שאתה מפרק שלב לפעולות משנה, השכל מתפתח אפילו יותר: איך בדיוק לשבור את הביצים? באיזה כלי הכי יעיל לערבב אותן? איך בדיוק להדליק את האש? ... מנסה להשיג מטרות כמה שיותר מהר ולסיים את המשימות במהירות. אבל לפי אליעד, אם אתה באמת רוצה לפתח את השכל, אתה לא צריך לחשוב על להיפטר מהמשימה, אלא דווקא על איך לעשות אותה הכי נכון בעולם. נכון, זה מאט את הביצוע וגורם לך להתעכב יותר, אבל זו בדיוק הנקודה: המטרה האמיתית שלך היא לפתח את השכל, לא רק לסיים את המשימה. אליעד נותן דוגמה של אימון שרירים בחדר הכושר: אדם שרוצה לפתח שרירים לא מנסה ... לסמן וי על התרגיל, אלא מתמקד באיך לבצע כל חזרה לאט, מדויק, עם שליטה מלאה. בדיוק אותו הדבר בפיתוח השכל: אם תתמקד בחשיבה עצמה, תגיע לתוצאות טובות יותר בהרבה מאשר מי שרק רוצה להשיג מטרות בלי לחשוב. מהן הבשורות ... לאט יותר, כי אתה תתמקד בבדיקת הדרך המושלמת במקום במהירות הביצוע. הבשורה הטובה היא שאם באמת תתמקד בלפתח את השכל שלך, לטווח הארוך אתה תהיה חכם יותר משמעותית, ותוכל להשיג את כל המטרות שלך מהר יותר, בצורה יותר מדויקת ... דרך טובה יותר? בכל פעולה פשוטה במהלך היום. אפילו סידור האייקונים בפלאפון או קיפול בגדים בארון הופכים להזדמנות לפיתוח השכל. הוא ממליץ לקחת כל פעולה, לפרק אותה לתת - פעולות, ולבחון איך אפשר לעשות כל חלק יותר טוב, יותר חכם ויותר יעיל. האם יש גבול לבדיקה הזו של הדרך הכי טובה? לפי אליעד, השכל מתפתח דווקא כשאתה לא מפסיק לבדוק דרכים חדשות. גם אם מצאת את הדרך הכי טובה, תמיד כדאי לחפש דרך ... תחום מסוים, פשוט תעבור לנושא אחר ותחקור אותו באותה צורה. לסיכום, לפי אליעד כהן, הדרך להיות גאון, לפתח את השכל, ולחיות חיים טובים ויעילים יותר, היא להשתמש בכל פעולה יומיומית כתירוץ לחשיבה מעמיקה. לשאול תמיד: האם אפשר לעשות את ... אפשריות. לא נרחיב כאן יותר מדי על השאלה למה כדאי שתהיה יותר שכל, אך בהנחה שמישהו רוצה לפתח את השכל שלו, מגיעה השאלה: מה בדיוק לעשות כדי להגדיל את השכל? מהן העצות ואיך כל פעולה יכולה לפתח את השכל? יש הרבה עצות כדי לפתח את השכל. אחת מהן היא עצה שבה משתמשים בכל פעולה יומיומית, ולכל פעולה כזו מתייחסים כאל הזדמנות לפתח את המחשבה. במשך ... בגוגל ולגלות איך עושים זאת. אבל כאן טמון הרעיון: אם מבצעים כל פעולה בצורה שונה ומודעת, אפשר לפתח את השכל. אפילו דבר פשוט כמו שטיפת ידיים, קשירת שרוכים, נהיגה ברכב או כל פעולה אחרת, אפשר לעשות באופן שונה ולקבל מכך תועלת לפיתוח המחשבה. כיצד ניתן להפיק יותר שכל מהכנת חביתה? כדי להשתמש בפעולה היומיומית הזו לפיתוח השכל, אפשר לרשום על דף את המטרה ואת הדרך: המטרה: להכין חביתה. הדרך: לפרט את כל השלבים שבהם נוקטים לצורך ... את הביצים? אולי יש דרך לערבב אחרת או להשתמש בכלים אחרים? עצם החיפוש אחר דרכים נוספות כבר מפתח את השכל, כי מחפשים תהליך שונה או שיפור של התהליך הקיים. איך מגלים דרכים נוספות ומפתחים את השכל? כאן נכנסת שאלת המפתח: האם הדרך שבה פועלים היא הדרך הכי טובה בעולם? האם אפשר לבצע את הפעולה בדרך ... שעומדת בפני עצמה. כל זמן שחוקרים כל שלב לעומק ושואלים כיצד לבצע אותו טוב יותר, כך מחדדים יותר את השכל. איך להתייחס לכל פעולה פשוטה כהזדמנות לפתח שכל? צריך לזכור שכל משימה קטנה יכולה להפוך לתרגיל חשיבה. אפילו לקום ... על שאלה האם יש דרך טובה יותר, כי הוא רוצה להיפטר מהמשימה. לעומת זאת, אם המטרה היא לפתח את השכל, אז דווקא מתעכבים, בודקים, משווים אפשרויות, לוקחים את הזמן, מתמקדים באיכות הביצוע, ובעצם מעניקים מחשבה מעמיקה לכל פעולה. כך ... הטובה ביותר להשיג את אותה מטרה, מה שבסופו של דבר יכול לחסוך זמן וכוח בהמשך. מה הקשר בין פיתוח השכל לאימון בחדר כושר? דוגמה ברורה היא איך אנשים ניגשים לאימון שרירים. יש אלו שרוצים להעמיס משקל כבד ולהראות חזקים, ... לא מתמקדים בלהיפטר מהתרגיל אלא בלעבוד את השריר כמו שצריך. בסוף הם מגיעים לתוצאות טובות בהרבה. כך גם בפיתוח השכל: כשמפנים את הפוקוס לאיך עושים את הדברים בדרך הנכונה והמעמיקה ביותר, במקום רק להשיג תוצאה חיצונית, משיגים התפתחות פנימית ... רצון חדש, שוב משיגים, שוב מגיע רצון חדש, ואין בזה סוף. אבל אם משתמשים בכל משימה כדי לפתח את השכל, אז למרות שבטווח הקצר זה יכול לעכב, בטווח הארוך האדם הופך חכם יותר, וכל פעולה אחר כך מתבצעת מהר ...
מה זה הרגלים מצויין תירוץ הישגים מיומנויות חשיבה לפתח שרירים תסכול מרמה
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
11:24שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת הם ... מדגיש שגם כאשר אנשים מסכימים על משהו, תמיד קיימת האפשרות לחשוב על ההפך הגמור של אותו הדבר, מה שמראה שהשכל לא מאפשר להגיע לוודאות מוחלטת. לדוגמה, גם אם כולם היו מסכימים שקיים עולם פיזי, עדיין ניתן להעלות ספק ולהגיד שאולי ההפך הוא הנכון, אולי העולם הוא אשליה או דמיון בלבד. לפיכך, השכל אינו יכול להבטיח אמיתות מוחלטות, כי הוא תמיד מאפשר ספקות ופרספקטיבות הפוכות. האם קיים הבדל אמיתי בין שכל של משוגע לשכל של אדם חכם? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת נוספת והיא ההשוואה בין השכל של המשוגע לשכל של אדם הנחשב לחכם או שפוי. הוא מסביר שהשכל של שניהם הוא בדיוק אותו שכל, שניהם משתמשים באותו מנגנון שכלי ובאותה עוצמה בדיוק. אדם רגיל חושב שהמשוגע טועה, ... אין הוכחה שהמשוגע פחות צודק מהאדם הרגיל. מבחינה אובייקטיבית, אי אפשר לקבוע מי צודק יותר. הדוגמה מחדדת את העובדה שהשכל, למרות היותו כלי מרכזי להבנת המציאות, אינו מסוגל להביא את האדם לוודאות חד - משמעית לגבי האמת. ההבדלים בדעות ... סיבות ראשונות, ואפילו כמה אלוהים מקבילים, שהם כולם אמיתיים בו - זמנית. אליעד מבהיר שזה נשמע לא הגיוני לפי השכל, אבל גם התפיסה שהכל חייב להיות אחד היא רק פרשנות שכלית. האם יתכן שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד מתייחס לשאלה אם יכולה להיות יותר מסיבה ראשונה אחת, ומסביר שלמרות שלפי השכל זה לא הגיוני, בכל זאת קיימת אפשרות כזו במציאות האובייקטיבית. למשל, אם קיימים כמה אלוהים, השאלה הרגילה שהשכל יעלה היא מי ברא אותם, ואם קיימות כמה סיבות ראשונות, נשאל מה הסיבה שלהן. אך הטענה שלו היא שהצורך של השכל באחדות הוא שכלי בלבד, ואינו מוכיח שבהכרח קיימת רק סיבה ראשונה אחת. ייתכן שבאופן אובייקטיבי קיימות כמה מהויות, כמה סיבות ראשונות או כמה אמיתות מקבילות. האם השכל הוא מנגנון מדויק או שהוא דפוק? אליעד מציג שתי פרספקטיבות שונות לגבי השכל: הפרספקטיבה הראשונה רואה בשכל מנגנון פגום (דפוק), כי הוא אינו מסוגל להביא אנשים להסכמה ואינו מאפשר להגיע למחויב המציאות בצורה חד - משמעית. אנשים משתמשים באותו שכל, אך מגיעים למסקנות סותרות לחלוטין. הפרספקטיבה השנייה טוענת ההפך הגמור: השכל הוא למעשה מנגנון מושלם. לפי תפיסה זו, יש אינסוף אמיתות אובייקטיביות, אינסוף מהויות ואינסוף סיבות ראשונות, ולכן השכל האנושי משקף את האמת באופן מושלם. כל דעה, אפילו השיגעון הכי גדול, משקפת אמת כלשהי. לפי הפרספקטיבה השנייה, העובדה שאין הסכמה בין אנשים אינה מראה על חולשת השכל, אלא על כך שבאמת קיימות במציאות אינסוף אפשרויות נכונות, וכולם צודקים באופן אובייקטיבי. האם ייתכן שכל הדעות נכונות באותה המידה? אליעד מסכם את דבריו בכך שהוא מציע אפשרות נוספת להתבוננות: יתכן כי הסיבה שהאדם חושב שהשכל לא משקף את האמת היא כי הוא מניח מראש שיש רק אמת אחת. אבל אם באמת קיימות כמה אמיתות במקביל, אז כל הדעות וכל השכלים נכונים במידה שווה. השיגעונות והסתירות הם לא חולשות השכל, אלא ביטוי לשלמות שלו. כל דעה, גם המשונה ביותר, מבטאת אמת אפשרית. השורה התחתונה של דברי אליעד היא שצריך להתבונן בשכל באופן ביקורתי ולהטיל ספק בתפיסת האמת האחת. הוא מעודד לשאול: האם השכל האנושי באמת משקף אמת מוחלטת? או שאולי המציאות עצמה מורכבת מכמה אמיתות, כמה מחויבי מציאות המקבילים זה לזה? האם השכל משקף את המציאות האמיתית? האם קיימת יותר מאמת אחת? האם אפשר לסמוך על הלוגיקה האנושית? האם המשוגע והחכם שווים ... יש כמה סיבות ראשונות למציאות? מהי אמת אובייקטיבית? האם כל הדעות נכונות באותה מידה? הפעם אני רוצה לדבר על השכל האנושי על ההיגיון האנושי על הלוגיקה, השאלה הנשאלת האם הלוגיקה אובייקטיבית, וכבר הסברנו שהיא סובייקטיבית. והאם עם השכל אפשר לברר את האמת? ויש דבר מאד מפליא, לכל האנשים יש את אותו מנגנון שכלי, ואף על פי כן ... ההפך של אותו דבר, לכן בשכל אי אפשר לברר את האמת. ונצא מתוך נקודת הנחה שהאמת היא אחת, ואם השכל משקף את האמת, אם לכולם יש את אותו מנגנון שכלי, אז אם הוא היה כל כך מדויק וחכם, כולם ... רואים שאפילו האדם עצמו לא מצליח להגיע למוחלטות בשכל שלו, תמיד יהיה אפשר לשאול אולי ההפך הוא נכון? לכן השכל לא יכול לברר את האמת, אם השכל היה כל כך טוב, כולם היו מסכימים על הכל. ואפשר לבוא להגיד, רגע, למשוגעים, אין שכל, והאמת האמיתית צריכה להיאמר, האמת שהשכל של המשוגע ושל האדם החכם הוא אותו שכל בדיוק, ושניהם משתמשים בשכל שלהם באותה מידה. מצד האמת שניהם משתמשים בשכל באותה מידה, ויכולים להגיד, כן אנחנו חושבים עם השכל והמשוגע טועה! אבל המשוגע גם כן חושב עם השכל וחושב שאחרים טועים! אם כן מי צודק? אי אפשר לדעת מי צודק, מבחינה אובייקטיבית שניהם צודקים. גם המשוגע שהוא משוגע גם הוא משתמש בשכל שלו. על כן צריך להתבונן, האם השכל משקף את האמת המוחלטת? אם השכל היה מדויק גם האדם עצמו היה מגיע בעצמו למסקנה מחייבת, אבל תמיד אפשר לשאול אולי הפוך וכו. עד כה אמרנו, האם השכל תופש את האמת כפי מה שהיא? ועכשיו נאמר דבר הפוך, יכול מאד להיות שאין אמת אחת, ואני לא אומר ... אחת, גם התפישה הזו היא רק בשכל, אבל יכול להיות שמבחינה אובייקטיבית - ועכשיו אנחנו שוב משתמשים בהגדרה של השכל, יש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, יש יותר מישות אחת שקיומה מחויב כי מחויב המציאות זה דבר אחד, למה אחד? ... וזה לא הגיוני. יש שתי פרספקטיבות, אחת אומרת שיש פה מנגנון דפוק, למה דפוק? כי כל אחד עם אותו השכל, מגיע למסקנה אחרת, ואי אפשר להגיע למחויב המציאות בשום דרך באמצעות השכל, אבל יש פרספקטיבה נוספת שאומרת שיש אינסוף מהות, אינסוף אלוהים, אינסוף אמת. ואז זה אומר שהשכל של האדם כולל כל המשוגעים, כל השיגעונות, כל בני האדם, כולל כל הדעות השונות, הוא השכל האמיתי ביותר, כל השכלים נכונים, אין שכל לא אמיתי. ולכן מה שאני בא לאמר, שזה שכל השכלים לא מסכימים, זה לא אומר שהשכל ...
נקודת מבט דפוק מציאויות מקבילות האמת הבלתי תלויה מה זה מחויב המציאות מה זה עובדה להיות האחד דעות שונות
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות. באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל כאשר הוא כולל בתוכו תהליכים של חקירה וניתוח עמוקים, שבהם האדם נדרש להבין את ההיגיון שמאחורי טיעונים שונים. לדוגמה, ... את הזיכרון שלו. אדם יכול לשנן מאות פעמים קטע מהגמרא ולהכיר אותו בעל - פה, אבל זה לא אומר שהשכל שלו התפתח - הוא פשוט פיתח זיכרון. בנוסף לכך, אליעד מתאר מצבים שבהם האדם לומד אגדות דתיות, סיפורים או ... לחקור ולבדוק את ההיגיון שבכל טענה וטענה, מתאמץ להבין למה דברים קורים, ומנסה כל הזמן לחקור את הסיבתיות - השכל שלך אכן יתפתח. הוא נותן דוגמה נוספת מתחום המוסכים: אם אתה לומד להיות מוסכניק, אתה יכול פשוט לצבור ידע ... אך אם אתה מנסה להבין לעומק מדוע תקלה מסוימת קורית, מה הסיבה ומה התוצאה - אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק. דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא אליעד משתמש בדוגמה נוספת: חדר כושר. יש ... התנועות. באותו אופן, יש אנשים שלומדים גמרא שעות רבות, אך אינם מתאמצים להבין ולנתח את מה שלמדו באמת. לכן, השכל שלהם אינו מתפתח בצורה משמעותית. מסקנה וסיכום כללי לסיכום דבריו של אליעד כהן, לימוד גמרא בהחלט יכול להיות אמצעי לפיתוח השכל, אבל רק אם האדם משקיע מאמץ משמעותי בהבנת הטיעונים, בניתוח הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק ... יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם לימוד גמרא או לימוד תורה בכלל באמת מפתח את השכל? ישנה טענה לפיה מי שלומד גמרא הוא יותר חכם ומפחית את יכולת החשיבה, אך השאלה המרכזית היא: האם לימוד ... החשיבה הלוגי והיכולת להסיק מסקנות? התשובה לא חד משמעית ותלויה בפרטים של הלימוד. ראשית, צריך להבין מה הכוונה בפיתוח השכל. אם הכוונה היא לשיפור הכישורים בשפות, אז כן, לימוד גמרא יכול להעשיר את הידע בשפות, שכן הגמרא נכתבה בארמית, ... כאן תהליך מחשבתי שמאתגר את הלומד לחשוב בצורה לוגית ולהסיק מסקנות. לימוד גמרא שמכיל דיונים כאלה אכן תורם לפיתוח השכל במובן של יכולת הניתוח, כפי שעושים זאת גם מדענים, אם כי חשוב לציין שהדבר אינו מובטח לכל תלמיד גמרא. תהליכים של ניתוח טקסטים מסובכים, בחינה של מקורות שונים, והסקת מסקנות לוגיות - כל אלו אכן מפתחים את השכל, ומי שעוסק בהם באופן רציני ישפר את יכולת החשיבה והניתוח שלו. עם זאת, לא כל לימוד תורה בהכרח תורם ... אותם בצורה מעמיקה, וזה יכול לגרום לאי - בהירות ולתפיסות שגויות. לסיכום, לימוד גמרא יכול להוות אמצעי מצוין לפיתוח השכל, אך רק אם זה נעשה תוך כדי מאמץ להבנה, ניתוח והסקת מסקנות בצורה לוגית ומעמיקה. לימוד שכולל חזרה על זיכרון בעל - פה או עיסוק באגדות דתיות בלבד לא בהכרח יפתח את השכל. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד ...
אימון המוח איך להבין לעומק לאמן את השכל לטפל בהפרעות אישיות תרחיש קצה לטפל בחולה נפש זוכי פרס נובל איך להסיק מסקנות נכונות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אנס אותי מה רע בסרטי מוטיבציה? אקטיבי להחליף בעיה בבעיה אחרת דחף מיני ירד למצוא עניין פחד מאובדן שפיות פחד לחוות נטישה להאמין בעצמי בדרך הנכונה למה אני חסר ביטחון עצמי? האם יש אהבה בלי תנאים בזוגיות? נוסחאות לאהבה עצמית למה טוב להיות עצוב? תחושת עצבות לא עושים סקס עם כל אחד סמרטוט זוגי לקבל החלטה איך לקוח מחליט? להתמודד עם השפלות אסטרטגיות לפתרון בעיות הצלחה בחיים ליצור מוטיבציה להתמדה לאורך זמן להציג ללקוח הנחה שיטות שכנוע אנשים מה אני מקבל מהילדים שלי? ירושה לילדים חלומות ותת המודע רצונות התת מודע מטפל בהפרעות נפשיות סכיזופרניה וחזרה בתשובה איך יודעים אם יש לו מישהי? לחדש קשר עם האקסית שומן בבטן פול אובר בשכיבה על ספסל טעם של אלוהים האם אלוהים עובד? כמה הגיעו להארה רוחנית? התעוררות והארה נכתב הספר להיות אלוהים טיעונים בספר להיות אלוהים להרוויח כסף בלי לעשות כלום הלקוח שישלם לך הכי הרבה כסף למצוא את מטרת החיים מטרת החיים מיתוג שלילי באינטרנט חצי הכוס המלאה לשכנע מישהו שיש לו בחירה חופשית לאלוהים אין בחירה איך נברא העולם? כמה זמן עבר מבריאת העולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, מאמן אישי בטלפון, קואצ'ר לזוגיות בתחום השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2979 שניות - עכשיו 08_11_2025 השעה 04:29:38 - wesi1