אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה
... יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה וכאן נסביר איך לפתח את השכל בכל דבר ממש. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנסה לעשות את מה שאתה ... לכתוב אותו בצורה יותר ברורה, בדרך יותר קצרה? מה שאני בעצם אומר, שכל פעולה שהאדם עושה, הוא יכול לפתח איתה את השכל. באמצעות זה שהוא ינסה לעשות את הפעולה בצורה יותר יעילה, בדרך יותר ... עם פחות משאבים. וכאשר האדם מתאמץ לעשות כל פעולה בכמה שפחות מאמץ שיביא כמה שיותר תועלת, זה עצמו מפתח לאדם את השכל. למה? כי זה מאלץ את האדם להבין את החוקיות של התהליך שהוא עושה ... להיות יותר יעיל, תנסה להתאמץ פחות, תנסה למצוא קיצורי דרך בלי לפגוע באיכות התוצאה. הדבר הזה הוא דרך לפתח את השכל בכל דבר. ...
תהליך איך לפתח את השכל בכל דבר איך להיות יותר חכם מיומנות חשיבה להשיג לשפר איך לחסוך במשאבים פעולה
שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית
9:44שכל או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית
... או רגש, מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, מציאות אובייקטיבית, הארה רוחנית, מודעות עצמית, גבולות השכל, מגבלות השכל, שכנוע שכלי, שכנוע רגשי, דרך רוחנית מהי תפיסת המציאות האמיתית ומגבלות השכל האנושי? ההרצאה עוסקת במגבלות השכל האנושי וההבחנה בין המציאות השכלית לבין המציאות שמעבר לשכל. אליעד כהן מציין את השאלה המרכזית - האם קיימת מציאות אובייקטיבית שניתן לתפוס אותה רק באמצעות השכל , או שמא יש מציאות שמעבר לשכל האנושי? השאלה הזאת נוגעת ליכולתו של השכל לתפוס את המציאות במלואה והאם יש משהו שמעבר לו. מהם הגבולות של השכל האנושי? המרצה מדבר על כך שלכל אדם יש שיטה מסוימת להבין את המציאות, אך כל אדם פועל בגבולות השכל שלו. הגבולות הללו הם לא רק תוצר של מגבלות פיזיות או תודעתיות, אלא גם תוצאה של האמונות האישיות וההבנה השכלית של כל אחד. לדוגמה, כשמישהו שואל אם תפיסת המציאות היא שכלית או מחוץ לשכל, למעשה נשאלת השאלה אם השכל האנושי יכול להקיף את כל המציאות או שהוא מוגבל על ידי חוקים תודעתיים ומנטליים. איך אפשר לשכנע מישהו אם מה שהוא אומר אינו נכון? ... לאדם אחר: ניסיתי את זה, הרגשתי את זה וזה לא עבד לי. מהם היתרונות והמגבלות של השכנוע השכלי? שכנוע שכלי הוא אמצעי מצוין להבהיר ולהסביר רעיונות, אך לא תמיד הוא הדרך המוצלחת ביותר לשנות דעות של אחרים. לעיתים קרובות, אנשים ... רגשות לשכל בתפיסת המציאות? כאשר מדובר בשאלות של תפיסת המציאות, יש את ההבחנה בין מה שהשכל יכול לתפוס לבין מה שהרגש יכול לתפוס. אליעד כהן מדבר על כך שלפעמים תפיסה שהיא לגמרי שכלית לא מצליחה להחזיק מים, אך כאשר אנו ... מה נכון עבורנו. הוא מביא את הדוגמה של אדם שמרגיש משהו בצורה חזקה ומאוד ברורה, ולמרות שהשכל שלו לא מצליח לתפוס את כל התמונה, הרגש שלו מצליח להראות לו את הדרך הנכונה. מהו תהליך ההבנה השכלית לעומת תהליך ההבנה הרגשית? תהליך ההבנה השכלית והרגשית הם שונים במהותם. בעוד שהשכל מבוסס על היגיון וניתוח, הרגש לעיתים מדבר בשפה של חוויות, תחושות, וזיכרונות. דוגמה שמביא אליעד כהן היא כאשר אדם מבין בשכלו דבר מה מסוים, אך בפועל, הוא לא יכול להרגיש אותו או לחוות אותו, ואז התפיסה השכלית נשארת מצומצמת. איך כל אדם רואה את המציאות דרך השכל והרגש? אליעד כהן מציין שחשוב להבין שהשכל של כל אדם מוגבל לחוקי התפיסה האישיים שלו, והרגש הוא חלק אינטגרלי בתהליך ההבנה של כל פרט ופרט. למעשה, השילוב של השכל והרגש בתפיסת המציאות הוא שמאפשר לאדם להבין ולהגיב לסיטואציות בצורה הוליסטית יותר, גם אם השכל לבדו לא מצליח לפתור את כל השאלות. מהי תפיסת המציאות האמיתית? האם השכל יכול להבין את כל המציאות? איך לשכנע מישהו בעובדה ששכלו אינו נכון? מה הקשר בין רגשות לשכל בתפיסת המציאות? האם ניתן לשכנע רק בעזרת השכל? מהם היתרונות והמגבלות של השכנוע השכלי? כיצד השילוב של רגש ושכל משפיע על התפיסה? מהי תפיסת המציאות האמיתית ומגבלות השכל האנושי? ההרצאה עוסקת במגבלות השכל האנושי וההבחנה בין המציאות השכלית לבין המציאות שמעבר לשכל. אליעד כהן מציין את השאלה המרכזית - האם קיימת מציאות אובייקטיבית שניתן לתפוס אותה רק באמצעות השכל, או שמא יש מציאות שמעבר לשכל האנושי? השאלה הזאת נוגעת ליכולתו של
לגרום לאחרים שכל או רגש רגש ושכל לשכנע מישהו מודעות עצמית שאלות הצלחה מעבר לשכל האנושי
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר מהו שכל והאם אפשר להוכיח שהוא קיים? אליעד כהן עוסק בנושא השכל האנושי ושואל: מהו שכל? האם אפשר להוכיח בכלל שהוא קיים? הוא מתחיל את ההסבר בכך שאנשים נוטים לחשוב שיש שכל בגלל שהם מדברים על המושג הזה. עצם העובדה שאנשים מדברים על משהו לא ... בתוך המוח או מחוץ לו? אליעד דן גם בשאלה איפה השכל נמצא: האם הוא פיזי וממוקם בתוך המוח, או אולי הוא נמצא מחוץ למרחב הפיזי? הוא מציג את הרעיון שכאשר מישהו נפגע באזור מסוים במוח, הוא מאבד יכולת שכלית מסוימת. לכאורה, זה מוכיח שהשכל נמצא בתוך המוח. אך אליעד ממשיך ואומר שזה לא מוכיח חד משמעית, כי אנחנו לא יודעים בוודאות מה זה שכל ומה זו יכולת מחשבתית, ולכן ייתכן שהשכל כלל לא תלוי במוח אלא רק מתבטא דרכו. סיפור המעשייה של רבי נחמן על שבעת הקבצנים - מה הקשר לשכל? אליעד כהן מביא סיפור מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, הסיפור על שבעת ... מסביר את המשמעות של הסיפור בכך שהעץ מסמל את השכל העליון, שהוא מחוץ למרחב הפיזי ומחוץ למרחב החשיבה האנושית הרגילה. כדי להגיע לאותו שכל עליון, האדם צריך לעבור מעבר לגבולות החשיבה המוגבלת. השכל נמצא כביכול במקום אינסופי, בלתי מוגבל. מי שיכול לצאת מגבולות החשיבה הרגילים ולהגיע לחשיבה אינסופית יכול להגיע אל השכל הזה. מדוע דווקא הגיבן מסוגל להוביל אל השכל העליון? אליעד ממשיך להסביר על הקבצן הגיבן מהסיפור. הגיבנת מסמלת אדם שיש לו שכל עקום, או לא שגרתי. דווקא האדם שיש לו חשיבה עקומה ולא רגילה יכול להוציא אנשים אחרים מגבולות החשיבה הרגילה והמקובעת שלהם ולהוביל אותם אל השכל האמיתי, האינסופי, שנמצא מחוץ לכל מקום. הרעיון של אליעד הוא שלא מספיק להיות חכם רגיל, אלא יש צורך לשלב בין חשיבה הגיונית לבין חשיבה משוגעת (חריגה ויצירתית), כדי לפרוץ את גבולות השכל הרגילים ולהגיע לתובנה עמוקה יותר. החכם שהוא גם משוגע - כלומר, יוצא דופן בחשיבה שלו - הוא זה שיכול באמת לגשת לשכל האמיתי שנמצא מחוץ למקום, מחוץ למגבלות של המחשבה הרגילה. ... אליעד מסכם ואומר שכדי להגיע לשכל האמיתי (השכל העליון), שנמצא מחוץ לכל מגבלה שכלית ומרחבית, צריך לעבור מחשיבה מקובעת לחשיבה חסרת גבולות. כלומר, להפסיק לחשוב רק בתוך גבולות המושגים המוכרים, וללמוד לחשוב באופן יצירתי, ... אליעד מדגיש שמה שחשוב אינו דווקא הגדרת השכל, אלא היכולת לצאת מגבולות החשיבה המוכרים לנו ולפרוץ למרחב תודעתי אינסופי. מה ההבדל בין אדם לבהמה? איפה נמצא השכל? סיפורי מעשיות רבי נחמן מהו שכל עליון? האם לבעלי חיים יש שכל? איך לצאת מגבולות החשיבה? האם שכל הוא פיזי? ...
מוגבלות למחוק את האקס מהראש מותר האדם מן הבהמה שיפור יכולות קוגניטיביות להוציא מהראש צורך אמונה לשכוח מהאקסית
מהי הדרך המהירה ביותר לפתח את השכל? איך להיות חכם כמה שיותר מהר? תרגילי חשיבה, משחקי חשיבה, האם צריך לנוח בתהליך פיתוח השכל? מנוחה בתהליך הטלת ספק, איזה נושאים לחקור? איך לפתח את השכל כמה שיותר מהר?
8:16מהי הדרך המהירה ביותר לפתח את השכל? איך להיות חכם כמה שיותר מהר? תרגילי חשיבה, משחקי חשיבה, האם צריך לנוח בתהליך פיתוח השכל? מנוחה בתהליך הטלת ספק, איזה נושאים לחקור? איך לפתח את השכל כמה שיותר מהר?
... הדרך המהירה ביותר לפתח את השכל? איך להיות חכם כמה שיותר מהר? תרגילי חשיבה, משחקי חשיבה, האם צריך לנוח בתהליך פיתוח השכל? מנוחה בתהליך הטלת ספק, איזה נושאים לחקור? איך לפתח את השכל כמה שיותר מהר? מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה המרכזית מה זה לפתח את השכל? ומבהיר ששכל זו מילה נרדפת לאמת. כלומר, ככל שאדם רואה יותר את האמת במציאות, כך יש לו יותר שכל. הוא מדגים זאת באמצעות סיטואציה שבה אדם רואה חתול שאחרים לא רואים, וכאשר מתברר שהוא צדק, אנשים אומרים עליו יש לו שכל, כלומר, הוא ראה את האמת. מכאן נגזר העיקרון המרכזי של פיתוח השכל - לחפש את האמת ללא הפסקה, להטיל ספק ולשאול כל הזמן האם זו האמת? אולי זו לא האמת? מה הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל? אליעד מסביר שהדרך היעילה ביותר לפתח את השכל היא על ידי הטלת ספק מתמדת ושאילת שאלות לגבי האמת של דברים. ככל שאדם שואל את עצמו יותר פעמים אם משהו הוא באמת נכון, אם הוא בטוח במה שהוא חושב, כך השכל שלו מתחדד יותר. הוא מבהיר ששכל אינו מתפתח באמת דרך למידה טכנית של דברים כמו מבחנים או פסיכומטרי אם המטרה היא רק להצליח במבחן, אלא רק אם האדם ... ומנסה למצוא את ההיגיון בעצמו. למשל, אם אדם לומד טריקים לפתור מבחני פסיכומטרי בלי להבין באמת למה התשובה נכונה, הוא אינו מפתח את השכל שלו. השכל מתפתח כאשר הוא מתמודד בעצמו עם חיפוש פתרונות מתוך הבנת האמת העמוקה של העניין. האם כדאי לשלב משחקי חשיבה ופיתוח עצמי? אליעד עוסק בשאלה אם כדאי לשלב בין פיתוח השכל באמצעות משחקי חשיבה לבין חקירה עצמית אישית (התבוננות פנימית והטלת ספק עצמית). התשובה שלו היא שכן, אבל בצורה מאוזנת ומודעת. הוא מציע שכאשר אדם ... של בעיות חיצוניות כמו חידות היגיון, פאזלים או סודוקו. זאת, כדי לשפר את מיומנויות החשיבה באופן עקיף ואז לחזור לחקירה הפנימית כשהשכל חד יותר. הוא מדגיש שמטרת המשחקים האלו אינה להצליח בהם, אלא להשתמש בהם כאמצעי לשיפור החשיבה כדי לחזור ולעבוד טוב יותר על הטלת הספק הפנימי. אם ... לפתור כמה תרגילי חשיבה חיצוניים כדי לאמן את המוח שלו, ולאחר מכן לחזור ולעבוד שוב על הנושא הפנימי. האם יש חשיבות למנוחה בתהליך פיתוח השכל? נקודה חשובה שאליעד כהן מסביר בהרצאה היא ההבדל בין התפתחות הגוף לתהליך פיתוח השכל. באימון גופני, הגוף מתפתח דווקא בזמן המנוחה. כלומר, האימון יוצר סטרס על השרירים והמנוחה מאפשרת את תהליך הבנייה וההתאוששות. אך כאשר מדובר בפיתוח השכל, הדבר שונה לחלוטין. השכל, לטענתו, מתפתח בדיוק בזמן שבו האדם מטיל ספק וחושב, לא בזמן מנוחה. כלומר, בזמן המנוחה, השכל אינו מתפתח יותר, אלא פשוט נח. עם זאת, הוא כן ממליץ לנוח כשמרגישים שאין יכולת להמשיך להתאמץ, כלומר, לא מתוך עיקרון של מנוחה לצורך התפתחות, אלא ... מנוחה בתהליך של הטלת ספק וחקירת האמת היא פעולה של הפסקה בלבד, לא חלק מההתפתחות עצמה. לכן אין לו המלצה לנוח כחלק מתוכנית האימון של השכל, בניגוד לפיתוח הגוף. איך לפתח שכל במהירות וביעילות? אליעד נותן המלצה פרקטית לאלו שמעוניינים לפתח את השכל במהירות: הטילו ספק תמידי במה שאתם חושבים ובמה שאתם יודעים. שלבו את הטלת הספק הפנימית עם פעילויות שמפתחות חשיבה, כמו חידות, משחקי חשיבה, ופתרון בעיות לוגיות. חזרו להתבוננות פנימית וחקירת האמת אחרי שהתחממתם עם תרגילי חשיבה חיצוניים. הימנעו מלפתח את השכל בדרך של קיצורי דרך כמו שינון או טריקים טכניים בלבד. תמיד נסו להבין את העומק והאמת של כל דבר. מה חשוב לזכור כאשר מפתחים את השכל? אליעד חוזר על העיקרון המרכזי שפיתוח השכל קשור ישירות ליכולת של האדם לראות את האמת של המציאות. לפתח שכל פירושו להגביר את יכולת ההבחנה בין אמת לשקר, ולכן כל תהליך שמרחיק את האדם מהאמת הוא לא פיתוח אמיתי של השכל. הוא מדגיש כי כל דרך פיתוח שכלית אחרת, כמו משחקי חשיבה, סודוקו או פאזלים, היא רק אמצעי עזר שנועד להקל על האדם להמשיך בתהליך ההבנה והחקירה הפנימית, אך העיקר נשאר תמיד אותו עיקר - לחקור, להטיל ספק ולהגיע להבנה עמוקה של האמת. איך לפתח את השכל במהירות? האם משחקי חשיבה מועילים? הטלת ספק כאימון חשיבתי האם מנוחה עוזרת לפיתוח שכלי? מה ההבדל בין פיתוח הגוף לפיתוח השכל? למה חשוב לחקור את האמת? איך להטיל ספק בצורה נכונה? ...
התפתחות החשיבה שאלה הימנעות בעיות חיצוניות לשפר את השכל התקדמות לשפר את החשיבה פיתוח חשיבה
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
... השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא ... טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? ההרצאה עוסקת בהתמודדות עם הפרעות נפשיות שונות, כגון התמכרויות, ... כששום טיפול לא עובד? ההמלצה של אליעד היא לפתח את השכל, ולהתמקד בשכל כגורם מרכזי שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית. הוא מציין כי מדובר בשריר שצריך לאמן אותו, וכל אדם יכול לפתח את השכל כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מדגיש שהפיתוח של השכל הוא תהליך שמצריך פעילויות שמאתגרות את המחשבה בצורה משמעותית. הוא טוען כי פעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה אינן מאמצות את השכל בצורה נדרשת. במקום זאת, יש צורך בפעילויות אינטליגנטיות שמאתגרות את השכל, כמו משחקי חשיבה. דוגמאות לכך הן: משחקי היגיון שחמט סודוקו דמקה רוורסי שש - בש המשחקים ... אסטרטגית ומאמץ שכלי, ואליעד טוען כי ככל שנאמן את השכל, הוא יתחזק ויעזור לפתור בעיות נפשיות בצורה טובה יותר. הוא מציין גם שש - בש כמשחק שדורש ... אסטרטגי ויכולת חישוב, ולכן הוא מהווה כלי טוב לפיתוח השכל. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? אליעד מסביר כי ככל שלאנשים יש יותר שכל, הם יכולים להתמודד עם בעיות בצורה יותר יעילה. פיתוח השכל עוזר להבין את הרגשות בצורה בהירה יותר ולפתור את הבעיות הנפשיות בצורה מושכלת. השכל מסייע להבין את הרגשות ולשלוט בהם, מה שמוביל לפתרון בעיות רגשיות ונפשיות בצורה מעמיקה ... כי בעיה נפשית קשה יכולה להתפרש ולפתור על ידי חיזוק השכל, מה שמוביל להבנה טובה יותר של הרגש. הוא לא נכנס לוויכוחים על מה קדם למה - השכל או הרגש, כי מבחינתו הם לא נפרדים, והם משפיעים אחד על השני. ההמלצה של אליעד היא שחיזוק השכל יכול להקל על פתרון כל בעיה, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. גם אם יש לאדם התמכרות, דיכאון או חרדה - פיתוח השכל יכול לעזור להילחם בהן בצורה אפקטיבית. מה עושים אחרי שהבנו את זה? השלב הבא הוא להתחיל לחפש משחקי חשיבה שמאתגרים את השכל. ניתן להיכנס לאתרים כמו גוגל, לחפש משחקים שמפעילים את המחשבה ויכולים לשפר את התפיסה השכלית. פעילויות אלו עשויות לשפר את כושר החשיבה ולהקל על ההתמודדות עם מצבים רגשיים ונפשיים קשים. פיתוח השכל משחקי חשיבה הפרעות נפשיות טיפול בהפרעת אישיות איך להתמודד עם חרדה? איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? במהלך ההרצאה אליעד מדבר על אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות מסוגים ... לעשות כששום טיפול לא עובד? ההמלצה שלו היא לפתח את השכל, תוך הדגשה שיש דבר אחד שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית - לפתח את השכל. אליעד מסביר שמדובר בשריר שצריך לאמן, ובעצם כל אדם יכול לפתח אותו כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מציין שפעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה לא תורמות לפיתוח השכל, כי הן אינן מאמצות אותו בצורה משמעותית. במקום זאת, יש צורך בפעילויות שמאתגרות את השכל, כמו משחקי חשיבה. לדוגמה: משחקי היגיון שחמט סודוקו דמקה רוורסי שש - בש המשחקים הללו דורשים מאמץ שכלי, ואליעד טוען כי ככל שנאמן את השכל, הוא יהיה חד יותר ויכול לעזור בפתרון בעיות נפשיות. מדובר לא רק במשחקי חשיבה מובהקים, ... שש - בש שדורשים אסטרטגיה ויכולת חישוב. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? הסיבה לכך שחשוב לפתח את השכל היא ש
התמודדות עם מצבים לפתח יכולת קוגניטיבית שרירים איך לחשוב בהיגיון שש בש טיפול במחלות נפש מאבק לטפל במחלת נפש
התייעלות לא יעילה, האם כדאי להתייעל? מתי לא כדאי להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה?
התייעלות לא יעילה, האם כדאי להתייעל? מתי לא כדאי להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה?
... מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה? מהי התייעלות ומה חשיבותה? התייעלות מתארת את הפעולה בה אדם משיג את מטרותיו בצורה מהירה, קלה ויעילה יותר. לדוגמה, אם ישנה דרך ארוכה ודרך ... יותר, אך דבר אחד ברור: כדאי לפתח את השכל. ככל שהאדם חכם יותר, הוא מסוגל לקבל החלטות מהירות ומושכלות יותר, ולדעת אם כדאי לחפש פתרון חדש או להמשיך בדרך הקיימת. למה לפתח את השכל זה הדבר הכי יעיל? הסיבה לכך היא שככל שהשכל חזק יותר, ניתן לחשב את כל הגורמים המשפיעים על ההתייעלות, כמו עלות, זמן, וסיכוי ההצלחה של מציאת פתרון טוב יותר. אדם חכם יותר יקבל החלטה מושכלת במהירות רבה ... מה שמוביל לחיסכון בזמן ובמאמץ. פיתוח השכל הוא השקעה שנושאת תשואות גבוהות בטווח הארוך. השקעה בפיתוח השכל - ההשקעה הכי טובה פיתוח השכל הוא ההשקעה היעילה ביותר שאדם יכול לבצע. גם אם ייאבד את כל רכושו או נכסיו, אדם שפיתח את השכל יכול להשיג כל מה שירצה בצורה מהירה ובלי מאמץ מיותר. מה הקשר בין שכל לבין השגת מטרות? בסופו של דבר, כל מטרותיו של אדם נועדו להוביל אותו להרגשה טובה. כאשר אדם מצליח לפתח את השכל בצורה שמאפשרת לו להרגיש טוב ללא תלות חיצונית, הוא בעצם השיג את מטרתו היעילה ביותר - אושר ללא מאמץ. עם שכל מפותח, האדם יכול להשיג את כל מטרותיו בצורה היעילה ... חדשות להתייעלות או לא, כדאי לפתח את השכל. ככל שהשכל מפותח יותר, כך האדם יכול להבין מהר יותר האם שווה לבדוק דרכים חדשות או להמשיך בדרך הקיימת. לפתח את השכל הוא ההשקעה היעילה ביותר, ולא משנה מה יאבד בדרך. איך לפתח את השכל מהי התייעלות כיצד לקבל החלטות בצורה חכמה השקעות זמן נכונות ניהול זמן בצורה חכמה מהי התייעלות ומה חשיבותה? התייעלות היא פעולה שבה אדם משיג את מטרותיו בצורה ... נכונה, אך דבר אחד בטוח: כדאי לפתח את השכל. ככל שהאדם חכם יותר, כך הוא יוכל לקבל החלטות מהירות וטובות יותר, לדעת מראש האם כדאי לבדוק אם קיימת דרך יעילה יותר או להמשיך בדרך הנוכחית. למה לפתח את השכל זה הדבר הכי יעיל? הסיבה לכך היא שככל שהשכל חזק יותר, כך ניתן לחשב מהר יותר את כל הגורמים המשפיעים על ההתייעלות, כמו עלות, זמן וסיכויי ההצלחה של מציאת פתרון טוב יותר. במקום להתלבט זמן רב האם לבדוק ... לו זמן רב בטווח הארוך. השקעה בפיתוח השכל - ההשקעה הכי טובה פיתוח השכל הוא הדבר הכי יעיל שאדם יכול לעשות. גם אם אדם יאבד את כל הכסף שלו, את העסק שלו או את הנכסים שלו, אם הוא פיתח את השכל, הוא יוכל להשיג את כל מה שהוא רוצה בצורה מהירה יותר וללא מאמץ מיותר. מה הקשר בין שכל לבין השגת מטרות? לכל אדם יש מטרות, כמו להרוויח כסף, להצליח בזוגיות או ... להוביל להרגשה טובה. אם אדם מצליח לפתח את השכל שלו בצורה כזו שהוא מסוגל להרגיש טוב ללא תלות חיצונית, אז הוא בעצם השיג את המטרה היעילה ביותר - אושר ללא מאמץ. לסיכום - מהי הדרך הכי יעילה לפעול? כדי לדעת האם ... חדשות להתייעלות או לא, כדאי לפתח את השכל. ככל שהשכל מפותח יותר, כך אפשר להבין מהר יותר האם שווה לבדוק דרכים חדשות או להמשיך בדרך הקיימת. איך לפתח את השכל מהי התייעלות כיצד לקבל החלטות בצורה חכמה השקעות זמן נכונות ניהול זמן בצורה חכמה האם לפתח את השכל ולאבד את הכל? למה כדאי לך לפתח את השכל בכל מחיר? למה הכי יעיל זה לפתח את השכל? איך להתייעל בכל תחום? למה לפתח את השכל גם אם תאבד את הכל? למה פיתוח החשיבה זאת ההתייעלות הטובה ביותר? איך להתייעל הכי טוב? עלות מול תועלת בהתייעלות, האם זה יעיל להתייעל? מתי לא יעיל להתייעל? ניהול ...
לקבל תשובה מוחלטת למה המוצר כל כך יקר ביצוע להפסיק לחפש הדרך הטובה ביותר לבדוק מוחלט לקבל
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
49:00השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן חא נג מהם חמשת ההבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ההבדל הראשון: אלוהים יודע אינספור ידיעות בידיעה אחת, ואין ריבוי בידיעתו. ההבדל השני: אלוהים יודע דברים לפני שהם קיימים ... רבי נחמן מתוך ליקוטי מוהרן, והסביר כיצד השכל האלוהי שונה באופן מוחלט מהשכל האנושי, תוך הצגת פרדוקסים עמוקים. כל אחד מההבדלים המוצגים חושף את התפיסה האלוהית שמערערת על ההיגיון האנושי, ולכן דרוש להעמיק ולהתאמץ להבין ... מאוחדות בידיעה אחת. זהו רעיון שמתוארת כהשכל הנקנה, שבו כל דבר ידוע כאחדות ולא כריבוי. בהבדל השני, אלוהים יודע כל דבר עוד לפני שהוא קיים, ולאו דווקא אפילו כפוטנציאל. לדוגמה, אם אדם ... לסיכום, ההסבר האלוהי מפרק את גבולות השכל האנושי ומאתגר את כל תפיסות הזמן, הפוטנציאל והידיעה. המושגים של יש ו - אין, פוטנציאל ו - מציאות, מחויב ו - אפשרי, מקבלים נופך חדש ובלתי - ... חשיבה מעמיקה וחווייתית. חמשת ההבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ההבדל בין ידיעה לפוטנציאל תפיסת אין סוף ומציאות אלוהית שימוש בפרדוקסים להבנת רעיונות רוחניים ההוויה האלוהית והשפעתה על ... למוחשי, וכיצד מתוארים חמישה הבדלים בין השכל האלוהי לשכל האנושי? ישנה טענה ולפיה כל דבר מוחשי מתחיל בצורה של אמונה או דמיון, ורק אחר כך הופך למובן באמצעות השכל. מובאת האמירה שעד שתבין בשכל, תאמין, וטוענים שאין חובה להאמין, אך בפועל בכל תהליך ראשוני ישנו מימד של דמיון או אמונה שמקדים את ההבנה השכלית. בהמשך, אם מתעמקים בדבר, ניתן להבין אותו בשכל. ניתנת דוגמה של אדם שניסה להבין מה אינו מובן לו, ופגש רעיון האומר שיש חמישה דברים שבהם השכל של האל שונה מהשכל של האדם. מתוך כך הסיק שאם האל אינו חווה שאלות, אז מי שיחשוב כמוהו לא יחווה שאלות. ניסה להחזיק בדפוס חשיבה שכזה, לא תמיד הצליח, אך לפחות ... בליקוטי מוהרן מופיעים חמישה הבדלים בין השכל של האל לבין השכל הרגיל של האדם. מי שמתעמק בהם, עשוי לגלות שמדובר בראייה שבה הסתירות והפרדוקסים אינם מבטלים זה את זה. כשמתאמצים להבין זאת, המוח מגיע לסוג של גבול, ושם נוצר שינוי בתפיסה. חמשת הדברים שהשכל של האל שונה בהם מזה של האדם האל יודע אינספור ידיעות בידיעה אחת, ואין ריבוי בידיעתו. מצד אחד, הוא יודע פרטים שונים (למשל, כסא ושולחן), אך ... ואחד בלי סתירה. הרבה מקשרים זאת למונח השכל הנקנה, שפירושו לרכוש תפיסה שלפיה בכל ידיעה בודדת כלולות כל הידיעות, כך שאין הפרדה בין הקיים פה לקיים שם, בין מה שנראה שונה למה שנראה זהה. ... הרגיל, וכדי להבין אותה צריך לדחוק את השכל לקצה גבולו. הרעיון הוא שכאשר מגיעים לפרדוקסים כאלו ומנסים לפתור אותם בלוגיקה רגילה, הדבר בלתי אפשרי. מי שמשתמש בשכל עד הסוף, מגלה שההיגיון ... כיצד לדחות או להרחיב את הגבולות של השכל? אם במצבי קושי אדם שואל את עצמו מה היה קורה אילו ראיתי את הבעיה מנקודת המבט שאליה רומז רבי נחמן?, הוא עשוי להיכנס לחוויה שהיא מעבר לשכל ... הסתירות הללו. בשלב כלשהו התודעה מתרחבת, והשכל הנקנה מאפשר להכיר שהמציאות מכילה סתירות בלי שהן מתבטלות זו מול זו. בתכלס, אדם עשוי להיעזר בכך בזמנים שבהם הוא חווה קשיים רגשיים. במקום ... חוויה) שאולי פורצת את הגבולות הרגילים של השכל. שילוב של חשיבה פרדוקסלית בפתרון בעיות הקשר בין דמיון לבין מציאות בעבודה פנימית תפיסת האין סוף והחלל הפנוי לפי רבי נחמן שאלות על זמן, סיבה ... את זה. בתורה נג כתוב שיש חמישה דברים, שהשכל של אלוהים שונה מהשכל של הבן אדם. ואלו חמישה הדברים שנבדל מדעו ממדענו. הראשון, שבמדעו האחד, יודע ידיעות רבות, ואין ריבוי במדעו. במדעו האחד - בידיעה אחת, הוא ... הוא יודע רק דבר אחד. רבי נחמן דיבר על השכל הנקנה, שאמר שבידיעה אחת אתה יודע את כל הידיעות. מדעו זה להיות, אז ישות והוא זה דברים שונים, אבל בעצם הוא אחד. במדעו הכוונה להוויתו. ישותו ... יש? יש אין סוף אלוהים והם רק אחד. מהו השכל הנקנה? לדעת את כל הדברים בידיעה אחת, זה השכל הנקנה. אני למשל יודע שיש פה שולחן, ואני יודע להבדיל בין השולחן לבינך, אני יודע שיש פה שולחן, ואני יודע שאתה פה, כמה דברים אני יודע? שניים. ... ההבנה שתקרה לך בסוף. אם תנסה להפעיל את השכל עד הסוף, כמו למה אתה חי? אם תנסה להבין למה אני חי, בכל המוח תנסה, בסוף יקרה לך משהו, שהמוח יתחיל לחשוב אחרת בחמש זוויות חדשות, ומזה תקבל ... יודע אני מחליף למילה הוויה, יש כאן את השכל שבאמצעותו אפשר לתת תשובה לשאלות שבאות מהחלל הפנוי. למשל, שידיעתו אין מוציא את הדבר מאפשרותו, הוויתו משאירה את הדבר אפשרי, זאת אומרת שאין ... סוף. הכתר מפריד בין האין סוף לחוכמה שהיא השכל. הכתר זה הגבול של
פעם ראשונה רבי נחמן ליישם הסיבה של כל הסיבות רוחניים אפשרי ומחויב תשובה פחד
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
... והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? ... יכולות חשיבה מדוע כדאי לפתח את השכל ולשאוף לשלמות בכל פעולה? אנשים רבים שואלים את עצמם למה בכלל כדאי לפתח את השכל או לשאוף להיות יותר חכם ויעיל. לפי אליעד כהן, הסיבה העיקרית היא שככל שיש לך יותר שכל, כך קל לך יותר להשיג את כל מה שאתה רוצה. אם תפתח ... להשיג אותה. במילים אחרות, פיתוח השכל הוא המפתח לחיים טובים, יעילים ומספקים יותר. איך אפשר להשתמש בפעולות יומיומיות פשוטות כדי לפתח את השכל? הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל, לפי אליעד, היא לקחת כל פעולה רגילה ויומיומית ולהפוך אותה לתרגיל לפיתוח החשיבה. כל דבר פשוט שאתה עושה, כמו להכין חביתה, לשטוף ידיים, ... ברכב, יכול להפוך לאמצעי לפיתוח השכל. הפעולה עצמה לא חשובה, אלא הדרך שבה אתה ניגש אליה. אם תיגש לכל פעולה מתוך מחשבה מודעת, ותחפש כיצד אפשר לעשות אותה טוב יותר, חכם יותר, מהיר יותר או ביעילות רבה יותר, השכל שלך יתפתח במהירות ובצורה משמעותית. איך פעולה פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה לפתח את השכל? אליעד מסביר זאת באמצעות הדוגמה של הכנת חביתה. רוב האנשים מכינים חביתה באופן אוטומטי בלי לחשוב הרבה, אבל אם תיקח דף ותרשום עליו את ... של חשיבה מתקדמת יותר ומפתחות את השכל. כיצד לשפר את החשיבה דרך פירוק הפעולות לתת - מטרות ותהליכים? אליעד מסביר שכל שלב בתהליך הכנת החביתה הוא למעשה מטרה בפני עצמה. לדוגמה, ... בכל פעם שאתה מפרק שלב לפעולות משנה, השכל מתפתח אפילו יותר: איך בדיוק לשבור את הביצים? באיזה כלי הכי יעיל לערבב אותן? איך בדיוק להדליק את האש? איך בדיוק לשפוך את הביצים למחבת? ... לפי אליעד, אם אתה באמת רוצה לפתח את השכל , אתה לא צריך לחשוב על להיפטר מהמשימה, אלא דווקא על איך לעשות אותה הכי נכון בעולם. נכון, זה מאט את הביצוע וגורם לך להתעכב יותר, אבל זו ... המטרה האמיתית שלך היא לפתח את השכל, לא רק לסיים את המשימה. אליעד נותן דוגמה של אימון שרירים בחדר הכושר: אדם שרוצה לפתח שרירים לא מנסה רק לסמן וי על התרגיל, אלא מתמקד ... שליטה מלאה. בדיוק אותו הדבר בפיתוח השכל: אם תתמקד בחשיבה עצמה, תגיע לתוצאות טובות יותר בהרבה מאשר מי שרק רוצה להשיג מטרות בלי לחשוב. מהן הבשורות הרעה והטובה בשיטה הזו? אליעד ... הטובה היא שאם באמת תתמקד בלפתח את השכל שלך, לטווח הארוך אתה תהיה חכם יותר משמעותית, ותוכל להשיג את כל המטרות שלך מהר יותר, בצורה יותר מדויקת ואפילו להגיע לרמה שבה אתה ממלא ... בגדים בארון הופכים להזדמנות לפיתוח השכל. הוא ממליץ לקחת כל פעולה, לפרק אותה לתת - פעולות, ולבחון איך אפשר לעשות כל חלק יותר טוב, יותר חכם ויותר יעיל. האם יש גבול לבדיקה הזו של הדרך הכי טובה? לפי אליעד, השכל מתפתח דווקא כשאתה לא מפסיק לבדוק דרכים חדשות. גם אם מצאת את הדרך הכי טובה, תמיד כדאי לחפש דרך אחרת ואולי לגלות משהו אפילו טוב יותר. ... אליעד כהן, הדרך להיות גאון, לפתח את השכל, ולחיות חיים טובים ויעילים יותר, היא להשתמש בכל פעולה יומיומית כתירוץ לחשיבה מעמיקה. לשאול תמיד: האם אפשר לעשות את זה טוב יותר? זו ... שכל, אך בהנחה שמישהו רוצה לפתח את השכל שלו, מגיעה השאלה: מה בדיוק לעשות כדי להגדיל את השכל? מהן העצות ואיך כל פעולה יכולה לפתח את השכל? יש הרבה עצות כדי לפתח את השכל. אחת מהן היא עצה שבה משתמשים בכל פעולה יומיומית, ולכל פעולה כזו מתייחסים כאל הזדמנות לפתח את המחשבה. במשך היום כל אדם פועל מתוך מטרות ... בצורה שונה ומודעת, אפשר לפתח את השכל. אפילו דבר פשוט כמו שטיפת ידיים, קשירת שרוכים, נהיגה ברכב או כל פעולה אחרת, אפשר לעשות באופן שונה ולקבל מכך תועלת לפיתוח המחשבה. כיצד ... להשתמש בפעולה היומיומית הזו לפיתוח השכל, אפשר לרשום על דף את המטרה ואת הדרך: המטרה: להכין חביתה. הדרך: לפרט את כל השלבים שבהם נוקטים לצורך הכנת החביתה. לדוגמה, כותבים: אני ... החיפוש אחר דרכים נוספות כבר מפתח את השכל, כי מחפשים תהליך שונה או שיפור של התהליך הקיים. איך מגלים דרכים נוספות ומפתחים את השכל? כאן נכנסת שאלת המפתח: האם הדרך שבה פועלים היא הדרך הכי טובה בעולם? האם אפשר לבצע את הפעולה בדרך יעילה יותר, בריאה יותר, חסכונית יותר ... אותו טוב יותר, כך מחדדים יותר את השכל. איך להתייחס לכל פעולה פשוטה כהזדמנות לפתח שכל? צריך לזכור שכל משימה קטנה יכולה להפוך לתרגיל חשיבה. אפילו לקום מהמיטה: יש שיטות שאנשים ... לעומת זאת, אם המטרה היא לפתח את השכל, אז דווקא מתעכבים, בודקים, משווים אפשרויות, לוקחים את הזמן, מתמקדים באיכות הביצוע, ובעצם מעניקים מחשבה מעמיקה לכל פעולה. כך מרוויחים ... זמן וכוח בהמשך. מה הקשר בין פיתוח השכל לאימון בחדר כושר? דוגמה ברורה היא איך אנשים ניגשים לאימון שרירים. יש אלו שרוצים להעמיס משקל כבד ולהראות חזקים, אך הם מנסים לרמות את ...
לנתח תהליכים הרגלים יועץ הגבוה ביותר לבצע מרמה איך לשפר את המוח חקירות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
11:24שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
... אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת הם לא מצליחים להגיע להסכמה מלאה אפילו על דבר אחד. הוא מדגיש שגם כאשר אנשים מסכימים על משהו, תמיד קיימת האפשרות לחשוב על ההפך הגמור של אותו הדבר, מה שמראה שהשכל לא מאפשר להגיע לוודאות מוחלטת. לדוגמה, גם אם כולם היו מסכימים שקיים עולם פיזי, עדיין ניתן להעלות ספק ולהגיד שאולי ההפך הוא הנכון, אולי העולם הוא אשליה או דמיון בלבד. לפיכך, השכל אינו יכול להבטיח אמיתות מוחלטות, כי הוא תמיד מאפשר ספקות ופרספקטיבות הפוכות. האם קיים הבדל אמיתי בין שכל של משוגע לשכל של אדם חכם? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת נוספת והיא ההשוואה בין השכל של המשוגע לשכל של אדם הנחשב לחכם או שפוי. הוא מסביר שהשכל של שניהם הוא בדיוק אותו שכל, שניהם משתמשים באותו מנגנון שכלי ובאותה עוצמה בדיוק. אדם רגיל חושב שהמשוגע טועה, אבל המשוגע חושב שהאדם הרגיל ... אין הוכחה שהמשוגע פחות צודק מהאדם הרגיל. מבחינה אובייקטיבית, אי אפשר לקבוע מי צודק יותר. הדוגמה מחדדת את העובדה שהשכל, למרות היותו כלי מרכזי להבנת המציאות, אינו מסוגל להביא את האדם לוודאות חד - משמעית לגבי האמת. ההבדלים בדעות נובעים מהשימוש השונה בשכל, ... אמיתות, כמה סיבות ראשונות, ואפילו כמה אלוהים מקבילים, שהם כולם אמיתיים בו - זמנית. אליעד מבהיר שזה נשמע לא הגיוני לפי השכל, אבל גם התפיסה שהכל חייב להיות אחד היא רק פרשנות שכלית. האם יתכן שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד מתייחס לשאלה אם יכולה להיות יותר מסיבה ראשונה אחת, ומסביר שלמרות שלפי השכל זה לא הגיוני, בכל זאת קיימת אפשרות כזו במציאות האובייקטיבית. למשל, אם קיימים כמה אלוהים, השאלה הרגילה שהשכל יעלה היא מי ברא אותם, ואם קיימות כמה סיבות ראשונות, נשאל מה הסיבה שלהן. אך הטענה שלו היא שהצורך של השכל באחדות הוא שכלי בלבד, ואינו מוכיח שבהכרח קיימת רק סיבה ראשונה אחת. ייתכן שבאופן אובייקטיבי קיימות כמה מהויות, כמה סיבות ראשונות או כמה אמיתות מקבילות. האם השכל הוא מנגנון מדויק או שהוא דפוק? אליעד מציג שתי פרספקטיבות שונות לגבי השכל: הפרספקטיבה הראשונה רואה בשכל מנגנון פגום (דפוק), כי הוא אינו מסוגל להביא אנשים להסכמה ואינו מאפשר להגיע למחויב המציאות בצורה חד - משמעית. אנשים משתמשים באותו שכל, אך מגיעים למסקנות סותרות לחלוטין. הפרספקטיבה השנייה טוענת ההפך הגמור: השכל הוא למעשה מנגנון מושלם. לפי תפיסה זו, יש אינסוף אמיתות אובייקטיביות, אינסוף מהויות ואינסוף סיבות ראשונות, ולכן השכל האנושי משקף את האמת באופן מושלם. כל דעה, אפילו השיגעון הכי גדול, משקפת אמת כלשהי. לפי הפרספקטיבה השנייה, העובדה שאין הסכמה בין אנשים אינה מראה על חולשת השכל, אלא על כך שבאמת קיימות במציאות אינסוף אפשרויות נכונות, וכולם צודקים באופן אובייקטיבי. האם ייתכן שכל הדעות נכונות באותה המידה? אליעד מסכם את דבריו בכך שהוא מציע אפשרות נוספת להתבוננות: יתכן כי הסיבה שהאדם חושב שהשכל לא משקף את האמת היא כי הוא מניח מראש שיש רק אמת אחת. אבל אם באמת קיימות כמה אמיתות במקביל, אז כל הדעות וכל השכלים נכונים במידה שווה. השיגעונות והסתירות הם לא חולשות השכל, אלא ביטוי לשלמות שלו. כל דעה, גם המשונה ביותר, מבטאת אמת אפשרית. השורה התחתונה של דברי אליעד היא שצריך להתבונן בשכל באופן ביקורתי ולהטיל ספק בתפיסת האמת האחת. הוא מעודד לשאול: האם השכל האנושי באמת משקף אמת מוחלטת? או שאולי המציאות עצמה מורכבת מכמה אמיתות, כמה מחויבי מציאות המקבילים זה לזה? האם השכל משקף את המציאות האמיתית? האם קיימת יותר מאמת אחת? האם אפשר לסמוך על הלוגיקה האנושית? האם המשוגע והחכם שווים בשכלם? האם יש כמה סיבות ראשונות למציאות? מהי אמת אובייקטיבית? האם כל הדעות נכונות באותה מידה? הפעם אני רוצה לדבר על השכל האנושי על ההיגיון האנושי על הלוגיקה, השאלה הנשאלת האם הלוגיקה אובייקטיבית, וכבר הסברנו שהיא סובייקטיבית. והאם עם השכל אפשר לברר את האמת? ויש דבר מאד מפליא, לכל האנשים יש את אותו מנגנון שכלי, ואף על פי כן אף אחד לא מסכים בכלום, ונגיד שכן יסכימו על דבר ... עדיין בשכל יהיה אפשר לחשוב על ההפך של אותו דבר, לכן בשכל אי אפשר לברר את האמת. ונצא מתוך נקודת הנחה שהאמת היא אחת, ואם השכל משקף את האמת, אם לכולם יש את אותו מנגנון שכלי, אז אם הוא היה כל כך מדויק וחכם, כולם היו מסכימים על הכל, אבל אנחנו רואים שאפילו האדם עצמו לא מצליח להגיע למוחלטות בשכל שלו, תמיד יהיה אפשר לשאול אולי ההפך הוא נכון? לכן השכל לא יכול לברר את האמת, אם השכל היה כל כך טוב, כולם היו מסכימים על הכל. ואפשר לבוא להגיד, רגע, למשוגעים, אין שכל, והאמת האמיתית צריכה להיאמר, האמת שהשכל של המשוגע ושל האדם החכם הוא אותו שכל בדיוק, ושניהם משתמשים בשכל שלהם באותה מידה. מצד האמת שניהם משתמשים בשכל באותה מידה, ויכולים להגיד, ...
ריבוי עולמות להיות אחד מהות הסכמה עולמות מרובים כמה מהויות יש סובייקטיביות אמת מוחלטת
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
... גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות. באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל כאשר הוא כולל בתוכו תהליכים של חקירה וניתוח עמוקים, שבהם האדם נדרש להבין את ההיגיון שמאחורי טיעונים שונים. לדוגמה, הוא נותן דוגמה בדיונית לחלוטין - אפילו אם הנחות היסוד ... אך ורק כדי לזכור את הטקסטים בעל - פה, הוא אינו מפתח את החשיבה הלוגית אלא רק את הזיכרון שלו. אדם יכול לשנן מאות פעמים קטע מהגמרא ולהכיר אותו בעל - פה, אבל זה לא אומר שהשכל שלו התפתח - הוא פשוט פיתח זיכרון. בנוסף לכך, אליעד מתאר מצבים שבהם האדם לומד אגדות דתיות, סיפורים או רעיונות מופשטים ללא שום מאמץ להבין את ההיגיון והסיבות מאחוריהם. במקרה ... החשוב הוא לא במה שאתה לומד, אלא באיך אתה לומד. אם אתה מתאמץ לחקור ולבדוק את ההיגיון שבכל טענה וטענה, מתאמץ להבין למה דברים קורים, ומנסה כל הזמן לחקור את הסיבתיות - השכל שלך אכן יתפתח. הוא נותן דוגמה נוספת מתחום המוסכים: אם אתה לומד להיות מוסכניק, אתה יכול פשוט לצבור ידע טכני, אך אם אתה מנסה להבין לעומק מדוע תקלה מסוימת קורית, מה הסיבה ומה התוצאה - אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק. דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא אליעד משתמש בדוגמה נוספת: חדר כושר. יש אנשים שמגיעים לחדר כושר ומתאמנים שעות רבות, אבל בפועל אינם מאמצים את השריר באמת. הם פשוט עוברים על התנועות. באותו אופן, יש אנשים שלומדים גמרא שעות רבות, אך אינם מתאמצים להבין ולנתח את מה שלמדו באמת. לכן, השכל שלהם אינו מתפתח בצורה משמעותית. מסקנה וסיכום כללי לסיכום דבריו של אליעד כהן, לימוד גמרא בהחלט יכול להיות אמצעי לפיתוח השכל, אבל רק אם האדם משקיע מאמץ משמעותי בהבנת הטיעונים, בניתוח הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא ... בצורה משמעותית. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם לימוד גמרא או לימוד תורה בכלל באמת מפתח את השכל? ישנה טענה לפיה מי שלומד גמרא הוא יותר חכם ומפחית את יכולת החשיבה, אך השאלה המרכזית היא: האם לימוד תורה משפר את כושר החשיבה הלוגי והיכולת להסיק מסקנות? התשובה לא חד משמעית ותלויה בפרטים של הלימוד. ראשית, צריך להבין מה הכוונה בפיתוח השכל. אם הכוונה היא לשיפור הכישורים בשפות, אז כן, לימוד גמרא יכול להעשיר את הידע בשפות, שכן הגמרא נכתבה בארמית, ולימוד שלה עשוי לשפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם ... היסוד עשויות להיות שגויות (כמו היעדר חוצנים), עדיין יש כאן תהליך מחשבתי שמאתגר את הלומד לחשוב בצורה לוגית ולהסיק מסקנות. לימוד גמרא שמכיל דיונים כאלה אכן תורם לפיתוח השכל במובן של יכולת הניתוח, כפי שעושים זאת גם מדענים, אם כי חשוב לציין שהדבר אינו מובטח לכל תלמיד גמרא. תהליכים של ניתוח טקסטים מסובכים, בחינה של מקורות שונים, והסקת מסקנות לוגיות - כל אלו אכן מפתחים את השכל, ומי שעוסק בהם באופן רציני ישפר את יכולת החשיבה והניתוח שלו. עם זאת, לא כל לימוד תורה בהכרח תורם לפיתוח החשיבה. ישנם חלקים בלימוד תורה ובפרט בלימוד הגמרא שעוסקים בהבנת ... רבות, יש אנשים שמקבלים אגדות או רעיונות מבלי לבחון אותם בצורה מעמיקה, וזה יכול לגרום לאי - בהירות ולתפיסות שגויות. לסיכום, לימוד גמרא יכול להוות אמצעי מצוין לפיתוח השכל, אך רק אם זה נעשה תוך כדי מאמץ להבנה, ניתוח והסקת מסקנות בצורה לוגית ומעמיקה. לימוד שכולל חזרה על זיכרון בעל - פה או עיסוק באגדות דתיות בלבד לא בהכרח יפתח את השכל. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה ...
מסקנות כיצד לפתח את השכל מפתח את השכל דת לשפר יכולות קוגניטיביות תלמידים בעיות נפשיות מיומנות קוגניטיבית
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: השכל, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, מאמן לחיים, מאמן אישי רוחני בנושאי השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.9863 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 08:27:41 - wesi1