אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
... של השכל העל אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 1 כאן במאמר נסביר איך למצוא את התשובה לשאלה הגדולה ביותר בעולם. ונסביר גם את עניין השכל האנושי ואת שורש השכל שלו שהוא השכל העל אנושי. ואיך יכול כל אחד להשיג שכל על אנושי ויכולת תפישה על אנושית. ונסביר גם את עניין סיבת כל הסיבות ועוד. וכפי שכבר ביארתי, לכל השאלות שיש בעולם, יש להם שורש. כי יש שאלה אחת שהיא השורש של כל השאלות. והשאלה הזאת היא לא שאלה רגילה שיש עליה תשובה, אלא היא התשובה עצמה. אך מחמת שהשכל של התשובה הזאת הוא מאוד גדול, לכן האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המידע הזה, ואז נראה לו שהתשובה היא שאלה. אך באמת השאלה היא לא שאלה, אלא היא רק תשובה. והעניין ... הבנת המציאות. ושם האדם מגלה את הסוד האמיתי של המציאות. כי שם האדם מגלה את המהות האמיתית של המציאות, שהיא לא מה שהאדם רגיל לחשוב שהיא. כי השכל של המהות של המציאות הוא מאוד גדול. והשכל הזה הוא ככ גדול, עד שהוא לא מאפשר לעולם להתקיים כלל. דהיינו, כי כל הפעולות שיש בעולם הזה, וכל המחשבות וכל הרצונות והרגשות, כל אפשרות הקיום שלהם, היא רק על ידי הצמצום של השכל הזה. כי כאשר השכל הזה גלוי, אין שום קיום לשום דבר בעולם. כי השכל הזה הוא גדול מאוד. והאדם שחי בעולם הזה, הוא חי בסוג של צמצום של השכל הגדול של המציאות. כי כל חייו של האדם, תלויים ביכולת התפישה האנושית שלו. כי לכל אדם יש יכולת תפישה שכלית רגשית. וכל מה שהאדם חושב מרגיש רוצה עושה וכיוב, הכל ... התפישה של האדם מוגבלת להכיל בתוכה מידע סופי בלבד. אך האדם לא יכול לחשוב בבת אחת על מידע אין סופי. והנה, גם לשכל של האדם יש שורש. כי גם השכל של האדם הוא חלק ממשהו אחר. כי יש יכולת תפישה אין סופית, שבה ורק בה ניתן לתפוס את האמת האובייקטיבית של המציאות, ולראות את התמונה המלאה וכולי. והשכל של האדם ויכולת התפישה של האדם וכל חוקי הלוגיקה של האדם, הם כולם חלק וצמצום קטן מהשכל הגדול יותר שקיים במציאות. כי כל דבר הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וכל דבר סופי, שיש לו סוף כלשהו, הוא תמיד חלק ממשהו אחר גדול יותר. וכל הדברים כולם, הם חלקים מהדבר האין סופי. וגם השכל של האדם שאיתו האדם משתמש בחיי היום יום, הוא לא השכל האמיתי, אלא הוא רק חלק קטן וצמצום קטן של השכל הגדול יותר והאין סופי. וכל הקיום של האדם ושל העולם, הכל תלוי בצמצום השכל של האדם. כי בשכל האין סופי שהוא שורש השכל של האדם, גם שם יש קיום לעולם, אך שם הקיום של העולם הוא שונה ממה שהאדם מכיר בחיי היום יום. וגם בשכל הגדול יותר, גם שם כל הדברים קיימים. אך שם מהות קיומם היא שונה ממהות קיומם של הדברים בזה העולם. והמציאות מכילה בתוכה גם את השכל האין סופי, וגם את השכל הסופי. והשלמות היא החיבור של שני השכלים האלו. כי השלמות היא שיהיו סוגי קיום שונים של העולם. ויש צורך בהכרח שיהיה קיים גם השכל של האדם, שהוא רק צמצום וחלק של השכל הגדול יותר. והנה, האדם רגיל לחיות את חייו מתוך השכל המצומצם שלו. ומאחר שהאדם רגיל לחיות את חייו מתוך שכל מצומצם, הדבר הזה גורם לכך שכאשר האדם מתקרב לעומק החוכמה ולעומק הכרת האני שלו, ולעומק הבנת המציאות, הרי שמה שקורה בעצם, זה שהאדם מתקרב ומגיע לשורש השכל שלו, שהוא התפישה האין סופית. כי השכל של האדם הוא צמצום וחלק של שכל אחר ויכולת תפישה אחרת אין סופית. וכל מה שיש בעולם, גם הוא רק צמצום וחלק של משהו אחר גדול יותר, שהוא הפנימיות והמהות של כל הדברים כולם. וכאשר האדם מעמיק את מחשבתו על מהות עצמו ועל מהות העולם והמציאות וכולי, אז האדם מתקרב בעצם לשורש של כל הדברים כולם. שהוא אחד עם שורש השכל של האדם. כי כדי שהאדם יוכל לתפוש במחשבתו את המהות של המציאות, ואת האין סוף, ואת הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ואת התכלית האחרונה של כל האירועים, וכדי שהאדם יוכל לראות את התמונה המלאה, לשם כך על האדם להתחבר לשורש השכל שלו, שהוא השכל האין סופי. שהוא ורק הוא יכול להכיל בתוכו את התשובה לשאלת כל השאלות. דהיינו, להבין את המציאות בשלמות. וכאשר האדם מעמיק את מחשבתו ושואל את עצמו מי אני ומה אני ...
שכל של החכם האמיתי צמצום בסוף הדרך שלמות השכל מחשבות תפישה שכלית הרצון מחשבה
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
... חוויית החלום ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה בהכל ... לחיות לפיה? איך הספר להיות אלוהים תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? אליעד כהן פותח את ההרצאה ... הוא לא יוכל להחזיק אותה לאורך זמן. איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? אליעד מציע דרכים מעשיות לפיתוח שכל בחיי היומיום. ... וחופשית יותר. איך הספר להיות אלוהים תורם לפיתוח השכל? הספר להיות אלוהים, שאליעד כתב, נועד לעודד את הקורא לנתח כל מחשבה ... כמו אחוזים, הם פירוש תלוי הקשר. אימון זה מפתח את השכל בצורה יסודית ועמוקה. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? אליעד מציע אימון מעשי יום - יומי הכולל פתרון חידות היגיון, עיסוק ... להיות עצמאי וחופשי מבחינה תודעתית. איך לפתח את השכל בחיי היומיום? מה הקשר בין שכל לרגש? איך להפסיק לסבול? מה זה שינוי ... מתוך שורש שכלי ולא מתוך דמיון. למה צריך לפתח את השכל וכיצד זה נעשה בפועל? פיתוח השכל נעשה דרך ניתוח לוגי של רעיונות, הפרדה בין עובדות לפירושים, והבנה ... אז גם הוא שקר, ולכן הוא סותר את עצמו. פיתוח השכל מאפשר לאדם לראות את הסתירות האלה, ומונע מהמוח להוליך אותו שולל. ... כך הוא פחות סובל. לעומת זאת, אדם שלא מפתח את השכל, יישאר כלוא ברגשות של סבל, פחד ואובדן שליטה. לדוגמה, אם אדם אומר ... מהזמן, זהו פירוש שמבוסס על הנחת יסוד מוטעית. השכל מאפשר לאדם לשבור את התבניות האוטומטיות ולבחור בפירושים חדשים. ... לשחק אותו תוך הבנה שכל זה לא באמת מחייב. ההבנה השכלית של הכלום לא אמורה לבטל את המשחק, אלא לשחרר את האדם מהתלות ... מהו הספר להיות אלוהים וכיצד הוא תורם לפיתוח השכל? אליעד מציין שהספר להיות אלוהים לא נועד להעביר ידע אלא לפתח את ... מתוך בחירה אמיתית. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל ביום - יום? אליעד ממליץ לעסוק ביום - יום בתרגילים שדורשים חשיבה: ... מהשליטה האוטומטית של הרגשות עליו. איך לפתח את השכל בחיי היומיום? מה הקשר בין שכל לרגש? מהי חוויית החלום ואיך ... הוא חיוני? השיחה זורמת לכיוון של הצורך בפיתוח השכל כדי להבין את מהות כל הדברים ולפתור את אתגרי החיים. המוח של האדם ... ולסביבה. חופש פנימי התפתחות אישית תובנות על השכל הבנה עצמית הכלום במשמעות החיים ...
להילחץ הקטנים ביותר שורש פרופורציות שקרנים דפוסי מחשבה חרדה מאיבוד שליטה כלום
איך להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה? המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים
איך להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה? המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים
... להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה? המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים איך אפשר להפסיק לחשוב? ההרצאה עוסקת בשאלה איך אפשר להפסיק לחשוב, ובמהות המחשבה עצמה. שאלת היסוד היא איך עוברות מחשבות, איך הן נוצרות ומה ... הסבר זה מחייב הבנה של ההבדל בין יש לאם. אם יש מחשבה, מהו ההיפך שלה? ההיפך הוא היעדר מחשבה, מצב שבו לא קיימת מחשבה כלל. בהמשך, נדונה השאלה מהו השכל, ומה מאפשר למחשבה להיות קיימת. הוסבר כי ללא השכל, אין מחשבה. אם לא קיים שכל, אזי אין מקום למחשבה להיווצר. השכל עצמו הוא המנוע שמניע את המחשבה, ובלעדיו לא ניתן ליצור מחשבות. כיצד נוכל להגיע למצב שבו נוותר על השכל? השיעור התפתח לכדי דיון על דרך השגת היעדר מחשבה - כלומר, להבין את מהות השכל ואת הדרך לעבור ממצב שבו יש מחשבה, למצב שבו אין מחשבה, על ידי ההבנה של מהות השכל. בהקשר זה, הוסבר כי יש לנו את היכולת להבין את כל הדברים, אך ברגע שנבין את המהות של השכל, נוכל לשחרר את עצמנו מהמחשבה ולהגיע למקום של אין מחשבה. מהו השכל וכיצד הוא פועל? ההסבר הזה עבר לשאלה מהו השכל, וכיצד הוא מאפשר את קיומן של מחשבות. השכל פועל במבנה מורכב המשלב בין צורות המחשבה השונות. כל מחשבה נבנית מתוך צורת חשיבה אחת, אך היא תמיד כוללת בתוכה גם צורות אחרות. השכל הוא המנוע שמחבר את הצורות השונות הללו יחד לכדי מחשבה אחת. שאלת המהות של השכל נוגעת לכך שהוא מקיף את כל מהות המחשבה, ודרך הבנת השכל ניתן להבין את הדרך בה הוא מנהל את מחשבותינו. בהמשך, נדונה גם השאלה איך נוכל להיות חופשיים מהמחשבות?. אליעד מציע שדרך עבודה על השכל, ניתן להגיע למקום שבו אנו מבינים את ההבדל בין מהות השכל לבין צורת המחשבה. בעבודה פנימית על השכל, ניתן לשחרר את עצמנו מהמחשבה ולהגיע למקום של אין מחשבה, כלומר, מצב של שקט נפשי מוחלט. מה קורה לאחר המוות? האם יש חיים אחרי המוות? כחלק מההסבר, התבקש שאלה על מה ... מציע את הרעיון שייתכן כי החיים אינם מסתיימים במוות, וכי ישנם עוד ממדים של מציאות שיכולים להתגלות אחרי מותו של הגוף. האם המחשבה היא תוצאה של השכל? במהלך ההרצאה הוסבר כיצד השכל יוצר את המחשבות, והאם אנחנו באמת חיים במצב של מחשבה תמידית. אליעד מציין כי המחשבה היא תוצאה ישירה של השכל, ולכן אם השכל אינו פעיל, לא תהיה מחשבה. כל מחשבה קשורה לאדם עצמו, ומבוססת על האובייקטים שהשכל מזהה ומבין. השילוש הקדוש - איך הוא קשור למחשבה? ההרצאה מקשרת את המושג השילוש הקדוש לתהליך החשיבה האנושית, ומציעה כי כמו השילוש הקדוש, גם תהליך המחשבה בנוי משילוש של מרכיבים: המחשבה, השכל, והמהות של הדברים עצמם. אליעד מציין כי תהליך החשיבה לא יכול להתקיים בלי כל אחד מהמרכיבים הללו. מהו המקיף של הכל? כיצד הוא קשור למחשבה? בהרצאה עולה שאלה נוספת: ... זה עוסק בהבנה של מהות הכל, כולל כל מה שסובב את תודעתנו והמחשבות שלנו. המורה מסביר כי המקיף של הכל הוא כל מה ששייך למערכת הרחבה יותר שמקיפה את השכל והמחשבה. אם נבין את המקיף של הכל, נוכל להבין גם את הדרך בה השכל פועל, ולהגיע לתובנות עמוקות יותר על המהות של החיים והמחשבה. לסיכום בסיכום, אליעד מסביר כי כל מחשבה נובעת מהשכל, וכי הדרך להפסיק לחשוב היא להבין את מהות השכל ואת תהליך יצירת המחשבות. רק כאשר נבין את כל אלה, נוכל להגיע למקום שבו המחשבה נעצרת, והשקט שורר בתודעה. איך להפסיק לחשוב? מהות השכל המחשבה והשכל האם יש חיים אחרי המוות? השילוש הקדוש והמחשבה האם מחשבה נובעת מ
להבין אפשרי איך משתחררים מאהבה מוות להפסיק לחשוב עליו מחשבות תובנות מחוץ לשכל האנושי
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
... השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה איך לפתח את השכל בדומה לפיתוח שרירים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט את העקרונות של פיתוח השכל על ידי השוואה לאימון שרירים. לפי אליעד, המטרה בשני התחומים היא ליצור מאמץ משמעותי, בין אם מדובר בשרירים ובין ... ולכל אחת מהן השלכה על פיתוח החשיבה והיכולת השכלית. מהן שתי הגישות בפיתוח שרירים וכיצד הן משפיעות על התפתחות הגוף? אליעד כהן מסביר שישנן שתי גישות שונות ... כיצד הגישות לאימון שרירים קשורות לפיתוח השכל והחשיבה? אליעד כהן מציג הקבלה ישירה בין הגישות הללו לאימון שרירים לבין הדרכים לפיתוח החשיבה. לדבריו, גם בפיתוח השכל קיימות שתי גישות: גישה ראשונה אומרת שצריך לפתור כמה שיותר בעיות, כמה שיותר מהר, כדי לפתח את החשיבה. כאן ... הוא בכמות הבעיות שנפתרו ולא באיכות המאמץ השכלי. החיסרון בגישה זו הוא שהאדם ממהר לפתור בעיות ללא מחשבה עמוקה מספיק, כך שהשכל לא מתאמץ באמת במקסימום היכולת. הגישה השנייה, המומלצת על ידי אליעד, טוענת שצריך להתרכז בעצם המאמץ השכלי ולא בפתרון הבעיות במהירות. במילים אחרות, המטרה היא לא לפתור כמה שיותר בעיות, אלא לאמץ את השכל בצורה יסודית באמצעות כל בעיה שניגשים אליה, אפילו בעיות פשוטות לכאורה. איך בעיה פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה ... יכולה להפוך לאימון שכלי אפקטיבי: כדי לפתח את השכל באמצעות הכנת חביתה, על האדם להקדיש זמן לחשיבה עמוקה ולשאול את עצמו: איך אני יכול להכין את החביתה בצורה הטובה ... קטן הוא אתגר אינסופי. איך להמשיך לאתגר את השכל ולהגביר את היכולת השכלית באופן קבוע? אליעד מסביר כיצד אדם יכול להמשיך לאמן את החשיבה שלו כל הזמן. הדרך הטובה ביותר לאמן את השכל היא לאמץ אותו באופן תמידי באמצעות חקירה מתמדת והטלת ספק. אליעד ממליץ לשאול תמיד שאלות ביקורתיות כמו: האם מה ... מושלם, ולהמשיך לשפר אותו. באמצעות גישה זו, השכל מתאמץ באופן קבוע, ובכך מתפתח לאורך זמן. לסיכום, אליעד כהן מציג שתי גישות לפיתוח השכל ומדגיש את חשיבות המאמץ השכלי עצמו. הוא מעודד את הצופים לאמץ את החשיבה באופן יסודי ומעמיק, אפילו בבעיות פשוטות ויום - יומיות, כדרך לפיתוח אינסופי של השכל והחשיבה. איך לפתח את השכל? פיתוח שריר המוח איך לפתח שרירים? איך לחשוב בצורה חכמה? איך לשפר את יכולת החשיבה? איך להיות הכי טוב בעולם? איך לאמן את המוח? השכל שיש בכל דבר, 2 גישות באימון השרירים, 2 גישות באימון החשיבה, שיפור היכולת השכלית, תרגילי כוח, אימון כוח, סוגים של אימון, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות הכי טוב בכל דבר? מהו מאמץ שכלי? איך לגרום לשכל להתאמץ? איך לאמן את המוח? תרגילי חשיבה, ...
להרים משקל נכון דרכים לפיתוח החשיבה שיפור החשיבה מיקוד טוב בכל דבר איך להיות הכי מאמץ של שרירים להיות הכי טוב בעולם
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
תפישה אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי
... אלוהית, שכל אלוהי, מחשבה אלוהית, השכל של אלוהים, לחשוב כמו אלוהים, מעל השכל האנושי, גבולות השכל האנושי איך אפשר להבין משהו שהוא מעבר לגבולות השכל האנושי? התוכן עוסק בהסבר מעמיק ומפורט של התפישה האלוהית, או השכל האלוהי, וכיצד האדם יכול לנסות להבין משהו שנמצא מעל ומעבר ליכולת התפישה האנושית הרגילה. על פי אליעד, קיים אור אלוהי שהוא גבוה מנפש, רוח ... שאין יכולת מלאה לתפוס את האור האלוהי, האדם יכול וצריך לנסות להשיג אותו. ככל שהאדם יתאמץ יותר ויותר להבין את אותו האור או שכל אלוהי, הוא יגיע לנקודה של תפישה שהיא מעל השכל האנושי, כלומר, מצב של מבין ולא מבין בעת ובעונה אחת. למה חשוב למצות את כל השאלות האפשריות עד הסוף? אליעד מסביר שהדרך להגיע לשכל האלוהי, או לתפישה האלוהית, היא קודם כל לנצל את כל השכל האנושי עד קצה גבול היכולת. הוא מדגים זאת על ידי האמירה שאם האדם יחשוב על כל השטויות האפשריות או ישאל את עצמו את כל השאלות האפשריות - בסוף הוא יגיע למקום שבו השכל מתהפך מאליו ופותח בפניו גישה חדשה של הבנה אלוהית. רבי נחמן מתאר זאת בצורה ציורית, כאשר הוא אומר שאם אדם ימצה את מלוא היכולת השכלית שלו, יגיע לשלב שבו כבר אין לו יותר מה להבין בשכל האנושי, ואז השכל שלו מתהפך באופן טבעי ופותח בפניו את השכל האלוהי. מה ההבדל בין שכל בפוטנציאל, שכל בפועל, ושכל אלוהי? אליעד מסביר שקיימים שלושה סוגים של שכל: שכל בכוח (פוטנציאלי) שכל שטרם הופעל, כמו אצל ילד קטן שיש לו שכל, אך עדיין אינו משתמש בו. שכל בפועל כאשר האדם מפעיל את השכל שלו, משתמש בו וחוקר באמצעותו את כל מה שהוא מסוגל לתפוס ולהבין, הוא מוציא אותו מהכוח אל הפועל. שכל אלוהי (שכל נקנה) שכל שאינו מוגבל ... האפשרות התיאורטית שיקרה אחרת, אך זה לא משפיע על מידת הוודאות שלו. כלומר, הוא יודע בוודאות גם את האפשרויות הנוגדות אחת לשנייה בו - זמנית. מהי הדרך להגיע לתפישה של השכל האלוהי? אליעד מדגיש כי הדרך לתפישה של השכל האלוהי מחייבת מאמץ מוחלט למצות את כל ההבנה והחשיבה האנושית. מי שבאמת רוצה להגיע לשכל האלוהי חייב לחשוב על הכל, כולל הדברים שנראים לו ... בסופו של דבר להבנה של מה שנראה תחילה כבלתי ניתן להבנה. הוא מדגיש כי כאשר האדם משתמש בשכל שלו בצורה מלאה, הוא יגיע להבנה שגם יש ואין זה אותו דבר. התובנה הזו משקפת את השכל האלוהי, שלפיו אין הבדל בין קיום לאי - קיום, בין עבר לעתיד, או בין אפשרות אחת לאחרת. איך מתבטאת ההבנה האלוהית בחיי היום - יום? אליעד מתאר שהתפישה האלוהית מביאה להתחדשות מתמדת, בדומה לדרך שבה אלוהים כל הזמן מוליד או מחדש את העולם. כאשר האדם מגיע לרמת השכל האלוהי, הוא מקבל יכולת להתחדש בעצמו ולהוליד הבנות ותובנות חדשות כל הזמן. לסיום, אליעד מציין כי כל אדם, לא משנה מי הוא או במה הוא מאמין, יכול להגיע לתפישה האלוהית אם יתמיד לחשוב עד הסוף ולא ימנע מלחקור אף שאלה לעומקה. רק מי שמוכן לקחת את השכל שלו אל הגבול, ואפילו מעבר לו, יזכה לתפישה האלוהית של יש ואין כאחד. איך להגיע לתפישה אלוהית? מהו שכל אלוהי? האם יש גבול לשכל האנושי? איך ...
שאלה סוגים מיומנות קוגניטיבית הבדלים לשפר את החשיבה הסבר לאמן את המוח ברסלב
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית שעליה דיבר אליעד היא האם השכל האנושי מוגבל, ואם כן, כיצד ניתן לדעת זאת בוודאות. אליעד מסביר שראשית, כדי לענות על השאלה הזו, חייבים להגדיר קודם כל מהו שכל ומה הכוונה במונח מוגבל. כיצד ניתן לדעת אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום שאיננו יודעים מה קורה כרגע בסין, ייתכן שאם היה לנו מספיק מידע או מספיק חכמה, אולי היינו יכולים להסיק זאת באופן לוגי או באמצעות מידע עקיף, אך עדיין נשאלת השאלה האם זו באמת מוגבלות או פשוט חוסר ידע זמני. מהי דוגמת הספה השרופה של אליעד? אליעד מביא דוגמה כדי להבהיר שהשכל אינו מסתמך רק על קליטה חושית ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או מחודש?. לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו מוגבל. הוא נותן דוגמה למישהו שטוען שיש אוקיינוס אינסופי. אליעד אומר שאפילו אי אפשר לדמיין באמת אוקיינוס אינסופי, מכיוון שעצם ההגדרה ... בכל רגע נתון. זו דוגמה לאופן שבו ניתן לראות מגבלה בשכל מצד אחד, אך מצד אחר אין זה אומר שאין אפשרות להתפתח מעבר למגבלה הזו. האם אמונה והבנה הן מוגבלות של השכל? אליעד מתייחס למושגים של אמונה והבנה, וטוען שהן בעצמן סוג של מגבלה משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר ... גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם צד בלתי מוגבל בשכל. כיצד הבנת מגבלות השכל יכולה לעזור לאדם? אליעד מסביר שחשוב להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס ... גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? מהו שכל בלתי מוגבל? ...
מוגבלות החושים גבולות כוונה איך להיות יותר חכם החלטות מסקנות מחשבות
שלמות או חיסרון, חיפוש השלמות יוצר חיסרון, האם יש שלמות, האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי השכל טועה
שלמות או חיסרון, חיפוש השלמות יוצר חיסרון, האם יש שלמות, האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי השכל טועה
... אמונה או שכל, אולי השכל טועה האם אמונה היא טובה או לא טובה? אליעד מסביר ששאלה מרכזית היא האם האמונה טובה או לא טובה. התשובה לדבריו היא שאמונה יכולה להיות טובה בתנאי אחד בלבד - אם האדם הולך איתה עד ... בהם. איך אפשר לדעת אם השכל צודק או טועה? אליעד מציע לאדם שמאמין במשהו או חושב שמשהו נכון לבדוק בעצמו את נכונות הטענה. אליעד נותן דוגמה מעשית - האדם שואל את עצמו, מי אמר שזה נכון?, והדרך לבדוק היא לשאול ... נכון? אליעד מדגיש שבדיקת השכל נעשית על ידי הטלת ספק בו עצמו. לטענתו, אם תבדוק את השכל מספיק לעומק, תוכל לגלות שאולי מה שהשכל אומר לך - אינו נכון. מדוע בני אדם מחפשים את השלמות? לדברי אליעד, אנשים רודפים אחרי השלמות כי הם חווים תחושת חיסרון. החיסרון הזה נוצר מההנחה של השכל שיש נפרדות בין האדם לבין המציאות. האדם חושב לעצמו זה שולחן ולא חדר, אני לא המציאות ולכן אני לא מושלם, וכך נולד בו הצורך לחפש שלמות במקום אחר. אבל אליעד מסביר שאפשר גם אחרת: אם האדם יטיל ספק במה שהשכל אומר, הוא יגיע להבנה שאולי אין נפרדות כלל בין האדם לבין המציאות, ואולי הוא כבר בשלמות כאן ועכשיו. האם באמת קיימת שלמות? אליעד מבהיר שהשאלה אם יש שלמות או אין שלמות היא בעצם ... במציאות הנוכחית. מצד שני, השכל תמיד יצביע על חיסרון כלשהו (זה שולחן ולא חדר, לכן זה לא מושלם). הוא מסביר את הפרדוקס בכך שהשכל אינו מסוגל להבין את השלמות, ולכן חייבים להטיל בו ספק כדי לחוות את המציאות בצורה שלמה. כיצד השכל מגביל את התפיסה שלנו? אליעד נותן דוגמה ברורה כיצד השכל מגביל את האדם: אם האדם חושב שהוא לא יכול לעבור דרך קיר, הוא מגביל את עצמו ומרגיש חסר ומצומצם. אבל מי קובע זאת? השכל. ומי אומר שהשכל צודק? אולי האדם באמת יכול לעבור דרך הקיר אבל פשוט לא מודע לכך. אליעד מציע להטיל ספק בכך, כי השכל הוא זה שיוצר את הגבולות של האדם, והטלת ספק בו פותחת אפשרות להבין שהגבולות האלה הם דמיוניים. מהי המטרה האמיתית של החיפוש אחרי השלמות? אליעד מדגיש שהמטרה בחיפוש אחר השלמות אינה ... גם הדברים שנתפסים על ידי השכל כחוסר שלמות. מה הכוונה לחיות כמו חתול או אבן? אליעד משתמש בדוגמה נוספת - חתול שקם בבוקר, אוכל, וחוזר לישון ללא דאגה למחר. הוא מציע שהמצב הגבוה ביותר מבחינה רוחנית הוא לחיות ... מהי שלמות אמיתית? האם השכל טועה? מה ההבדל בין אמונה לשכל? איך מפסיקים לחפש שלמות? האם אפשר לעבור דרך קירות? כיצד מרגישים שלמות בכל מצב? שאלה: האם אמונה זה טוב או לא טוב? אליעד: זה טוב, בתנאי שאתה הולך ... אליעד: נכון, תבדוק. שאלה: השכל שלי אומר שאין. אליעד: אתה בטוח? שאלה: עכשיו השכל אומר לי שאין. אליעד: יפה, אז אתה חושב שאולי יש שלמות. שאלה: כרגע האמונה שלי, שיש דואליות. מבחינה שכלית יש דואליות. מצד השכל, זה מה שהשכל אומר שיש דואליות. אליעד: שים לב שאתה אומר את האמת, מצד השכל תמיד יש דואליות, ומכאן יש לך ספק בשכל, שאולי השכל לא צודק. אתה לא אומר, תמיד יש דואליות, אלא אתה אומר שמצד השכל יש דואליות, כך שבתוכך אתה חושב שאולי השכל לא צודק. אולי השכל לא צודק? איך נדע? צריך לבדוק. שאלה: אז זאת השאלה הכי חשובה, לפני כל הדברים האחרים, האם השכל צודק או לא? אליעד: אני מסכים איתך, שהשאלה הראשונה שהאדם צריך לשאול את עצמו, האם השכל צודק. כי אם תגלה שהשכל לא צודק, אז ממילא יש שלמות. שאלה: מי יגלה זאת? אליעד: אתה. שאלה: אבל אני זה השכל שלי. אליעד: לא, תבדוק. כול מה שהוא אמר זה נכון. הוא אמר שהשכל אומר שיש נפרדות, ואנחנו מחפשים את השלמות. אז אולי לא צריך לחפש את השלמות. עכשיו מה אני אומר, שכול מה שהספר הזה מסביר, שאם אתה רוצה להיות אלוהים, אתה חייב להבין את מהות
הרגשת השלמות לא נכון או נכון הבדל למצוא אכילה אתה לא מושלם גורמים לנצח
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
40:21מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל מהי הדרך לראות את המציאות בלי להשתמש בשכל? האם אפשר להבין את מה שאנחנו רואים, כמו שולחן, מבלי להסתמך על השכל? זהו אתגר מעמיק שמעלה אליעד כהן, ומסביר כיצד ניתן להבחין במחשבות ובתחושות בצורה שונה ממה שאנו רגילים לעשות ביום - יום. כשרואים שולחן, השכל מקטלג אותו כיש, אך למעשה, כדי להבין איך זה קורה, עלינו לחקור את מקור המחשבה. החושים קולטים פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה לכל ... את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס לגבולות השכל. מהו מקור המחשבה וכיצד ניתן לחקור אותו? איך אפשר לפרק מחשבה עד למקור שלה? אליעד מציע גישה שמבוססת על חקירה פנימית, שבה אנו פולטים חור בתוך ... על הבחנה בין יש לאין. ברגע שמבינים זאת, אפשר לראות את המציאות דרך ההבחנה הזו, ולפני השכל. זהו שלב שבו התודעה מתחילה לחוות את הדברים בצורה שונה, מעין חוויה של אין שכל של חכמים, שבה אין הגדרה נוקשה למציאות. הקשר בין אני לבין ההבחנה ... רגילה אינה מספיקה, כי היא בדרך כלל מנותקת מחקירה שכלית עמוקה. מדיטציה עשויה לכבות את השכל באופן חלקי, אך לא מתוך הבנת המקור של המחשבות. ההבנה הזו מגיעה רק דרך חקירה מעמיקה של ההפרדה בין יש לאין, שמאפשרת לאדם לקחת צעד אחורה ולראות את ... הנוקשה של הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה כפי שהיא נתפסת על ידי השכל. איך לחקור את החוויה של ראיית שולחן? כיצד אפשר לפרק את החוויה של ראיית שולחן? אליעד מציע לקחת חפץ כמו שולחן או כוס ולבדוק את כל רכיבי החוויה: ... המשמעות של לראות שולחן מול העיניים, והאם אפשר להבין את הדבר הזה בלי להסתמך לגמרי על השכל? תשובה: כאשר מסתכלים על שולחן ורואים אותו כמציאות מוחשית, מתחיל להתעורר חיפוש פנימי: מאיפה הגיעה המחשבה הזאת שיש מולנו שולחן? מדוע אנחנו רואים ... ואז אתה יכול להסתכל אחד פנימה ואז אתה לא רואה כלום. אתה לא רואה כלום בצורה מוגדרת, השכל רואה כלום. מי מסתכל פנימה? השכל, אך הוא מסתכל עמוק לפני הבסיס של עצמו. אתה מסתכל לפני ההגדרות של השכל . אין הגדרות בראיה הזאת. ההגדרה הכי קרובה זה שאתה יכול להגיד, זה השכל ולא באמת ראית אותו. כשאתה מסתכל לפני השכל, אתה גם רואה הכל, את הצורות, כי המהות לא שוללת את קיומן של הצורות. אתה רואה את המחשבה מלפני שהיא נולדה. ואז בסוף אתה גם לא יודע כלום, ואתה גם ...
מודעות מעל השכל האנושי רעיונות מעבר לשכל האנושי לשים לב מה אתה רוצה להבדיל בין יש לאין רובד חיצוני
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
... השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח? איך לפתח את השכל בצורה הטובה ביותר? אליעד כהן מסביר שכל אדם שרוצה לפתח את השכל שלו שואל בדרך כלל מה ללמוד, איזה תחום או מקצוע יפתח את היכולות השכליות שלו בצורה הטובה ביותר. הוא טוען שהשאלה הנכונה אינה מה ללמוד, אלא איך ללמוד. כלומר, לא הנושא של הלימוד הוא שיקבע אם השכל יתפתח, אלא האופן שבו האדם לומד את הנושא. מדוע לא משנה מה אתה לומד? אליעד מסביר שהשכל הוא כמו שריר, וכל דבר יכול לעזור לפתח אותו, אם לומדים אותו בדרך הנכונה. אפשר ללמוד כל ... של האדם ללמידה. איך הגישה ללמידה משפיעה על פיתוח השכל? הגישה ללמידה שאליעד כהן מדבר עליה היא לא לצבור ידע בלבד, אלא לנסות להבין לעומק את ... על הסיבות וההיגיון של הנושא, כך הוא יפתח יותר את השכל שלו. איך להבין נושא לעומק כדי לפתח את השכל? כדי להמחיש את הנושא, אליעד מביא דוגמה של הורה שרוצה ללמוד איך לדבר עם הילד שלו בצורה ... על הסיבה וההיגיון שמאחורי הדברים, היא זו שמפתחת את השכל. כיצד להגיע ל - 100% הבנה של נושא? אליעד מציין שהדרך הטובה ביותר לפתח את השכל היא לשאוף להגיע ל - 100% הבנה של הנושא. זה אומר לא רק להבין למה דברים פועלים כמו שהם ... שזה אתגר קשה, אך מדגיש שזו הדרך הכי אפקטיבית לפיתוח השכל. לדוגמה, אם אדם מחליט לשחק משחק זיכרון, לא מספיק שישחק אותו בשביל הכיף או בשביל לשפר ... הוא נאלץ להגיע לעומק הבנה רב ביותר, ובכך הוא מפתח את השכל. סיכום הגישה ללמידה לפי אליעד כהן: העיקרון המרכזי שאליעד מדגיש לאורך כל ההרצאה הוא שפיתוח השכל לא תלוי כלל בתחום הלימוד, אלא באופן שבו לומדים. הוא ממליץ לכל אדם שבוחר ללמוד נושא ... יצירתית וביקורתית. איך לפתח את החשיבה? שיטות לפיתוח השכל מה כדאי ללמוד כדי להיות חכם? איך להיות חכם יותר? איך לפתח את המוח? ...
לאמן את המוח שינון איך לחשוב בהיגיון מפתח את השכל שכל שאלה נכונה ילד שלך שריר
ללמוד את צורת החשיבה של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, 2 גישות לימוד מאליעד כהן, הניגון של אליעד כהן, 2 צורות לימוד מאליעד כהן, תכנים של אליעד כהן, איך למצוא עניין בכל התכנים של אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, לפתח את השכל
ללמוד את צורת החשיבה של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, 2 גישות לימוד מאליעד כהן, הניגון של אליעד כהן, 2 צורות לימוד מאליעד כהן, תכנים של אליעד כהן, איך למצוא עניין בכל התכנים של אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, לפתח את השכל
... את צורת החשיבה של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, 2 גישות לימוד מאליעד כהן, הניגון של אליעד כהן, 2 צורות לימוד מאליעד כהן, תכנים של אליעד כהן, איך למצוא עניין בכל התכנים של אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, לפתח את השכל מהו קו החשיבה של אליעד כהן, וכיצד הוא משנה את הדרך בה אנו רואים תכנים? אליעד כהן מציין שישנם שני סוגים של אנשים ... כקו חשיבה, כצורת חשיבה שניתן ללמוד ממנה. המידע עצמו הוא לא העניין המרכזי, אלא הדרך בה הוא מנתח, חושב ומגיע למסקנות. איך לפתח את השכל וללמוד את קו החשיבה של אליעד כהן? אליעד מציע שצופים בתכנים שלו ינסו להבין את המנגינה, את דרך החשיבה שהובילה ... קו החשיבה הזה, את הדרך בה הוא שואל שאלות, איך הוא מגיב לתשובות, ואת הדרך בה הוא מסיק מסקנות. מדובר בתרגול חשיבתי כללי, שמפתח את השכל. האם כדאי לראות את כל התכנים של אליעד כהן? ההמלצה של אליעד היא לא רק לראות את התכנים שמעניינים את הצופים באופן ... הזאת מציעה גישה הרבה יותר רחבה לנושאים שונים, ומי שמבין את קו החשיבה יכול להחיל אותו גם על תחומים אחרים בחיים. איך ניתן לפתח את השכל ולפתח את החשיבה? אליעד מציע לכל מי שמעוניין לפתח את השכל, להיכנס לאתר שלו ולחפש תכנים שקשורים לשיפור החשיבה ולפיתוח השכל. הוא מציע מגוון תכנים שיכולים לעזור לכל אחד להבין איך לפתח את החשיבה ולשאול את השאלות הנכונות, תוך התמקדות בכיצד מנתחים נושאים שונים ולא רק בתשובות עצמם. פיתוח חשיבה קו חשיבה של אליעד השכל של אליעד כהן תכנים של אליעד כהן איך להיות יותר חכם מהו קו החשיבה של אליעד כהן, וכיצד הוא משנה את הדרך בה אנו ... שהוא מלמד, הגיוני יותר לנסות ללמוד את הדרך בה הוא מגיע למידע הזה - את צורת החשיבה שמובילה אותו למסקנות שהוא מציג. איך לפתח את השכל וללמוד את קו החשיבה של אליעד כהן? אליעד מציע שצופים בתכנים שלו ינסו להבין את המנגינה, את דרך החשיבה שהובילה ... קו החשיבה הזה, את הדרך בה הוא שואל שאלות, איך הוא מגיב לתשובות, ואת הדרך בה הוא מסיק מסקנות. מדובר בתרגול חשיבתי כללי, שמפתח את השכל. האם כדאי לראות את כל התכנים של אליעד כהן? ההמלצה של אליעד היא לא רק לראות את התכנים שמעניינים את הצופים באופן ... הזאת מציעה גישה הרבה יותר רחבה לנושאים שונים, ומי שמבין את קו החשיבה יכול להחיל אותו גם על תחומים אחרים בחיים. איך ניתן לפתח את השכל ולפתח את החשיבה? אליעד מציע לכל מי שמעוניין לפתח את השכל, להיכנס לאתר שלו ולחפש תכנים שקשורים לשיפור החשיבה ולפיתוח השכל . הוא מציע מגוון תכנים שיכולים לעזור לכל אחד להבין איך לפתח את החשיבה ולשאול את השאלות הנכונות, תוך התמקדות בכיצד מנתחים נושאים שונים ולא רק בתשובות עצמם. פיתוח חשיבה קו חשיבה של אליעד השכל של אליעד כהן תכנים של אליעד כהן איך להיות יותר חכם ...
צורות לימוד מאליעד כהן למה לפתח את השכל לנהל למידה פיתוח יכולות קוגניטיביות תרגול פיתוח חשיבה פתרון
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי למנהלים, ייעוץ פילוסופי בתחום השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.6563 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 21:40:18 - wesi1