... האחדות הפכה לנפרדות. המיילדת היא ביטוי לנקודה הראשונה שמתחילה את הבלבול בין המחויב לאפשרי. המיילדת, שמייצגת את
השכל הנמוך,
השכל הנפרד (המכונה נשים דעתן קלות), יוצרת את נקודת ההפרדה הראשונה כשהיא מספרת את הסוד על חילוף הבנים לאחד. כלומר, התהליך מתחיל במחשבה אחת בלבד שמפרידה בין יש לאין, בין המחויב ... למה האנשים לא סיפרו למלך על חילוף הבנים? האנשים בסיפור מסמלים את המחשבות הפנימיות של האדם. המלך בסיפור הוא
השכל העליון, האחדות, המוחלט. האנשים חושבים שאין טעם לספר למלך (כלומר, לבדוק לעומק מה האמת), כי הם מניחים מראש שאי אפשר להגיע לוודאות. הם אומרים לעצמם: מה יעזור לנו אם נחקור את ... כל רצון חדש מחזק את הקודם ומעמיק את תחושת הנפרדות. מדוע נאסר על האנשים לספר למלך על חילוף הבנים? המלך מסמל את
השכל העליון, את המוחלט. כל עוד הוא לא יודע על החילוף, המציאות עדיין נמשכת כרגיל. האנשים לא רוצים לספר למלך כי הם מאמינים שאין תקנה - אם יספרו לו, איך יוכל לשנות את המציאות? הם ... כלו, זה לא עושה שום דבר. לעומת זאת יש את בן השפחה. מי זה בן השפחה? רצון שהוא אפשרי, כגון לדוגמה להשיג משהו, או
השכל, או כל דבר שמתחילים להתייחס אליו כאילו הוא מחויב ומתייחסים אליו כאילו הוא מלך. כלומר, ברגע שאתה לוקח דבר שהוא אפשרי, שהוא עבד, שהוא נועד לשמש את המלך שהוא המחויב שהוא ... לבן אדם. כי אומרים ומה נעזור שנגיד לו את זה? מה הוא הוכיח בוודאות את זה? אי אפשר להגיע לוודאות. זאת אומרת שפה
השכל שמרומז לך בעצם המחשבה שאומרת אי אפשר לדעת בוודאות היא היתה הרועץ שלהם. ואף על פי כן, ויהי היום. אתה מבין המון העם פירושו כוחות בתוך הבן אדם. ויהי היום והלך אחד וגילה הסוד ... למי סיפרו את זה? אליעד: כן, סיפרו את זה לבן מלך שהפך להיות עבד. לא סיפרו את זה לבן שפחה שהפך להיות בן מלך. ומה
השכל שבדבר? ש: כן, אבל בן מלך מה הכוונה? אליעד: אתה צודק. אתה צודק. וזה מה שיפה בסיפור. מי שיום אחד ישמע את זה יראה שזה יותר יפה ממה שזה נדמה. עכשיו נמשיך הלאה. אך אי אפשר ... רצה אותה, אבל הוא פחד שהיא תהרוג אותו. ולכן הוא בסוף התקלקל האהבה ביניהם עד שהוא גרש אותה. זאת אומרת בעצם מה
השכל שבדבר? מי זה הבן מלך? הבן מלך שהוא בעצם עבד, שהוא רק חושב שהוא בן מלך זה בעצם
השכל. השכל מתנהג כאילו הוא מלך. כאילו מי שישמע כאילו הוא מלך. מה
שהשכל אומר, זה מחויב. אבל מה האמת. שהוא עבד. כי הוא אפשרי, הוא לא מחויב
השכל הזה. עכשיו, בא מישהו וגילה לשכל הרגיל, אמר לו תקשיב, אתה יודע יש איזו שמועה בתוך המנגנון הפנימי שאומרת שאולי כל מה שאתה חושב זה לא נכון. אולי אתה בכלל עבד. אולי אתה ... לך לחקור זאת. למה? קודם כל כי אין זה כבודך. וזה יותר יפה ממה שזה נדמה. קודם כל, אין זה כבודך. אין זה מכבודו של
השכל לשאול האם אני
השכל צודק או לא? לא מכבודו, מה אתה מטיל ספק בעצמך? אין זה כבודך. אבל דבר נוסף אי אפשר לך לחקור זאת כלל. למה אי אפשר לך לחקור זאת כלל? כי אמר לו היועץ לשכל, אמר לו תקשיב, אתה לא ... לדעת את האמת? אי אפשר לחקור זאת כלל, אתה לא באמת יכול לדעת אם אתה בחלום או במציאות. אתה לא באמת יכול לדעת אולי
השכל הזה זו רק המצאה. אתה לא יכול לדעת. אתה מצליח לראות? ש: כן אליעד: אך, הודעתי לך זאת ואז אותו קול פנימי אומר, אוקי. אז למה סיפרת לי על זה? אם אתה אומר שבכל מקרה אני לא יכול ... - נגד בחינת המחויבים שיש בתוך הבן אדם. ויוכל הקשר להתחזק על ידי זה. ובגלל שיש לבן אדם ספק, שהוא לא בטוח אם
השכל שלו צודק או לא. והוא לא יודע אם הרצון שלו מחויב או לא, אז אולי הקשר יוכל להתחזק על ידי זה? כי אמרו שהם לוקחים לעצמם בין מלך למלך. כי יכול לבוא בן אדם להגיד, תראה, מה האמת? ... לוקח את האפשרי הופך למחויב, לוקח את המחויב הופך לאפשרי. ואז יכול פתאום להיות מרד בתוך הבן אדם נגד הרצון, נגד
השכל, ואז הבן אדם יכול להגיד, רגע, אני לא סתם מורד נגד הרצון, כי הוא בכלל השתלט עליו, הוא בכלל לא אמור להיות פה מלכתחילה. טוב, אז בשביל מה סיפרת לי על זה? על כן מחשבות על הבן ... את אביו כנל. זאת אומרת שהבן מלך הזה שהוא בכלל היה בן שפחה, עבד כי ימלוך, מה שנקרא מלכות ללא כתר, עזי פנים,
השכל האפשרי שהפך להיות מחויב הוא התחיל לגרום רעות לאבי הבן אשר הוא באמת אביו. זאת אומרת, הוא התחיל להציק לאבא שלו האמיתי. זאת אומרת למי הוא עשה רע? הוא בעצם עשה יותר רע מאשר ... שלו. אבל הוא מרוב פחד לאבד את המלוכה הוא מתחיל לעשות רע, ואז בסוף הוא יאבד את המלוכה. אתה מבין מה אני מתכוון?
השכל, והיה תמיד גורם לו רעות, רעה אחר רעה, כדי שיהיה מוכרח את בנו. תסתכל, יש בתוך הבן אדם את
השכל. שרואה שבן אדם מחפש את האמת, שהיא מעל
השכל. שהיא תחשוף
שהשכל הוא רק אפשרי ולא מחויב. והוא עושה רעות לאבי הבן, מה זאת אומרת? הוא כל פעם שהוא רואה שיש בבן אדם מקום שמתעורר שרוצה לחזור למהות, אז הוא עושה לו רע. הוא מזלזל בו, מכסח אותו, ... אז ככה, בא נתחיל מהקודם. קודם כל, כשהיה המלך חי עדיין, זאת אומרת כל זמן שיש לבן אדם עוד שכל, שהוא לא שכח
שהשכל שלו מספיק חזק שנשאר רשימו
מהשכל החזק אז הכוח שבתוך הבן אדם שמפחד לאבד את השלטון של הצורות הוא עושה רע לבן אדם שמחפש את המהות, אבל הוא עוד יכול להתקיים. ברגע שנזכר המלך, ברגע
שהשכל של הבן אדם שמטבעו נחלש יותר אז לקח לו את המלוכה. זה כמו נגיד בן אדם צעיר, יותר קל להגיד לו את הדברים האלה כי הוא עוד לא התרגל לחשוב שהדברים מחויבים. אבל שהבן אדם שכח את
השכל שהיה לו שהוא נולד עכשיו
השכל שלו מת, עכשיו לקח הוא את המלוכה. הרצון לקח את המלוכה ואז עשה רעות יותר לבן מלך, רעה אחר רעה. ועכשיו תסתכל משהו יפה. והיה עושה זאת בדרך עורמה. שלא יבין העולם שעושה לו ...