אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך להפוך משחק זיכרון למשחק חשיבה? איך לשחק במשחקי חשיבה כדי לפתח את השכל? איך להפוך כל דבר למעניין? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לנצח בכל משחק? איך להפעיל את השכל בכל דבר? שאיפה למצוינות, למה לשחק משחקי חשיבה?
איך להפוך משחק זיכרון למשחק חשיבה? איך לשחק במשחקי חשיבה כדי לפתח את השכל? איך להפוך כל דבר למעניין? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לנצח בכל משחק? איך להפעיל את השכל בכל דבר? שאיפה למצוינות, למה לשחק משחקי חשיבה?
... להפוך משחק זיכרון למשחק חשיבה? איך לשחק במשחקי חשיבה כדי לפתח את השכל? איך להפוך כל דבר למעניין? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לנצח בכל משחק? איך להפעיל את השכל בכל דבר? שאיפה למצוינות, למה לשחק משחקי חשיבה? איך להפוך משחק זיכרון למשחק חשיבה? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לקחת משחק פשוט כמו משחק זיכרון ולהפוך אותו למשחק חשיבה שמפתח את השכל. לכאורה, משחק זיכרון תלוי בעיקר ביכולת הזכירה, אך ניתן לשדרג אותו באמצעות הכנסת אלמנטים של חשיבה עמוקה, לדוגמה באמצעות חיפוש אחר נוסחאות או ... פשוט לתרגיל אינטלקטואלי שבו מופעלת חשיבה סיבתית. מה הקשר בין משחקי חשיבה לפיתוח השכל? משחקי חשיבה, לדברי אליעד כהן, הם דרך יעילה למדידת אינטליגנציה וחשיבה עמוקה, מכיוון שהם נותנים תוצאה חד - משמעית שמאפשרת למדוד עד כמה השחקן באמת ... לחשוב על המהלכים שלו ושל היריב מספר צעדים קדימה. יכולת החשיבה המקדימה הזאת מפתחת את השכל ומעודדת את השחקן לשפר את ההבנה שלו של סיבתיות, תכנון וחשיבה אסטרטגית. למה כדאי להעדיף משחקים עם תוצאה מדידה? אליעד מדגיש את היתרון הגדול במשחקים ... לפני שניגשים לחקירות רגשיות או נפשיות. הסיבה היא שמשחקים אלה מאפשרים לאדם לפתח את השכל בצורה אמיתית וברורה, וכך הוא יהיה מסוגל להתמודד טוב יותר גם עם ניתוחים מורכבים יותר של רגשות, מחשבות ובעיות אישיות בעתיד. משחקים אלו נותנים בסיס ... הדרך. איך להפוך משחק זיכרון למשחק חשיבה? למה חשוב לשחק משחקי חשיבה? איך לפתח את השכל בכל דבר? איך לנצח בכל משחק? איך להפוך כל דבר למעניין? איך להשתמש בחשיבה באימון גופני? מהי הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל?
לשפר יכולת שכלית להפוך כל דבר למעניין איך להשתמש לפתח את השכל לאמן את החשיבה לאמן את השכל טיפול במחלות נפש טיפול במחלה נפשית
אימונים, 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה
אימונים, 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה
... 2 דרכים להתאמן, 2 דרכים לפתח את שרירי השכל, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השרירים של השכל? איך לפתח את המוח? מאמץ שרירי, מאמץ שכלי, לאמץ את החשיבה, לאמץ את השכל, גישות באימון שכלי, גישות באימון חשיבה מהן שתי הדרכים לפתח שרירים ושכל? אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות להתאמן ולפתח את הגוף ואת השכל, כשהעיקרון הבסיסי מאחורי האימון הוא המאמץ עצמו ולא התוצאה או הכמות של הפעולות שמבצעים. ההסבר מתמקד בשתי גישות עיקריות לפיתוח הגוף ולפיתוח החשיבה, ומציג אותן ... במשקל המדויק, אלא במתח המקסימלי שהם יכולים ליצור בשריר. בצורה זו, האימון הופך להיות הרבה יותר יעיל וממוקד. מהן שתי הדרכים לפתח את השכל? באופן מקביל לפיתוח הגוף, אליעד כהן מדבר על שתי גישות לפיתוח השכל: הגישה הראשונה, הפחות יעילה, מתמקדת באגירת ידע ובצבירת מידע בכמויות גדולות. אנשים שפועלים כך מנסים לקרוא כמה שיותר, ללמוד הרבה ולזכור עובדות רבות. למרות שיש ... הגישה הטובה ביותר, כי ההתמקדות היא בכמות המידע, ולא בעומק ההבנה ובמאמץ החשיבתי עצמו. הגישה השנייה, והיעילה ביותר, מדגישה את המאמץ השכלי. המטרה בגישה זו היא להתמקד בהבנת נושא מסוים לעומק, לא על מנת להוסיף ידע, אלא כדי ליצור מאמץ אמיתי של החשיבה. האדם צריך לחפש בכוונה תחילה את תחושת המאמץ, לאהוב אותה ולהתמכר אליה. אם הנושא הופך לקל, יש לבחור נושא קשה יותר, במטרה לשמור על המאמץ ולהעצים אותו. התמקדות זו במאמץ השכלי, ללא קשר לתוצאה הסופית, היא זו שבאמת מפתחת את השכל בצורה משמעותית. מדוע חשוב להתמקד במאמץ השכלי עצמו ולא בתוצאה? אליעד כהן מסביר שכאשר אנשים מנסים לפתור שאלות קשות ומרגישים את המאמץ, הם נוטים להתייאש ולחפש דרך קלה יותר, או לקבל עזרה חיצונית. לעומת זאת, ... ברמה גבוהה, ללא תלות בתוצאה או במציאת פתרון, יפיק תועלת גדולה בהרבה. המאמץ עצמו, התחושה של הקושי המחשבתי, הוא הגורם המרכזי לפיתוח השכל. האדם צריך להתרגל ולאהוב את תחושת המאמץ ולא לחשוב רק על הפתרון הסופי או על ההצלחה המידית. איך דוגמת המתמטיקה ממחישה את חשיבות המאמץ השכלי? אליעד מציג דוגמה מוחשית מעולם המתמטיקה. אדם יכול לנסות לשנן ולזכור אלפי נוסחאות, הגדרות ונתונים, אך מאמץ כזה הוא מוגבל ביעילותו. לעומת זאת, אם אותו אדם ינסה להבין לעומק את הנושאים והבעיות, אפילו שהדרך קשה ומייגעת יותר, ההצלחה שלו תהיה גדולה פי אלף. ההבנה והמאמץ השכלי עמוקים יותר ונותנים לו יתרון משמעותי לטווח ארוך, בניגוד לשינון פשוט של עובדות, שבדרך כלל נשכחות במהרה. מדוע מאמץ שכלי עדיף משמעותית על אגירת ידע בלבד? אליעד מסכם ואומר שהמאמץ השכלי הוא הדרך הטובה ביותר לפתח את המוח בצורה מקיפה ואמיתית. כמו באימון פיזי, גם בשכלי, העיקר הוא לא בכמות החזרות אלא באיכות המאמץ. האדם צריך להתרגל לחפש ולהעריך את תחושת הקושי, להקדיש את עצמו להבנה ולא לשינון, משום שהבנה אמיתית משפרת את התפקוד השכלי בכל תחומי החיים. איך לפתח את השכל? מהו מאמץ שכלי? איך להתאמן בצורה יעילה? איך לשפר את יכולת החשיבה? מהי הדרך הנכונה לאמן שרירים? אגירת ידע לעומת הבנה - מה עדיף? ...
איך להתאמן איך לאמץ את השכל הרמת משקולות תרגילים לפיתוח חשיבה נוסחה פיתוח גוף הבנה לאמץ
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
... של השכל העל אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 3 ועוד נוסיף ... גם הוא לא מוכרח. ויש סיבה אחת גדולה מאוד מאוד וכולי... ועוד נוסיף ונגלה, שסיבת כל הסיבות, היא שורש השכל עצמו. כי סיבת כל הסיבות, היא לא נפרדת והיא לא ישות אחרת שונה משורש השכל של האדם. אלא שורש השכל של האדם, הוא עצמו סיבת כל הסיבות. כי יכולת התפישה העל אנושית של האדם, ... סיבת כל הסיבות. פירוש: כי סיבת כל הסיבות היא לא ישות כלשהי. אלא שבשכל העל אנושי של האדם, שהוא שורש השכל של האדם, שם השאלה של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שם השאלה הזאת לא קיימת כלל ולא יכולה להתקיים כלל. כי שם אין שום שאלה כלל. משום שהשכל העל אנושי, הוא עצמו סיבת כל הסיבות. ואילו הבין האדם את שורש השכל של עצמו, הוא ממילא היה מבין גם את הסיבה של כל הסיבות. ובקיצור, סיבת כל ... באה רק אחרי שהאדם מגיע למידע שאותו הוא לא יכול להכיל בשכל רגיל אלא רק בשכל על אנושי. שאז מתגלה לאדם השכל העל אנושי, ואז האדם תופש במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וזה בעצם ... בשכל האנושי, עד אז האדם עוד לא מבין את סיבת כל הסיבות. ורק אחרי שהאדם מגיע לשאלה ככ חזקה, עד שאין ביד השכל האנושי להכיל את השאלה עצמה, ורק אחרי שהאדם מקבל שכל חדש שהוא שורש השכל, ושאז השאלה נעלמת מעצמה, רק שם האדם מבין את סיבת כל הסיבות. ועוד נוסיף, ... עמוקים ויש בהם סודות גדולים ועוד רמות עומק שונות שלא נכתבו כאן, ושאותם האדם מגלה רק אחרי שהוא מקבל את השכל האין סופי. אבל כל הדברים האלו עמוקים, רק בשכל אנושי. כי החכם האמיתי שהוא כבר קיבל והשיג את השכל העל אנושי, שהוא שורש השכל של כל בני האדם, שהוא נקודת האמת של כל מחשבות בני האדם ושל כל הרעיונות שיש בעולם וכולי, אחרי שהאדם השיג את שורש השכל הזה, אז למרות שכל הדברים האלו נראים כמסובכים, הרי שהם מאוד פשוטים עבור החכם האמיתי שיש לו את השכל הגדול יותר. וכל הדיבורים של החכם האמיתי, שורשם בשורש השכל האין סופי של כל בני האדם. כי החכם האמיתי ברמת המודעות הרגילה שלו, הוא משתמש גם בשכל העל אנושי שלו. כי אצלו אין הבדל בין השכל הרגיל לבין השכל העל אנושי. ובעיניו שניהם רק ביטויים שונים של אותו הדבר. וכאשר החכם האמיתי נותן לאדם עצה כלשהי בכל נושא שהוא, שורש העצה של החכם האמיתי, הוא בשורש השכל העל אנושי של כל בני האדם. כי יש חכמים רבים. ויש מנהיגים רבים. וכל אחד מתיימר לתת עצות שונות ומשונות. אך כל זמן שהאדם לא הגיע לשורש השכל של עצמו, שהוא השורש של כל המציאות ושל סיבת כל הסיבות, הרי שהשכל של האדם הוא עדיין פגום ולא ראוי לתת עצות. והדבר דומה לתינוק קטן שינסה ... שלו, הרי שבינתיים גם רמת העצות וההבנה שלו את המציאות, גם הן מוגבלות. והאדם שעוד לא גילה את שורש השכל האין סופי שהוא סיבת כל הסיבות, הוא עדיין כמו תינוק קטן שמנסה ללמוד ללכת. ... פיצחו את הבנת סיבת כל הסיבות, הרי שעדיין שכלם פגום, וגם העצות שלהם פגומות, מאחר שהן לא מגיעות משורש השכל, אלא רק מצמצום של השכל, שהוא השכל האנושי, שהוא רק צמצום של שכל אחר גדול יותר. ומי שרוצה ללמוד ללכת וללמוד ... מאמן אישי שילמד אותו לרוץ בצורה נכונה. דהיינו, מי שרוצה לצלוח את הים של החיים בשלום, ולגלות את שורש השכל ולהתחיל ליהנות מהחיים, עליו לחפש מנהיג אמיתי, חכם אמיתי, גדול מאוד במעלה, שהוא כן הבין את סיבת כל הסיבות ושהוא כן מודע ברמת המודעות האישית שלו, לשורש השכל האנושי של כל בני האדם. ועל ידי זה שהאדם מחפש ומוצא חכם אמיתי שכזה, על ידי זה תת המודע של האדם נחשף לשורש של השכל האנושי, בצורה עוצמתית יותר. כי החכם האמיתי, בכל העצות שלו הוא מביא לידי ביטוי את שורש השכל האנושי, בצורה עוצמתית וחזקה, וגם בצורה פשוטה שאותה יוכל האדם להבין. ועל ידי זה שהאדם מעמיק את מחשבתו בעצות ובשכל של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מקרב את עצמו לשורש השכל האנושי, שהוא יכולת התפישה האין סופית, עד שבסופו של דבר על ידי העצות של ...
שכל על אנושי שיטות לפיתוח חשיבה כיצד נוצרות צמצום יועץ מיומנות שכלית ללכת החכם
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
11:07מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
... עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן מהו קיום ומהי מודעות? איך הם קשורים? במהלך ההרצאה, עוסק אליעד כהן בשאלות פילוסופיות לגבי קיום ומודעות. הוא מתחיל בדיון על כך ... לדבריו, כאשר הוא מדבר על היעלמות של עצמך או השגת תודעה חדשה, הכוונה היא להגיע לשלב שבו אדם יכול לדעת שהוא קיים מבלי להיות מודע לכך בצורה הרגילה והאנושית. מהו השכל של אלוהים? איך הוא שונה מהשכל האנושי? אליעד כהן מציין את ההבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים. השכל האנושי מבוסס על הבנה שבה אדם שמודע לקיומו - קיים, ואם הוא לא מודע - הוא לא קיים. אולם, הוא טוען כי בשכל של אלוהים, המצב הוא שונה לחלוטין. אלוהים יכול לדעת ... להכיל כל התפיסות והווריאציות האפשריות. באין שכל אנושי, אליעד טוען שניתן לשלב בין קיום ומודעות בצורה שהיא מעבר לתפיסה האנושית. זהו רעיון מורכב, אך הכוונה כאן היא שהשכל של אלוהים יכול להכיל דברים שלכאורה לא הגיוניים בשכל האנושי. מהו חיסרון, ואיך הוא קשור לקיום? בהמשך ההרצאה, אליעד מדבר על הקשר בין קיום לחיסרון. הוא מציין ... את ההבנה שלנו. כל זאת כדי להראות שהחוויות שיכולות להיות לנו אינן תמיד קשורות להיגיון ולשכל, והן יכולות להתקיים במקביל לשכל מחוץ למציאות. קיום ומודעות הבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים חיסרון וקיום ידיעה חווייתית מול ידיעה שכלית הכחשת חוויה ישירה שאלה: האם קיום שווה מודעות, והאם יש קיום ללא מודעות והאם יש מודעות ללא ... אז במה זה מתבטא שאני קיים? אבל באין שכל, במעל, אתה יכול לא להיות קיים ולדעת שאתה קיים, מה שאתה רוצה אתה יכול להכניס פנימה. כל התיאוריות נכונות. יש הרצאה באתר על השכל של אלוהים, חמשת ההבדלים, שאני מדבר על זה. אלוהים יכול לדעת משהו בלי שהדבר הזה קיים. ולמרות שהוא יודע, הוא לא יודע, יש את כל הווריאציות. כשאני מדבר עם ...
יכולת הכלה יכולות משחקים רוצה להיפטר קיום בלי מודעות לא מרגיש את עצמי ידיעה ישירה ידיעה
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
... השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי מהם גבולות השכל האנושי וכיצד ניתן לפרוץ אותם? ... אותם גבולות כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות. אליעד מציע שכשאנחנו מנסים להבין את המציאות, אנחנו לרוב נתקלים במגבלות השכל האנושי, שמבוסס על הבחנות בין ... שיש שולחן או שאין שולחן, כיצד אנחנו יודעים שיש כאן הפרדה אמיתית? אולי המילים יש ואין הן רק אשליה מחשבתית? הגבולות של השכל האנושי כיצד אפשר לפרוץ את גבולות המחשבה? אליעד מציע כי הדרך להבין את המציאות באופן מוחלט היא לנסות לבטל את ההבחנה בין יש לאין. השכל האנושי מחפש תמיד תשובה חד - ... האנושית, הוא יכול ללמוד לחוות אותו מבלי להיאבק בו. סיכום לסיכום, אליעד מציין כי השאלה האם ניתן לפרוץ את גבולות השכל האנושי נותרת פתוחה. מצד אחד, השכל תמיד מחפש הבחנות והבדלים, ... כפי שהיא, ללא צורך להבין או להסביר אותה. זהו מצב שבו האדם מנצח את המשחק ויוצא מהמטריקס של המחשבה האנושית. מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את ... כיצד ניתן להשתחרר מהמטריקס? למה תמיד חסר לנו משהו? איך אפשר להפסיק לרצות? מה קורה כשאין הבדל בין יש לאין? מהם גבולות השכל האנושי וכיצד ניתן לפרוץ אותם? אליעד כהן מסביר בהרצאה את אחת השאלות היסודיות ביותר שהאדם יכול לשאול את עצמו: מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את המציאות מעבר לתפיסה הרגילה שלנו? השכל האנושי מוגבל בכך שהוא מבחין ... באופן מוחלט, יש לנסות לבטל את ההבחנה בין יש לאין. אבל כיצד ניתן לחשוב על משהו מבלי להניח שהוא קיים או שאינו קיים? השכל שלנו בנוי כך שהוא מחפש תמיד ... ממנו. המצב שבו אדם מבין שאין משמעות להבחנה בין יש לאין, נקרא להפוך להיות אלוהים - כלומר, לחוות את המציאות ללא מגבלות השכל האנושי. זהו מצב שבו האדם אינו ... ממנה, למעשה מפסיק להיות מושפע ממנו. לכן, מי שמבין את המנגנון הזה לעומקו, מבין שהחיפוש אחר האמת אינו אלא משחק נוסף של השכל. אם אין הבדל בין חיפוש האמת ... חי ללא קונפליקט פנימי, משום שהוא אינו מחפש יותר דבר מעבר למה שקיים ברגע הזה. לסיכום השאלה האם ניתן לפרוץ את גבולות השכל האנושי נותרת פתוחה. מצד אחד, השכל תמיד מחפש הבחנות והבדלים, ... חווה את המציאות כפי שהיא, ללא צורך להבין או להסביר אותה. זהו מצב שבו האדם מנצח את המשחק ויוצא מהמטריקס. מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את ...
להפסיק לחשוב על מישהי יש אין לבטל רגש מגיע להבנה החלטיות להפסיק לאהוב בן אדם להוציא את האקסית מהראש
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
42:56פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
... שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני כיצד פרדוקס שכלי יכול להוביל לאין שכל? ... אין שכל. כל ידיעה שאנו מחזיקים בה מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ובחינה מעמיקה שלהן יכולה להוביל לפרדוקס שבו השכל עצמו לא מצליח לבחור צד אחד. פרדוקס זה מביא לתחושת אין שכל, שהיא למעשה השגת אושר מוחלט, מעבר לשכל האנושי, שבו אין הבדל בין יש לאין. האם ... שאנו יודעים מבוסס על אכסיומות מסוימות, והם מהוות את יסוד כל תפיסת העולם שלנו. מהן האכסיומות היסודיות של השכל? אליעד מסביר כי כל ההבנה שלנו, כמו הידיעה שהעולם קיים או התפיסה של יש מול אין, מבוססת על אכסיומות בסיסיות. לרוב, איננו מטילים ספק בהן. אך ... להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, כמו יש ואין. זהו פרדוקס שעל פי אליעד לא ניתן לפתור בעזרת השכל, משום שהוא דורש קבלה של שני עקרונות סותרים, מה שהשכל האנושי דוחה. למה תהליך החיפוש הרוחני איננו קצר ופשוט? אליעד מציין כי אם היה ניתן לגלות את הפרדוקס הזה בקלות, כולם היו מגיעים לאורח חיים של ... בשכל שני טיעונים הפוכים, ששניהם נכונים באותה מידה. ברגע כזה, אין יותר מקום לשאלות קונקרטיות. כל דבר נשמט מהשכל, וזהו למעשה סוף החיפוש הרוחני. איך שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני? שיטות רוחניות אחרות מנסות לעקוף את השכל בדרכים עקיפות, כמו אמונה או תחושות פנימיות. לעומת זאת, אליעד מציע דרך שכלית, שבה השכל עצמו מכיל את הסתירה הפנימית ובכך משמש שער לחוויות רוחניות. הוא מדגיש שבסופו של דבר, כל אדם חייב לעבור את התהליך הזה בעצמו, ולא להסתפק בהבנה ... שכל. אליעד מסביר שכל ידיעה שלנו מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ואם נבדוק אותן לעומק נאתר פרדוקס אמיתי, שבו השכל עצמו אינו מסוגל לבחור צד אחד בלבד. זה מוביל למצב שבו נוצרת חוויה של אין שכל, שהיא בעצם השגת אושר מוחלט מעל השכל האנושי, כאשר נוכחים שאין הבדל בין יש לאין. האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך? אליעד מבדיל בין מצבים בשכל שיש להם היפוך אפשרי, כמו אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע (שאפשר לדמיין שהוא לא ייקרע), לבין דברים שהשכל אינו מצליח להיפוך אותם, למשל אם זה פה, אז זה פה. ההסבר הוא שיש ידיעות בסיסיות ושורשיות שנראות לנו כבלתי הפיכות בשכל, ודווקא שם טמון הפרדוקס העמוק ביותר. מדוע חשוב לזהות את האכסיומות היסודיות של השכל? לדברי אליעד, כל ההבנה שלנו - החל מהכרה שהעולם קיים ועד לתפיסת יש מול אין - מבוססת על אכסיומות שמקובעות בתוכנו. אנו לרוב לא מטילים בהן ספק, ... הנתפסת. אם מניחים את כל הידיעות על השולחן ובודקים את בסיסן, מוצאים שיש לפחות שתי הנחות יסוד סותרות שהשכל דבק בהן בו - זמנית. האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות? אליעד מספר שכאשר הוא הטיל ספק מוחלט בכל, הוא אף לא היה בטוח שיתנגד לשוד, כי אם ... זמני של שני צדדים סותרים, דבר שהלוגיקה הבסיסית דוחה לחלוטין. כך בעצם רואים את מגבלת חוקי הלוגיקה ואת קצה השכל האנושי, ושם מתגלה מה שאליעד מכנה אין שכל. מדוע תהליך החיפוש הרוחני אינו קצר ופשוט? אליעד טוען שאם היה קל לגלות את הפרדוקס הזה, כולם היו ... ודאויות כמו החושים והרגשות, יגיע לעומק ההבנה שיש פרדוקס ממשי, ושם יושג מה שנקרא האחדות או השגת אלוהות מעל השכל. האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל? אליעד מעלה דוגמה היתולית: אולי הוא רובוט או כפיל, ואולי אליעד המקורי הלך לבלי שוב. הוא מציג ... רמה. האלמנט הזה יוצר חוויה של סוף החיפוש, כי באותו רגע כבר אין אפשרות לשאול שאלה קונקרטית - הכל נשמט מהשכל. אליעד מדמה זאת למצב שבו יורדים לך את הראש או יורים לך בראש, כלומר, אין יותר יכולת להמשיך לשאול מנקודת המבט הרגילה. כיצד שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני? לדבריו, רוב השיטות מנסות לעקוף את השכל דרך שיטות עקיפות של אמונה או תחושה. אליעד מציע דרך שכלית דווקא - להגיע לעומק ההיגיון כדי לראות כיצד הוא עצמו מכיל סתירה פנימית. כך השכל, במקום להישאר חוסם, הופך לשער שממנו חווים הארה רוחנית. הוא מוסיף שבסופו של דבר כל אדם צריך לעבור את התהליך בעצמו. גם אם נותנים לו כיוון ... מאוד ספציפית, שאם תעשה אותה פעם אחת, והצלחת לעשות את זה, סיימת את החיפוש. להוכיח שני דברים מחויבים, מצד השכל, שסותרים זה את זה, להוכיח אותם בשכל. אם הצלחת לעשות זאת סיימת את החיפוש, הגעת לאין שכל. בשכל יש דברים שיש להם היפוך ויש דברים שאין להם ... ברצינות, בזמן אמת, כל מה שאתה יודע אתה רואה, ואז אתה רואה שזה מבוסס על משהו בסיסי, תנסה להגיע למצב שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת ממנו, ואם תפענח את המנגנון של עצמך, אתה תמצא שיש שני דברים הפוכים שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת. כול מה שאני מסביר נשאר בגדר פילוסופיה. אתה צריך לראות את זה בעין שלך. שאתה תחפש. אני אומר לך היכן לחפש, אבל אתה ... אחד את השני, על כל דבר. אני גם טוען שזה אחד ההבדלים ביני לבין שאר השיטות. בשאר השיטות מנסים להוציא אותך מהשכל בדרך עקיפה, אני מדבר על משהו שהשכל שלך יהיה משוכנע באין שכל. זאת אומרת שמהשכל עצמו יהיה לך מסלולו החוצה. מכל סיטואציה, ברגע שאתה רוצה, אתה מעמיק את עצמך ואתה בחוץ. אני טוען שזאת עובדה, שאתה כרגע משוכנע בשני דברים ... לך שככה זה, בדוק ותראה. אם תתבונן תבין שני דברים הפוכים. רבי נחמן אמר, זה הסוד של החלל הפנוי, שהוא נגד השכל, כי מוכרחים לאמר בו שני הפכים, מוכרחים לאמר שזה יש ומוכרחים לאמר שזה אין, וזה לא הגיוני, ואין תשובה, ולא תמצא תשובה, ואם תבין את זה וכו וכו ... סוף החיפוש, כי ברגע שתצליח לראות את זה, תראה שמהזווית הזאת אתה לא יכול יותר לשאול כלום. שוב, מהזווית של השכל, אף פעם אין תשובה מוחלטת, ולא רק זה שאתה מגיע לכזאת שאלה שאתה לא יודע מי אתה. מה שקשה לך להבין, שאני מדבר על המצב הזה באופן פוזיטיבי, אני ...
רגשות כלום לא רוצה משהו הרגשה פנימית רובוט סתירה פנימית לנהל דומיננטיות
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
... למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד ... הטובה ביותר לפתח את השכל ולנהל חרדות נפשיות? כאשר אדם מתמודד עם חרדות או לחצים נפשיים, ... תחושות אלו - פיתוח השכל. השכל, כפי שהוא מציין, אינו רק ידע כללי, אלא היכולת ... שנוצרות. מהו השכל וכיצד הוא קשור לבעיות נפשיות? השכל הוא לא רק אוסף של עובדות, אלא כלי לניתוח המידע והבנת תהליכים ... חידת היגיון - וככל שהשכל מפותח יותר, כך קל יותר לפתור את הבעיה הרגשית. האם מתמטיקה היא הדרך לפיתוח השכל? בהקשר לפיתוח השכל, אליעד ממליץ ללמוד מתמטיקה. מתמטיקה היא דרך מצוינת לאמן את ... מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא להצליח ... מאוד עבור פיתוח השכל, כיוון שהוא מחייב את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו. ... הדרך המומלצת לפיתוח השכל? לימוד עצמי הוא אכן דרך מצוינת לפיתוח השכל, כיוון שהוא מאלץ את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו ... ללמוד ולחזק את השכל. סיכום: לסיכום, אליעד מציע שלב אחד חשוב מאוד בדרך לפיתוח השכל: ללמוד מתמטיקה. הלימוד העצמאי של מתמטיקה לא רק עוזר לפתח את ... שיטות איך לפתח את השכל למה ללמוד לבד בלי מורה פרטי? כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי ... מסודרת? פיתוח השכל כדרך להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים כאשר אדם חווה חרדות, ... עם המצב הוא לפתח את השכל שלו. מהו שכל וכיצד הוא קשור ליציאה מהמצב הנפשי? השכל אינו רק ידע כללי - כלומר, אוסף של עובדות שהאדם יודע - אלא ... דברים אחרים. כאשר השכל מפותח יותר, האדם מסוגל לנתח טוב יותר את מה שמתרחש בתוכו, ... בהן. כיצד לפתח את השכל? ישנן דרכים רבות לפיתוח השכל, אך אחת ההמלצות החזקות ביותר היא לימוד מתמטיקה. מתמטיקה אינה ... מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מהלימוד לצורך הצלחה בבחינות. כאן המטרה אינה לזכור ... מבחנים אלא לאמן את השכל. לכן: התחל מהבסיס - למד מתמטיקה כמו ילד בבית הספר, מהחומר של ... הזה הוא מה שמפתח את השכל שלך. חשוב להבין שהמטרה היא לא רק לרכוש ידע מתמטי אלא לגרום ... תרגול זה מחדד את השכל, גורם לך להבין דברים טוב יותר, ומשפר את יכולתך להתמודד עם ... עצמם. סיכום לפתח את השכל זהו אחד הכלים החשובים ביותר להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים. ... שיטות איך לפתח את השכל, למה ללמוד לבד בלי מורה פרטי? ...
להתמודד איך לפתח את החשיבה פתרון עובדה לשכוח מישהו שיקולים כדי לפתח את השכל מיומנות שכלית
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין מה מבין אדם שחוקר עד קצה השכל האנושי? אדם שישאל שאלות על המציאות, יחפש את הסיבות, המהות והמשמעות של כל דבר, וישאל באופן מתמיד ועמוק, יגיע בסופו של דבר ... לדבר אחר. במצב של אי - ידיעה מוחלטת, גם ההבדל בין השאלה לתשובה אינו ברור. זהו מצב שבו השכל האנושי מגיע לקצה גבול ההבנה, ואינו יכול להתקדם יותר. האם בסוף באמת מגיעים לאחדות? רבים חושבים שבסוף התהליך של החקירה, האדם ... אינו יכול לשאול איך אדם שאינו מבין כלום פועל? גם לא נכון לטעון שאין שאלה. מהצד של השכל החושב שאין הבדל בין דבר להיפוכו אז אין שאלה. אם אתה מבין שאין הבדל אז אין שאלה אבל אם אינך מבין כלום יתכן שעדין תהיה לך שאלה. ...
אין הבדל בין דבר להיפוכו חוסר ידיעה אליעד כהן האם קיימת אמת מוחלטת אין יש פחד משיגעון דבר והיפוכו תכלית הידיעה
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, ... ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר מהו השכל מאחורי מיניות ומהם הגורמים שמשפיעים על התשוקות המיניות? ההבנה של השכל שמאחורי המיניות יכולה להיות מורכבת, וזאת משום שמה שנחשב כנכון או טוב במיניות תלוי בהקשרים שונים - ... תשוקות שטחיות או חיצוניות. מהו השכל מאחורי מיניות? כיצד תשוקה מינית נובעת מרצון לשלוט? מהם הגורמים המשפיעים על הנאה מינית? מהם המניעים ...
יחסי מין שכל שיש בכל דבר חיפוש סוגים לרצות רצון אמיתי רצון חוויה מינית
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
... אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל , ליקוטי מוהרן חא כד מהו שכל ומה המשמעות של שכל מעל השכל? אליעד כהן מסביר באופן מפורט מהו שכל, מה המשמעות של שכל מעל השכל, וכיצד אפשר לרדוף ולהגיע לשכל אין סופי, או בשפה קבלית - אור אין סוף. בתחילת הדברים, אליעד מציג שאלה פילוסופית על הצורך בשכל לצורך שכנוע. נשאלת ... חייב גם רכב וגם דלק, הרי שזה לא מדויק, כי מספיק שיהיה לו כלי תחבורה כלשהו. באופן דומה, אליעד מדגיש כי מספיק שיהיה לך שכל, כי השכל כולל בתוכו את כל מה שצריך כדי להשיג את המטרה - כולל יכולות של שכנוע או יכולות אחרות. מה הקשר בין שכל לבין היכולת לשכנע? אליעד מדגיש שכאשר מישהו ... אליעד מדגיש כי ברגע שאדם בעל שכל, ממילא הוא יוכל למצוא את הדרך לשכנע כל אדם - גם אם הוא אילם, גם אם אין לו אמצעי תקשורת ברור. השכל הוא יכולת לפתור בעיות ולכן כלול בו כל דבר אחר. מה המשמעות של המושג אור אין סוף ושכל אין סופי? בהמשך ההרצאה אליעד עובר להסביר את המושגים שכל אין ... ושכל על אנושי לפי המושגים של רבי נחמן מברסלב, כפי שמופיעים בליקוטי מוהרן תורה כד. על פי הסבר זה, ישנו אור אין סופי שנמצא מעל השכל האנושי, אור שהשכל האנושי לעולם לא יכול באמת לתפוס או להבין עד הסוף. אולם, למרות שהשכל האנושי לא מסוגל להבין את האור הזה, רבי נחמן אומר שעדיין חייבים לרדוף אחריו ולהשתוקק להבין אותו. אליעד מסביר את הרעיון בעזרת דימוי ברור: השכל האנושי הוא כמו אדם שיש לו על הראש כתר שמגביל אותו לראות מעבר. הכתר הוא הסמל לגבול היכולת האנושית להבין. כאשר האדם מנסה בכוח שכלו לבעוט בכתר הזה, ... האמיתית היא שהידיעה המוחלטת היא ההבנה שיש גבול לידיעה, ושאת האור האין סופי, כלומר, את המהות האלוהית, אי אפשר להבין באמצעות השכל הרגיל. לכן, תכלית החוכמה והידע האמיתיים היא להבין שיש גבול - ולנסות כל הזמן להרחיב את הגבול הזה באמצעות רדיפה שכלית מתמדת. כלומר, האדם מבין שהוא ... לשכל, כי אמונה היא דבר שמעבר להבנה, משהו שאי אפשר להוכיח אותו לוגית. אך רבי נחמן ואליעד מסבירים את הצורך באמונה בכך שיש שכל של השכל או שכל על אנושי - הבנה גבוהה יותר משכל רגיל. האדם חייב להיות מוכן לקבל שישנם דברים שמעבר לשכל האנושי הרגיל, וזו האמונה. לכן, כדי להגיע אל השכל מעל השכל או אל אור האין סוף, חייבים גם אמונה וגם שכל. איך אפשר באופן מעשי להשתחרר ממגבלות השכל? ההרצאה מסתיימת בדיון מעשי, שבו אליעד מדגיש שאחת הדרכים להשתחרר ממגבלות השכל היא לעשות כל פעולה או מצווה בשמחה מלאה. הוא מסביר שכאשר האדם פועל בשמחה, הוא מעורר שפע וברכה בכל העולמות, ובעיקר גורם לכך שיבוא אליו שכל עליון ... עושה, כך נפתח בפניו שער להארה שכלית עמוקה יותר. אליעד מדגיש את החשיבות של התמסרות לשמחה, כי רק כך האדם מסוגל לשבור את מגבלות השכל שלו ולהגיע להבנה יותר עמוקה של האמת. הוא מציין שחשוב לא להישאר רק ברמת השכל הרגיל אלא לנסות תמיד לפרוץ אל מעבר לו. מהו שכל על אנושי? איך לצאת מהשכל? מה זה אור אין סוף? מה פירוש תכלית הידיעה שלא נדע? איך להשיג שכל אין סופי? איך להשתחרר ממגבלות החשיבה? ...
התקדמות איך אפשר להשיג את המטרות להשיג את המטרה להבין אותו אנושית להישאר אלוהית
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, אימון אישי לחיים, אימון אישי רוחני בנושא השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2031 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 05:23:45 - wesi1