אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
36:52אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
... כל תפיסה שמבוססת על השכל המפריד תוביל אותנו למקום שבו תמיד יש חיסרון, שכן השכל מחלק את העולם לנפרדות: יש ויש, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. ... לאי שלמות. מה השכל מאחורי תמיד יש חיסרון? כאשר אליעד מדבר על רעיון תמיד יש חיסרון, הוא ... שמדובר בנרטיב של השכל שמחלק את העולם בין יש ואין. הוא מסביר שלרוב, אנשים אינם מבינים את ... להבין את העולם ללא השכל המפריד. הוא מציין את רבי נחמן, שהסביר כי כאשר אדם מבין שאין הבדל בין ... להיות כבול לתפיסת השכל המפריד. ההבנה של חיסרון ושלמות ההיבטים הרוחניים של האושר היכולת ... לגבי העולם נובעת מהשכל המפריד. הוא מתחיל בכך שאם מישהו בא אליו עם בעיה, הוא ינסה להסביר לו ... תופסים את העולם דרך השכל, תמיד יהיה חיסרון ויתרון. הסיבה לכך היא שהשכל מחלק את העולם לנפרד - יש יש ויש אין, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש ... אנחנו פועלים מתוך השכל. אליעד מסביר שתפיסת החיסרון היא לא אמת מוחלטת, אך הוא אומר אותה מתוך נקודת מבט של השכל, כי בתפיסה אחרת, שבה אין חיסרון, קשה מאוד להבין את ההסבר. לכן, כל עוד ... שתמיד יש חיסרון. מה השכל מאחורי תמיד יש חיסרון? כאשר אליעד אומר תמיד יש חיסרון, הוא מתאר את הרעיון שבלי השכל שמחלק בין דברים אין חיסרון. אבל מכיוון שהשכל מפריד בין יש ואין, בין טוב ורע, אז תמיד יש חיסרון הוא הנרטיב שאליעד ... אם אדם נשאר במסגרת השכל וההבנה הזו, הוא לא יוכל להיות מאושר במאה אחוז. איך אפשר להיות מאושר ... אחרת, שאינה מושפעת מהשכל. רבי נחמן, שהוזכר בהרצאה, אומר שבמצב שבו אין הבדל בין יש לאין, כל ... לבלבל את המוח. מה השכל שבדבר? כל השיטות הרוחניות מלמדות אותך, כמו שלמה המלך שאמר, ניסיתי ... ואז הוא חי. אבל השכל שאומר שתמיד יש חיסרון הוא לא שכל אמיתי. כי להגיד שתמיד יש חיסרון זה ... שאתה פועל במסגרת השכל. אם אתה במסגרת השכל אז תמיד מחויב המציאות שיהיה חיסרון ויתרון. אבל בהבנה הזאת אי אפשר ... על המציאות גם בלי השכל שמפריד, ואז זה לא נכון שתמיד יש חיסרון, וגם אין אפשרות לדעת מה ... חיסרון. רק מהצד של השכל מחויב שתמיד יש חיסרון, אבל אם אתה בן אדם רציני שתוקף את השכל בשורשו, אז אין שום חיסרון. מי יחשוב שבלי שכל אין חיסרון, אף אחד, אבל ... רבי נחמן אמר, השכל הכי גדול שאפשר לדבר ממנו הוא שאין שום חיסרון, שאפילו אלוהים לא יוכל ...
להיות מוטרד להבין את ההסבר האמת האבסולוטית שאלות שאין להן תשובה העולם שום חיסרון רוחני חסר רגשות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
7:51חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
... האם המוות טוב או רע, אלא בתהליך המחשבתי שמוביל את האדם להעדיף חיים על פני מוות, כאשר בניתוח השכלי אין הבדל ברור בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא טוען שההעדפה לחיים נובעת מהשאלה ... מדוע קיימת העדפה לחיים במקום מוות. במילים אחרות, אם הכל היה אחד, למה יש לנו העדפה שכזו? האם השכל שולט ברצון או שהרצון שולט בשכל? בעוד שדיברו על האם הרצון נובע מהשכל או אם השכל נגרם מתוך הרצון, אליעד הציע תשובה מעגלית: הרצון לחיות משפיע על השכל כך שהוא מוצא יתרונות לחיים, בעוד שבמקביל, השכל יכול גם למצוא יתרונות בחיים, ובכך ליצור את הרצון לחיות. השאלה מי התחיל קודם נותרה פתוחה, מה שמוביל למצב מעגלי ... להגיע לתשובות עמוקות יותר. סיכום העדפה לחיות נובעת משיקולים שכליים או מתוך רצון פנימי. אם השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. הבנת הסיבה לקיום העולם תוביל להבנת הרצון לחיות. האם יש ... שבסופו של דבר הרצון שלו גובר והוא מעדיף לחיות. מה משפיע על ההעדפה לחיות? אליעד מסביר שאם השכל מצביע על כך שיש יותר יתרונות בחיים מאשר במוות, אז זו הסיבה להעדפה לחיות. אך אם אין יתרון ברור לחיים על פני ... לשאול מדוע יש ניגודיות בין דברים, ניתן גם לשאול מדוע קיימת ההעדפה לחיות על פני המוות. האם השכל שולט ברצון או שהרצון שולט בשכל? במהלך השיחה עולה טענה מעניינת: האם הרצון לחיות נובע מהשכל או שהשכל מושפע מהרצון? אליעד מסביר שהרצון לראות יתרונות בחיים גורם לכך שהשכל ימצא יתרונות לחיים. מצד שני, אפשר גם לטעון שהשכל מוצא יתרונות לחיים ולכן נוצר הרצון לחיות. כך נוצר מצב מעגלי - השאלה מי התחיל קודם. איך אפשר להגיע לתשובה ... בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם השכל רואה יותר יתרונות לחיים - זו הסיבה לרצון לחיות. - אם השכל לא מבחין בהבדל משמעותי בין חיים למוות - יש צורך להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. - יש קשר מעגלי בין השכל לרצון - הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון. - כדי להבין את הרצון לחיות, יש לחקור את השאלה הבסיסית יותר - מדוע העולם קיים ... לי טרגי? ש: כרגע נראה לי טרגי אבל כרגע אני מנסה לספר לך את התהליך שעברתי, התהליך שעברתי מצד השכל שאני מתבונן האם טוב לחיות או טוב למות אז אני באמת לא יודע. אליעד: זה טוב למות אבל בעד ארצנו. ש: כן אז אני לא יודע מה יותר טוב מבחינת התבוננות השכל שלי, אני לא יודע בסופו של דבר כשאני עושה את המאזן אני לא יודע אם זה טוב אבל מצד שני אני אומר לעצמי הרי אני ... נכון עד כאן נכון. ש: לא, אז אני שואל שאלתי את עצמי למה אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסוים למה הרצון שלי מעדיף את הצד של לחיות ולא את הצד למות? אליעד: אתה שואל שאלה ואתה אומר אם אני ... כפוף לשכל? אליעד: הנה יפה הרצון כפוף לשכל זה אפילו אותו אחד, זה אחד מחייב את השני. ש: אז לא השכל? אליעד: לא. ש: לא, אבל יש הבדל גם הפוך שהרצון משעבד את השכל. אליעד: אתה יודע למה אתה רואה יותר יתרונות בלחיות כי אתה יותר רוצה לחיות. ש: זה בדיוק מה שרציתי להגיד. אליעד: ... ש: עכשיו זה שיש העדפה שכלית זה לא מחייב את הרצון? אליעד: אתה יכול להגיד הרצון מחייב את השכל או אתה יכול להגיד השכל מחייב את הרצון, תגיד לא, אני מבין לא עכשיו זה כבר מחויב. ש: נו אז בסופו של דבר מה אז למה אני בוחר לחיות? ...
נשמה למה למות אפשרויות להוביל למצוא משמעות אפשרות למצוא יתרונות לראות
תמימות ופשיטות, חוכמה, מהי תמימות אמיתית? מהי חוכמה אמיתית? רבי נחמן מברסלב, אמונה באלוהים, החלל הפנוי, איך להאמין באלוהים? לזרוק את השכל, להאמין או להבין, להאמין או לדעת, כפירה באלוהים
תמימות ופשיטות, חוכמה, מהי תמימות אמיתית? מהי חוכמה אמיתית? רבי נחמן מברסלב, אמונה באלוהים, החלל הפנוי, איך להאמין באלוהים? לזרוק את השכל, להאמין או להבין, להאמין או לדעת, כפירה באלוהים
... מהי תמימות אמיתית? מהי חוכמה אמיתית? רבי נחמן מברסלב, אמונה באלוהים, החלל הפנוי, איך להאמין באלוהים? לזרוק את השכל, להאמין או להבין, להאמין או לדעת, כפירה באלוהים מהי תמימות אמיתית לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מציג את הנושא של תמימות ופשיטות על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב, כשהוא מבהיר ... את הדברים כפי שהם בלי צורך להטיל ספק. מהי חוכמה אמיתית ומה הקשר שלה לתמימות? לפי אליעד, חוכמה אמיתית היא להבין את השכל שיש בכל דבר, ובסופו של דבר לגלות שהכל כבר מושלם כפי שהוא. הוא מצטט מתוך ליקוטי מוהרן, שם רבי נחמן מסביר שהמטרה היא להסתכל בשכל שקיים בכל פרט במציאות, ודרך ההבנה הזאת להתחבר אל ... של האדם להיות תמים נובע מהתלות שלו בשכל ובהיגיון. הוא מתייחס לאמונה באלוהים ומסביר שרבי נחמן ממליץ לאדם לזרוק את השכל כדי להאמין באמת. המשמעות היא שעל מנת להגיע לאמונה שלמה, על האדם לשחרר את עצמו מהצורך להבין הכל דרך ההיגיון והשכל, מכיוון שאלו רק מגבילים את התפיסה שלו. עם זאת, אליעד מתמודד עם הסתירה שנוצרת כאן - אם האדם זורק את השכל, איך יבחר במה להאמין? הוא מסביר שאכן קיימת בעיה אם האדם רק מאמין בלי שכל, כי אז הוא לא יודע למה הוא מאמין דווקא באמונה מסוימת ולא באחרת. הוא מסביר שזו אכן שאלה קשה - אם אדם מאמין בדבר בלי שכל, מדוע שיאמין דווקא בזה ולא בדבר אחר? התשובה של אליעד היא שהשכל לא נזרק לחלוטין, אלא האדם מגיע להבנה שיש משהו שהוא מעבר לשכל, שהוא אמיתי אף שהוא לא הגיוני. בסופו של תהליך, השכל עצמו מוביל את האדם לנקודה שבה הוא נאלץ להכיר בכך שיש אמת גדולה יותר מההיגיון, שהיא האמונה השלמה. אליעד מתאר את המצב שבו האדם מגיע למבוי סתום בשכל, ומגלה שרק האמונה יכולה לתת לו ... שאין הבדל אמיתי בין הצורה למהות, בין השלמות לחיסרון. רבי נחמן טוען שרק על ידי אמונה ניתן לתפוס את הרעיון הזה, משום שהשכל מוגבל ולא מסוגל להבין כיצד שני הפכים יכולים להתקיים יחד. כיצד להאמין באמת בלי לוותר על השכל? אליעד מסביר את המהלך הרוחני באופן הבא: בהתחלה האדם משתמש בשכלו כדי לחקור ולשאול שאלות, עד שהוא מגיע למצב של מבוי סתום - שבו השכל עצמו מודה שאין לו פתרון. בשלב זה, השכל עצמו מוביל לאמונה. כלומר, האדם לא מאמין מתוך ויתור על ההיגיון, אלא דווקא מתוך הבנה עמוקה שההיגיון עצמו מוגבל, ולכן נותרת רק האמונה כדרך להשיג את השלמות והתמימות האמיתית. ... נחמן, התמימות והחוכמה הן לא שני דברים נפרדים אלא שני צדדים של אותה שלמות. האמונה באלוהים אינה דורשת בהכרח ויתור על השכל, אלא הבנה עמוקה של הגבולות שלו, המובילה לתפיסה של מציאות שלמה ומושלמת ללא קונפליקטים וספקות. מהי תמימות אמיתית? החלל הפנוי רבי נחמן להאמין או להבין? לזרוק את השכל איך להאמין באלוהים? מהי חוכמה אמיתית? אמונה בלי שכל ...
להבין או להאמין להבין להגיע לאמונה צורה של מציאות ליקוטי מוהרן מופנמות הבדלה התלבטות
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
... זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין? מה זה הפכים ולמה אי אפשר לחשוב על דבר והיפוכו בו - זמנית? אליעד כהן מסביר את מושג ההפכים ואת מגבלות החשיבה והדמיון האנושי. הוא מתחיל בשאלה מה זה בעצם הפכים, ... חושבים שהם מסוגלים לחשוב על שני דברים בו זמנית, אך למעשה, השכל האנושי מוגבל ולא יכול לחשוב על שני מושגים באופן מלא באותה נקודת זמן. למשל, אי אפשר לדמיין באותו רגע שולחן ואין שולחן, כי מחשבה אחת מיד מעלימה את השנייה. בכל רגע נתון יש רק ... שיכולה לתפוס את תשומת הלב. לדוגמה, אפשר לחשוב על שולחן לבן, כי השכל יכול לחבר צבע ואובייקט למחשבה אחת. אבל אי אפשר לדמיין ששולחן ישנו ואיננו בו - זמנית. כאן, אליעד מדגיש שהשכל מוגבל באפשרויות הדמיון שלו, ושההבנה של מושגים תלויה ביכולת של השכל להבדיל בין דבר והיפוכו. מהם גבולות הדמיון והשכל האנושי? אליעד כהן מציין שגבולות הדמיון האנושי הרבה יותר מצומצמים ממה שנדמה. הוא נותן דוגמה של סרטים בדיוניים, שבהם לכאורה יש יצירתיות חסרת גבולות, אבל אפילו שם לא ניתן להראות ... פיזית דרך חור המחט, כי הדמיון מוגבל להיגיון בסיסי כלשהו. מדוע השכל מוגבל בהבנת דבר והיפוכו? אליעד מדגיש שהמגבלה העיקרית של השכל היא שהוא לא יכול לחשוב או לדמיין שני הפכים מוחלטים בו - זמנית. זה נובע מכך שכל תפיסה של השכל מבוססת על הבחנה בין מושגים, וכדי שתפיסה מסוימת תתקיים, היא חייבת להעלים את ההפך שלה. לדוגמה, כשמישהו מדמיין קר לי, הוא לא יכול באותו רגע לדמיין באופן מוחלט לא קר לי. למרות שהוא ... לתפוס את הדבר והיפוכו במלואם בו - זמנית. מה המשמעות של לצאת מהשכל ומה זה החלל הפנוי? אליעד מסביר את רעיון לצאת מהשכל כהרחבת הגבולות של המחשבה מעבר למגבלות הלוגיות הטבעיות. הוא טוען שכדי לפתור שאלות מסוימות, האדם חייב לפרוץ את מערכת ההפעלה השכלית שלו, כמו רכב שמגביל את מהירותו וחייב לפרוץ את ההגבלה כדי להגיע למהירות גבוהה יותר. רעיון החלל הפנוי הוא המקום המחשבתי שבו האדם יוצא מעבר לגבולות ההיגיון הרגילים, ומנסה לתפוס ... לחשוב על ההפכים בו - זמנית, דבר שלכאורה בלתי אפשרי מבחינת השכל האנושי הרגיל. איך אפשר לחשוב על הפכים ולהגיע לאמת? אליעד כהן מסביר שכדי להתקרב להבנה אמיתית של המציאות, חייבים להתגבר על המגבלה של החשיבה הלוגית הרגילה. הוא מדגים זאת באמצעות ... אמר שיש פה שולחן? אולי אין שולחן?. אפילו בעת הצגת השאלה הזו, השכל לא מצליח לתפוס באמת את שני המצבים באותה נקודת זמן, אך עצם הניסיון לחשוב כך מקרב את האדם להבנה של מגבלות המחשבה. בסופו של דבר, אליעד ממליץ לאדם להבין את המגבלות שלו, להכיר אותן ... הרגיל. מה זה הפכים? איך אפשר לחשוב על דבר והיפוכו? גבולות השכל האנושי מה אי אפשר לדמיין? איך לצאת מהשכל? מה זה החלל הפנוי? ...
דבר והיפוכו בו זמנית חלל פנוי זמן בלי מקום המציאות חשיבה לוגית דמיון מהירות להבדיל בין דבר להיפוכו
לעבוד קשה או לעבוד חכם או לעבוד נכון, עבודה חכמה, עבודה קשה, עבודה נכונה, להצליח בלי לעבוד קשה, איך להצליח בחיים? תעבוד קשה, תעבוד חכם, תעבוד נכון, צריך לעבוד קשה, צריך לעבוד חכם, צריך לעבוד נכון, לפתח את השכל, הצלחה בחיים
לעבוד קשה או לעבוד חכם או לעבוד נכון, עבודה חכמה, עבודה קשה, עבודה נכונה, להצליח בלי לעבוד קשה, איך להצליח בחיים? תעבוד קשה, תעבוד חכם, תעבוד נכון, צריך לעבוד קשה, צריך לעבוד חכם, צריך לעבוד נכון, לפתח את השכל, הצלחה בחיים
... להצליח בלי לעבוד קשה, איך להצליח בחיים? תעבוד קשה, תעבוד חכם, תעבוד נכון, צריך לעבוד קשה, צריך לעבוד חכם, צריך לעבוד נכון, לפתח את השכל, הצלחה בחיים האם עדיף לעבוד קשה או לעבוד חכם כדי ... עם הקושי של עבודה חכמה. הרבה יותר קל לאנשים להתעורר מוקדם, ללכת לעבודה פיזית קשה ולבצע משימות שדורשות מאמץ פיזי, מאשר לשבת ולפתח את השכל שלהם, לחשוב לעומק וללמוד איך לעבוד בצורה נכונה ויעילה. למה קשה כל כך לעבוד חכם ולפתח את השכל? אליעד מבהיר שפיתוח השכל הוא תהליך קשה מאוד למי שלא יודע איך לעשות אותו. ... האנשים. הוא אומר שבאופן אישי הוא לא באמת חושב שזה קשה, אך לצורך ההסבר, הוא מודה כי לרוב האנשים זה נתפס כדבר הקשה ביותר בעולם. פיתוח השכל דורש מאמץ מחשבתי משמעותי, יכולת להתרכז, ללמוד, ... המדויק יותר הוא תעבוד קשה ותהיה חכם. המשמעות של זה היא שאם אתה באמת רוצה להצליח בחיים, אתה חייב להיות מוכן לעבוד קשה מאוד על פיתוח השכל שלך. זאת מכיוון שעבודה חכמה, הדורשת מחשבה, היא הרבה יותר קשה מאשר עבודה פיזית פשוטה. לסיכום, אליעד מדגיש שאדם שרוצה להצליח באמת חייב להיות מוכן לעבודה קשה מאוד בפיתוח השכל , לעבוד חכם, ומתוך כך לעשות את הדברים הנכונים שיביאו אותו להצלחה. מי שמחפש להימנע מעבודה קשה לא יפתח את השכל שלו, ולכן כנראה גם לא יעשה דברים נכונים, וכתוצאה מכך - לא יצליח. כיצד לסכם את ההרצאה במשפט אחד? כדי להצליח בחיים, תעבדו קשה על פיתוח השכל, תעבדו חכם, וכך תעשו את הדברים הנכונים בדרך להצלחה. איך להצליח בחיים? לעבוד קשה או לעבוד חכם? מה זה עבודה נכונה? איך לפתח את השכל? איך לעבוד בצורה יעילה? האם חייבים לעבוד קשה כדי ...
יכולת לשאול שאלות סלבריטאים יכולות קוגניטיביות עובדים פיתוח החשיבה לאמן את החשיבה נמנע
שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
21:55שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
... השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע? מה המשמעות של שלמות השכל ואיך מגיעים אליה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של שלמות השכל, נקודת הסוף של כל השאלות והתשובות, ומציג כיצד להגיע למצב שבו אדם חווה שלמות אמיתית. תחילה הוא מדגיש שהמצב האידיאלי הוא לא מצב שבו אין יותר שאלות כלל, אלא ... לא שואל האם יש בחירה חופשית או לא, כי מבחינתו היש והאין מאוחדים, אין הבדל בין הדברים השונים, והוא לא חווה נפרדות כלל. רק במצב כזה, האדם מגיע באמת לשלמות השכל. כיצד שאלות אינסופיות מובילות לשלמות שכל? אליעד כהן מתאר את התהליך שבו אדם מגיע לשלמות על ידי שאלות. כדי להגיע לשלמות האמיתית, האדם חייב לשאול שאלות על כל ... לכך שיש לו בחירה וגם שאין לו בחירה, כאשר שתי האפשרויות מוכחות לחלוטין. בשלב זה, השאלה עצמה הופכת לתשובה, והאדם חווה אחדות של ההפכים. זהו המנגנון שבו השכל מגיע לקצה גבול היכולת שלו ואז בעצם מנטרל את עצמו. ככל שהאדם חוקר יותר, בסופו של דבר הוא יגיע לנקודה של אין - שכל, למצב שבו כל השאלות מתמזגות לאחד. אליעד ... אלא מכך שהוא הגיע לנקודה שבה אין יותר הבחנה בין שום דבר לשום דבר אחר. זו היא שאלת כל השאלות, המהווה את התשובה האולטימטיבית. איך משתמשים בשכל כדי להשתחרר מהשכל עצמו? אליעד מסביר שכדי להיפטר מהשכל לחלוטין, אדם חייב להשתמש בשכל שלו באופן אינטנסיבי עד לקצה היכולת שלו: אדם שחווה סבל, סובל כי יש לו שכל שמבחין בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי. הדרך להפסיק את הסבל היא על ידי שימוש מוגבר בשכל עד שהוא מגיע לנקודת השיא ואז מנטרל את עצמו. ככל שהשאלות מורכבות יותר, השכל מגיע לקצה שלו ואז מתפרק מאליו. הפרדוקס הוא שהחכמים ביותר לא מסוגלים להפסיק להשתמש בשכל שלהם, אלא אם הם משתמשים בשכל באופן אינטנסיבי עד שהוא מגיע לקצה ומשמיד את עצמו. בכך השכל מפסיק לתפקד, והשאלות והתשובות מתבטלות מאליהן. מה המשמעות של לחוות שאלות ותשובות בו - זמנית? אליעד מדגיש כי בסופו של התהליך, האדם חווה בו - זמנית גם שאלות ... האידיאלי שבו הוא חי חיים שלמים, חווה הרמוניה ואיזון, ויכול להתמודד עם כל שאלה בלי להיות מוטרד כלל. בסיכום התהליך, אליעד כהן מציג את הדרך המדויקת לשלמות השכל : שאל כל שאלה אפשרית. הגע לשאלת כל השאלות - החיבור של ההפכים. המשך לחקור עד שהשאלה עצמה תהפוך לתשובה. חווה שלמות של אין - שאלה לצד אינסוף שאלות בו - זמנית. זוהי הדרך לשלמות מוחלטת, שבה האדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של המציאות, ויכול לחיות חיים טובים בהרמוניה מוחלטת. איך מגיעים לשלמות השכל? מה המשמעות של שאלת כל השאלות? האם יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית? איך להיפטר מהשכל? מה הקשר בין שאלות לתשובות? איך לחוות אחדות ונפרדות בו - זמנית? ...
מניעות התקדמות להרגיש נפרדות לחיות חכם מציאות כיצד לחוות
מבוא - הספר שלי, הוא כולו הקדמות
... - הספר שלי, הוא כולו הקדמות וכאן יתבאר, כי כל השכל וכל הרעיונות שיש בספר הזה, הם כולם הקדמות ומבואות בלבד, אל הרעיון הסופי, שהוא עצמו, בכלל לא כתוב בספר. כי כדי שהאדם יהיה מאושר באמת, לשם כך עליו ... והשחרור הזה צריך להיות בשלמות, גם ברמה השכלית וגם ברמה הרגשית. כי כדי שהאדם יחווה שחרור מוחלט באמת, מהאני שלו ומהישות שלו ברמה הרגשית, לשם כך על האדם להגיע לשחרור מוחלט ברמה השכלית. ושחרור מוחלט ברמה השכלית, פירושו שהאדם תופס במחשבתו את הבלתי נתפס. שהאדם מצליח להכיל ולהגדיר בתוך מחשבתו, את הדבר שאין אפשרות להכיל ולהגדיר אותו. וכמובן שיש כאן פרדוקס ... שלו, הדרך לעשות זאת, היא על ידי הקדמות, שאותן השכל של האדם כן יכול לתפוש. כי ההקדמות, הן מבואות ודרכים של שכלים שונים, שמובילים את השכל של האדם להתבונן, אל מה שיש מעבר ומעל ומתחת לתפישת השכל הרגילה שלו. כי השכל יכול לתפוש את כל המציאות כולה ללא כל הגבלה. אלא שבמשך היום, האדם משתמש בשכל נמוך (לא משתמש בשלמות בשכל שלו). ועל ידי זה האדם חווה את הנפרדות של ... עצמאי את השגת האין סוף עצמו, שהיא נמצאת מעל השכל ובתוך עומק פנימיות השכל ובשורש השכל, של הספר הזה ושל המציאות כולה. והספר הזה הוא רק מעין חבלים, שאיתם יכול האדם לטפס אל מחוץ למקום ואל מחוץ לזמן, ולהשקיף משם על האירועים כולם. כי כפי ... תוך המקום. כי הספר הזה כולו, הוא חבלים שנמשכים מהשכל של אלוהים האמיתי, שנמצא מחוץ לכל מקום ולכל זמן. כי אלוהים האמיתי, נמצא מחוץ לכל הגדרה שהיא. והטועים, כאשר הם מלמדים את האדם איזה שכל, בעיניהם השכל שלהם הוא המכוון. וגם אם הם מלמדים את האדם הקדמות אל השכל שלהם, הרי שעדיין השכל שלהם הוא המכוון. דהיינו, תכלית הלימוד שהם מלמדים את האדם, היא כדי שהוא יגיע להשתוות, עם השכל ועם הדיבורים שלהם. וכל מי שמלמד משהו, וחושב שהתכלית היא שהאדם יבין את דבריו, הוא טועה וחסר הבנה שלמה. כי התכלית האמיתית, היא שהאדם יבין את מה שיש ... ומי שיודע כמה יש לו, אין לו הרבה. ומי שחושב שהשכל שלו, הוא תכלית הכל, הרי שהשכל שלו הוא סופי, וממילא הוא לא תכלית הכל והוא לא השלמות. והשכל של הספר הזה, הוא לא התכלית ולא הקצה האחרון של ההבנה האנושית. כי כל דבר שהוא מוגדר ושניתן לחשוב עליו, הרי שהוא סופי, והוא לא הקצה האחרון של המציאות, ... האנושית, שהאדם יכול להגיע אליה. וכפי שאמרנו, השכל שיש בספר הזה, נכתב כלבושים שונים, של השכל שנמצא מחוץ לכל הגדרת מקום או זמן. והשכל שיש בספר הזה, הוא חבלים חזקים, שמי שיאחז בהם ויטפס איתם, על ידי זה יוכל לצאת אל מחוץ לחוויית המקום והזמן (וגם מחוץ לחוויית האני, שגם היא חוויית מקום וזמן). ומצד האמת, כל השכל שיש בעולם, הוא כולו לבושים של השכל שיש מחוץ למקום ולזמן. כי כל הזמן והמקום וכל מה שיש בהם, הם לבושים של מה שיש מחוץ למקום ולזמן. אלא, שבספר הזה התגלות השכל הזה של מחוץ למקום ולזמן, היא מפורשת יותר וגלויה יותר. ולכן, הספר הזה הוא כולו הקדמות בלבד. דהיינו, שהתכלית, היא לא השכל של הספר עצמו, אלא שעל ידי זה שהאדם לומד את השכל של הספר, על ידי זה האדם מקבל הקדמות חדשות שמגביהות אותו ומאפשרות לו להסתכל על מה שיש מחוץ למקום ולזמן, דהיינו, על מה שהוא היה לפני שהוא היה, דהיינו, ...
הנפרדות של המציאות לימוד מהותה של המציאות רגשות מקום וזמן תהליך דיבורים תכלית אמיתית
הספר להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו
17:56הספר להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו
... להיות אלוהים - בירור האמת, בכלי הפגום של השכל - כיצד אפשרי הדבר, שכל מושלם אם משתמשים בו עד סופו האם אפשר לגלות את האמת באמצעות שכל פגום? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא כיצד ניתן להגיע אל האמת המוחלטת בעזרת כלי פגום לכאורה, שהוא השכל האנושי. השכל, כפי שאנחנו מכירים אותו, נראה פגום ומוגבל, ולכן נשאלת השאלה כיצד ייתכן למצוא דרכו את האמת המוחלטת, שאמורה להיות בלתי מוגבלת ולא מצומצמת. מדוע נראה שהשכל האנושי פגום? אליעד מסביר שהסיבה לכך שהשכל נראה לנו פגום היא שאנחנו משתמשים בו בצורה מצומצמת ולא עד הסוף. אם היינו משתמשים בשכל בצורה מלאה, הוא לא היה נראה לנו פגום כלל. המגבלות והסתירות בשכל הן תוצאה של שימוש לא נכון או חלקי בו. השכל עצמו, במהותו, הוא מושלם, אך האדם אינו משתמש בו עד תום ולכן מרגיש שהוא פגום. כיצד ניתן להשתמש בשכל בצורה שלמה? אליעד כהן מסביר שכדי להשתמש בשכל בצורה שלמה, האדם צריך ... אליעד מדגיש שאין מדובר ביצירת יש מאין אלא בגילוי והיזכרות במצב המקורי שבו האדם כבר מצוי באחדות מוחלטת עם כל המציאות. מה תפקיד השכל בחיפוש האמת? אליעד מדגיש שהשכל מצד אחד הוא כלי הכרחי וחשוב מאוד בתהליך הבירור, ומצד שני הוא מזהיר לא לסמוך עליו בצורה עיוורת, כי כל עוד האדם לא הגיע לשלמות מלאה של הבירור, השכל עדיין נתון לשגיאות ולטעויות. כלומר, למרות שהשכל הוא מושלם במהותו, האדם עדיין משתמש בו בצורה לא מלאה ולכן הוא נראה לו פגום. לדוגמה, אליעד מדמה זאת למטוס שנוסע על הקרקע במקום לעוף באוויר. המטוס עצמו לא פגום, אלא שהטייס לא משתמש בכל הכפתורים ובכל האפשרויות של המטוס. באופן דומה, האדם אינו משתמש בכל הפוטנציאל של שכלו ולכן הוא חווה אותו כפגום. האם השכל של האדם מוגבל או אינסופי? אליעד מציג את הפרדוקס של השכל: כאשר הוא אומר שהשכל הוא טוב אמיתי, מצד אחד הוא מחמיא לשכל, ומצד שני הוא גם מגביל אותו. לומר על משהו שהוא טוב אמיתי פירושו גם לצמצם אותו ביחס לטוב באופן כללי. כך שבכל פעם שמוגדר משהו באופן ... לגלות אמת בשכל מוגבל? איך לחוות שלמות בעולם מצומצם? מה המשמעות של להיות אלוהים? האם יש הפרדה בין אמת לשקר? מהו הטוב האמיתי? האם השכל האנושי הוא מושלם? איך מבררים את האמת המוחלטת? ...
חיפוש אמת להגיע מציאות האמת הבלתי תלויה השכל האנושי לחקור פירוש שקרנים
למי להאמין? אמונה עצמית, לא להאמין לעצמך, כן להאמין לעצמך, להטיל ספק, להגיע לוודאות, הגנב הנאמן, חוקי הלוגיקה, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
למי להאמין? אמונה עצמית, לא להאמין לעצמך, כן להאמין לעצמך, להטיל ספק, להגיע לוודאות, הגנב הנאמן, חוקי הלוגיקה, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
... שאין טעם לבדוק במקום האמיתי, למרות שהגניבה אכן נמצאת שם. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להראות איך השכל מתנהג בדיוק כמו הגנב הנאמן. השכל מספק לנו תשובות הגיוניות, מסייע לנו לחפש הבנה, ונותן תחושה של אמינות. אבל יש דברים מסוימים שאותם השכל אף פעם לא מאפשר לבדוק באמת, כגון הנחות היסוד של המציאות. למה אי אפשר להאמין לשכל שלך? השכל שלך אומר לך מה נכון ומה לא נכון. למשל, הוא מסביר לך איך להשיג רצון מסוים, אבל הוא אף פעם לא שואל אותך למה בכלל יש לך את הרצון הזה. השכל מניח מראש שהרצון שלך תקף, בלי לבדוק אם ההנחה הזו נכונה. באותה צורה, השכל לעולם לא יטיל ספק בהנחות היסוד הלוגיות של עצמו. הוא משתמש ... היא ההנחה שאם משהו קיים הוא לא יכול להיות לא קיים בו - זמנית. הנחות כאלה נראות ברורות כל כך עד שהשכל פשוט מתעלם מלבדוק אותן. איך אפשר להטיל ספק בשכל אם גם הספק ... השאלה העמוקה שמעלה אליעד היא שאם אנחנו רוצים להטיל ספק בשכל, אז בעצם מי שמטיל את הספק הוא גם כן השכל עצמו. זה כמו לתת לגנב לחפש את הגניבה שהוא בעצמו ביצע, או לבקש ממשוגע לאתר את השיגעון של עצמו. אם אנחנו מטילים ספק בכל מסקנה של השכל, עלינו להטיל ספק גם בעצם פעולת הטלת הספק. נוצר כאן מצב של לולאה אינסופית: מצד אחד, השכל קובע שיש להטיל ספק בכל דבר, כולל בעצמו. מצד שני, גם פעולת הטלת הספק נעשית באמצעות השכל, מה שמחזיר אותנו לנקודת ההתחלה ללא יכולת הכרעה מוחלטת. למה להגיע לוודאות זה בלתי אפשרי? אליעד מסביר שברמה המוחלטת, בלתי אפשרי להגיע לוודאות מוחלטת באמצעות השכל. ביום - יום אפשר להסתמך על השכל באופן יחסי, כי זו הדרך להתנהל במשחק החיים, אך מי שמחפש אמת מוחלטת, חייב להבין שכל מסקנה שאליה הגיע דרך השכל היא מוגבלת ומעגלית. לדוגמה, אם נשווה בין החלטה שהתקבלה אחרי בדיקה שכלית לבין החלטה אקראית לחלוטין, נראה כי מבחינה אובייקטיבית, גם ההחלטה השכלית איננה אמיתית יותר. הסיבה לכך היא שהמסקנה שהשכל מגיע אליה תמיד מבוססת על ההנחה שהשכל צודק. ההנחה הזאת לא ניתנת לאימות אובייקטיבי, משום שכל אימות שלה נעשה באמצעות השכל עצמו. האם השכל עדיף על אקראיות? אליעד מביא דוגמה נוספת שבה מחשב נותן תשובה אקראית, בעוד השכל נותן תשובה הגיונית. רוב האנשים יבחרו בתשובה ההגיונית. אבל מי שרוצה להגיע לאמת מוחלטת, מבין שבאופן מוחלט אין באמת הבדל בין התשובה האקראית לתשובה השכלית. התשובה השכלית מבוססת על האמונה שההיגיון שלנו אמיתי יותר מאשר החלטה אקראית. אך האמונה הזאת, שוב, מבוססת רק על השכל עצמו, שאי אפשר להוכיח את תקפותו המוחלטת. אז מהי האחדות ... אפשר להאמין לשכל ולהשתמש בו כדי לקבל החלטות, אבל מי שרוצה להתקרב לאמת המוחלטת חייב להבין שגם השכל, גם ההיגיון וגם ההטלת ספק עצמה אינם יכולים לספק ודאות ... לא להאמין כרצונו, מתוך הבנה שאין כאן אמת מוחלטת שאפשר להיאחז בה. הגנב הנאמן האם אפשר לסמוך על השכל? איך להגיע לוודאות מוחלטת? אמת יחסית מול אמת מוחלטת מהי ...
הוכחה מוחלטות משחק לעזור מפורסם להטיל ספק בכל דבר לוגיקה אמת מוחלטת
אין שכל, שכל מחוץ לשכל, שתי מחשבות בו זמנית, דבר והיפוכו, גבולות השכל האנושי, על מה אי אפשר לחשוב? מה המוח לא יכול להבין? מה זה אין שכל? מה זה מעל לשכל?
אין שכל, שכל מחוץ לשכל, שתי מחשבות בו זמנית, דבר והיפוכו, גבולות השכל האנושי, על מה אי אפשר לחשוב? מה המוח לא יכול להבין? מה זה אין שכל? מה זה מעל לשכל?
... שכל, שכל מחוץ לשכל, שתי מחשבות בו זמנית, דבר והיפוכו, גבולות השכל האנושי, על מה אי אפשר לחשוב? מה המוח לא יכול להבין? מה זה אין שכל? מה זה מעל לשכל? האם ניתן לחשוב על שני דברים הפוכים בו זמנית? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא שאלת גבולות השכל האנושי, ובעיקר על הרעיון האם אפשר לחשוב על שני דברים מנוגדים בו זמנית. אליעד מתאר את הנושא הזה בצורה מפורטת דרך דוגמאות שונות ומציג נקודות השקפה פילוסופיות, במטרה להסביר את המגבלות של החשיבה האנושית ולהראות עד כמה השכל שלנו הוא מוגבל ביכולתו להכיל ולהבין סתירות מוחלטות בו זמנית. מה זה אומר ... חווים מצב בלתי אפשרי. לדוגמה, הוא אומר לנסות לדמיין תפוח ירוק ואדום בו זמנית. לטענתו, אי אפשר באמת להחזיק בשתי המחשבות האלה באותה נקודת זמן, כי השכל תמיד יברח בין שתי האפשרויות, כך שהמוח אינו יכול לקלוט את שני המצבים ... על קיר ובו זמנית על אין - קיר, אתה לא באמת תוכל לחשוב על שני הדברים יחדיו. או שתראה את הקיר או שתראה את העדרו, אך לעולם לא את שניהם בו זמנית. איך השכל האנושי מוגבל בהבנת סתירות? אליעד כהן מדגיש שהשכל האנושי מוגבל באופן בסיסי כאשר מדובר בהבנה או תפיסה של סתירות מוחלטות בו זמנית. בכל ניסיון לעשות זאת, השכל נכנס לתהליך של קפיצה בין שתי אפשרויות. הוא מדגיש שלמעשה, השכל האנושי אינו מסוגל לתפוס סתירה מוחלטת ללא שהוא מתפשר או מבצע חלוקה בזמן, אפילו חלקיק קטן של שנייה, בין מחשבה אחת למחשבה השנייה. אליעד מציין שלכן תמיד קיימת תחושה של חיסרון מסוים אצל האדם, כי השכל לעולם לא יכול לתפוס או להכיל את ההפכים באופן מוחלט ומלא. תמיד יהיה משהו ... והמורכבת ביותר, שבה יש אחדות מוחלטת בין כל הדברים, וההבדלים נעלמים לחלוטין. האם אפשר לחשוב על שני הפכים בו זמנית? מה זה מצב של אין שכל? גבולות השכל האנושי לחשוב דבר והיפוכו בו זמנית מה זה מעל לשכל? ...
שכל אמיתי שחור ולבן חסרונות קיום מה המוח לא יכול להבין לדבר להכיל מה הכוונה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: השכל, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי למנהלים, מנטורינג בנושא השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7656 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 05:23:11 - wesi1