... רואה שולחן. אך ברמה עמוקה יותר, הוא עדיין משקר, כי הוא לא באמת יודע באופן מוחלט שהשולחן קיים. הקיום של השולחן מבוסס על התפיסה האנושית המוגבלת, על
השכל והחושים שלו, ולכן אינו מוחלט לחלוטין. מה המשמעות של אני קיים ואיך זה קשור לאמת מוחלטת? אליעד מעמיק את הרעיון הזה בדוגמה נוספת: הביטוי אני ... שלו, ולא לנסות לשנות את המציאות עצמה. למעשה, המרחק בין החכם הגדול ביותר למשוגע הגדול ביותר הוא קטן מאוד, כי שניהם לא מובנים על ידי האדם הממוצע.
השכל הגדול ביותר, לפעמים נראה לאדם כמשוגע מרוב שהוא מורכב ומתקדם. בבית משוגעים, מי שנורמלי עלול להיראות משוגע, ולהפך. כך שהאדם חייב לחפש את האמת ... או שקר, לא משנה אם זה נשמע מוזר או הגיוני. אסור שהמוזרות או הנורמליות תשפיע על חיפוש האמת. כאשר האדם מחפש את האמת ללא פשרות, הוא יקבל לבסוף את
השכל של המציאות, יהפוך לחכם אמיתי ולא יהיה משוגע שחושב שהוא חכם. המציאות, אומר אליעד, היא החכמה האמיתית, והאדם חייב להתיישר לפיה, ולא להיפך. אם ... אומר, יש כאן שולחן! האם הוא משקר? באמת הסוביקטיבית יש מצידו שולחן, לכן אמר את האמת. אך ברמה נוספת זה לא מוחלט, כי זה תלוי בשכל האנושי, בתפישה של
השכל שלך. ברמה הפשוטה האדם אינו משקר, אך כל עוד זה לא מוחלט, שלא יגיד בוודאות ובביטחון שזה מוחלט. לדוגמה ישאלו אדם האם הוא קיים? מן הסתם יענה, ... ואת האמת צריך לחפש בכל מחיר, ולחפש את האמת בלי אינטרס ברמה מוחלטת, ללא פשרות ואם את הלא יודע תגיד אני לא יודע, ואז לבסוף האדם שיחפש באמת, יקבל את
השכל האמיתי של המציאות, ואז יהיה חכם אמיתי, ולא משנה אם היא נראית נורמאלית או לא. האמת היא האמת. המציאות היא החכמה האמיתית וצריך איתה לישר את הקו, ...