אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
להגיע למוחלט באמצעות היחסי, אמת מוחלטת, אמת יחסית, חיפוש האמת, חיפוש עצמי, חקירה עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות עמוקה, התבוננות נפשית, מוחלטות, יחסיות
14:20להגיע למוחלט באמצעות היחסי, אמת מוחלטת, אמת יחסית, חיפוש האמת, חיפוש עצמי, חקירה עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות עמוקה, התבוננות נפשית, מוחלטות, יחסיות
... במובן מוחלט. מהי הדילמה שעולה בחיפוש האמת המוחלטת? אליעד מציין כי עולה דילמה משמעותית: אדם המחפש את האמת המוחלטת עלול להרגיש שהוא לעולם לא יוכל להשיג אותה דרך השכל, מפני שהשכל עצמו הוא כלי מוגבל שמספק תמיד רק מסקנות יחסיות. האדם מרגיש שבכל פעם שהוא מנסה להגיע לתשובה מוחלטת, הוא נתקל במחסומים של יחסייות, ואינו מצליח לחייב תשובה כלשהי באופן מוחלט. ... מוחלטת?, שהיא עמוקה יותר ולא פשוטה לפתרון בעזרת כלים פרקטיים רגילים. מדוע האדם מתקשה להגיע לאמת מוחלטת? הסיבה העיקרית שאדם מתקשה להגיע לאמת מוחלטת דרך החקירה השכלית היא שבסופו של כל תהליך שכלי מגיעים לתשובות יחסיות בלבד. כל תשובה שכלית, לפי אליעד, ניתן לערער ולספק לגביה שאלות נוספות. הוא משתמש בדוגמה שבה אדם מנסה לצאת מתוך היקום - תמיד יגיע שלב שבו האדם לא יוכל עוד להתקדם, כי לכל תשובה יש המשך אינסופי. בדיוק כך, השכל לעולם לא יוכל לספק תשובה מוחלטת, אלא רק להראות שמה שהוא מצא עד כה הוא יחסי. אליעד מסביר כי האדם לא יכול להיות בטוח שהחקירה השכלית תוביל אותו בסופו של דבר לתשובה המוחלטת, בדיוק כפי שאדם לא יכול להיות בטוח שאם הוא יסתכל על שולחן במשך זמן ארוך מאוד, בסופו של דבר משהו ישתנה בו. לכן, השכל אינו הכלי האידיאלי כדי להגיע לאמת המוחלטת. מה הפתרון שמציע אליעד כהן לקושי זה? אליעד מציע פתרון מעניין מאוד: הדרך היחידה להשיג אמת מוחלטת היא להגיע לוודאות מוחלטת שהאדם ... את האדם לתשובה מוחלטת, היא בעצמה אמת מוחלטת. הוא מסביר שכאשר האדם מגיע להבנה זו בוודאות מוחלטת - הוא כבר השיג את המוחלט, מפני שהוא יודע באופן מוחלט את מגבלות השכל ואת מגבלות החקירה היחסית. אליעד מתאר מצב שבו האדם צריך להיות משוכנע לחלוטין וללא ספק בכך שהוא לא יכול להגיע למוחלט דרך השכל, ואז להפסיק לנסות למצוא את המוחלט בצורה שכלית. במילים אחרות, כאשר האדם באמת מבין שהחקירה השכלית לעולם לא תוביל אותו למוחלט, זוהי הנקודה שבה הוא משיג את המוחלט - כי הוא הגיע לידיעה מוחלטת לגבי מגבלות התהליך היחסי. איך מתמודדים עם הספק וחוסר הוודאות במהלך החקירה? ... האמת. אליעד גם מציין שהאדם יכול להחליט להפסיק את החקירה שלו אם הוא באמת משוכנע שאין תשובות מוחלטות בחקירה יחסית, וכך האדם למעשה הגיע כבר למוחלט - לידיעה שהשכל היחסי אינו הכלי להשגת האמת המוחלטת. מה לעשות אם אדם לא בטוח בכלל בדרכו? אם אדם מרגיש שהוא לא בטוח כלל, אליעד מציע פשוט להודות בכך באופן ברור. האדם לא חייב להיות בטוח שהוא ... המוחלט והיחסי הן לא רק תאורטיות אלא גם מעשיות. הוא מבהיר שהמטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב תודעתי שבו האדם מודע באופן מוחלט למגבלותיו, ליחסיותן של כל המסקנות השכליות, ובכך הוא משיג וודאות מוחלטת לפחות בדבר אחד - שאין וודאות מוחלטת דרך השכל עצמו. האם קיימת אמת מוחלטת? איך להשיג אמת מוחלטת? האם שכל יכול להביא לאמת מוחלטת? מה ההבדל בין אמת יחסית למוחלטת? איך להתמודד עם ספקות בחקירה עצמית? מהן מגבלות השכל האנושי? ...
הבדל בין טוב לרע הבנה ספקות חוסר ידיעה פנימיות חיפוש משמעות דילמות עובדות
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
26:56אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
... כיצד להשיג אותה. הקשר בין ויתור על השכל לסיום הסבל בשיחה עם השואל, אליעד מסביר שהשכל, שהוא היכולת להבחין בין יש לאין, הוא ... רוצים להפסיק להרגיש סבל, יש לוותר על השכל - כלומר, להפסיק להבדיל בין יש לאין. ... להרגיש טוב בצורה הרגילה. האם ויתור על השכל באמת מביא לאושר? כשאליעד מציין את הצורך לוותר על השכל כדי להפסיק להרגיש סבל, הוא גם מציין ... דבר הקשר בין שלמות לאלוהים וויתור על השכל וסיום הסבל דימוי אבדת בת המלך כיצד ... כדי להשיג אותה. מה הקשר בין ויתור על השכל לבין סיום הסבל? נאמר שכל עוד לאדם יש ... את תחושת החיסרון, צריך להפסיק את השכל - כלומר, להפסיק את ההבדלה בין יש ...
בעיות למחוק את האקסית מהראש בלבולים טיפול בבעיות נפשיות לא יכול להרגיש כאבים בלי להיות תלוי מכור לעישון
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
איך למצוא עניין בחיים? איך להיות יצירתי? איך לא להשתעמם? איך ליצור עניין? איך לפתח חשיבה יצירתית? אקסיומות, איך לשפר את החיים? מה לעשות כשמשעמם? איך לשאול שאלות? לשטוף כלים, ליצור משמעות
... יסוד? אליעד מסביר שכל המשמעויות שאנו יוצרים בחיים מתבססות על שני דברים מרכזיים: הנחות יסוד (אמונות יחסיות ולא מחויבות) ואקסיומות (אמונות מוחלטות שהשכל לא יכול לתפוס אחרת). הנחות יסוד הן יחסיות וניתנות לשינוי, ואילו אקסיומות הן קבועות ומוחלטות. רוב המשמעויות בחיים מבוססות על הנחות יסוד ולכן ... שאני נותן לך עכשיו ירגשו אותך לנצח. בא נדבר עכשיו מה היא המשמעות הראשונה. מה ההבדל בין הנחות יסוד לאקסיומות? אקסיומה פירושו, משהו שמחויב להיות נכון מצד השכל, שהשכל שלנו לא יכול לתפוס אחרת. והחיים האלו מבוססים על סמך אקסיומות. והנחות יסוד זה אמונות שלנו. וכל משמעות שאנו נותנים לדברים בעולם הזה, זה על בסיס הנחות יסוד ואקסיומות. אקסיומה זה למעשה האמונה הגבוהה ביותר שיש. כול המשמעויות שנובעות מצד השכל הם יחסיות, ויש בהן חיסרון והן לא משפרות את החיים באופן מוחלט. כשאתה מסתכל עכשיו על הבקבוק, התפיסה שלו נובעת מתפיסות יחסיות שלך, כאשר התפיסה הראשונה שלך היא השכל. לפי התפיסה של השכל שאומר שיש הבדל בין דבר לדבר, אז אתה מזהה שיש כאן בקבוק. אבל אם תעשה את התהליך שאני אציע לך, אתה לא תתן לבקבוק משמעות שתלויה בדבר יחסי כמו ... את החיים באופן מוחלט, לא תחווה שום חיסרון ותמצא משמעות אמיתית שאינה חסרה דבר. שאלה: למה אני לא יכול למצוא משמעות אמיתית? אליעד: כי אם המשמעות נובעת מהשכל, אז תמיד יהיה לך ספק שאולי השכל טועה. אלא אם תבין משהו לא מתוך השכל, אלא מתוך המחויב ואז לא יהיה לך ספק שאולי אתה טועה. עכשיו השאלה היא, איך ליצור משמעות יחסית ואיך להגיע למשמעות מוחלטת. איך אתה יכול לייצר עוד ... לזה? בעיקרון אתה צריך לעשות פעם אחת את המסלול עד הסוף ואז אחר כך תגיע במכה אחת למהות. תשב עם עצמך ותנתח למשל את השיחה עם אשתך. ככול שאתה מפתח יותר את השכל, כך הוא עובד מהר יותר והוא יגיע מהר יותר לסוף. נסה להבין תהליכים ותתבונן לעומק. בהתחלה התובנות לא יצוצו לך מיד, אתה תצטרך לחפור עמוק ולשאול ...
זמן מקום הגדרה היקום איך לשפר את החיים איך ליצור משמעות צורה או מהות צורות יודע ולא יודע
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
... חלק א, ומתחיל בהבחנה שבכל דבר בעולם קיימת התורה, שהיא השכל המחיה את הדברים ומנהיג אותם. לפי דבריו של אליעד כהן, התורה אינה רק ספר שאנו לומדים ממנו מצוות וחוקים, אלא יש לה משמעות הרבה יותר עמוקה ורחבה. למעשה, ... הימים הרעים הם בעצם מצבים שבהם האדם לא רואה את ההיגיון, השכל או התורה שמאחורי האירועים, ולכן הוא חווה סבל או אי - הבנה. לעומת זאת, הימים הטובים הם זמנים שבהם האדם מצליח לראות את המהות העמוקה, את השכל האמיתי שעומד מאחורי כל אירוע. אליעד מציין, שכאשר אדם מצליח להבין מדוע דברים קורים לו, הוא יכול להפוך אפילו את המצבים השליליים לטובים, כי הוא מבין שכל ... זה מתרחש כאשר האדם כופה את יצרו, כלומר, מצליח לראות את השכל העמוק והפנימי שמסתתר מאחורי הרע לכאורה. הוא נותן דוגמה של אדם שכועס כאשר מישהו עקף אותו בתור. ברמה החיצונית, נראה שהאדם כועס בגלל העקיפה, אבל ברמה ... כלומר, תחושה של הגבלה או אובדן חופש. אם האדם מבין את השכל הפנימי הזה, הוא יכול לזהות כיצד אותה חוויה היא ביטוי של אותה תורה שבאמצעותה נברא העולם. כאשר הוא מצליח לראות זאת, הוא הופך את החוויה השלילית לחלק ... נשמע הוא השלב שבו האדם כבר מגיע להבנה עמוקה יותר של השכל שעומד מאחורי הפעולות. בשלב הנשמע, הוא מתחיל להבין למה הוא פעל כמו שפעל, ומזהה את ההיגיון הפנימי של האירועים. כך, התהליך הופך מהשלב של ההסתרה והצמצום ... מוהרן מדגיש את החשיבות של לימוד התורה במובן של חקירת השכל הפנימי של המציאות, כדי להגיע להבנת המהות העמוקה של כל אירוע, להפוך רע לטוב, ולגלות את החיבור של כל דבר לשורש האלוהי. איך לומדים ליקוטי מוהרן? מה זה ...
שמיעת קולות מערכת משמעותיות רבי נחמן אדם מצליח פירוש גבולות הגדרות
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
19:35מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
... יוצא למדבר, מקום המסמל את אזור המחשבות הלא שגרתיות וההתמודדות עם רעיונות חדשים. שם הוא פוגש באדם ענק שאינו בגדר אנושי. אליעד מסביר כי הדמות הענקית הזו מייצגת את השכל הגבוה, מחשבות והבנות שאינן רגילות עבור האדם הממוצע. התובנות הללו כל כך חריגות עד שהאדם עלול לחשוב שהן לא אנושיות או בלתי אפשריות. זהו השלב הראשון שבו האדם מתמודד עם רעיונות ... בכל פעם שיזדקק לכך. הכלי הזה הוא סמל לשכל ולמחשבה עמוקה שאדם יכול להיעזר בהם כדי לפתור בעיות ומכשולים בדרך אל האושר הפנימי שלו. אליעד כהן מסביר כי הכלי מסמל את השכל, שהאדם צריך להפעיל בכל שלב כדי למצוא פתרונות יצירתיים לכל הקשיים בדרך. מדוע לא מסופר כיצד המשנה למלך חילץ את בת המלך? בסופו של דבר, המשנה למלך מוציא את בת המלך, אך רבי נחמן ... פוגש דמויות גדולות שמייצגות מחשבה גבוהה, שהן משקפות את המאבק הפנימי של האדם, שבו נופלות תחושות של ספק ורצון. האיש הגדול והלא אנושי שהוא פוגש בשלב מסוים מסמל את השכל הגבוה, כזה שלא ניתן להבין אותו בבני אדם רגילים, ומציע להמשיך לחשוב בצורה לא רגילה כדי למצוא את האמת הפנימית. במהלך המסע, הדמויות השונות טוענות כי החיפושים אחר האושר והשלמות ... ואמר שזה כל כך זמן שאני במדבר ולא ראיתי מעולם כאן אדם. עכשיו, האיש הגדול הזה, אמר למשנה למלך, אמר לו מי אתה? איך זה יכול להיות שאתה פה? מה שזה כאילו אומר שזה השכל בתוכך אומר לך, רגע איך הגעת אלי? אף אחד לא חשב ככה אף פעם, איך אתה חשבת? אתה כאילו נכנס למחשבות מסויימות לא הגיוניות אז כאילו השכל אומר לך: תגיד לי, איך? מי אתה? אתה אומר אני בן אדם. איך הוא בן אדם וחושב ככה? הרי בן אדם לא יכול לחשוב, כאילו אני כב שנים קיים. זה כאילו שכמו בקוסמוס יש איזו חשיבה מסויימת ... לו בוודאי אינו בנמצא כלל, אמר לו: מה קרה לך? אין דבר כזה בכלל הר של זהב ומבצר של מרגליות. עכשיו מה זה אומר? שגם השכר, שהבן אדם שהוא כאילו מוצא שכל לא אנושי גם השכל הלא אנושי הזה אומר לך, תקשיב מה נסגר איתך? אתה לא יודע שאין דבר כזה הר של זהב ומבצר של מרגליות? ודחה אותו ואמר לו שהשיאו את דעתו בדבר שטות כי בוודאי אינו נמצא כלל. והתחיל ... גם כן כנל השיב לו מי אתה והשיב לו שאחיו שלח אותו אליו. מה זאת אומרת שאחיו שלח אותו אליו? הכוונה היא שיש שכל שמוביל אותך לשכל אחר. ויש שכל גדול שאתה מגיע אליו והשכל הזה אומר אין פתרון, אבל אז עם אתה מתעקש השכל הזה שולח אותך לשכל יותר גדול. שאומר לך תקשיב, יש לי פה שכל עוד יותר גדול אולי אם תחשוב בשכל העוד יותר גדול ומתוחכם, אולי אם תכנס יותר עמוק, יותר פנימה אולי שמה תמצא את ...
יש אין כעסים ככה אני ציר המקום נחישות לפחד תחושה של חיסרון תמידי איך למצוא אושר
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
7:09להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
... להסביר למה התנהגות שנתפסת כילדותית יכולה להיות דווקא בוגרת, ולהפך. אדם בעל שכל כזה יכול להגיד נכון ולהוכיח את הצד שלו, או לא נכון ולהוכיח את ההפך. מי שחסר לו השכל הזה נמצא במלכוד, מכיוון שהוא אינו מסוגל להגן על עצמו בצורה יעילה. לדוגמה, אם טוענים כלפיך שלהיות ילדותי זה רע, אתה יכול להראות שהטענה הזו עצמה היא ... אומר לך... אתה הבנת מה אני אומר? איך אפשר להראות לו שהקשבה אליו תביא לתוצאה הפוכה ממה שהוא רוצה? ש: יש לך דוגמה? אליעד: לא, אני מחדד, אני רוצה להסביר לך את השכל שבדבר. אוקי, הוא אומר שאתה צריך לעשות משהו. תסביר לו: מה אתה טיפש, אתה לא רואה שאני כבר עושה את זה?. כאילו מה, העברתי עליו ביקורת, הפכתי אותו לעוד ... ואתה באמת תצליח לראות בכל דבר את ההפך שלו, ולמה ילדותי זה בכלל בוגר, ולמה בוגר זה בכלל ילדותי, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי. אם יש לך את השכל הזה, אז אם מישהו אומר לך משהו, אתה יכול להגיד לו נכון, כי... או לא נכון, כי.... כל דבר אתה יכול כאילו לסדר. ש: מה זאת אומרת נכון כי... או לא נכון ... להסביר למה התנהגות ילדותית היא בכלל התנהגות בוגרת, ולמה התנהגות בוגרת היא בכלל התנהגות ילדותית, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי, אם יש לך את השכל הזה, עכשיו אתה משחק איך שאתה רוצה. אם אתה רוצה להסכים איתו, אתה יכול להגיד לו נכון ולהוכיח. ואם אתה רוצה לא להסכים איתו, אתה אומר לו לא נכון ולהוכיח. ... תקשיב לו אתה בעצם תעשה הפוך ממה שהוא רוצה שתעשה עוד פעם נגיד שמישהו אומר לך, אתה הבנת מה אני אומר? ש: יש לך דוגמה? אליעד: לא, אני מחדד אני רוצה להסביר לך את השכל שבדבר, לקחת אוקי הוא אומר שאתה צריך לעשות משהו תסביר לו מה אתה טיפש אתה לא רואה שאני כבר עושה את זה, כאילו מה העברתי עליו ביקורת הפכתי אותו לעוד יותר ... את ההפך שלו ולמה ילדותי זה בכלל בוגר ובוגר זה בכלל ילדותי, וזה שעשית ככה זה בכלל לא אומר שאתה בוגר וזה שעשית ככה זה בכלל לא אומר שאתה ילדותי, אם היה לך יותר את השכל הזה אז אם מישהו אומר לך משהו אתה יכול להגיד לו נכון כי... או לא נכון כי... כל דבר אתה יכול כאילו לסדר. ש: מה זאת אומרת נכון כי... או לא נכון כי...? ... להסביר למה התנהגות ילדותית היא בכלל התנהגות בוגרת ולמה התנהגות בוגרת היא בכלל התנהגות ילדותית, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי, אם יש לך את השכל הזה עכשיו אתה משחק איך שאתה רוצה אם אתה רוצה להסכים איתו אתה יכול להגיד לו נכון ולהוכיח ואם אתה רוצה לא להסכים איתו אתה אומר לו לא נכון ולהוכיח, ואם ...
להדוף ביקורת רוצה להתמודד הוכחה הוכחות לגרום לבחורה להבין להרגיש רע לחסום ביקורת
לרצות להיות אלוהים, כוחות על טבעיים, כוחות על אנושיים, לרצות כוח אין סופי, טלקינזיס, הזזת עצמים בכוח המחשבה, הזזה בכוח המחשבה, שליטה במציאות, לרצות הכי הרבה, להתחרות באלוהים
לרצות להיות אלוהים, כוחות על טבעיים, כוחות על אנושיים, לרצות כוח אין סופי, טלקינזיס, הזזת עצמים בכוח המחשבה, הזזה בכוח המחשבה, שליטה במציאות, לרצות הכי הרבה, להתחרות באלוהים
אלוהות טלקינזיס כוח המחשבה משחקים שליטה כוח אין סופי לרצות דמיונות
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
... שלא ניתן לחשוב עליו בכלל. כלום זה לא סתם ההפך של יש כמו המושג אין. אין ויש הם שני צדדים של אותו דבר, לעומת כלום שהוא מעבר לתפיסה של השכל והחושים. אי אפשר לחשוב על כלום, כי ברגע שאתה חושב על כלום, אתה כבר חושב על משהו. המושג כלום הוא מעבר לשכל האנושי. הוא מוחלט, אי אפשר לתאר אותו או לחשוב עליו בשום צורה הגיונית. מדוע השכל מוגבל בהבנת המציאות? השכל הוא סוג של דיקטטורה, שאומרת לנו שיש הבדל בין יש לאין, בין דבר להיפוכו. אליעד משתמש בדוגמה של מדינה דיקטטורית שיש בה רק ערוץ טלוויזיה אחד, וכל הזמן חוזרים בו על אותו מסר. הוא משווה את הדיקטטורה הזו למצב התודעתי הרגיל שלנו, שבו השכל תמיד אומר לנו שיש הבדל בין הדברים. אם תנסה לחשוב מעבר להבדלים האלה, אתה עלול להשתגע, כי אתה מנסה לפרוץ מעבר להגדרות של השכל. האם אפשר בכלל לא לחשוב על שום דבר? אליעד מסביר שיש הבדל בין לחשוב על משהו לבין לא לחשוב על כלום. קל יותר לא ... רצונות. אבל אליעד מזהיר שגם במצב הזה, אם האדם עדיין חושב אני לא רוצה כלום, הוא לא באמת הגיע למקום של כלום, כי הוא עדיין נמצא בתוך השכל שלו, שמבדיל בין רצון לחוסר רצון. לכן ההתבודדות האמיתית, לפי אליעד, היא להגיע למצב שבו האדם מתנתק לא רק ... של הרצון והחיסרון? הדרך לצאת מהלופ הזה, לפי אליעד, היא להפסיק להיאחז ברצון או באי - רצון. האדם צריך להשתחרר לגמרי מהפרספקטיבה של השכל שרואה הבדל בין יש לאין, בין רצון לחוסר רצון, וכך הוא מגיע לפרספקטיבה עליונה שבה אין שום הבדל ביניהם. כך האדם ...
אותו הדבר בן מלך ובן השפחה שהתחלפו הבדל בין יש לאין בן המלך ובן השפחה שהתחלפו הסבר קשיים היפוכים התבודדות
ריקנות שכלית, התפתחות שכלית, תחושת ריקנות פנימית, ריקנות גוברת, חוסר עניין, מרגיש ריקנות, לא מוצאת עניין, פחד מריקנות, שום דבר לא משנה, ריקנות בחיים, ריקנות כרונית, ריקנות נפשית
ריקנות שכלית, התפתחות שכלית, תחושת ריקנות פנימית, ריקנות גוברת, חוסר עניין, מרגיש ריקנות, לא מוצאת עניין, פחד מריקנות, שום דבר לא משנה, ריקנות בחיים, ריקנות כרונית, ריקנות נפשית
... לא מוצאת עניין, פחד מריקנות, שום דבר לא משנה, ריקנות בחיים, ריקנות כרונית, ריקנות נפשית מהי תחושת הריקנות השכלית וכיצד היא קשורה להתפתחות השכלית? ההרצאה עוסקת בתחושות של ריקנות שכלית ותחושת ריקנות פנימית, כשהמרצה בוחן את הקשר בין התפתחות השכל לבין תחושת ריקנות בחיים. במהלך השיחה, אליעד עוסק בשאלה אם הגדלת השכל יכולה להוביל להרגשת ריקנות רבה יותר או פחות, ... הריקנות? במהלך השיחה, עולה השאלה אם שכל יכול לעזור לאדם להימנע מרגשות של ריקנות. תשובתו של אליעד הייתה כי בעוד שהשכל יכול לשמש ככלי עבודה, הוא לא בהכרח מגביר את תחושת ... שיש לו יותר שכל, הוא עשוי להיות מוצף בפרטים ובדרכי החשיבה, אך לא בהכרח ירגיש יותר מלאות נפשית. העניין הוא שעם השכל מתהווים יותר רצונות, דבר שיכול להוביל לתחושת חוסר סיפוק. מה הקשר בין השכל לרצונות ולתחושת הסבל? אחד הנושאים העולים בשיחה הוא האם השכל באמת יכול להוות פתרון לסבל או לריקנות. השאלות ... רצונות, או להפך - הוא יהיה חשוף ליותר אפשרויות ורצונות, דבר שיכול להוביל לתחושת ריקנות רבה יותר. אליעד מציע כי השכל בעצם לא בהכרח מפחית את הרצונות, אלא עשוי להעצים ... או כשהוא נתקל בקשיים במסע ההתפתחות האישית שלו. ריקנות שכלית החיבור בין שכל לרגשות האם שכל יכול למנוע ריקנות? האם השכל משנה את תחושת הריקנות? תחושת ריקנות בחיים ...
לשפר את השכל שיפור יכולת קוגניטיבית השגת מטרות כישורים שכליים פיתוח החשיבה פחדים לפתח את החשיבה שאלות
אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
3:39אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, דבר והיפוכו בו זמנית, להבדיל ולא להבדיל בו זמנית
... יותר, אליעד מסביר שבמהות של הדברים עצמם אין הבדל אמיתי. ההבחנה בין יש ואין היא תוצאה של התפיסה השכלית, שהיא מוגבלת מעצם טבעה. אליעד מדגיש שכאשר אדם אומר אין הבדל, הוא כבר עושה הבחנה בין המושגים, ובעצם כבר מגדיר שיש דבר כזה הבדל. הוא מסביר שכאשר ... הוא לא מבדיל כלל בין המושגים הללו, ואז מבחינתו אין סתירה לומר שאין הבדל בין יש לאין. כיצד השכל האנושי יוצר מגבלות בתפיסת המציאות? אליעד מסביר שהשכל האנושי מוגבל באופן מהותי מעצם היותו מפריד ומבדיל בין דברים. כל תפיסה שכלית, כל מחשבה על משהו ספציפי כמו רוצה, לא רוצה, צריך או לא צריך, יוצרת מיד מצב מוגבל. למה מוגבל? כי ברגע שהשכל מתייחס למשהו, הוא כבר מבדיל אותו מדברים אחרים, וכך נוצרת מגבלה מובנית. אליעד מחדד את הרעיון בעזרת דוגמה פשוטה: אדם שאומר שהוא מבין משהו מסוים, ... עצם האמירה אני מבין יוצרת בהכרח גם את ההיפך - אני לא מבין משהו אחר. מהי החוויה שמעבר להבנה השכלית? אליעד כהן מסביר שהמצב שבו האדם באמת מגיע לתפיסה אמיתית ומוחלטת, הוא מצב שבו הוא לא חווה שום דבר מוגדר. במצב הזה, הוא למעשה לא קיים במובן הרגיל ... לאין הבדל? אליעד ממשיך את ההסבר ואומר שגם בין המושגים הבדל ואין הבדל אין באמת הבדל. לכאורה, השכל מתנגד לכך בתוקף, כי ההיגיון הרגיל טוען שיש סתירה מובנית בין המושגים. אבל ברמה המוחלטת של המציאות, ברמה שהיא מעבר להיגיון הרגיל, הסתירה הזאת אינה ... שני מושגים מנוגדים. ההבחנה עצמה בין מושגים כמו יש הבדל ואין הבדל היא פעולה שכלית בלבד, וברגע שהשכל מפסיק לפעול - או פועל ברובד המוחלט - המושגים מאבדים משמעות ממשית והופכים להיות אחד. כלומר, ההגדרות מתבטלות לחלוטין ברמת האמת המוחלטת. מדוע אפשר ... ברמה הזאת, סתירה היא מושג מוגבל של שכל מוגבל, ואילו המציאות עצמה לא מוגבלת ולא מחויבת להיגיון השכלי. לכן, מבחינת האמת המוחלטת, אפשר לומר דבר והיפוכו בו זמנית, כמו להבדיל ולא להבדיל או יש הבדל ואין הבדל, מבלי שתהיה בכך כל סתירה ממשית. האם אפשר לצאת ממגבלות ההיגיון? אליעד כהן מסביר שברמת השכל הרגיל אי אפשר להשתחרר לחלוטין מהמגבלות הללו, כי השכל תמיד מחייב חלוקה, הבחנה והגבלה. אבל האדם יכול לתפוס שיש רמה מעבר לשכל, שבה אין את המגבלות הללו. ברמה זו, אין הבדל בין דבר להיפוכו, ואין שום סתירה או מגבלה. אמנם השכל לא יכול להוכיח את זה, אבל האדם יכול להבין שיש רובד עמוק יותר של מציאות, שבו ההיגיון השכלי אינו מחייב דבר ואינו מוגבל כלל. זאת המציאות האמיתית המוחלטת שבה האדם אינו חווה שום הגבלה, שום הבדל, ושום סתירה בין המושגים. האם יש הבדל בין יש לאין? איך אפשר לומר דבר והיפוכו בו זמנית? האם קיימת מציאות מוחלטת מעבר לשכל? מדוע השכל האנושי מוגבל? מה משמעות המושגים יש ואין? האם אפשר להשתחרר ממגבלות השכל?
לא צריך או צריך מושגים מנוגדים הבנה רעיונות האמת האבסולוטית המציאות האמיתית מאבדים משמעות השכל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל, דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, מאמן מנטלי, אימון אישי לבני נוער בנושא השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3418 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 05:09:20 - wesi1