הבנה בלבד - זאת הדרך היחידה בלבד - וכל השאר, אלו דרכי שקר וסבל... לעצות של החכם האמיתי כפי מה שהן, בלי לסור מהן ימין או שמאל, דהיינו, שהאדם לא מוסיף ולא גורע, מהשכל של החכם האמיתי, אלא נצמד לשכל של החכם האמיתי, בלי שום תוספות של שקר, הוא מגיע בבטחה, לשלמות שאין שלמות אחריה וכולי. אבל, ברגע שהאדם לוקח את השכל של החכם האמיתי, והוא משנה אותו קצת, דהיינו, שהאדם מוסיף עליו קצת, או גורע ממנו קצת וכיוב, והאדם מנסה להיצמד, למה שנדמה לו שהוא השכל של החכם האמיתי, אחרי שהוא כבר שינה אותו קצת, על ידי זה נוצר אצל האדם שקר וסבל. והכוונה היא, כי כפי שכבר הובהר והוסבר, כל השכל שיש בספר הזה, וכל השכל של החכם האמיתי, הוא כולו רק הקדמות בלבד, אל שכל אחר לגמרי, שהוא נמצא מחוץ לכל ההגדרות באשר הן. ... מוכרח לזכור תמיד, כי התכלית היא, לא להיאחז בשום צורה של מציאות ושל רעיון כלשהו, וגם לא בצורה של השכל, שהחכם האמיתי מגלה לאדם. כי כל צורות השכל האלו, הן רק צורות מוגדרות בלבד, שגם בהן אין שלמות. והן מביאות את האדם אל השלמות, אבל אין בהן ... חיבור ההפכים. וחיבור ההפכים, פירושו, שהאדם, בו זמנית, נמצא בצורות שונות ומנוגדות מבחינת הרגשות שלו / הרצון שלו / השכל שלו / החוויה שלו וכולי. שרק כאשר האדם נמצא בדבר והיפוכו בו זמנית, רק זו השלמות, שאינה חסרה צורה ... החוויה, של הרצון שלו עצמו. וכאשר האדם מסלף את דברי החכם האמת, אז הוא יוצר נפרדות. כי יש כאלו, שהשכל שלהם, לא מסוגל להכיל את זה, שהם צועדים למקום של שלמות אמיתית, שבו דבר והיפוכו מחוברים בבת אחת. ואז הם נופלים אל תוך ההגדרות של השכל. ואז הם מגדירים עבור עצמם, שהם צועדים אל מקום, שאין בו שום רצון כלל, ושבו הכל רק אחד ממש, ... מוגדר, ואז הוא מגדיר לעצמו הגדרות, כדי לנסות להשיג את ההגדרות שהוא מגדיר עבור עצמו. אבל בכך, הוא סוטה מהשכל של החכם האמת. כי החכם האמת, רוצה להביא את האדם לחוויה חדשה של החסרונות שלו, שהיא באה על ידי ... החוויה הזאת, היא על ידי הבנה בלבד. כי האדם חווה, את מה שהוא מסוגל להבין בשכל שלו. ורק כאשר השכל עצמו, מבין את האמת שהכל אחד ממש, אז ורק אז, גם החוויה של האדם מרגישה את זה. והכל אחד ...