... האם ניתן לנתח שפה של אנשים שאינם דוברים שפת אם?
אליעד כהן מסביר כי כאשר רוצים לנתח טקסטים או מילים של אדם שלא דובר את השפה כשפת אם, קיימת מגבלה מסוימת. אם אותו אדם טועה במילים או בתחביר, ייתכן שהטעויות לא נובעות ... ניתוח משמעות המילים חושף את תהליך החשיבה של האדם?
אליעד מפרט כי כשאתה מנתח טקסטים, לא תמיד המשמעות האמיתית נמצאת במילים עצמן, אלא במבנה המשפטים, בבחירת המילים ובסדר שבו הן נאמרות. אם האדם בחר לומר אנחנו במקום אני, זה ... האם יש צורך בניסיון כדי לקרוא אנשים ולנתח את שפתם?
אליעד טוען כי אין צורך בניסיון אלא בעיקר בשכל ובמודעות. התרגול המומלץ ביותר כדי לפתח את השכל הוא לנתח כמה שיותר טקסטים ותקשורת של אנשים, להיכנס לדקויות של הדברים ולהבין ... לקרוא אנשים דרך ניתוח עצמי? אחת הדרכים הטובות ביותר
שאליעד מציע היא להתחיל בניתוח של עצמך. כשאתה מדבר, שאל את עצמך למה בחרת במילים מסוימות, למה פה דיברת כך ושם אחרת, מה היו התחושות שלך באותו הרגע ולמה הן הופיעו. כשאתה ... הייחודי שלך. מהו האתגר הכי גדול של מומחה שכנוע?
אליעד מסביר שהאתגר הגדול ביותר של מומחה שכנוע הוא לשכנע את עצמו שטוב לו, דווקא כשהוא מרגיש שרע לו. כאשר אתה כבר יודע איך לשכנע אחרים בכל דבר, האתגר האחרון והקשה ביותר שנותר הוא לשכנע את עצמך.
אליעד מציע תרגיל שבו אתה לוקח דבר שאתה בטוח שרע לך איתו ומשכנע את עצמך שהוא טוב. למשל, אם מגרד לך ברגל, תנסה לשכנע את עצמך שזה בסדר ולא לגרד. תרגילים כאלה מפתחים את ... מהי נקודת התורפה של שיטות הפיתוי המקובלות באינטרנט?
אליעד מציג דוגמה ספציפית לתחום אומנות הפיתוי והסבר על שכנוע, ומסביר כי ישנן שיטות רבות המלמדות איך להתחיל עם בחורות באופן כללי, אך הן חסרות את הכלים להתמודד עם המצב שבו ... שיטות הפיתוי יציעו לך פשוט לעבור לבחורה אחרת, אך
אליעד טוען שאם מישהו באמת מומחה בשכנוע, עליו להיות מסוגל לשכנע גם את הבחורה הספציפית הזאת. לפי
אליעד, הפתרון לכך הוא לפתח קודם כל את היכולת לשכנע את עצמך לקבל את מה שאתה לא רוצה, ובכך ללמוד כיצד לשכנע אחרים לקבל את מה שהם לא רוצים. מהי המיומנות הגבוהה ביותר בשכנוע שאפשר להגיע אליה?
אליעד מסביר שהרמה הגבוהה ביותר בשכנוע היא מצב שבו אתה מסוגל לגרום לאדם להשתכנע בכל דבר שאתה רוצה בלחיצת כפתור מטאפורית. יחד עם זאת, לעיתים תעדיף לא להשתמש ביכולת הזו כדי ... באיזושהי צורה, הם יודעים מה זה כיסא, מה זה שולחן.
אליעד: אוקי, אבל? ש: אבל השאלה היא כזאת, נניח שהם לא יודעים לנסח דברים כמו שצריך.
אליעד: יש לא יודעים במובן של טעות תחבירית. ש: לא, זה גם יש טעויות, עזוב אני אולי לא מתייחס כל כך לזה אז אני יודע, הוא לא יודע לכתוב תחבירית נכון. אוקי, טעות כתיב אני מתכוון.
אליעד: שגיאות כתיב, שגיאות כתיב זה לא אומר כלום. ש: אז בא נגיד תחבירי, לא יודעים לעשות איזה תחביר. בכל זאת אני רוצה לדעת האם ניתן.
אליעד: ניתן, לגלות אינפורמציה שאינה כתובה בצורה פורמאלית. כן. אפילו דוגמה, אני אתן לך דוגמה לפעמים לפי הסדר של המילים, נגיד שהוא כמה מילים, אתה אומר למה הוא אמר אותם ... לשמוע את זה בצורת הדיבור שלו, בניסוח של הדברים שלו.
אליעד: כן, אבל עוד פעם, אבל לא תמיד המילה מסגירה לפעמים זה המבנה של המשפט המבנה הרעיוני הפילוסופיה שעומדת מאחורי המשפט. עכשיו ברמת העיקרון ככל שאתה בשביל הספורט תיקח כמה ... תהליכים ותנסה להבין אותם, מתבונן בהם. ש: טקסטים.
אליעד: כן טקסטים אבל לאו דווקא טקסטים של טקסט. נגיד שאתה רואה בחדשות מישהו שאמר משהו, הכתב בטלויזיה הביא את החדשות באיזושהי צורה ואז אתה מנתח למה הוא הביא את זה דווקא ... פה. אתה רואה עוד מלא שכבות. ש: זה עניין של ניסיון.
אליעד: מה אמרתי לך קודם, אתה זוכר? ש: חוכמה, כן.
אליעד: אמרתי לך שזה עניין של שכל לא של ניסיון, לא צריך ניסיון צריך שכל. ש: אבל אתה צריך לעשות תרגול.
אליעד: זה נכון. ומה התרגול הטוב ביותר? לעשות את זה כמה שיותר פעמים. ככל שאתה עושה את זה כמה שיותר פעמים לעומק ואתה נכנס לקטנות, ולדברים הכי קטנים למה הוא שם פסיק ופה הוא ... אוקי, אבל פה יכול להיות הגבול בין זה שהוא לא יודע.
אליעד: לא, אני מדבר באופן כללי באנשים שאתה מנתח דברים, ברור הוא אולי לא יודע. ובעיקרון ככל שאתה מנתח יותר דברים אז אתה כבר יודע לזהות האם זאת תבנית שהוא פשוט טועה להגיד ... יכול לעשות בראש השוואת. ש: וזה לקרוא אנשים למעשה.
אליעד: כן, ודרך אגב אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד לקרוא אנשים, על זה שאתה עומד לקרוא את האיש הכי קרוב אליך שהוא האתה. לדוגמה כשאתה מדבר, למה אמרתי ככה, למה פה דיברתי ... למה פה, על עצמך. ש: זה כאילו אני צריך להגיד על עצמי.
אליעד: נכון. באמת. יש לך את זה פה בכל מקרה לא משנה. אני אומר בעיקרון כשאתה מנתח טקסטים שאתה מדבר אפילו שאתה חושב עכשיו, אני לא יודע למה חשבתי ככה, באמת זה ככה? באמת זה ... אני מזהה את איך שזה מתנהל וזה מתנהל ואז אני מזהה...
אליעד: אתה מזהה את איך שאתה חושב שזה מתנהל. ש: כן ואז אני מזהה אצלי את אותן ההתנהגויות אז זה מעצבן אותי כי אני לא רוצה להיות תוכי שלהם, אז איפה המקום שלי.
אליעד: אז אני אסביר לך שהרבה פעמים כשאתה לא מודע לדברים אז אתה מתחיל להיות תוכי של אנשים בלי לשים לב שאתה תוכי אבל אם אתה מבין, אם אתה מודע לעצמך, את זה אני אומר כי זה ... זה. ש: אז אתה אומר ברמה של התנהגות, ברמה ההתנהגותית.
אליעד: אני אומר שמי שלא מודע לעצמו אז הרבה פעמים הוא עושה דברים כמו תוכי, כמו כפילים בלי שהוא אפילו שם לב שהוא בכלל למד את זה ממישהו אחר. ש: אוקי אבל איך להתמודד עם זה שאתה מתחיל לשים לב עם זה שאני כבר מתחיל לשים לב...
אליעד: שמה? שאתה מתנהג כמו אנשים אחרים בדברים מסוימים? ש: שאו שאני מתנהג כמו אנשים אחרים או שאני רואה אחרי זה אנשים שמתנהגים כמו שאני התנהגתי ואני רואה את זה מהצב, ואני ... אני בעצם מבטל את ההתנהגות הזאת ולאט לאט מתבטל הכל.
אליעד : אז מה אתה בא להגיד? מה השאלה? אני אסביר לך כשאתה אומר את הדברים האלו, אתה צריך להיות מומחה לשכנוע. עכשיו בא נשאל שאלה פשוטה, תתרכזו טוב טוב, אם נגיד היית המומחה ... את כולם במה שאתה רוצה אז נשאר לך רק לשכנע את עצמך.
אליעד: לא, לא נשאר. החוכמה הכי גדולה, הדבר הכי קשה בעולם זה לשכנע את עצמך כשאתה חושב שרע לך שלא רע לך או שטוב לך. זה הכי קשה בעולם. הדבר הכי קשה בעולם זה לשכנע את עצמך ... ש: העיקר שאמרת מקום לא ואז חזרת בדיוק על מה שאמרתי.
אליעד: נניח. אם התכוונת לזה אז אתה צדקת מלכתחילה. יש נגיד הרבה אנשים שמומחים לשכנוע, שאתה שומע הרבה, אתה כל כך מומחה לשכנוע אתה מסוגל לשכנע את עצמך שזה טוב, תסביר לי מה ... כזה ולשכנע אותם שמה שהם חושבים, תגיד בדיוק ההפך.
אליעד: כן יכול להיות. אמרתי עוד פעם, תשכנע את עצמך, קח דבר שאתה חושב שהוא רע לך, משהו שאתה ממש לא רוצה אותו תשכנע את עצמך שהוא בסדר. לדוגמה נגיד שמגרד לך הרגל נגיד, אל ...