אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
53:08היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
... של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן וההבדל בין כת לדת ההרצאה מתחילה בשאלות על אמונה, מורים רוחניים ודמויות של מנהיגות. אליעד כהן דן בשאלות יסודיות כמו למה לא להאמין לאליעד כהן, למה לא להאמין לאלוהים ולמה לא להאמין למורים רוחניים בכלל. הוא מציין כי האמונה במישהו אחר היא ... השונות עשויים לסבול מהפרעות או מניפולציות שגורמות למאמיניהם להאמין בהם בצורה בלתי מסויגת. נושא מרכזי בהרצאה הוא השאלה אם אליעד כהן הוא חלק מקבוצה או כת והאם הדתות השונות הן בעצם כתות. אליעד מציין את ההבדל המרכזי בין דת לכת - בעוד שהדתות לא מסתירות את אידיאולוגיות שלהן, הכתות מסתירות את ... הקבוצה באופן מוחלט, אך הדבר עשוי להוביל לאמונה עיוורת או להסתפקות בעצם ברעיון ללא יכולת לבחון אותו באופן אובייקטיבי. אליעד כהן מבקש להדגיש את החשיבות בביקורת עצמית וביכולת לבדוק כל דבר שהמורה או הדמות הרוחנית אומרת. הוא טוען ... היא שהסכנה הגדולה ביותר היא כאשר אדם מתחיל להאמין באופן עיוור בעצמו ובדעותיו מבלי לשאול שאלות או לבדוק את מה שנאמר לו. אליעד מדבר גם על האמירה עשה לך רב, ומסביר את הכוונה העמוקה שבכך, שהיא לא להימנע מלקבל עצות ממורים רוחניים, אלא להאמין בעצמך ולבחון את הדברים באופן עצמאי. ההבדל בין דת לכת - איך דתות מגדירות את עצמן? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציין את הסיפור של רבי נחמן מברסלב, ואת ההבדלים בין חסידי ברסלב לבין חברי כתות אחרות. הוא עוסק ... לעומת זאת, דתות גדולות לא מציבות דרישות מופרזות להאמין בהם, והחיפוש אחר האמת בתוך דתות כאלה הוא הרבה יותר פתוח ונגיש. אליעד דן גם בשאלה מה קורה כאשר אדם מתחיל לפתח דעות עצמאיות ומתחיל לאתגר את העקרונות שהוכתבו לו. בעיניו, ... גם עלול להסתיים בהסתכנות של האדם להימצא בכתות או קבוצות רעיוניות שתלטניות. מהי הסכנה בהפצה של רעיונות דתיים או רוחניים? אליעד גם מדבר על סכנות ההפצה של רעיונות רוחניים. הוא מציין כי יש אנשים שמבצעים הפצה של רעיונות לא מתוך רצון ... שהאמת נמצאת אך ורק אצלם, תוך מניפולציה רגשית או אשליות של שליטה מוחלטת. כיצד נוכל לבדוק את מה שנאמר לנו? בסופו של דבר, אליעד כהן מדגיש את החשיבות הגדולה של לבדוק את מה שנאמר לנו ולבצע את הבדיקות בעצמנו. הוא מציין שגם אם נשמעים לנו דברי המורה הרוחני כמשהו נכון, עלינו לא להסתמך רק עליהם, אלא גם לבדוק אותם באופן עצמאי. אליעד מציע להימנע מהאמונה העיוורת במורים ובמנהיגים רוחניים, ולהתמקד בהבנה אישית ובחוויות פרטניות. הוא גם דן ... יש להיזהר להבין את דבריו ככוללים. מה שאדם מאמין בו צריך להיות מבוסס על הבנתו האישית, ולא על אמונה עיוורת במישהו אחר. אליעד כהן מסיים את ההרצאה בהמלצה לחפש את האמת בעצמנו ולבדוק את הרעיונות שסביבותינו מציעים לנו, מבלי להסכים להם ללא בדיקה. אליעד כהן כתות ודיבורים רוחניים הפצה רוחנית ההבדל בין דת לכת אמונה וחשיבה עצמאית רבי נחמן מברסלב ביקורת על ... רוחניות, הפצה רוחנית, אמונה בשלמות שאין שלמות אחריה, אינטרסים של מורים רוחניים, אינטרסים של גורואים, רחמנות על העולם, האם אליעד כהן הוא כת? האם הדתות הן כת? למה הדת לא מוגדרת ככת? הקבוצה של אליעד כהן, ממי ללמוד? למה לא להאמין באף אחד? תלמידים של רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, ספרי ברסלב, להיות מורה רוחני, ללמד תלמידים, מצא את ההבדלים, סוגים של מורים רוחניים, מפגשים של אליעד כהן, מי ירצה למנות יורש? הרצון ביורש, כתות בחסידות ברסלב, ממני עד המשיח, אליעד כהן נוכל, אמונה במשה רבנו, אמונה בחכמים, אמונה ביהדות, דמות המנהיג בכת, דמות המורה הרוחני בכת, חשיבות המורה הרוחני בכת רוחנית, סכנה של מורים רוחניים, סכנה בללמד אחרים, הפצה של אליעד כהן, מעשה מקבצן שהפך להיות מלך, הוכחה שאין אלוהים, הוכחה שאלוהים לא נתן את התורה, מי נתן את התורה? ...
הוכחה שאלוהים קיים כפירה באלוהים הסתלק מן הספק דומיננטי סוגים עוצמה חשיבה לדעת את האמת
העצות של אליעד כהן, לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? דעה על אליעד כהן
13:48העצות של אליעד כהן, לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? דעה על אליעד כהן
... של אליעד כהן, לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? דעה על אליעד כהן האם יש ערך בלמידה בלי יישום בפועל? אליעד כהן מציג תופעה נפוצה בקרב אנשים שלומדים או עוקבים אחריו, או אחרי תורות של מורים אחרים כמו רבי נחמן מברסלב, אך מתקשים ליישם את התובנות בחייהם. התופעה מתבטאת ... ללא שינוי משמעותי בחיים. למה אנשים חושבים שלמידה מספיקה ללא יישום? לפי אליעד כהן, קיימות שתי וריאציות עיקריות של אנשים כאלה. הוריאציה הראשונה היא כאשר האדם אומר לסביבה: אני כבר שנים לומד אצל אליעד כהן, קראתי את כל הספרים, שמעתי את כל ההרצאות, אפילו תמללתי וערכתי אותן. הוריאציה השנייה היא כשאדם אומר זאת לעצמו, כלומר, חושב במחשבתו שהוא כבר שנים קורא, לומד וחוקר, ולכן הוא כבר אמור להיות במקום אחר מבחינה רוחנית או אישית. אליעד מסביר שהבעיה מתחילה כאשר אותו אדם מתחיל לתת דעות או לפרש את החומר שלמד, למרות שבפועל הוא לא באמת חי את הדברים ולא באמת יישם אותם. איך אפשר לדעת אם באמת יישמנו את מה שלמדנו? כדי לבדוק אם באמת יישמנו, אליעד כהן מציע לבחון דברים ספציפיים ופשוטים ביום - יום. למשל, האם אנחנו מדייקים בדיבור הפנימי שלנו? האם אנחנו זוכרים לבדוק בכל משפט שאנחנו אומרים לעצמנו אם הוא ... הוא לא באמת זוכר להטיל ספק בהנחות שלו, והוא קובע דברים כאילו הם מוחלטים. אליעד מדגיש שאפילו בשיחה יומיומית עם חברים צריך לבדוק את הדיבור הפנימי, לזכור לשאול האם המשפטים והאמירות שלנו אכן נכונים, ואולי הם סובייקטיביים לחלוטין. מה אומר אליעד כהן על ההבטחות של רבי נחמן? אליעד מזכיר את ההבטחה של רבי נחמן מברסלב שאמר: אם תיקח עצה אחת שלי ותיישם אותה, אתה תהיה במקום הכי גבוה שאפשר. הוא מציין שיש אנשים שטוענים שהם מיישמים את העצות של רבי נחמן כבר שנים אך לא הגיעו לתוצאות שהובטחו. אליעד אומר שזה לא יכול להיות נכון, כיוון שאם אדם היה באמת מיישם אפילו עצה אחת לעומק, הוא היה מגיע למקום אחר לגמרי. מכאן הוא מסיק שהאדם כנראה לא באמת מיישם את ... לגבי מידת היישום שלו. מדוע קשה לאנשים לראות את הפער בין לימוד ליישום? אליעד כהן מסביר שיש הבדל עצום בין אדם שמכיר את התאוריה לבין אדם שחי ומיישם אותה. הוא נותן את הדוגמה של ההבדל בין מי שקורא על אימוני כושר לבין מי שמתאמן בפועל, או ... התיאורטית שלהם עם ניסיון אמיתי וממשי. האם ניתן להסתיר את היישום הפנימי? אליעד כהן מסביר נקודה נוספת חשובה: היישום לא חייב להיראות לעין באופן חיצוני. אדם יכול להיראות כאילו הוא לא מיישם בפועל אך בפנים, הוא מקיים בדיקה מתמדת, הטלת ספק ... ניסיתי וזה לא עובד? כאשר אנשים אומרים שהם ניסו את השיטות וזה לא עובד להם, אליעד כהן ממליץ לבדוק בכנות האם באמת מיישמים את הדברים לעומק או שהם מנסים אותם רק באופן שטחי. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא בדק את הרצונות שלו, אליעד שואל אם הוא באמת, בכל פעם שעלה לו רצון טוב, שאל מה החסרונות שלו, או בכל פעם שעלה לו רצון רע, הוא שאל מה היתרונות שלו. היישום חייב להיות ברמה של רגע לרגע ולא רק באופן כללי או מדי פעם. מה המסר המרכזי של אליעד כהן? המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר הוא פשוט וחד - משמעי: אין ערך אמיתי בלמידה תאורטית בלבד. הלמידה חייבת להיות מחוברת באופן ישיר וברור ליישום מעשי ומתמיד. אנשים שמתפארים בכך שהם ... מחויבות, כנות פנימית ובדיקה מתמדת של עצמנו בכל פעולה, מחשבה והרגשה. מי זה אליעד כהן? איך ליישם את העצות של אליעד כהן? האם רבי נחמן צדק בהבטחותיו? למה הלמידה לא תמיד מובילה לשינוי? איך לבדוק את עצמך באמת? ביקורת על אליעד כהן ...
מטילים ספק חיים דיבור ספק חסרונות שאלות על אליעד חברויות יעוץ
אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? ללמוד אצל אליעד כהן, מי מרמה אותך? מניפולציות רוחניות, מורים רוחניים, האם אליעד כהן נוכל? שרלטנות, השקר הגדול ביותר, האמת הגדולה ביותר, קושיות על מורה רוחני
אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? ללמוד אצל אליעד כהן, מי מרמה אותך? מניפולציות רוחניות, מורים רוחניים, האם אליעד כהן נוכל? שרלטנות, השקר הגדול ביותר, האמת הגדולה ביותר, קושיות על מורה רוחני ...
מי זה אליעד רוחני המשמעות האמיתית לגיטימי שיקוף לשכנע אותי חיצוני רבי נחמן מברסלב
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
... אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע? איך ליצור עניין ולגרום לאנשים להקשיב לך? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד ליצור עניין בשיחה עם אדם ולהגביר את הרצון שלו להקשיב ולהתעניין במה שאתה אומר. אליעד מסביר כי יצירת עניין לא נובעת רק מהצגת פתרונות שטחיים או הצעות מיידיות, אלא מהבנה מעמיקה של רצונות האדם ויכולת להתחבר אליהם ... איתך. מה המשמעות של ליצור עניין בשיחה? המשמעות של יצירת עניין היא לגרום לאדם השני להיות מעוניין להקשיב לך ולהמשיך בשיחה. לדברי אליעד, כדי להשיג זאת, עליך להבין את הרצונות והצרכים של האדם שמולך ולהתאים את דבריך כך שהם יתאימו לצרכים אלו. אם אדם אומר משהו על מצבו, ... השאלה המרכזית שהועלתה בהרצאה הייתה כיצד לזהות את רצונות האדם בשיחה קצרה, במיוחד כשיש לך רק שני משפטים כדי להבין את האדם. אליעד מציין שכדי להבין את הרצונות, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהאדם אומר ולנסות לזהות חיסרון או צורך כלשהו שמוביל אותו לשיחה. לדוגמה, אם ... המשמעות של השיחה היא לא רק מה שנאמר במילים, אלא גם הנחות היסוד שמאחורי כל מילה. איך לזהות חיסרון או צורך מתוך שני משפטים? אליעד מציע שכשמישהו אומר קר לי מאוד בחדר הזה, ניתן להפיק מזה המון מידע, כמו למשל שמדובר באדם שמודע לסביבתו ומרגיש את מה שקורה לו. אם ... מידע על מצבו של האדם. האם ניתן להפיק הרבה מידע משני משפטים? השאלה האם אפשר להפיק הרבה מידע משני משפטים בלבד היא שאלה חשובה, ואליעד מסביר כי ככל שאתה עוסק בניתוח מעמיק של המילים, אתה יכול להפיק מהם הרבה יותר ממה שנראה על פני השטח. אם יש לך יותר זמן לשוחח, ... כל מילה וההבהרה שלה מוסיפות מידע שיכול לעזור להבין את המצב שלו באופן רחב יותר. האם כדאי להסתמך על שני משפטים או שיחה ארוכה? אליעד מדגיש שבשיחה ארוכה יש יותר מידע ברור, אך לא תמיד יותר מידע מועיל. לעיתים, הרבה מידע יכול לשבש את המסקנות ולהפוך את האנליזה לפחות ... היא כיצד ליצור עניין ולגרום לאדם שיחה עם מישהו אחר להמשיך, במילים אחרות איך ליצור את האינטרס של האדם השני להקשיב ולהתעניין. אליעד מציין שמטרה זו לא ניתנת להשגה רק על ידי תחבולות או הצעות שטחיות. מדובר בהבנה מעמיקה של רצונות האדם וההבנה כיצד ליצור קשר עם אותם ... הרבה על מצבו הפיזי, נפשי או רגשי. איך לזהות את רצונות האדם תוך שני משפטים? הסיפור מתחיל בשאלה כיצד ליצור עניין תוך שני משפטים. אליעד מציין שכדי להבין את הרצונות של האדם, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהוא אומר, ולנסות לזהות חיסרון כלשהו בחיים שלו שמוביל אותו לאותו ... להפיק הרבה מידע משני משפטים בלבד? שאלה נוספת שהועלתה היא האם אפשר להפיק הרבה מידע משני משפטים בלבד, ולמה זה עשוי להיות קשה. אליעד מסביר כי כשיש לנו הרבה זמן לשוחח, אנו יכולים להוציא הרבה מידע מהשיחה, אבל אם יש לנו רק שני משפטים, הדרך להפיק את המידע היא לנתח כל מילה וכל הנחה שמסתתרת מאחוריה. אליעד מציין שדווקא בשני משפטים ניתן להבין המון, אם מנתחים אותם בצורה מעמיקה, ומפנים את תשומת הלב לכל פרט קטן. למשל, אם אדם אומר קר לי ... אנשים בצורה עמוקה יותר. האם כדאי להסתמך על שני משפטים או על שיחה ארוכה? שיחה ארוכה יכולה להפיק יותר מידע ברור אודות האדם, אבל אליעד מדגיש כי בעבודה עם שני משפטים, אם מבצעים ניתוח מעמיק, אפשר ללמוד על אותו אדם כמעט אותו הדבר. לפעמים פחות זה יותר, וכשיש לנו רק ... לדעת איך להוציא את המיטב ממנו. באמצעות המון תשומת לב לכל פרט בשיחה, גם משפטים קצרים או חצי משפטים יכולים לגלות מידע חשוב מאוד. אליעד מסביר ששיחה ארוכה לא תמיד תועיל יותר, כי לפעמים יותר מדי מידע יכול לשבש את המסקנות. סיכום לסיכום, יצירת עניין בשיחה אינה תלויה ... בשיחה? כיצד לזהות רצונות של אחרים? איך לדלות מידע משני משפטים? האם אפשר לדעת הרבה משני משפטים? מה השאלה? ש: אני מדבר עם מישהו. אליעד: מדבר עם מישהו הבנתי הלאה. ש: אוקי אני רוצה ליצור לו עניין תוך משפט או שניים. אליעד: מה זה אומר ליצור לו עניין? ש: שהוא ירצה לדבר איתי ימשיך לדבר איתי. אליעד: תאיים עליו עם אקדח. ש: חוץ מהפתרון הזה יש לך עוד משהו. אליעד: צריך לזהות מה הרצונות שלו לפי זה ליצור לו עניין צריך לקחת את מה שהוא אמר, אתה צריך תוך שני משפטים לשמוע מה הוא אמר אתה צריך תוך ... שלו דהיינו, מה הרצונות שהוא רוצה מה הצרכים שלו ואיך אתה ממלא לו אותם. ש: איך באופן גנרי תן לי משהו גנרי שיכול ליצור לו עניין. אליעד: תחפש חיסרון גנרי שיש לאנשים. ש: כולם רוצים להרגיש טוב. אליעד: יפה אז תגיד לו אתה יודע אני יש לי גיליתי שיטה איך להרגיש טוב תיצור לו עניין. הבנת המהות של יצירת עניין זה בעצם ליצור לו אינטרס להקשיב לך נכון? ש: זה ברור כן. אליעד: עכשיו למה אינטרס של להקשיב לך כי הוא חושב שאם הוא יקשיב לך זה יעשה לו טוב אז אתה צריך לזהות מה יעשה לו טוב. ש: איך מזהים מה יעשה לו טוב? אליעד: בשני משפטים אני לא יודע זה כמו להגיד לך מישהו שאתה לא מכיר אותו ולא יודע עליו כלום איך אתה יכול לדעת עליו דברים מה זה שונה זה שדיברת איתו שני משפטים זה לא נתן לנו כלום. ש: אבל יש טקטיקה לשים לזה לב שהיא גנרית לרוב האנשים. אליעד: נכון זאת התשובה עכשיו אחרת, מה התשובה מה אתה חושב שתהיה התשובה? ש: פחות באופן מוחלט זה יעבוד לי כאילו? אליעד: לא אז תקשיב בוא ננתח את מהות השאלה מה מהות השאלה שלו, מהות השאלה שלו זה בעצם איך תוך שני משפטים אתה כבר יכול לזהות מה החסרונות ... מהות השאלה מהות השאלה היא שני משפטים לכאורה זה רק שני משפטים זה לא שדיברת איתו כבר שעה. ש: למה שני משפטים זה פחות אינפורמציה. אליעד: כי זה פחות אינפורמציה זאת אומרת בעצם השאלה שלך היא איך אפשר את השני משפטים להפוך להרבה מאוד אינפורמציה זאת בעצם מהות השאלה, זאת ... ממילא מהשני משפטים אתה יכול לדלות המון מידע ואז ממילא זה כאילו הוא דיבר איתך מאתיים משפטים. הבנת את התשובה? ש: נראה לי שהבנתי. אליעד : מה הבנת? ש: שאם אני אנתח מספיק טוב בשני משפטים אני אוכל לקבל אינפורמציה כאילו זה מאה משפטים. אליעד: נכון כי המהות של השאלה שלך היא לכאורה הוא מספיק מידע זאת בעצם מהות השאלה שלך והתשובה היא שזה נכון כי אם אין לך שכל מעמיק אז ... מכל מילה יכול להוציא משהו מהמילה מהאות מההבהרה. ש: כן אתה יכול להביא לי נניח דוגמה ממשפט שני משפטים מה אני יכול להוציא ממנו. אליעד: לא יודע אין מה להוציא בו. ש: לא מה זאת התשובה הזאתי. אליעד: מה זאת השאלה הזאתי. ש: אז מה אתה רוצה שאני אגיד לך על המשפטים. אליעד: לא שני משפטים פירושו שתי מחשבות כשאתה חושב מחשבה אתה צריך, כשאתה חושב על מחשבה כלשהי זה נקרא משפט אתה צריך לנתח את המחשבה שחשבת ... מדבר מהמשפט הזה אתה כבר יכול להסיק עולם ומלואו. ש: אני לא מבין על מה אתה מדבר נניח בא מישהו אומר לי משפט קר לי מאוד בחדר הזה. אליעד: אתה הבנת מה אמרתי בכלל? ש: נראה לי שהבנתי.
פיתוח הבדלים מה המהות של השאלה הבהרה אני אוכל תקשורת בין אישית הרגשה מה אתה יודע
פחד מנפצים, פחד מרעשים חזקים, פחד מכלבים, טיפול בהלם קרב, טיפול בטראומה, נפגעי הלם קרב, התמודדות עם טראומה, להתמודד עם טראומה, פוסט טראומה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעת חרדה
פחד מנפצים, פחד מרעשים חזקים, פחד מכלבים, טיפול בהלם קרב, טיפול בטראומה, נפגעי הלם קרב, התמודדות עם טראומה, להתמודד עם טראומה, פוסט טראומה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעת חרדה
... מפיצוצים, רעשים חזקים ודימויים של אסונות. אליעד מדבר על כיצד לפתח מודעות לנפש ולבצע חקירה פנימית של הפחדים, תוך שמירה על הבנת האסוציאציות שיכולות להוביל לפחדים האלה. ... אך לא יודעת אם מדובר בטיל או בנפץ. ההסבר של אליעד על פחדים מפיצוצים מבוסס על איך הפיצוץ נתפס כזיכרון מאסונות קודמים. מהי הדרך להתמודד עם פחד מפיצוצים? אליעד מסביר שכאשר אדם חווה פחד, ישנן שתי דרכים להתמודד עם הפחדים הללו: הראשונה היא להבין שהפיצוץ לא יכול לפגוע בו ובכך ... מעורר. כיצד אסוציאציות משפיעות על פחדים? אליעד נותן דוגמה להבדל בין רעש רם או פיצוץ לבין רעש של מסיבת הפתעה. אם אדם שומע רעש חזק שמזכיר לו אסון, הוא יתפוס את הרעש ... טראומה. האם יש סיבה שהפיצוצים מפחידים יותר? אליעד מסביר שהפיצוץ נתפס כסכנה משום שהוא מייצג את הפוטנציאל לאסון. לפעמים הפחד נובע לא מהעובדה שהפיצוץ מסוכן, אלא ... כמו הלם קרב? במצב של טראומה, כמו הלם קרב, אליעד מציע שאדם שממשיך לשמוע רעשים הקשורים למלחמה או פיצוצים, אך הוא לא במלחמה, יכול להתמקד בהבדל בין מה שהוא שומע לבין מה ... יש לעבור דרך שינוי תפיסתי להתמודד עם הפחד. אליעד מציע לאדם להתחבר לתחושת ההווה, לדמיין את עצמו במצב של קרב, ואז לזהות את הפחד, ולטפל בו על ידי קבלת המחשבה שהוא לא ... את פחדיו, הוא יישאר תלוי בהם לאורך זמן. אליעד מציין כי על האדם להבין את מקור פחדיו, האם הם מבוססים על סיבות חיצוניות או שהוא רק מדמיין את האסון האפשרי. פחד מרעשים ... חרדה כן. ש: לי יש איזשהו פחד מפיצוצים מרעש. אליעד: אוקי אטמי אוזניים. ש: עכשיו ברצינות אני רוצה להבין איך כל התיאוריות פה וכל הדיבורים פה יכולים בזמן אמת. אליעד: בזמן אמת? נגיד שזה בזמן אמת. ש: כן מן הסתם שזה זמן אמת לא לפחד, כאילו מה לפני הפיצוץ אפשרי לא אפשרי כאילו מה, לא אני ... הסתגרתי בבית וכל פיצוץ זה ממש פוביה רצינית. אליעד: אולי את מושפעת לרעה מבעלי חיים? ש: מה זה קשור לבעלי חיים? אליעד: אמרו לך כמו כלבים. ש: אה טוב כולנו סוג של בעלי חיים חיות. אליעד: טוב אני אמצא לך פה מה רבי נחמן אמר על הנושא הספציפי הזה. ש: על הכל הוא דיבר, עוד מאט תוציא ספר. אליעד: הוצאנו כבר את הספר, הוא אומר על הקטע שבן אדם שומע רעש והוא לא יודע ממה הוא מפחד ואף על פי כן הוא מפחד אבל פה אני לא ... זה הפתרון. ש: אני אומרת את זה וזה לא עובד. אליעד: אוקי אז אין פתרון אם גם כשאת אומרת זה לא עובד אז אין פתרון, שאלת ש: מה זאת התשובה הזאת, לא במובן מאליו שאלתי. אליעד: שאלת, רגע את רוצה את האמת או את רוצה שאשקר אותך? ש: כן אני רוצה את האמת. אליעד: האמת היא שאם לפני כן תקראי תהילים ותתפללי חזק כשתגידי זה לא עוזר, רוצה את האמת? האמת היא שאין פתרון מה לעשות אם את ... תגידי מה את באמת לא יודעת את התשובה? ש: לא. אליעד: התשובה פשוטה אם כשאת קמה בבוקר יש לך את כל הרצונות שלך ואת חושבת שהם מחויבים אז אם את שומעת בום זה בעצם אומר לך ... את מפחדת כשאת שומעת בום? ש: בדיוק מה שאמרת. אליעד: כי בום מזכיר לך אסון פיגוע, רצח ירי, מוות הרג, אובדן רעידת אדמה. ש: משהו רע נגיד. אליעד: יפה עכשיו מה האמת, האם יכול להיות שהפיצוץ הזה זה טיל שעומד להתפוצץ עלייך? יכול להיות. ש: הכל אפשרי. אליעד: אז מה שיכולתי לעשות זה להגיד לך תקשיבי לכי לחלון ותראי שזה רק ילדים שמפוצצים נפצים בסדר? ש: מה שזה עוד יותר גרוע מבחינתי. אליעד: למה? ש: כי זה פיצוץ מה זה משנה אם זה טיל או לא טיל זה פיצוץ. אליעד: תראי מה האמת? שזה יכול לפגוע בך או לא זאת השאלה. ש: אני יודעת באופן לוגי שזה לא פוגע בי זה לא משנה זאת אסוציאציה. אליעד: לא, את יודעת שזה לא פוגע בך אבל זה מזכיר לך את האופציה שיפגע בך, אז מה הדרך להתמודד עם זה? רק על ידי, תקשיבי יש פה ... מפחיד אותך? ש: אני לא יודעת זה פשוט מפחיד. אליעד: את תמיד מתחילה בלא יודעת לא, אסוציאטיבית נגיד מה זה מזכיר לך פיצוץ? נגיד מסיבת הפתעה. ש: לא זה לא מקשר אותי לשום דבר. אליעד: בלונים, זיקוקי דינור אז זה אמור לשמח אותך. ש: כן בלונים אני יודעת, אבל זה לא מקשר אותי לשום סיטואציה שהייתה. אליעד: אני אתן לך דוגמה אם נגיד היו עושים לך מסיבת הפתעה עם בלונים רגע נניח והיו עושים את זה מאה פעם רצוף ואז היית שומעת ... אמת או לא אמת? ש: מאיפה הבאת את זה, לא. אליעד: אז מה זה מזכיר לך פיצוץ, סתם רעש? ש: לא כל הפיצוצים שלי שאני זוכרת שיש לי את הפחד זה לכאורה אירועים מאוד שמחים זה ימי הולדת. אליעד: את מפחדת מאירועים שמחים? ש: לא אז מה, אבל אתה מאיפה הבאת את כל זה זה לא. אליעד: אז אני שואל שאלה. ש: אני לא יודעת למה זה קשור.
אני זוכר רצון ציר המקום טיפול בהלם קרב להתמקד להתמודד עם פחדים וחרדות פוביה ילד
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
13:18תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
... של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית? איך אפשר לדעת אם באמת למדת מאליעד כהן? אליעד כהן מסביר, כי אדם יכול להגיד שהוא תלמיד שלו, שהוא למד את ספריו, קרא את המאמרים וצפה בהרצאות ... אם הוא באמת הבין ולמד מאליעד כהן? אליעד מסביר שישנה רק דרך אחת אמיתית למדוד את ההבנה האמיתית של התלמיד. זה לא נמדד על ידי יכולת ... על הבנה אמיתית. לדעתו של אליעד, ההבנה האמיתית נמדדת ביכולת השכלית של התלמיד לנתח ולפרק נושאים חדשים שאותם הוא לא מכיר כלל, ... מהו המבחן האמיתי לתלמיד של אליעד כהן? המבחן האמיתי לפי אליעד, הוא ביכולת שכלית גבוהה וביכולת ניתוח מהירה של כל נושא נתון, גם אם האדם לא למד עליו מעולם. אליעד מדגיש, שההבנה שלו נמדדת באופן שבו האדם יכול להתבונן במשפט או ברעיון מסוים, לפרק את הנחות ... ומעמיקות באופן עצמאי. אליעד מביא דוגמה לכך: נניח שיש לך תקלה ברכב - למשל, האורות לא עובדים. אדם עם שכל אמיתי, גם אם ... שכלית מפותחת, שלמד באמת מאליעד, יוכל להשתמש בלוגיקה הבסיסית כדי להגיע להבנה מהירה של המצב, גם ללא ידע מוקדם נרחב. מדוע ... על יכולת שכלית אמיתית? אליעד מסביר שגם אם אתה זוכר בצורה מושלמת כל דבר שקראת בספריו, אין זה אומר שהבנת אותם באמת. הוא ... התפתחת שכלית בעקבות לימוד מאליעד כהן? אליעד מציין שהדרך לדעת אם באמת התפתחת שכלית, היא לקחת נושא חדש לחלוטין שמעולם לא נתקלת בו, ולבדוק ... ושאתה באמת תלמיד אמיתי של אליעד כהן. מה ההבדל בין מבחני IQ ליכולת שכלית אמיתית? אליעד נותן דוגמה לגבי מבחני IQ ומסביר כי מבחנים אלו בדרך כלל לא באמת מעידים על יכולת שכלית ... באמצעות חשיבה לוגית בלבד. אליעד מסביר כי היכולת הזו נמדדת בהצלחה שלך להבין לעומק תחום שמעולם לא פגשת קודם לכן. מדוע חשוב ... את הנחות היסוד של כל דבר? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של בדיקת הנחות יסוד, מאחר והבנה אמיתית של כל נושא מתבססת על היכולת ... באמת הבנת את שיטת החשיבה שאליעד מלמד. לסיכום, המבחן האמיתי ליכולת שכלית וללמידה אמיתית מאליעד כהן הוא לא בשינון, אלא ביכולת לנתח ולהבין במהירות וביעילות כל נושא חדש שמעולם לא למדת עליו ... לדעת אם אני תלמיד אמיתי של אליעד כהן? מהי יכולת שכלית אמיתית לפי אליעד כהן? איך לבדוק הנחות יסוד של טענה? מה ההבדל בין זיכרון להבנה שכלית אמיתית? מה המבחן האמיתי ...
התמודדות איך לפתח את השכל איך לפתח את החשיבה שלמות יכולות חשיבה עצמאות מורה רוחני מיומנות קוגניטיבית
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 1
1:15:43רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 1
... חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 1 האם באמת יש לנו בחירה חופשית? השאלה המרכזית שמעלה אליעד כהן בהרצאה היא האם יש לנו בחירה חופשית והאם האדם באמת אחראי על הרצון שלו, או שמא הרצון מנוהל על ידי משהו חיצוני ואיננו יכולים לשלוט בו כלל. אליעד מתחיל בהסבר בסיסי של תהליך קבלת ההחלטות שלנו: כאשר אנחנו עושים משהו, זה תמיד נובע מרצון. למשל, אם אדם מגיע להרצאה מסוימת, ... אם כן היה לו רצון אחר שהיה חזק מספיק כדי לבטל את הרצון הראשון. מכאן עולה השאלה מי אחראי על אותו רצון ראשוני שמניע את כל הפעולות שלנו. כדי להמחיש את הנושא, אליעד נותן דוגמה פשוטה: אם האש שורפת נייר, אין לנו שליטה על התהליך הפיזיקלי הזה. אבל כאשר האדם מכניס את היד לאש ומרגיש כאב, יש ... או אין כאב, אלא האם האדם בוחר את האופן שבו הוא מגיב לכאב - כלומר, האם הוא יכול לבחור את הרצון שלו להרגיש את הכאב או לא. מהו מקור הרצון וכיצד הוא שולט בנו? אליעד מסביר שהרצון הוא השולט הבלעדי בהתנהגות שלנו. אם האדם מרגיש טוב, זה משום שהוא רוצה את מה שקורה, ואם האדם מרגיש רע, זה משום ... הייתה שום פעולה. הרצון הוא כמו השלט של הרובוט, שמפעיל את כל תנועות הגוף ומחשבות האדם. לכן, השאלה האמיתית היא: מי אחראי לרצון שלי? או מי מפעיל את הרצון שלי?. אליעד נותן דוגמה מהסדרה המצוירת תום וגרי: בסצנה שבה תום וגרי מגיעים בטעות לכוכב שבו כלבים שולטים בחתולים ועכברים באמצעות תודעה ... לכלבים מסרים ומניע אותם. בדיוק כמו בסדרה, האדם נשלט על ידי מנגנון רצון פנימי שמחליט בשבילו מה הוא ירצה או לא ירצה. מדוע לא ניתן לשלוט ברצון באופן מוחלט? אליעד מסביר שאי אפשר באמת לבחור את הרצון, כי כדי לבחור ברצון מסוים, האדם חייב שיהיה לו רצון אחר. למשל, אם אדם רוצה לאכול, והוא ... צריך לשלוט, וכך הלאה עד אינסוף. במילים אחרות, הרצון הראשוני הוא לא משהו שהאדם בוחר, אלא משהו שפשוט קורה לו. האם אנחנו המסובב או המסובב הראשון? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא עניין הסיבתיות מול האקראיות. הוא מסביר שהאדם אינו המסובב הראשון - הוא כמו בורג בתוך שעון, המופעל על ידי סיבות ... לו רע? מדוע הרצון להרגיש טוב או לא להרגיש רע מופיע בכלל? האדם אינו יכול לשלוט על רצון זה, כיוון שהוא מופעל על ידי סיבות פנימיות וחיצוניות שאינן בשליטתו. אולם אליעד מציין כי ניתן לראות זאת מנקודת מבט אחרת - מנקודת מבט שבה האדם עצמו הוא אותו כוח ראשוני, הוא המסובב הראשון של המציאות שלו. מנקודת המבט הזו, האדם עצמו הוא אלוהים, ומכאן יש לו שליטה מוחלטת על כל דבר, כולל הרצון. מהו התהליך לחקירת הרצון והשליטה העצמית? אליעד מציע תהליך ברור ומובנה כיצד לחקור את עצמנו ואת הרצון שלנו לעומק: ראשית, כל פעולה שאנחנו עושים, יש לשאול למה אנחנו עושים ... ידי סיבות חיצוניות. ככל שהחקירה מעמיקה יותר, האדם אמור להרגיש יותר ויותר שהוא אינו שולט באמת ברצון שלו, עד שיגיע להבנה ברורה שהוא אכן נשלט על ידי משהו אחר. אליעד מבהיר שהמטרה הסופית של תהליך זה היא להגיע למצב שבו האדם מבין בצורה ברורה ומוחלטת שאין לו שליטה אמיתית על הרצון. דווקא ... - ההבנה שהאדם עצמו הוא אחד עם המציאות כולה, ולכן השליטה והרצון הם אחד. במצב כזה האדם הופך להיות חופשי באמת. איך להבין את המשמעות של הרצון והבחירה החופשית? אליעד מסכם שאם האדם רוצה להבין באמת את המשמעות של החיים ואת הבחירה החופשית, עליו להפסיק לשאול את עצמו שאלות שטחיות ולהתחיל ... מהי משמעות הרצון החופשי והאם אנחנו באמת בוחרים? הוויכוח על בחירה חופשית ורצון הוא נושא עמוק ומורכב, שמעסיק את המחשבה האנושית במשך מאות שנים. בשיחה הזו, אליעד מבהיר את הקשר בין רצון, חופש פעולה ותודעה. במהלך השיחה, המשתתפת מתחילה לחשוב על שאלת הבחירה החופשית תוך כדי שהיא מתמודדת ... נשלטת באופן מלא. היא שואלת את עצמה אם באמת יש לה בחירה חופשית, במיוחד כאשר היא נתקלת בכאב או במצבים שנראים אקראיים, כמו כאב ראש, שלדבריה, היא לא בחרה בהם. אליעד מציין שהבעיה אינה בכאב עצמו, אלא בכך שהיא לא רוצה את הכאב. הוא מציע לה לחשוב על הבחירה שלה בהקשר של חוויית הכאב - האם היא ... מתחילה להתלבט האם היא באמת בחרה להגיע למקום שבו היא נמצאת. היא מסבירה שהיא מבינה שבכל מצב יש סיבה שמניעה אותה לפעול, ולכן היא לא מרגישה שהבחירה הייתה שלה. אליעד מעלה שאלה עקרונית: האם הסיבה היא זו שמניעה אותה? הוא מציע לה לשאול את עצמה - האם היא חווה את הפעולות או רק מבינה אותן בשכל? בהמשך השיחה, אליעד מתמקד בהסבר העמוק יותר של הרצון. הוא מציין כי הרצון הוא זה שמניע אותנו לפעול, וכדי להבין את השאלה האם יש לנו בחירה חופשית, חשוב להבין את מקור הרצון. הוא משווה את האדם לרובוט - הגוף פועל, והרצון הוא שמניע את פעולתו. אליעד שואל האם אנו יכולים לשלוט ברצון שלנו, ואם לא, אז איך אנחנו יכולים להרגיש שליטה על פעולותינו? בהמשך, אליעד מסביר שמי ששולט ברצון הוא לא בהכרח האדם עצמו, כי אם הוא היה שולט בו, היה לו אפשרות לשנות את הרצונות על פי בחירתו. כל פעולה שאנחנו עושים נובעת מהרצון - ולכן השאלה היא, מי מניע את הרצון? האם יש לנו שליטה על הרצון או שהוא מנוהל מבחוץ? כדי להסביר זאת, אליעד מציין שלפעמים יש לנו רצון לשנות פעולה, אבל כדי לעשות זאת, אנחנו צריכים לרצות משהו אחר. לכן, הוא שואל אם אפשר באמת להיות אחראיים על הרצון שלנו. לסיום, אליעד מבהיר שהשאלה המרכזית היא לא אם יש לנו רצון, אלא מהו מקומו של הרצון בחיינו. האם אנחנו יכולים לשנות אותו, או האם אנחנו רק ... האם אנחנו שולטים בו? הקשר בין רצון, חוויות ותודעה הבנת הרצון במציאות ובחיים שאלה: אחרי הרבה בלבולים, הגעתי למסקנה שאני צריכה לעשות משהו עקבי ופשוט בעיני. אליעד: מה זה אומר? שאלה: התחלתי לשאול את עצמי, האם יש לי בחירה חופשית? למשל עולה לי כאב ראש, ברור שמישהו גרם לי לכאב ראש, אני לא בחרתי בו, אז אני אומרת לעצמי כאן אין לי בחירה. אליעד: אולי את בוחרת לחוות אותו, אם האש שורפת את הנייר זה לא בשליטה שלך, אבל אם תכניסי את היד לאש יהיה כאב במערכת העצבים, השאלה ... תישארי בהתחלה, תשאלי שאלות, למשל, באתי לכאן, האם אני בחרתי לבוא לכאן? ואז אני נותנת לעצמי את ההסברים למה באתי, ואז אני מגיעה למסקנה בראש שלא אני בחרתי. אליעד: למה לא? שאלה: כי יש סיבה שאני באתי. אליעד: כי הסיבה מניעה אותך? שאלה: נכון, אז זה לא אני, וכך כל הזמן אני אומרת לעצמי, והשאלה האם אני אמיתית, כי אתה אומר שהדבר הכי חשוב זה להיות אמיתיים. אליעד: כן, השאלה מה את חווה? רגע, מה את שואלת? שאלה: האם אני משכנעת את עצמי שזה לא אני? אליעד: משכנעת זה לא זה. שאלה: אני שואלת את עצמי למה באתי, ומבינה שיש סיבה למה באתי ולכן זאת לא הבחירה שלי, מישהו הביא אותי. אני מבינה בשכל שזה לא אני זאת שבוחרת לבוא, יש מישהו שמביא אותי לכאן, בשכל אני מבינה את זה. אליעד: אבל את חווה את זה? שאלה: יותר בשכל, בהבנה, אם למשל פעם הבנתי שלא אני העושה, עכשיו אני מבינה את זה למשל בעוד שני אחוז, זה לא מאה אחוז. השאלה אם זאת הדרך הנכונה, שאני מדברת עם עצמי? אליעד: בפשיטות, את עושה פעולה, לפני שאת עושה את רוצה לעשות אותה, עכשיו את לא יכולה לעשות אחרת ממה שאת רוצה, כדי שתעשי אחרת ממה ... ומה מפעיל את הגוף הזה? הרצון, מי שולט במה שאת מרגישה? הרצון, אם את רוצה את מרגישה טוב, אם את לא רוצה את מרגישה רע. שאלה: יש לה רצון, אבל מי שולט ברצון? אליעד: השאלה היא מי שולט ברצון? תראי, הרצון הוא זה שמפעיל אותך, זה ברור לך? האם את מסכימה איתי שאין שום דבר שאת יכולה לעשות ללא הרצון? שאלה: כן אליעד: הרצון הוא השלט שלך, עכשיו השאלה מי אחראי עליו? האם את אחראית על הרצון? מי מפעיל את הרצון? איך הרצון פועל? שאלה: אני מגיעה כל הזמן למסקנה שהוא, אני קוראת לו הוא, שהוא מפעיל אותי. אני כל הזמן מנסה להישאר בשאלה הראשונה. אליעד: זה בסדר גמור, את הולכת לפי הקצב שלך, אל תקפצי קדימה, תלכי פנימה, עד שתגיעי לקצה. בפשיטות, למה אני עושה? כי אני רוצה, למה ...
איך לשאול את עצמך חופש רצון תודעה אפשר לבחור בלבולים לשאול שאלות מהות החיים הסברים
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
... שום דבר בחיים לא מעניין חוץ מרוחניות? הנושא הראשון שאליעד מעלה בהרצאה הוא השאלה מדוע ישנם אנשים ששום דבר בחיים לא מעניין אותם, מלבד רוחניות. הוא לוקח כדוגמה מישהי שאומרת שכל חייה היא לא ... רק כאשר הגיעה לשאלה של רוחניות, משהו התעורר בתוכה. אליעד מסביר שהחיפוש אחרי רוחניות לא שונה מכל חיפוש אחר שהיה לאדם בחייו. כולנו מחפשים להרגיש טוב, וכאשר משהו לא גורם לנו להרגיש טוב, הוא ... במקרה של אותה אישה, היא החליפה את המשחקים ברוחניות. אליעד מדגיש שהחיפוש הזה הוא לא חיפוש אחר דבר מיוחד או רוחני אלא בסופו של דבר אחרי התחושה הטובה שהדבר מעניק. מה באמת האדם מחפש בחיים? אליעד ממשיך ומסביר שהאדם כל הזמן מחפש משהו שהוא אפילו לא יודע מהו. האדם חושב שהוא מחפש רוחניות או אמת, אך למעשה הוא מחפש את התחושה של להיות מאושר או להרגיש טוב. אליעד נותן דוגמה פשוטה: הוא אומר שהאדם כל חייו עובר מצעצוע אחד לצעצוע אחר. בהתחלה הוא מתלהב ממשחק, אחר כך מחליף אותו בצעצוע אחר, וכך גם ... חומרי, כי המניע הפנימי תמיד אותו מניע - התחושה הטובה. אליעד אומר שהבעיה העיקרית היא שהאדם לא מבין מה הוא באמת מחפש, וכי הוא משקר לעצמו כשהוא טוען שהוא מחפש את האמת או את הרוחניות כשבעצם מה שמעניין אותו הוא להרגיש טוב. לכן אליעד קורא לאדם להפסיק לשקר לעצמו, ולהודות באמת שהוא מחפש תחושה טובה, ומכך להתחיל את המסע שלו להבנת עצמו בצורה אמיתית. האם באמת אכפת לך מהאמת? אליעד מתעמק בנושא האמת והשקר. הוא מראה שכל הסבל של האדם נובע דווקא מכך שהוא כן מחפש את האמת, כי הוא מאמין שיש הבדל בין אמת לשקר. אם לאדם לא ... הרגל או שהוא רוצה את הכאב הזה, ואז לא היה סובל. לכן, אליעד טוען, אם אדם באמת היה מפסיק לחפש את האמת, הוא היה חי בשלום עם כל מצב. אלא שהאדם מאמין שיש אמת ושקר, ולכן הוא כל הזמן מנסה לברוח ... לאמת שלו אלא לנוחותו. איך אדם יכול להפסיק לסבול באמת? אליעד מציע דרך לצאת מהסבל: להפסיק לחפש את האמת. הוא אומר שהאדם יכול פשוט להחליט שהוא לא מחפש שום דבר, וכך לא תהיה לו בעיה עם שום דבר שקורה. ... היה מפסיק לסבול. האם אפשר להיות שלם עם הרצונות שלך? אליעד מתייחס לעניין של רצון ושלמות. הוא מסביר שגם אם האדם יגיד לעצמו שהכל מושלם, אז נשאלת השאלה למה הוא ממשיך לפעול כדי לשנות את המציאות. ... לעשות פעולות לשינוי המציאות. האם יש חיים אחרי המוות? אליעד מתייחס גם לשאלת החיים לאחר המוות, והוא מראה שהשאלה האמיתית איננה האם קיימים חיים לאחר המוות, אלא האם האדם ימשיך לחוות את קיומו לאחר המוות. אליעד מראה שבעצם שאלת הקיום היא תמיד שאלה סובייקטיבית, וכדי לדעת אם יש קיום לאחר המוות, האדם צריך להבין מה זה בכלל קיום. אליעד טוען שהאדם אפילו לא יודע מי הוא ברגע זה, ומדגים זאת דרך שאלות פשוטות על הזהות: מתי האדם התחיל להרגיש קיים? כאשר הוא היה בן שנה? ... האם הוא עדיין אותו אדם? האם קיום האדם הוא הכרחי? אליעד מסכם שהשאלה העיקרית היא לא האם האדם ימשיך להתקיים לאחר המוות, אלא האם קיומו הכרחי או אפשרי. אם קיום האדם הוא הכרחי, אז האדם תמיד ... בין קיים ללא קיים, אז הוא משתחרר לגמרי מהסבל ומהפחד. אליעד מסיים בהדגשה שכדי לחוות את השלמות, האדם צריך לוותר על האחיזה שלו באמת ובנפרדות, ולהבין שהכל אחד, ולכן אין סיבה לפחד מאובדן הקיום או ... טוב בלי סיבה? שאלה: למה רק הרוחניות מעניינת אותי? אליעד: מה שאני רוצה להגיד, שכול החיפוש שלך אחרי רוחניות, לא שונה מכל הדברים שחיפשת עד היום. את כל הזמן מחפשת דבר אחד, שאת לא יודעת מה הוא, ... את מחפשת. שאלה: אני בתוכי לא יודעת אחרי מה אני רודפת. אליעד: אז בואי נבין מה את באמת מחפשת? מה מניע אותך? מה הראשון שמניע אותך? שאלה: להיות מאושרת. אליעד : למעשה את מחפשת להרגיש טוב. כאשר היית ילדה קטנה, והביאו לך משחקים וצעצועים זה גרם לך להרגיש טוב. אז למעשה את רק מחליפה משחקים. את ... את באמת רוצה? שאלה: אני רוצה להיות מחוברת לכוח האלוהי. אליעד: את כבר מחוברת, היכן שלא תבדקי, את כבר מחוברת למציאות. תראי, את יושבת כאן, ומסביבך הכל זה המציאות, היא בתוכך, מעליך, מסביבך, היא מכל ... לה להבין, מה היא רוצה? שאלה: היא רוצה להרגיש טוב. אליעד: אז מה את באמת רוצה? את רוצה להגיע לאמת? כן, אז כדי להגיע לאמת עליך להיות אמיתית. מה זה אומר, תגידי את האמת, לגבי מה שאת רוצה. שאלה: אני רוצה את האמת. אליעד: מה זה ייתן לך? אם את רוצה להיות אמיתית, את חייבת להבין, למה באמת את רוצה את האמת. אם האמת תגרום לך לסבול לנצח נצחים, גם תרצי אותה? ... עליו לבין המעשים שלי. אז איך אני מצמצמת את הפער? אליעד: על ידי זה שאת מפסיקה לשקר. שכששואלים אותך מה את רוצה, אל תגידי שאת רוצה את האמת, ומוכנה לסבול עבורה. למה כי בדימוי הפנימי שלך את לא ... ולהגיד שאת רוצה את הכאב גב. שאלה: אבל אין מצב כזה. אליעד: לא אמרנו שיש מצב כזה, אנחנו מנסים להבין מה את רוצה באמת. בפשיטות, רע לך כאשר אתה לא רוצה את מה שקורה. עכשיו אם לא אכפת לך לשקר, ... איך תהיה לו בעיה? אין לו שום אחיזה? שאלה: מה אם מפגר? אליעד: אנחנו מדברים עכשיו על העיקרון, אדם שלא מבדיל בין אמת לשקר, אין לו שום בעיה. מה זה בעיה? כאשר אתה רוצה משהו, וקורה משהו מסוים. אבל ... לסבול, תפסיקי לחפש את האמת. שאלה: אז מה אני אחפש? אליעד: תפסיקי לחפש. תגידי לעצמך, אני לא מחפשת כלום, תתחילי עם מה שבא ברוך הבא, ואחר נמשיך עם משהו יותר מפותח. פה יש אמת שהיא טוב ורע, אך ... את האמת? שאלה: אני לא מחפש כלום. אבל רציתי להגיד.. אליעד: אם אתה לא מחפש כלום, אז למה אתה רוצה להגיד? למה אתה עושה פעולות? בחוויה שלך לא חסר לך כלום? הכל מושלם בעיניך עכשיו? כן. אז למה אתה ... לרצון, ורצון זה סימן לחסר. שאלה: החסר הוא חלק מהשלמות. אליעד: אם יש רק שלמות, מה שייך חסר? אתה אומר, שאתה חווה עכשיו רצון להגיד לי, ואתה אומר שזה גם השלמות שאתה אומר לי, נכון? עכשיו, אם אנחנו ... לי? שאלה: כי כשאני רוצה את זה, אני נמצא בהפרדה אחרת. אליעד: אז כאשר אתה נמצא ברצונות, אתה לא בחוויה שהכל מושלם. אתה אומר הכל מושלם, אבל אני צריך למלא את החסר. כי אם החסר מושלם, אז למה למלא ... בחוויה שלך מחפש משהו? שאלה: כן, אבל הכן שלי הוא שקר. אליעד: אבל מה היא האמת? שאלה: האמת היא שזה לא משנה. השאלה שלך כבר מכילה שקר, כי האמת היא כבר שקר, כי אתה עושה הפרדה בין אמת לשקר.
להסתכל על עצמך גלגול נשמות בלי סיבה רוצה להגיע איך לחפש את האמת ויתור להמשיך אמונה
מי זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית
מי זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית
... זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית למה אנשים מרגישים קושי רגשי לפני פגישה עם אליעד כהן? אנשים רבים חווים קושי רגשי או אי נוחות כאשר הם עומדים לפגוש את אליעד כהן, אף שהם מבינים ברמה השכלית שהמפגש אמור להועיל להם. הסיבה לכך היא שלפני המפגש, האדם נתקל בהרגשה של חיסרון גדול. החיסרון הזה, שלעיתים בא לידי ביטוי כעצבות, לחץ או דכדוך, גורם לאדם לחוש שיש משהו חסר בחייו שהוא רוצה לקבל מאליעד. לעיתים, האדם אפילו תוהה האם נכון להרגיש את החיסרון הזה, שכן אולי דווקא החיסרון עצמו הוא מה שמעצים את היתרון שיקבל בפגישה עם אליעד. כלומר, התחושה של הלחץ והקושי לפני הפגישה מאפשרת לאדם להעריך ולהפנים טוב יותר את מה שהוא מקבל בזמן הפגישה. מדוע אנשים מפחדים לגלות את האמת על עצמם אצל אליעד? כאשר אדם פוגש את אליעד, הוא למעשה פוגש מראה המשקפת את כל החסרונות והיתרונות שלו. הרבה פעמים האדם לא רוצה להכיר בחסרונותיו, וכשהוא פוגש את אליעד, הוא מתחיל להבחין באותם דברים שהוא ניסה לברוח מהם. לדוגמה, כמו אישה שהולכת ברחוב, ... כרצוני. כלומר, רק מי שמסכים להתעמת עם החסרונות שלו, מסוגל באמת לחוות ולהרגיש את היתרונות שלו. האם אדם יכול להשיג שתי מטרות מנוגדות באמצעות אליעד? אליעד מדגים כיצד אנשים באים אליו לעיתים עם שתי מטרות מנוגדות, כמו הרצון להרוויח הרבה כסף לצד הרצון להפסיק לפחד מאובדן כסף. במקרה כזה, נוצר קונפליקט פנימי אצל האדם. אליעד יכול ללמד אדם כיצד להרוויח כסף באופן מקסימלי, ובאותה מידה הוא יכול ללמד אדם כיצד ... ויחסית, הוא תמיד יקבל את מבוקשו. אם הוא מגיע עם רצון מוחלט ושלם להשיג שלווה או חופש מפחד, הוא יקבל זאת. אך כאשר האדם מגיע עם רצונות סותרים, אליעד יעזור לו להבין טוב יותר מה הוא באמת רוצה, כי רק מתוך הבנה עצמית עמוקה האדם יכול לקבל החלטה מדויקת עבורו. למה אנשים שמתקרבים לאליעד לפעמים מרגישים שהם מפסידים בעולם החומרי? לעיתים, אדם שמתקרב אל אליעד או אל מה שמכונה הצדיק בעולם הרוחני, יכול להרגיש שהוא מפסיד דברים חומריים כמו כסף, מעמד וכבוד. לפי דברי אליעד, הסיבה היא שהנשמה של האדם כל כך גבוהה, שכאשר יש לו אפשרות לבחור בין שכל או כסף, הוא בוחר בשכל, ואז באופן טבעי הוא עלול להרגיש שהוא מפסיד כסף או דברים חומריים אחרים. אך האדם שבאמת מתקרב לשכל ולתובנות שמלמד אליעד, יכול בסופו של דבר להשיג גם שכל וגם כסף ללא סתירה בין השניים. מהו הדבר המרכזי שמקבלים בלמידה עם אליעד כהן? הדבר המרכזי שאליעד מעניק הוא הבנה עמוקה יותר של המציאות ושל האדם עצמו. לא מדובר בהכרח בהבטחה להצלחה חומרית או הנאה, אלא בהבטחה להבנה עצמית ולהכרה של האמת כפי שהיא, בלי שום עמדת פנים. מי שבא ללמוד אצל אליעד מתוך רצון להבין את האמת, יקבל תובנות עמוקות שלא ימצא במקומות אחרים, ויחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר באינטראקציה איתו. אליעד מדגיש כי מי שמטרתו העיקרית היא הבנה, לא יחווה טלטלות או אכזבות כמו אלה שמחפשים מטרות מוגדרות כמו הנאה, אושר זמני או הצלחה חומרית בלבד, שכן מטרות אלה עלולות להשתנות או להתנדנד בהתאם לנסיבות חיצוניות. למה אליעד מעודד ביקורת עצמית וביקורת על המורה? אליעד טוען שחלק משמעותי מההתפתחות של האדם זו היכולת להעביר ביקורת על עצמו, על המציאות ועל המורה שלו. הביקורת האמיתית אינה רק ביקורת על המורה, אלא על התפיסות הפנימיות של האדם עצמו. המורה האידיאלי בעיני אליעד הוא כזה שמלמד את התלמיד לא להאמין בצורה עיוורת לשום דבר, כולל למורה עצמו. לפי אליעד, כאשר האדם לומד להטיל ספק אמיתי ועמוק בכל דבר, כולל בדברי המורה, הוא מגיע להבנה גבוהה יותר של המציאות ושל עצמו. לכן, היכולת להעביר ביקורת היא סימן לצמיחה אמיתית. מהי הגישה הנכונה ללמידה אצל אליעד כהן? הגישה הנכונה ללמידה אצל אליעד היא להגיע בלי מטרה מוגדרת מראש, אלא עם פתיחות ללמוד ולהבין את האמת כפי שהיא. מי שמגיע מתוך רצון אמיתי להבין, ללא תנאים מקדימים, יקבל את התועלת הגדולה ביותר. אליעד נותן את כל סוגי ההבנה, אבל האדם צריך לבחור במה להתמקד: הצלחה חומרית, שקט נפשי או אמת מוחלטת. כל בחירה היא לגיטימית, והאדם יקבל בדיוק את מה שיבחר. למה ללמוד אצל אליעד כהן? איך להפסיק לפחד לאבד כסף? למה קשה לפגוש את
להפסיד כסף הסוד של אליעד כהן אליעד חיסרון מול יתרון אמת אמיתית חיצוניות אמת אבסולוטית יתרונות חסרונות
פחד מכישלון, פחד מאכזבה, חרדת כישלון, חרדת ביצוע, פחד להתחיל עם בחורה, רוצה להרגיש רע, לא רוצה להיכשל, רוצה להרגיש טוב, מפחד להיכשל, מפחד להתאכזב, אוהב להיות בדיכאון, לצאת מדיכאון
פחד מכישלון, פחד מאכזבה, חרדת כישלון, חרדת ביצוע, פחד להתחיל עם בחורה, רוצה להרגיש רע, לא רוצה להיכשל, רוצה להרגיש טוב, מפחד להיכשל, מפחד להתאכזב, אוהב להיות בדיכאון, לצאת מדיכאון
... מנשוא, שהדיכאון והייאוש הנוכחיים הופכים להיות עדיפים מבחינתם. אליעד מביא דוגמה של אנשים שנמצאים בבית כלא, וכאשר מציעים להם לצאת לחופשה זמנית, הם יעדיפו להישאר בפנים ולא לצאת, כי החזרה ... ישתכנע שכישלון הוא לא סוף העולם, הוא ירגיש חופשי יותר לפעול. אליעד מדגיש שזה אמנם הפוך על הפוך, אך הדרך היחידה באמת לשחרר אדם מפחד קיצוני מכישלון, היא לגרום לו לראות שגם אם הוא לא ישיג ... שהשיגו. מה הקשר בין פחד מכישלון לבריאת העולם לפי רבי נחמן? אליעד מזכיר את רבי נחמן, שמסביר שהעולם נברא מתוך כלום. כדי להוציא משהו מכוח אל הפועל, האדם צריך להתחבר קודם כל למצב של אין ... להמשיך לעשות את הדברים שהוא עושה שעושים לו רע ועוד יותר רע. אליעד: כן הוא אומר שכן. ש: אז תמשיך. אליעד: מה אני שאלתי. ש: הוא לא יגיד כן לאז תמשיך. אליעד: מה אני שאלתי? ש: איך אפשר להראות לו שהוא כן רוצה להרגיש טוב. אליעד: יפה מה התשובה לזה, אפשר להראות לו שהוא רוצה להרגיש טוב באמצעות זה שמה התשובה. ש: לתת לו להרגיש יותר רע ואז הוא ירצה להרגיש טוב. אליעד: מחויב? ש: לא. אליעד: אני שאלתי איך אני כרגע מוכיח לו שהוא רוצה להרגיש טוב מה את מספרת לי סיפור תרביץ לו ואז הוא יגיד תעזוב אותי אתה רואה ... רוצה להרגיש טוב הלאה. ש: אתה שואל אותו אתה רוצה לשנות את המצב. אליעד: הוא אומר אני לא יודע אני בספק אני לא יודע אם אני רוצה להרגיש טוב או לא ואתה רוצה להוכיח לו שהוא רוצה להרגיש טוב אין מה ... הבן אדם אומר אני לא יודע. ש: אתה לא יודע אם אתה רוצה לשנות. אליעד: לא יודע. ש: טוב אז תישאר איך שאתה. אליעד: אתה עוד פעם נותן את התשובה שלה אבל אני לא שאלתי מה תגיד לו שאלתי מה תגיד לו אם אתה רוצה להוכיח לו שהוא רוצה להרגיש ... מההוכחה אני מניח שהוא יגיד לך כן אני רוצה לשנות את המצב הזה. אליעד: לא הוא אומר לך אני לא בטוח אני אתן לך דוגמה אתה אומר לו אוקי אתה רוצה לשנות את המצב הוא אומר כן ואז אתה מסביר לו מה ... טוב איך מוכיחים את זה. ש: קודם כל לברר מה הסטטוס שלו כרגע. אליעד: רע לו אמרתי מההתחלה מאז המשפט הראשון שאמרתי עובדה היא שרע לו, כן מה? ש: יש לי שתי תשובות. אליעד: אני מסתפק באחת טובה. ש: שתיהן טובות תשובה אחת זה שאתה מוכיח לבן אדם שהוא נהנה מהסבל שלו. אליעד: זה נכון אבל אני אומר בהנחה שאני רוצה להראות שהוא רוצה להרגיש טוב רגיל הנה רגע החלפתי את השאלה בהנחה שאני רוצה להוכיח ... מדבר איך אתה מוכיח לו שהוא רוצה להרגיש טוב רגיל. ש: מה זה רגיל? אליעד: הרגיל לחיות חיים רגילים להרגיש טוב רגיל שהוא לא באמת רוצה להרגיש רע. ש: אני מסביר לו שבחיים על כל רע מקבלים אני יוצר תלות בין הטוב לרע. אליעד: סבבה ואיך זה הוכחה שהוא רוצה להרגיש טוב. ש: עצם זה שהוא כרגע מרגיש רע על ידי זה הוא צובר נקודות אחרי זה להרגיש טוב. אליעד: איך זה הוכחה שהוא רוצה להרגיש זה שהוא צובר נקודות אחלה איך זה הוכחה שהוא רוצה את זה זה שאתה עכשיו מעביר את הוויזה ואתה ... היא דרך אגב די פשוטה כן. ש: אז ההוכחה היא סוג של אין לו בחירה. אליעד: מה אני שאלתי איך אתה גורם לבן אדם להגיד נכון אתה צודק אני רוצה להרגיש טוב קודם כל הוא אומר אני לא יודע אם אני רוצה ... ממש פשוטה. ש: אם הוא היה רוצה להרגיש רע אז לא הייתה לו בעיה. אליעד: לא אבל יש לו ספקות כי הוא בספקות הוא אומר אני לא יודע אני לא בטוח. ש: מה אכפת לו אם הוא היה רוצה להרגיש רע אז מה אכפת לו. אליעד: כי גם רע לו מזה. ש: אבל עדיין אין לו בעיה שרע לו מזה. אליעד: כן אבל גם יש לו בעיה עם זה אני מבין את הלופ אם באמת היית כל כולך רוצה להרגיש רע אז לא היה לך רע מזה שרע לך אבל זה לא ... האחרות. מה התשובה הפשוטה? ש: להפריד את ההרגשה הטובה מהצורה שלה. אליעד: מה אני שאלתי מה אתה אומר לו עכשיו אל תפריד את ההרגשה הטובה מה אתה אומר לו. ש: אוקי אני מסביר לו שהוא בעיקרון עצם זה שהוא מרגיש כרגע רע זה בגלל שהוא רוצה להרגיש טוב. אליעד: מי אמר שזה נכון אבל הוא אומר לך לא נכון אני מרגיש רע כי אני רוצה להרגיש רע מי אמר שזה נכון שהוא מרגיש רע בשביל שהוא ... טוב. ש: שואלים אותו למה אתה מרגיש רע מה הסיבה שאתה מרגיש רע. אליעד: כי הוא מדוכא מהחיים הוא אומר לך לא יודע מה אני שאלתי. ש: כי המציאות לא לפי רצונו. אליעד: נכון אני שאלתי איך אתה משכנע את הבן אדם שהוא רוצה לעבור לטריטוריה הוא יגיד לך נכון אני להרגיש טוב מעכשיו אני אתחיל ... שהוא רוצה אולי ירצה להרגיש טוב מבודדים את להרגיש טוב מסיבות. אליעד: לא הבנתי אמרת מלא מילים לא הבנתי. ש: בעצם הפתרון הוא לבודד את העניין של להרגיש טוב שהוא יבין מה זה בכלל להרגיש טוב להרגיש טוב בפני עצמו. אליעד: איך אתה יודע שאתה רוצה להרגיש טוב בא נשאל אחרת אתה רוצה להרגיש טוב איך אתה יודע את זה אולי אתה לא רוצה להרגיש טוב זאת אותה שאלה. ש: נכון זה מה שרציתי להגיד לך. אליעד: כן מה התשובה. ש: א כל אני שאלתי את עצמי איך אני משכנע את עצמי שאני רוצה להרגיש טוב.
ידע לפחד לשכנע מישהו לעשות הפוך על הפוך להתפתח הרגשה טובה חוסר וודאות חשיבה מוקצנת
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אליעד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אליעד, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אליעד, איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מאמן פרטי, מאמן אישי בסקייפ בתחום אליעד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8770 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 05:06:14 - wesi1