אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
למה לא לבגוד? למה לא כדאי לך לבגוד? איך בגידה פוגעת בך? למה לאהוב בלי תנאים? איך לקבל אהבה בלי תנאים? האם יש אהבה ללא תנאים? למה כל אהבה היא ללא תנאים? שנאה בלי תנאים, למה הכל בלי תנאים? למה כל אהבה היא ללא תנאים? זוגיות
8:40למה לא לבגוד? למה לא כדאי לך לבגוד? איך בגידה פוגעת בך? למה לאהוב בלי תנאים? איך לקבל אהבה בלי תנאים? האם יש אהבה ללא תנאים? למה כל אהבה היא ללא תנאים? שנאה בלי תנאים, למה הכל בלי תנאים? למה כל אהבה היא ללא תנאים? זוגיות
... אדם חווה בגידה מבן או מבת הזוג. למרות הכאב והפגיעה, יש אנשים שבוחרים שלא לבגוד בחזרה, גם כאשר הם יכולים ואפילו רוצים מאוד לבגוד. אליעד כהן מסביר לעומק את הסיבות לכך, ומה האדם מפסיד מבחינה רגשית כשהוא בוחר דווקא כן לבגוד. מהן שתי הסיבות הרגשיות המרכזיות שבגללן אדם נמצא בזוגיות? על פי אליעד כהן, אנשים נמצאים בזוגיות משתי סיבות ... קיימת בכלל אהבה ללא תנאים, או שזו אשליה? ישנן טענות לפיהן אין בכלל אהבה ללא תנאים, כי תמיד יש תנאי מסוים, גלוי או נסתר. עם זאת, אליעד כהן מסביר שבאופן יחסי כן קיימת אהבה ללא ... שהשני אוהב באופן יותר חסר תנאים מהראשון. כך שאהבה ללא תנאים קיימת ברמה יחסית. האם אהבה היא אקראית או מותנית? ברמה עמוקה מאוד, אליעד כהן מסביר שהאהבה יכולה להיחשב כאקראית ... לאהוב מישהו היא החלטה פנימית שלא בהכרח נשענת על תנאים רציונליים או הכרחיים. איך הדימוי של הרובוט עוזר להבין את האהבה ללא תנאים? אליעד כהן משתמש בדימוי של רובוט כדי להסביר את ... ציפייה לתגובה כלשהי, הוא היה משוחרר מתלות רגשית בתוצאות, מה שהיה מוביל אותו לאושר עמוק יותר. האם גם שנאה יכולה להיות ללא תנאים? אליעד כהן מסביר שכפי שאהבה יכולה להיות ללא ... בלי תנאים יש איזה משהו שגם אם גם אז יאהבו אותי. ש: אבל מה זה לאהוב בלי תנאים אני חושב שאין דבר כזה לדעתי זה חסר משמעות אני חושב. אליעד: האם אהבת פעם את עצמך בלי תנאים? ש: לא. אליעד: יפה בא נתחיל בלאהוב את עצמך בלי תנאים. ש: אני לא חושב שיש דבר כזה אני חושב שאין חיה כזאתי בלי תנאים. אליעד: תראה בוא אני אשאל אותך שאלה. ש: לאהוב זה עצמו בתנאי אז קודם כל זה לאהוב ולא לאהוב וזה אותי ולא לא אותי. אליעד: לא הבנתי מה הקשקוש אתה פה עושה משחקי מילים. ש: מה קשקוש מה האמת. אליעד: זה שניהם מה האמת ומה האמת מה אכפת לך מה האמת. ש: אני מדבר על משהו יש דבר כזה בכלל אין דבר כזה. אליעד: כן יש דבר כזה. ש: ויש לזה משמעות אני חווה שזאת אהבה? אליעד: כן תתרכז, יש דבר כזה לאהוב? ש: יש דבר כזה ... יש לא לאהוב ובמהות הכל אחד זה לא נכון, תראה בא נראה מה האמת אין דבר כזה לאהוב במאה אחוז בלי תנאים במאה אחוז. ש: אוקי אז אין. אליעד: בסדר גם אין דבר כזה לאהוב עם תנאים במאה ... האמיתית אם אני נמצד לאמת מה אכפת לי אם את אוהבת אותי או לא מה זה נותן לי זה לא נותן לי כלום בכלל. ש: כן חייב להציב את התנאי הזה. אליעד: אתה כרגע שאתה חייב. ש: לא אני כדי שתהיה משמעות לאהבה כדי שתהיה משמעות נגיד. אליעד: ולמה אתה רוצה משמעות, לא שנייה בן אדם כשאתה עובד אתה עובד עם תנאים או בלי תנאים. ש: עובד בעבודה? אליעד: כן עכשיו אתה הולך לעבוד אתה עובד שמה אתה עושה את העבודה עם תנאים או בלי תנאים לכאורה עם תנאים בתנאי שיתנו לי משכורת נכון. ש: נכון. אליעד: אבל אם אתה תיכנס לתת מודע שלך אתה עובד בלי תנאים בכלל, ניתן דוגמה רובוט עובד עם תנאים או בלי תנאים? ש: בלי תנאים. אליעד: בלי תנאים למה רובוט עובד בלי תנאים. ש: למרות שלא בטוח. אליעד: רובוט אכפת לו מהתוצאה אם תכנתו אותו לעשות משהו הוא יעשה לא משנה לו מה תהיה התוצאה. ש: אבל התכנות עצמו זה התנאי. אליעד: הוא עשה את הפעולה לא בתנאי שתקרה תוצאה ... כל התנאים שאתה מציב זה בלי תנאים כשאתה אומר אני רוצה שיאהבו אותי אתה סתם המצאת את זה זה בלי שום תנאים. ש: אז אתה אומר שזה אקראי. אליעד: כן, עכשיו מה שאני בא שאין דבר כזה לאהוב ... עם תנאים אומרים ביחסי באופן יחסי יש דבר כזה בלי תנאים. ש: אז אוקי אז אתה מדבר מהפרספקטיבה של האקראי שאז שם גם האהבה היא אקראית. אליעד: אמרתי שבמאה אחוז על המאה אחוז אין בלי תנאים ואין עם תנאים במאה אחוז לא יודע. ש: כשזה אקראי זה לא משנה לא לכאן ולא לכאן זה פשוט. אליעד: אתה יכול להגיד זה בלי תנאים הנה בלי תנאים אני אוהב את זה. ש: בסדר אבל מה זה אוהב בכלל. אליעד: אני מסכים איתך אבל אני אומר פרקטית ביומיום יש דבר כזה לאהוב בלי תנאים. ש: אבל ביומיום. אליעד: זה תמיד באופן יחסי אתה אומר תראה אותו אני ...
לאהוב בלי תנאי איך לאהוב ללא תנאים מתחיל לחשוב בחירה אהבה היא ללא תנאים הצלחה אושר אמיתי מוחלטות
אליעד כהן - שיטת ניפוץ השקר והטיפשות של השקרנים הטיפשים והאומללים
5:20אליעד כהן - שיטת ניפוץ השקר והטיפשות של השקרנים הטיפשים והאומללים
אליעד כהן - שיטת ניפוץ השקר והטיפשות של השקרנים הטיפשים והאומללים מהי השיטה שאליעד כהן מציע לחשיפת האמת והשקר? השיטה שאליעד כהן מציע מבוססת על רעיון פשוט אך יסודי מאוד, שנועד לחשוף את האמת ואת השקר, וכך לשחרר את האדם מסבל ומטיפשות. שיטה זו, שאליעד כהן מתייחס אליה כאל שיטת חשיפת ... האדם היא חוסר היכולת שלו לזהות את השקרים, ואת העובדה שהוא לא משתמש מספיק בשכלו. מדוע אנשים אינם יודעים את האמת לפי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, אנשים לא יודעים את האמת ... אנשים מתעללים בעצמם, ללא מודעות, בגלל אמונות חסרות בסיס ושקרים שהם סופגים במהלך חייהם. מה המשמעות של שקר לפי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, שקר הוא מצב שבו האדם אינו ... הגדולה ביותר היא ההפרדה בין נפרדות לאחדות, כאשר האמת היא שהן תמיד שלובות זו בזו. למה אסור לאדם לפחד מלשאול שאלות? אליעד כהן מדגיש שאסור לאדם לפחד מלשאול ... כי הפחד הזה מאפשר לשקרים ולטיפשות להמשיך לשלוט באדם ולגרום לו לסבל. מדוע אי אפשר להאמין בדבר שהוא באמת אמיתי? אליעד כהן מסביר שאין אפשרות להאמין ... אותה באופן ישיר. לכן, האמונה עצמה מעידה שהאדם עדיין לא הגיע לידיעת האמת באופן מוחלט. איך אדם צריך לחפש את האמת לפי אליעד כהן? החיפוש אחר האמת צריך להיות טוטאלי ומוחלט, ללא תנאים, ללא העדפות וללא אינטרסים אישיים. אליעד כהן מדגיש שהאדם צריך לחפש את ... אחר האמת חייב להיות אך ורק למען האמת עצמה, ללא קשר להשלכותיה על האדם. מה השקר הנפוץ ביותר לגבי חיפוש האמת לפי אליעד כהן? השקר הכי נפוץ שאליעד כהן מדגיש הוא האמונה שחיפוש האמת ... האדם צריך לחפש את האמת רק למען האמת, ולא למען התועלת או התחושה שתצמח לו מכך. כיצד אדם יכול להגיע לטוב מוחלט לפי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, אדם שמחפש את האמת באופן ... לאחדות. הטוב מגיע כתוצאה טבעית מחיפוש האמת המוחלט, ולא כמטרה הראשונית של החיפוש. מה הסיכום של שיטת ניפוץ השקר של אליעד כהן? לסיכום, השיטה של אליעד כהן היא לחשוף את כל השקרים ואת ... יגיע לאמת מוחלטת. כאשר האמת מתגלה, האדם משוחרר לחלוטין ומגיע לטוב מוחלט ואמיתי. איך לחשוף את השקר? מהי השיטה של אליעד כהן? מדוע אסור לפחד לשאול שאלות? ...
להרגיש הנוסחה של אליעד כהן הרגשה טובה השתחררות אמיתות בוודאות תחושות לגרום לאישה
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
... באמצעות הבנת הדברים הללו, האדם יגיע לחיבור עם האמת הפנימית שלו, שהיא המפתח לאהבה עצמית אמיתית. האם מילים של אחרים משפיעות באמת על האהבה העצמית? אליעד כהן מסביר שאנשים חושבים שהם אוהבים את עצמם יותר כאשר הם מקבלים כבוד ופחות כאשר מקללים אותם, אך בפועל לא המילים עצמן הן שמשפיעות, אלא הפרשנות האישית של ... יגלה שככל שיש לו יותר תכונות טובות הוא יאהב את עצמו יותר, ולהפך. עם זאת, לא רק מספר התכונות חשוב, אלא גם האופן שבו האדם מגדיר מהו טוב ומהו רע. אליעד נותן דוגמה מתוכנית הטלוויזיה היפה והחנון, שם הדוגמניות נחשבות לטיפשות משום שאינן מתעניינות בנושאים שחברה מחשיבה כחכמים, אך בפועל ייתכן שהן חכמות יותר כי הן ... כאשר הוא מבין זאת לעומק, הוא מפסיק להיות תלוי באישורים חיצוניים ומגיע לאהבה עצמית ושלווה פנימית ללא תנאים. כיצד להתמודד עם חוסר ריכוז וקשב? לפי אליעד כהן, אין באמת מצב של חוסר ריכוז, אלא רק מצב שבו האדם מרוכז בדברים אחרים שחשובים לו יותר. לדוגמה, ילד שנחשב כבעל הפרעת קשב וריכוז בבית הספר אינו באמת סובל ... בדברים שהאדם פחות מעוניין בהם, אלא בזיהוי אמיתי של מה חשוב לו ובארגון סדר העדיפויות שלו בהתאם לכך. האם מחשבות אובדניות והתאבדות הן פתרון לסבל? אליעד כהן מסביר שהתאבדות אינה פתרון אמיתי, משום שהבעיה היא חוסר ההתאמה בין רצון האדם למציאות. גם אם האדם מתאבד, הוא רק מחליף בית כלא אחד באחר. הסבל של האדם אינו ... שחרור מתלות רגשית באנשים אחרים הבנת מערכת הרגשות הפנימית מהי תפיסת טוב ורע וכיצד היא משפיעה על החיים כיצד לשאול שאלות שמובילות לתובנות עמוקות אליעד: כי חברים זה דורש הרבה כוח, ואנו מחפשים דרך יותר פשוטה, אתה גם תלוי בהם שאלה: אז האדם צריך להבין איך עובדת המערכת הרגשית שלו? אליעד: כמו למשל פלאפון, אתה רוצה לדעת איך הוא עובד, יכול להיות שתגלה שאי אפשר לחייג ממנו, ואולי תגלה שאתה יכול לחייג בדיבור, יכול להיות שיש לך מכשיר ואתה רוצה ... חברים בגלל שאני רוצה לאהוב את עצמי, אני צריך לחשוב איך למצוא דרך עוקפת לאהוב את עצמי, בלי תלות רגשית בחברים, ולמעשה אני צריך להבין את עצמי. אליעד: מה להבין? שאלה: להבין איך עובד המנגנון של האהבה העצמית. אליעד : מה גורם לי לאהוב את עצמי? מה גורם לי לא לאהוב את עצמי? ואז לבדוק איך אני יכול לאהוב את עצמי. בא נראה, מה זה לא לאהוב את עצמך, אתה רוצה לאהוב את עצמך כדי ... ברמה מסוימת? בא נחשוב. אם למשל מחר יכבדו אותך אתה תאהב את עצמך יותר, אם יקללו אותך אתה תאהב את עצמך פחות, למה? שאלה: מה גורם לי לאהוב את עצמי? אליעד: בוא אני אתן לך דוגמה, נגיד שאתה חייל, נלחם בטרוריסטים במירכאות, יש עכשיו קטע עם האירנים שעשו להם וירוס בכור, עכשיו המערב מפחד שטרוריסטים ישתמשו בוירוס הזה ... זאת הנקודה. מה הבנת? שאלה: הבנתי שאם אני מנסה להתחיל עם בחורה והיא מסכימה אני אוהב את עצמי, אבל זה לא קשור אליה, זה קשור למה שאני חושב על עצמי. אליעד: ככה זה עובד, ואותו דבר הפוך, זאת אומרת שבעצם, אם הייתי אומר לך כל מה שקורה לך זה טוב, אז אתה תראה את זה טוב ולמעשה הסתדרת, סיימת את הסיפור. שאלה: כי אני לא מרגיש רע עם עצמי. אליעד: כי אם אתה הכי מושלם בעולם, אז מה היא הבעיה? עכשיו מה הבנו? שאהבה עצמית תלויה בתפיסת הטוב והרע שלך, ככול שאתה חושב שאתה יותר טוב, אתה תאהב את עצמך יותר. ... מה האמת, אני טוב או לא טוב, בלי לבלבל את המוח, להיצמד לאמת, קודם כל הבנת את הקו חשיבה? שאלה: הבנתי שאני צריך לבדוק בתוכי האם אני טוב או רע. אליעד: לפי מה? שאלה: לפי האמת. אליעד: לפי האמת באשר היא, יכול להיות שכולם חושבים שאתה טוב ואתה בכלל רע, ואולי כולם חושבים שאתה רע, ואתה טוב. שאלה: אמת לא תלויה, לא לפי מה שאנשים חושבים. להיכנס פנימה עמוק בתוכי וליראות אם אני טוב או רע. אליעד: או כמה אני טוב או כמה אני רע. בא נחזור לחברים, לאדם יש דיכאון בגלל בעיות עם חברים, אז הבנו שזה בכלל לא בעיה עם החברים אלא בגלל שהוא לא אוהב את עצמו מספיק, עכשיו כדי לאהוב את עצמך, במה זה תלוי? שאלה: בתפיסת התודעה שלו את עצמו. אליעד: ככול שהוא רואה בעצמו דברים יותר טובים הוא אוהב יותר את עצמו. שאלה: זאת אומרת שאם אני רואה על עצמי דברים טובים אני אוהב את עצמי ואם אני רואה דברים רעים אני שונא את עצמי. אליעד: יפה, עכשיו השאלה היא, מה היא האמת? עדיף לדעת מה היא האמת שאלה: איך אני מצליח לדעת אם אני טוב? אליעד: מאוד פשוט, אתה לוקח דף ורושם על הדף את כל הדברים הטובים, ורובריקה דברים רעים, ותעשה מאחד עד עשר, קצה אחד זה הכי טוב וקצה שני זה הכי רע. תתחיל לשים אותם, ... זה הוא סתם חי, מה המטרה שלך? אם אתה לא מבין מה המטרה שלך למה אתה חי? לאן אתה מתקדם? שאלה: עכשיו השלב בתהליך הזה, זה להבין מה טוב בי ומה רע בי. אליעד: נכון, אבל לבדוק אותו, האם זה באמת טוב, האם זה באמת רע? עכשיו אני אקדם אותך, אם אתה תתבונן על הטוב והרע אתה תגיע להבנה מאוד מעניינית, אתה תבין שזה אחד, ... אתה תבין את זה, אז אתה תעלם. למה תעלם? כי בעצם אתה תרצה את הכל, אז זה כבר לא משנה לך, בעצם תמיד יהיה לך טוב. תגיד לי מה הבנת? שאלה: הסתבכתי. אליעד: בערך מה הבנת? הסתבכת כי אלו דברים שפעם ראשונה אתה מתבונן בהם. זה לא כמו ללחוץ על שלט, צריך להבין את זה. שאלה: קודם כל אני צריך להבין מה טוב בי ומה רע לי. אליעד: מה אתה חושב שטוב בך ורע בך. שאלה: וזה למעשה לא האמת, זה רק מה שאני חושב, אולי כן אבל אני צריך לבדוק, ואז כשאתבונן בדברים שרעים בי למשל אני אבדוק את זה. אליעד: תטיל ספק, מי אמר שזה רע. שאלה: ואם אבין בתוכי שהכל אחד? אליעד: גם הפוך, גם הדברים הטובים, תסביר מה אתה צריך לבדוק בדברים הטובים? שאלה: האם הם באמת טובים, לנסות להיכנס פנימה ולהבין את עצמי מבפנים. אליעד: לא לפי מה שאומרים, או מה אמרו, זה לא משנה מה אחרים חושבים. שאלה: איך עושים את זה ברמה הפרקטית? אליעד: שואלים שאלות, שאלות, שאלות, אתה קם בבוקר ומחפש מאה שאלות חדשות. אתה רוצה להתקדם מאה צעדים תשאל מאה שאלות, רוצה להתקדם יותר תשאל שאלות עמוקות, רוצה יותר ... הזמן אל תשאל שום דבר. השאלות מקדמות, למה? כי השאלה מביאה תשובה והתשובה מביאה הבנה, וההבנה מביאה חוויה. ובסוף מה אמרתי שאתה תגלה? שאלה: שהכל אחד אליעד: מה זאת אומרת, אתה צריך לעשות את הדרך, אבל בסוף התהליך תבין שהכל אחד, מה זה אומר? שאלה: שבעצם בתוכי הטוב והרע הם אחד, שמצד האמת האובייקטיבית, שלא תלויה, ...
אמת פנימית הרגשה של אחדות יכול לשלוט אם היא לא רוצה התמקדות האם אני לא אוהב את עצמי רגשות פנימיים להגיע להרגשת
הספר להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן
6:19הספר להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן
... להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן למה לקרוא את הספר להיות אלוהים, גם אם הוא שקר מוחלט? הספר להיות אלוהים של אליעד כהן עוסק בשאלות עמוקות ויסודיות הקשורות להבנת המציאות והאמת. אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתייחס אליהן היא מדוע כדאי בכלל לקרוא את הספר, גם אם כל מה שכתוב בו מתברר בסוף כשגוי לחלוטין. אליעד טוען כי גם אם הספר מלא בטעויות ובשקרים, עצם הקריאה והעיסוק ברעיונות שבו מאפשרים לאדם לבדוק את המציאות בצורה מעמיקה יותר. ... בספר רעיונות חדשים, כיווני חשיבה שלא חשב עליהם קודם, וזוויות הסתכלות ייחודיות שיסייעו לו להרחיב את הבנתו לגבי עצמו ולגבי המציאות. אליעד מדגים את הנושא דרך השוואה לספרי כלכלה. הוא מסביר כי כאשר אדם קורא ספרי כלכלה שונים, בסופו של דבר, רובם חוזרים על אותם רעיונות ... לקורא להטיל ספק במה שהוא יודע, או אפילו במה שהוא בטוח שנכון, היא זו שהופכת אותו לייחודי ולבעל ערך. מה החשיבות של להגיע להרצאות של אליעד כהן באופן פיזי? אליעד מסביר שהגעה להרצאות שלו באופן פיזי היא משמעותית הרבה יותר מאשר רק לצפות בסרטונים או לקרוא את הספרים. הוא מציין כי העברת המידע ... פיזית, המידע עובר בדרך חושית הרבה יותר מוחשית ואמיתית. האדם נחשף למידע לא רק בצורה מופשטת אלא גם דרך תחושות וחושים באופן ישיר. אליעד משתמש בדוגמה של מתן תורה, שם נאמר וכל העם רואים את הקולות, כדי להמחיש את המשמעות של העברת מידע דרך חושים רבים. כלומר, כאשר ... מיידית. בדומה לכך, החוויה של השתתפות בהרצאה היא חוויה חושית עוצמתית, ולכן היא משפיעה הרבה יותר מאשר צפייה או קריאה בלבד. עוד מדגיש אליעד כי הוא מוכר משהו שונה לחלוטין מאחרים. בעוד שרוב האנשים מוכרים גישות מוגדרות מראש, כמו חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, קבלה או נתינה, הוא עצמו מציע פשוט לבדוק את המציאות ואת עצמך ללא שום אינטרסים חיצוניים. אליעד אינו מתעניין באינטרסים, אם יהיה טוב לאדם או לא, הוא מתעניין רק בדבר אחד: להבין. הספר וההרצאות הם אמצעי להבנת המציאות והאדם עצמו, ולכן, כל מי שבא להרצאה מרוויח הבנה מעמיקה ואמיתית יותר על עצמו ועל המציאות שלו. לסיכום, למה כדאי להשתתף בהרצאות של אליעד כהן? הסיבה המרכזית להגיע להרצאות של אליעד כהן היא שכך אדם יכול להעמיק את ההבנה של עצמו ואת המציאות באופן משמעותי. לא מדובר רק בתוכן חדש, אלא בעיקר בצורה שבה המידע ... מידע במקביל: חוש הראייה, השמיעה והחוויה החושית הישירה. כתוצאה מכך, ההשפעה של ההרצאה היא מיידית ועמוקה יותר מכל דרך למידה אחרת. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הדבר היחיד החשוב הוא שהאדם ירוויח הבנה עצמית ומציאותית טובה יותר. אפילו אם הרעיונות שבספר ובהרצאות ייחשבו ... או כטעות מוחלטת, עצם החשיפה אליהם תורמת לתהליך הבדיקה וההבנה של המציאות. לכן, קריאת הספר להיות אלוהים והשתתפות בהרצאותיו של אליעד כהן הן בעלות ערך בלתי רגיל, גם אם בסוף מתברר שכל התוכן היה מוטעה. האם הספר להיות אלוהים הוא שקר? למה כדאי לקרוא את הספר של אליעד כהן? למה להגיע להרצאות של אליעד כהן? מה ההבדל בין קריאה להרצאה פיזית? איך להבין טוב יותר את המציאות? האם שווה לקרוא ספרים שגויים? איך חושים משפיעים על למידה? ...
אמת מוחלטת תחושות חוסר וודאות להגיע טובה יותר אליעד זוויות הערות
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
15:41יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
... אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן איך צורת הספר יכולה להימצא בכל מקום ובכל זמן? אליעד כהן מסביר שהרעיון הבסיסי של צורת הספר הוא שאנחנו תופסים אותה בדרך כלל כמוגבלת למקום ולזמן מסוימים בלבד. לדוגמה, ספר פיזי הנמצא על השולחן מולנו נתפס בעינינו כמצוי רק בנקודה אחת במרחב ובזמן מסוים. אולם אליעד טוען שמנקודת מבט עמוקה יותר, הצורה של הספר הזה ממלאת למעשה את כל מרחב המקום ואת כל מרחב הזמן. כיצד? הוא מסביר שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שאין באמת הפרדה בין המהות לצורה, ... כלומר, אנו רגילים לחשוב שהמהות, ההוויה של המציאות, היא משהו אינסופי, קבוע ונצחי, בעוד שהצורות הן ארעיות, זמניות ומוגבלות במקום ובזמן. אליעד מדגיש שההפרדה הזו אינה נכונה. כאשר מבינים את האחדות המוחלטת של המציאות, רואים שאין הבחנה בין אפשרי המציאות לבין מחויב המציאות. למעשה, כל דבר שנחשב לאפשרי הוא למעשה גם מחויב, ובכך הוא נמצא בכל המקומות ובכל הזמנים. מה הקשר בין יקומים מקבילים לאחדות המציאות? אליעד כהן משתמש במושג יקומים מקבילים כדי להסביר כיצד המציאות יכולה להכיל את כל האפשרויות באותו זמן ובאותו מקום. לדבריו, המושג הזה הוא צמצום של הרעיון העמוק יותר, שכל הצורות ... קיימות בכל מקום ובכל זמן? לכאורה, נראה בלתי אפשרי שהן צורת הספר והן צורת המעיל (או כל צורה אחרת) יתקיימו במלואן בכל מקום ובכל זמן. אך אליעד מסביר שזו בדיוק מהות האחדות - המציאות היא אינסופית, ולכן יכולה להכיל בתוכה את כל הצורות האפשריות. הדימוי שאליעד משתמש בו הוא כמו אדם שעומד בין שתי מראות, ומבחין בהשתקפויות אינסופיות של עצמו - כך גם המציאות מלאה בהשתקפויות אינסופיות של כל הצורות, בו זמנית. מדוע התובנה הזו מובילה לרעיון של ריבוי אלוהים? כאשר מבינים שכל צורה היא אינסופית וכוללת את כל מרחב המציאות, עולה השאלה האם זה מוביל למסקנה שיש ריבוי אלוהים. אליעד מסביר שאמנם נראה שזה מוביל לריבוי אלוהויות, אך למעשה מדובר באותה אלוהות אחת, שהיא האחדות המוחלטת. הרעיון של ריבוי אלוהים הוא שוב דרך של שכל קטן לתפוס משהו שהשכל הגדול ... ובאותו הרגע נראה כמופרך ובלתי נתפס. השכל שלנו רגיל לתפוס מציאות נפרדת ומוגבלת, ולכן כדי להקל עליו אנו משתמשים ברעיון של יקומים מקבילים. אליעד מסביר שאם באמת היינו מצליחים לתפוס את הריבוי האינסופי של הצורות באחדות אחת מוחלטת, לא היינו זקוקים למודל של יקומים נפרדים. איך הדימוי של מראות אינסופיות ממחיש את אחדות המציאות? אליעד מביא את הדוגמה של אדם שניצב מול מראה ומאחוריו עוד מראה, ונוצרות אינסוף השתקפויות. המרחב נראה כאילו הוא מתרחב לאינסוף, למרות שמדובר באותו מקום. באופן דומה, המציאות מלאה ... מחויב? המשמעות המעשית של תובנה זו היא שבכל אירוע, חפץ, מחשבה או רגש, טמונה ההבנה שהוא חלק בלתי נפרד מהמציאות, ולכן הוא מחויב ולא רק אפשרי. אליעד מדגים זאת באמצעות הנעל, שאפילו אם נדמה לנו שהיא יכולה להיות במקום אחר, בפועל היא מחויבת להיות בדיוק במקום שבו היא נמצאת, כמו גם במקום שבו היא לא נמצאת. כיצד דברי רבי נחמן על התעוררות בלילה קשורים לאחדות המציאות? אליעד מצטט את רבי נחמן מברסלב, שאומר כי הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי ומפנה ליבו לבטלה - הרי זה מתחייב בנפשו. לכאורה, אמירה זו מתארת סכנה נפשית או רוחנית, אך אליעד מסביר שיש לה משמעות חיובית ועמוקה יותר: כאשר האדם מתנתק מהמחשבות הרגילות, הולך לבדו ומתנתק מן העולם, הוא יכול להגיע לחוויית אחדות מוחלטת, ולהפוך את נפשו למחויבת - כלומר, ... המוחלטת. במצב כזה, האדם תופס את עצמו כאלוהים ממש, וחי מתוך הבנה עמוקה שאין הבדל בין אפשרי למחויב. האם התובנה הזו שוללת את חוויית הבחירה? אליעד מדגיש שהתובנה הזו לא שוללת את חוויית הבחירה אלא דווקא מאפשרת את הבחירה הגדולה ביותר. כאשר האדם מבין שהכל מחויב, הוא למעשה משתחרר מכל מגבלה של בחירה מוגבלת וחווה חופש ... הקשר בין סופר פוזיציה קוונטית לאחדות המציאות דרכים לחוות את האחדות מעבר לתפיסה השכלית הרגילה איך צורת הספר יכולה להימצא בכל מקום ובכל זמן? אליעד מסביר שצורת הספר, כפי שהיא נתפסת בעינינו, אינה מוגבלת למקום או לזמן מסוימים. לדבריו, בדיוק כשם שההוויה (המהות) נמצאת בכל מקום ובכל זמן, כך גם הצורה אחת עמה ומשתתפת בכל ... מצב שהוא. לכן הספר שנראה לנו מוגבל במקום ובזמן מסוימים, הוא בעצם אינסופי בכל ממדי המציאות. מה הקשר בין יקומים מקבילים לאחדות המציאות? לפי אליעד, הרעיון של יקומים מקבילים הוא דרך לצמצם את ההבנה האמיתית שכל צורה נמצאת בכל מקום ובכל זמן. עבור השכל הרגיל, קשה לקבל שכל הדברים מתקיימים בבת אחת באותו המקום ובאותו הזמן. ... או במציאויות נפרדות. זו דרך להסביר לעצמנו איך תיתכן כזו שלמות של ריבוי אינסופי. כיצד הדימוי של מראות אינסופיות עוזר להבין את הנושא? אליעד מביא את הדוגמה של אדם שעומד מול מראה, ומאחוריו מראה נוספת. כך נוצרות השתקפויות רבות לאינסוף. בפועל, נראה לנו שהמקום עצמו התרחב, ושיש אינסוף מופעים של אותו אדם. זה דומה ... (בהכרח הוא פה ובכל מקום אחר). לכן אין סתירה במהות, אלא רק בפרספקטיבה המוגבלת שלנו. מה מלמד רבי נחמן על ההתעוררות בלילה וההליכה בדרך יחידי? אליעד מביא את דברי רבי נחמן: הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי ומפנה ליבו לבטלה - הרי זה מתחייב בנפשו. על פי הפשט, הכוונה היא שזהו מצב נפשי לא בריא, שאם אדם מתמלא במחשבות רעות, הוא עלול להזיק לעצמו. אך אליעד מציג את הצד ההפוך שרבי נחמן מדגיש: אם אתה מנצל את השקט שבזמן הלילה, הולך לבד ולא חושב על כלום (פונה לבטלה), אתה יכול להגיע לאחדות מוחלטת עד כדי שהנפש שלך מתחייבת, כלומר, ... במחויב המציאות, ואתה מגיע לחוויית אלוהות. כיצד התובנה הזו עשויה להשפיע על חוויית הבחירה? אם הכל מחויב, האם נשללת הבחירה? לא בהכרח. לפי אליעד, במחויב יש גם את הבחירה הכי גדולה, מכיוון שהמחויב כולל את כל האפשרויות כולן. כשאדם תופס את עצמו כחלק מהמחויב, הוא בעצם מתאחד עם כל התרחישים האפשריים ולא מוגבל לנקודת מבט ... המציאות דרכים לחוות את האחדות מעבר לתפיסה השכלית הרגילה שאלה: איך שאני מבינה, אתה אומר שיש בכל רגע את סך כל הצורות האפשריות, איך זה? אליעד: למשל, זה ספר, הוא נמצא במקום מסוים ובזמן מסוים. אני טוען שהספר הזה, מבחינה אובייקטיבית, נמצא בכל המקומות ועד אין סוף, שאפילו מאחורי השמש יש את הספר הזה, וכן הצורה של הספר הזה, ממלאת את כל מרחב המקום, וגם את כל הזמן. זאת אומרת שהדבר היחיד שקיים זה הצורה של הספר הזה. שאלה: אבל זה לא אפשרי. אליעד: למה? כי אם רק צורת הספר קיימת, אז מה המשמעות של צורת הספר? אם רק צורה אחת קיימת אז אין משמעות לצורה הזאת ולמשהו אחר. מה קיים בכל מקום ובכל זמן? ההוויה של המקום והזמן. מה ... מקבילים, אלא זה באותו מקום ובאותו זמן חוויה אחת שזה בעצם גם צורה, כל צורה, והיא ההוויה עצמה. ואפילו כל צורה שהיא שאפילו זה מחשבה ורגש. אליעד: היא הוסיפה ואמרה שזה לא רק צורה פיסית. צורה זה כל דבר, אפילו רצון זה צורה. כל ישות זה צורה. דמיין שהרצון שלך ממלא את כל המציאות. זה לא ברור, נכון? גם אם הספר ממלא את כל ... רואים בחושים אלא גם צורות הרגש וכו. תמשיכי, מה הבנת? שאלה: בגלל שהשכל שלי לא מסוגל לתפוס שהכל כאן ועכשיו, והכל נמצא באותו מקום ובאותו זמן אליעד: קחי את כל הזמן ואת כל המקום ושימי אותם באותו מקום, שימי אותם ביחד, ותערבבי ביניהם וגם עם ההפוך שלהם. אפשר לקבל סחרחורת מזה. שאלה: ולכן כדי שהשכל שלנו יתפוס מה קורה אתה מדבר איתנו על יקומים מקבילים, כדי שאיך שהוא נבין את זה, אבל זה לא באמת. אליעד: זה לא רק שזה לא באמת, זה הרבה יותר מזה. מהיבט מסוים זה גם זה. הנושא של יקומים מקבילים הוא נגזרת. אם תהיה משוכנע במאה אחוז שמה שנכון לגבי המחויב נכון לגבי האפשרי, אז ... שלא להיות קיים. ואם המחויב נכון לגבי הספר, אז הספר מחויב שיהיה קיים, אז לא קיים שום דבר מלבד הספר. שאלה: אז כל דבר הוא גם אפשרי וגם מחויב. אליעד: רבי נחמן אומר, הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי, ומפנה ליבו לבטלה, הרי זה מתחייב בנפשו. כתוב אצל היהודים מי שער בלילה והולך לבד ולא חושב על משהו מוגדר, הוא מתחייב בנפשו, ... אז נפשך תיכלל במחויב המציאות, ומה זה אומר? אתה תחווה שהכל קיומו מחויב. ואז אתה חי לנצח, ויודע שאתה אלוהים. שאלה: האם זה ביטול הבחירה? אליעד: לא, כשאתה נכלל במחויב אז יש לך את הבחירה הכי גדולה. מה זה אומר מחויב? שאתה מתחייב בנפשו, שאתה מבין שכול העולם מחויב. בפרקטיקה כשאתה רואה פה נעל, אתה חושב שזה לא מחויב ...
בחירה שכל קטן ישויות תכונות נקודת מבט אנושיות הקצנה משמעות
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
... רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? השאלה הראשונה שעולה היא כיצד אדם יכול לדעת אם המורה הרוחני שלו, או גורו מסוים, הגיע באמת להארה. אליעד מסביר באופן ישיר כי לא ניתן לדעת באופן מוחלט אם אדם אחר הגיע להארה או לא. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה מאוד: רק כאשר ... אחר נותן היא נכונה או לא. עד שלא מצאת את התשובה בעצמך, אין לך דרך לדעת האם האדם שמולך באמת מצא את הפתרון או רק טוען כך. אליעד מדגיש שזה נכון לא רק לגבי הארה רוחנית אלא גם לכל סוג של הבנה פנימית עמוקה. אדם שמאמין שהוא הגיע להארה עשוי לחשוב שהוא מזהה ... שונים: אם תקרא טקסט רוחני כלשהו, לא תהיה לך דרך מוחלטת לדעת האם מי שכתב את הטקסט באמת חווה את מה שהוא מתאר. אפילו כשאליעד עצמו קורא טקסט שנכתב על ידי מישהו עם הבנה דומה לשלו, הוא מודה שאין לו יכולת לדעת בוודאות אם הוא עצמו כתב אותו בעבר או מישהו אחר כתב אותו. מהי הדרך לזהות אם אדם הגיע להבנה רוחנית עמוקה? הדרך היחידה לזהות זאת, לפי אליעד, קשורה במבנה החשיבה של האדם המדובר. הוא מדגיש שההבדל הוא לא בתוכן הרעיוני אלא במבנה הפנימי, בסטרוקטורה המחשבתית, במשהו ... את הרעיונות שלו באותו מבנה מחשבתי פנימי שאתה מזהה בעצמך, זו עשויה להיות אינדיקציה שהוא הגיע להבנה רוחנית דומה לשלך. אליעד מציין כי הוא עצמו חווה חוויה כזאת רק מול ספריו של רבי נחמן מברסלב. לדבריו, רבי נחמן הוא היחיד בעולם שכאשר הוא קורא את כתביו הוא מרגיש שזה בדיוק הוא עצמו. אליעד מדגיש שהרעיונות של רבי נחמן יכולים לפעמים להיראות סותרים זה את זה, אך בעיניו הם תמיד נובעים מאותו מבנה פנימי עמוק. אליעד אף אומר כי רבי נחמן כתב עליו באופן שהוא מזהה את עצמו, וכך הוא יודע בבירור שהחשיבה של רבי נחמן זהה לשלו. מה המשמעות של להיות אדם מואר? אליעד מסביר את מושג ההארה הרוחנית בצורה ישירה: מואר פירושו אור, כלומר, הבנה עמוקה יותר. אבל השאלה המהותית היא: מהו אור ומהו חושך? אליעד מציין שההגדרה של אור וחושך משתנה בין אדם לאדם. עבור אדם מסוים, אור זה לראות את אלוהים, אך מהו אלוהים בעצמו זו כבר שאלה נוספת. אדם אחר עשוי להגדיר אור כהשתחררות מוחלטת מהזדהות עם העולם, בעוד אדם שלישי יראה זאת אחרת. אליעד עצמו לא נותן הגדרה מוחלטת לאור, כיוון שהדבר תלוי לחלוטין בנקודת המבט האישית של כל אחד ואחד. הוא משתמש בדימוי מתוך רבי נחמן ... רבים הם בעצם רק חלונות שדרכם עובר אור של אחרים, כלומר, הם לא חוו את ההבנה העמוקה באופן אישי אלא רק מעבירים מידע הלאה. אליעד מדגיש את החשיבות של החוויה האישית, שבלעדיה האדם אינו מקור האור אלא רק צינור למשהו חיצוני. מדוע בכלל צריך ללמוד ממורה רוחני אם ההארה היא פנימית? אליעד מסביר שהצורך במורה רוחני דומה לאכילה: בסופו של דבר, האדם חייב לעשות את העבודה הפנימית בעצמו, בדיוק כמו שהוא זה שחייב ללעוס ... את האוכל בעצמך, המורה נותן לך משהו מוכן, כיוון חשיבה, רעיונות ותובנות שהיו דורשים ממך מאמץ גדול מאוד להגיע אליהם לבד. אליעד מדגיש שבסופו של דבר אתה חייב לבדוק בעצמך כל רעיון וכל תובנה, אבל בעזרת הלמידה מהמורה, יש לך כלים רבים יותר ואפשרויות חדשות ... שצריך לנסוע בעצמך, המורה הרוחני יכול לעזור לך בניווט, להזהיר מפני מכשולים, ולספק נקודת מבט ברורה יותר על הדרך. לבסוף, אליעד מדגיש שאפילו אם המורה טועה, ואפילו אם כל התכנים שהוא מעביר הם לא נכונים, עדיין הלמידה מהם חשובה כי רק דרך בדיקת כל האפשרויות והטעויות תוכל להגיע בעצמך לוודאות המוחלטת של ההארה הרוחנית שלך. איך לדעת אם מורה רוחני מואר? מהי הארה רוחנית? אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב האם צריך ללמוד ממורה רוחני? איך להגיע להארה? מה ההבדל בין גורו למורה אמיתי? ...
מורה רוחני מושגים ללמוד ספרים גדול מאוד דרך מוחלטת אמונה מזהה את עצמי
אליעד כהן, טיפשות, גאווה, דמגוגיה, להיות טיפש, להיות שקרן, נצחנות, משוגע חכם, לא להאמין לאף אחד
אליעד כהן, טיפשות, גאווה, דמגוגיה, להיות טיפש, להיות שקרן, נצחנות, משוגע חכם, לא להאמין לאף אחד
אליעד כהן, טיפשות, גאווה, דמגוגיה, להיות טיפש, להיות שקרן, נצחנות, משוגע חכם, לא להאמין לאף אחד האם גאווה משפיעה על היכולת להבין טקסטים לעומק? אליעד כהן מסביר שהגישה לטקסט חייבת להיות נקייה מגאווה או מניסיון להוכיח מראש שהטקסט טועה. הוא מדגיש שאם אתה ניגש לקרוא משהו מתוך עמדה של אני אוכיח שהטקסט הזה לא נכון, אתה כבר סוגר את עצמך בפני האמת שיכולה להיות בטקסט. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שברגע שאדם מחליט מראש להוכיח שטקסט הוא שגוי, הוא נאחז בעמדה מוגדרת ומצומצמת, דבר המונע ממנו לחקור ולהגיע להבנה אמיתית. אליעד משתמש בציטוט של רבי נחמן מברסלב שמסביר כי הנצחנות אינה סובלת את האמת, כלומר, מי שמטרתו לנצח בוויכוח ולהוכיח את הצד השני כטועה, לעולם לא יגיע לאמת. כי כאשר אדם נאחז בעמדה של נצחנות, הוא לא באמת מוכן לבדוק לעומק אם הוא צודק או טועה. למה צריך לתת מקום גם לצד הטיפש שבנו? אליעד מסביר רעיון חשוב נוסף: כדי להיות בטוח באמת של דבר מה, עליך לתת מקום לספק, או במילים אחרות, להיות מוכן לחשוב כמו טיפש. הוא נותן דוגמה ... הרואה מולו שולחן. השכל אומר שיש שולחן, אך הלב יכול להיות בספק ולהגיד אולי אין שולחן. אדם המחשיב את עצמו חכם מיד יבטל את הספק הזה בטענה שהוא טיפשי. אך אליעד מסביר שדווקא אם אדם ירשה לעצמו לחשוב כמו טיפש, ולהעמיק בספק של אולי באמת אין שולחן, הוא יוכל להיות בטוח יותר בכך שיש שולחן. זאת משום שאם אינך בודק ברצינות את הצד השני של הדברים (אפילו אם הם נראים טיפשיים), תמיד יהיה ספק קטן שיישאר בך. מה הקשר בין שקרים לחיפוש האמת? אליעד מתייחס לנושא להיות שקרן כדי להגיע לאמת. הוא מסביר שדווקא אם אתה רוצה לדעת האם משהו נכון באופן מוחלט, עליך לנסות במודע לשקר ולהגיד ... הזה מדגיש את החשיבות של היכולת לבדוק את ההפך המוחלט ממה שאתה מאמין בו, כי רק כך ניתן להגיע לבהירות ואמת מוחלטת. מדוע חשוב לא להאמין לאף אחד מראש? אליעד כהן מציג דוגמה מתלמידים שלומדים טקסטים מסוימים בצורה עיוורת, מתוך הנחה שהכותב הוא קדוש או חכם באופן מוחלט. הוא מסביר שכאשר אדם לומד טקסט מתוך הנחה כזו, הוא מונע מעצמו את היכולת לביקורת אמיתית ולבירור אמיתי של התוכן. אליעד מדגיש שאין להניח מראש שהכותב צודק, אך גם לא צריך להניח מראש שהכותב טועה. צריך פשוט לבדוק בצורה כנה ונייטרלית מה האמת. כאשר האדם מאמין אוטומטית לטקסט שהוא קורא, הוא מפספס את ההזדמנות להגיע להבנה מעמיקה באמת. מה הסכנה בגישה דמגוגית להבנת המציאות? אליעד מזהיר מפני הגישה הדמגוגית, בה אדם משתמש בכוח שכנוע כדי להוכיח שהוא צודק, ולא בכדי להגיע לאמת. הוא מציין שישנם מורים או רבנים ... אשליה של אמינות. למשל, הם אומרים אל תאמין לי, תבדוק בעצמך, אך למעשה יוצרים אשליה של ספקנות ובדיקה, כאשר בפועל הם מובילים אותך להאמין באופן עיוור. אליעד אומר שההבדל בינו לבין מורים אחרים הוא בכך שהוא אומר מראש שכל דבר שהוא אומר, ההפך שלו גם נכון, וכך הוא מעודד בדיקה ביקורתית אמיתית. מה קורה כשאנו מתעלמים מהסתירות שבדברים? אליעד מדבר על החשיבות של לראות את הסתירות בטקסטים. הוא טוען שדווקא כאשר אדם מתחיל לראות סתירות רבות בדברים שהוא לומד, הוא מתחיל באמת ... כיצד הסתירות האלה מתקיימות יחד באחדות. לכן, הסתירות אינן בעיה אלא דווקא סימן להבנה עמוקה. מה משמעות הרעיון סם חיים וסם מוות בהקשר של לימוד רוחני? אליעד משתמש בביטוי סם חיים וסם מוות כדי לתאר את ההוראה הרוחנית שלו. אם התלמיד מתייחס אל דבריו כאל אמת מוחלטת, הם הופכים לסם מוות, כי התלמיד לא בודק לעומק את ההפך, ונשאר מצומצם. אך אם התלמיד מבין שדבריו של אליעד הם רק כלי לעורר מחשבה ובירור, אז אותם דברים הופכים לסם חיים, שמוביל את התלמיד להבנה רחבה ועמוקה יותר. בסיכום הדברים, אליעד כהן מלמד על החשיבות העצומה שבגישה פתוחה, כנה, וביקורתית כלפי כל מידע, ועל הצורך לתת מקום אמיתי לספק, לחשיבה טיפשית לכאורה, ולסתירות. ...
צודק להתייחס סבל למצוא את האמת אמת מוחלטת אוטומט רצינות האמת האמיתית
חופש מוחלט, אחדות, לחוות שהכל שווה, להרגיש שהכל אחד, שום דבר לא משנה, להסיר אחריות, לשחרר לגמרי, חיי נפרדות מתוך אחדות, הסיפור של אליעד
חופש מוחלט, אחדות, לחוות שהכל שווה, להרגיש שהכל אחד, שום דבר לא משנה, להסיר אחריות, לשחרר לגמרי, חיי נפרדות מתוך אחדות, הסיפור של אליעד
... להסיר אחריות, לשחרר לגמרי, חיי נפרדות מתוך אחדות, הסיפור של אליעד מה המשמעות של חופש מוחלט והרגשה שהכל שווה? הנושא של הרצאה זו עוסק בחוויה של חופש מוחלט, אחדות מוחלטת וההרגשה שהכל שווה. אליעד כהן מסביר על מצב שבו האדם חווה בצורה מוחלטת שהכל שווה, שאין טוב ואין רע, ששום דבר לא משנה. המטרה היא להגיע למצב שבו האדם משוחרר לחלוטין מדאגות, מפחדים, מרצונות ומאחריות. אליעד מתאר את החוויה הזו כמצב של אחדות מוחלטת, שבו כל ההבחנות של טוב או רע מתבטלות, כי הכל נתפס כשווה באופן מוחלט. אליעד מתחיל בהסבר שבני אדם בדרך כלל מפרידים בין דברים טובים לדברים רעים לפי נקודת המבט האישית שלהם. הוא מסביר שמה שהופך דבר לטוב או רע זו נקודת היחוס ... או רעים, אלא נייטרליים לחלוטין. איך מגיעים לחוויה שבה הכל שווה? אליעד מסביר שהדרך להגיע לחוויה שבה הכל שווה מתחילה בשחרור מוחלט מהצורך להוכיח משהו או לשלוט במשהו. הדרך הראשונה לכך היא לבדוק את כל הרצונות שלנו ... מתח, חרדה וסבל מכיוון שהוא כבר לא חש מחויב לשום פעולה או אירוע. אליעד מתאר מצב קיצוני של אדם שהולך למות, אך מאמץ את החשיבה שאין לכך שום חשיבות מבחינתו, מכיוון שמבחינתו הוא כבר לא קיים. הוא נותן דוגמה לכך שאדם יכול ... שהוא עצמו הוא כלום מוחלט. איך מתבצעת ההגעה למצב של אחדות מוחלטת? אליעד מסביר שצריך לשאול על כל דבר בעולם מה הסיבה שלו. לדוגמה, אם אדם שואל למה אני רוצה כסף?, עליו לשאול שוב ושוב את השאלה ולמה אני רוצה את זה? עד ... לחוויה של חופש מוחלט, שבו הוא כבר לא כבול לסיבות או לתוצאות. אליעד ממשיך ומסביר שבעולם קיימים שני מצבים: מצב שבו אנו תופסים דברים כטובים או רעים, ומצב נייטרלי שבו הכל שווה לחלוטין. הוא נותן דוגמה לאירוע כמו ... אם הם טובים או רעים. האם אפשר לחיות גם באחדות וגם בנפרדות? לפי אליעד, החוויה האידיאלית שהאדם שואף אליה היא להיות במצב שבו הוא חווה את האחדות המוחלטת, את השוויון המוחלט שבו שום דבר לא משנה, ובו זמנית חי בעולם של ... לא יכול להיפגע משום דבר כי הוא כבר עבר דרך חוויית הכלום המוחלט. אליעד מדגיש שבפועל, רוב האנשים לא מצליחים להגיע לשחרור המוחלט, כיוון שהם מפחדים ממה שיקרה להם אם ישחררו שליטה לחלוטין. הוא מדגים זאת באדם שמפחד ... להמשיך לחיות כרגיל. איך אפשר להתנהל בחיים כששום דבר לא משנה? אליעד מסביר שכשמגיעים למצב של אחדות מלאה, האדם פועל וחי, אך ממקום אחר לחלוטין. הוא אינו נשלט על ידי פחדים, חרדות או כעסים, אלא פועל באופן טבעי מתוך ... - מצד אחד הוא רוצה לאכול משהו טעים, ומצד שני חושש שזה לא בריא. אליעד מציע לו לבדוק עם עצמו מה יקרה אם אני לא אוכל? ולראות שלמעשה זה לא באמת משנה, כי במילא הכל זמני. מתוך הגישה הזאת הוא ישתחרר מהלחץ ומהפחדים, וכך ... להיות הרבה יותר נינוחים. איך להתמודד עם קונפליקטים פנימיים לפי אליעד? אליעד מציע שכדי לפתור קונפליקט פנימי, על האדם להכיר בכך שאין באמת משמעות מוחלטת לדברים. אם הוא לא מוכן לשחרר לחלוטין, הוא לפחות יכול ... הוא להכיר את החשיבה של הכל שווה ולתת לה מקום בתודעה. לסיכום, אליעד מסביר שיש שני מצבים שאדם יכול לחיות בהם: מצב נפרדות, שבו יש טוב ורע, ומצב אחדות מוחלטת שבו הכל שווה. אפשר לנוע בין המצבים או לבחור באחד מהם ...
הכל אחד התלבטות איך להתמודד עם קונפליקט להוציא מפרופורציה מציאות להגזים לקחת אחריות להשתחרר מפחדים
כתות, הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים
6:40כתות, הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים
... הכת של אליעד כהן, תלות רגשית, תלות נפשית, מהי כת, דרך רוחנית, כת הרסנית, נפגעי כתות, להאמין במורה רוחני, תלות במורה רוחני, פחד מדעות של אחרים מהי כת, ומדוע אנשים מפחדים להיות בכת? אליעד כהן מסביר תחילה מהי בכלל כת. הוא אומר שכת היא בעצם מונח שמשמש לתיאור קבוצה כלשהי, אבל השימוש הנפוץ במילה מתאר מצב שבו קבוצה מסוימת גורמת לתלות רגשית או נפשית. הסיבה שכת נתפסת ... המחשבה שלו, מפחד לשאול שאלות, ומפחד לנהל דיון פתוח. אליעד מדגים זאת כאשר הוא אומר שאם ניגשים לאנשים שנמצאים בכת ושואלים אותם שאלות המנוגדות לאמונתם, הם נלחצים מיד, ומסרבים להמשיך בשיחה בטענה שזה אסור לדבר על כך. זה בדיוק הסימן לכך ... בכת הרסנית היוצרת תלות רגשית ונפשית. מדוע דווקא הדרך של אליעד כהן היא ההפך מכת? אליעד כהן טוען שדווקא המקום שבו הוא מלמד, הדרך שלו, היא הדרך הכי פחות כתתית שיש. הסיבה לכך היא שבניגוד למקומות אחרים, אצל אליעד אנשים דווקא נעשים חופשיים יותר, הם לא חוששים לשאול שאלות, לא מפחדים לדבר עם אחרים ולא מגלים התנגדות לשמוע רעיונות אחרים. אליעד מדגיש שהמטרה שלו היא לשחרר אנשים מתלות, לא לגרום להם לתלות נוספת. הוא אינו מעודד לאמץ רעיון מסוים או אמונה מסוימת בצורה עיוורת, אלא להיפך, דוחף אנשים לשאול, לבדוק ולחקור כל דבר ... פתיחות מחשבתית אמיתית. האם כת יכולה להיות גם דבר חיובי? אליעד מסביר שלמרות הקונוטציה השלילית, אפשר להסתכל על המושג כת גם בצורה חיובית מסוימת. היתרון של כת הוא שהיא מגינה על האדם - היא מעניקה לו תחושת ביטחון ומסגרת ברורה. אבל הבעיה הגדולה ... בתקשורת עם העולם החיצוני, והחופש שלך נפגע משמעותית. אליעד מתאר כאן מצב פרדוקסלי: מצד אחד כת נותנת לך הרגשה שאתה מוגן, אך מצד שני, ההגנה הזו בדיוק היא זו שמגבילה אותך ופוגעת ביכולת שלך להתמודד עם החיים. מדוע הדרך של אליעד היא הכת הכי קשה בעולם? אליעד כהן אומר שדווקא הדרך שלו נחשבת לכת הכי קשה בעולם, כי בשאר הכתות תמיד קיימת האפשרות לעזוב ולעבור הלאה למשהו אחר. למשל, הוא מביא דוגמה של הזמר מתיסיהו, שהיה דתי ואחר כך החליט ... זה כרוך בתהליך ארוך ומורכב של יציאה. לעומת זאת, הדרך שאליעד מלמד - אי אפשר לעזוב אותה אחרי שהאדם באמת הבין את המהות שלה. כי ברגע שהבנת את צורת החשיבה הזו, את האמת הזו, היא נשארת איתך לתמיד. אם תפסת פעם אחת את העיקרון שאליעד מלמד, כבר אי אפשר להתנתק מזה. אי אפשר לברוח, מכיוון שזו לא אמונה חיצונית שאפשר להיפטר ממנה, אלא משהו שהבנת באופן פנימי לחלוטין. מה ההבדל בין אמונה לבין הבנה פנימית? אליעד מחדד נקודה זו ואומר שיש הבדל בין להאמין במשהו, לבין להבין אותו באמת. הוא נותן דוגמה אישית לכך שהוא אומר לאנשים בהומור: אל תאמינו לאף אחד חוץ ממני. המשפט נאמר בציניות, מכיוון ... שאתה יכול לעזוב - זו הבנה שנמצאת איתך כל הזמן. לדברי אליעד, אם אנשים באמת היו מצליחים להבין ולהפנים את הרעיונות שהוא מעביר, מצבם היה משתפר משמעותית, משום שזו לא אמונה אלא הבנה אמתית וחופשית מתלות. סיכום הרעיונות העיקריים: כת היא מצב שבו קיימת תלות רגשית ונפשית עמוקה. אליעד כהן מלמד דווקא להשתחרר מתלות ולא להיצמד לשום רעיון. יש יתרונות לכת, כמו תחושת הגנה וביטחון, אך זו הגנה מזיקה לטווח הארוך. אי אפשר לעזוב את הדרך של אליעד לאחר שהבנת אותה, כי זו הבנה פנימית ולא אמונה חיצונית. ההבדל בין אמונה להבנה פנימית הוא קריטי: אמונה אפשר להחליף, הבנה נשארת איתך לתמיד. מהי כת? האם תלות במורה רוחני מסוכנת? איך ...
ניהול הדרך של אליעד ביטחון משמעותיות חרדים התמכרויות החלטות מחשבה
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
... להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר? האם הטוב והרע שווים ביחס ביניהם? אליעד מסביר את היחסיות שבין טוב לרע. על מנת להבין האם הטוב והרע שווים, הוא פותח בהסבר לגבי שלושת המושגים: טוב, רע ויחסיות. ... איזו מערכת יחסים קיימת בין טוב לרע, צריך להתחיל מהבסיס ולהגדיר קודם מהו טוב ומהו רע. הטוב מוגדר על ידי אליעד כמצב בו האדם חווה מילוי רצונו. כאן נשאלת השאלה האם הטוב נובע ממילוי הרצון, או דווקא מזה שאין בכלל קונפליקט בין האדם לבין ... מים, או בגלל שכעת הוא כבר לא צמא? אם לאדם אין כלל רצונות, האם הוא ירגיש אושר מוחלט או דווקא ריקנות? אליעד מבהיר שבשכל, הטוב והרע הם מושגים הפוכים, ולכן על מנת ליצור טוב חייב להיות קיים רע כלשהו. הוא נותן דוגמה של אדם שאשתו רצתה ... של חיסרון, וככל שהחיסרון חזק יותר כך ההנאה גדולה יותר. האם אפשר להרגיש טוב בלי להרגיש קודם רע? כאן אליעד מציג מושג הנקרא אין שכל, שהוא מצב תודעתי שבו ניתן לחוות טוב בלי שיהיה חיסרון קודם. לדבריו, ברמה של אין שכל אפשר ליהנות ... זה דורש מעבר לדרגת תודעה אחרת. למה כדי לרצות להיות חכם צריך להרגיש טיפש? כדי להמחיש את עיקרון היחסיות, אליעד נותן דוגמה נוספת: הרצון של אדם להיות חכם. לדבריו, הרצון להיות חכם נובע מהחוויה של האדם שהוא טיפש, ושהחוכמה טובה מהטיפשות. ככל שהאדם בטוח יותר שהוא טיפש, וככל שהוא מאמין שהחוכמה טובה יותר מהטיפשות, כך הרצון שלו להיות חכם גדל. אליעד מציין כי הטיפשות והחוכמה הן מושגים יחסיים שמתקיימים בו זמנית, כמו זמן ומקום. הרצון נוצר לפי העוצמה שבה האדם מפריד בין טוב ... את החוכמה גדול מדי, עשוי לוותר על הרצון הזה, למרות שהחיסרון קיים. איך להבין את כל המנגנון של טוב ורע? אליעד מסביר שכדי לפתור את השאלות שנובעות מהמשחק בין טוב לרע, האדם לא צריך לשאול שאלות חדשות, אלא להעמיק את ההבנה של המנגנון ... ויבין לעומק כיצד הן נעשות, השאלות שמטרידות אותו יתמוססו מאליהן. איך פחד מוות קשור ליחסיות של טוב ורע? אליעד מדגים את המנגנון הזה דרך הפחד ממוות. הפחד ממוות נובע מכך שהאדם מבדיל בין חיים למוות ומאמין שהחיים טובים מהמוות. ככל שהוא יותר מפחד מהמוות, כך הוא מעריך יותר את החיים. אליעד מציין שיש כאן פרדוקס - הפחד מהמוות יכול גם להרוס את ההנאה מהחיים. עם זאת, אם אדם לא יפחד בכלל מהמוות, הוא גם לא ייהנה ... להרגיש יתרון. לכן, מבחינה מסוימת טוב שהאדם מפחד ממוות, משום שזה גורם לו ליהנות יותר מההרגשה שהוא חי. אליעד מדגים זאת בכך שאנשים מאושרים מכך שהם חיים, משום שהם מפחדים לאבד את החיים האלה. ככל שהאדם פחות מבדיל בין חיים למוות, הפחד מהמוות יקטן, אך גם תחושת ההנאה מחוויית החיים עצמה תפחת. האם כדאי לייצר לעצמך רצונות חדשים? אליעד מציין שהאדם אכן מייצר לעצמו לעיתים חיסרונות בכוונה תחילה, כדי ליהנות מהיתרון שיגיע אחריהם. למשל, אדם יכול להימנע מאוכל ... כי הוא מבין שהם חלק ממשחק רחב יותר, שבסופו של דבר מתקזז. סיכום פשוט - מה זה טוב ומה זה רע? לסיכום, לפי אליעד, טוב הוא מה שהאדם רוצה, ורע הוא מה שהאדם לא רוצה. ככל שהאדם בטוח יותר שיש הבדל בין היש לאין, ושהיש יותר טוב מהאין, כך ... בלי סבל? איך מתמודדים עם פחד ממוות? איך להגביר את ההנאה מהחיים? שאלה: האם הטוב והרע שווים ביחס ביניהם? אליעד: יש לך פה שלוש מושגים, טוב, רע ויחסיות. אתה שואל, איזה מערכת יחסים מתקיימת בין הטוב לרע? ולכן הולכים לבסיס ובודקים מה זה ... ולהחליט מה אני רוצה. אך מי יחליט לי מה להחליט? יש פה עוד שאלות. שאלה: אז מה זה שאני רוצה שיהיה לי טוב? אליעד: תסביר שוב את השאלה, וזה לא בגלל שלא הבנתי את השאלה, אלא אני רוצה שאתה תבין מה שאלת. אל תלך לבקש יעוץ ממישהו שלא יודע מה הפיתרון לפני שאמרת לו מה היא הבעיה. שאלה: על איזה בעיה? אני גם צריך כלים כדי לבחון אותו. אליעד: כל בעיה, אם הוא לא יודע, אז המוח שלו לא עובד. לי דרך אגב יש תשובות לכל השאלות, עוד לפני ששואלים אותם. אך אני מגלה לך את ... למעשה שואל עבור עצמך, לי בכל מקרה אין שאלה, אבל יש לי את התשובה. שאלה: אני למשל רוצה להיות יותר חכם. אליעד: או קי, ככול שאתה חווה שאתה יותר טיפש, כך אתה רוצה להיות יותר חכם. כדי לרצות להיות חכם, צריך לעשות הפרדה מטיפש, אם אתה ... שאתה חושב שחכם זה יותר טוב מטיפש, וכמה שאתה חושב שאתה טיפש ולא חכם. שאלה: מה קודם למה, טיפש או חכם? אליעד: זה ביחד, זה כמו זמן ומקום. וכל זה מושתת על עוד תפיסות - שיש טוב ורע, שיש חכם וטיפש. וזה תלוי בעוד דבר, שהאדם חושב שהוא ... כשתגיע לקצה של הרצון לא תהיה לך שום שאלה לגביו. שאלה: איך אני מביא את ההבנה הזאת לחיי היום יום שלי? אליעד: כל פעולה שאתה עושה זה ביטוי של ההבנה הזאת, אפילו כאשר אתה קם מהכיסא. למה אתה קם? כי אתה חושב שלקום יותר טוב מאשר לשבת. ... דבר אתה רוצה להרגיש כמה שיותר טוב ואתה בודק כמה זה טוב וכמה זה רע. שאלה: האם אני שולט על המנגנון הזה? אליעד: כן. אתה מחליט באם להגיד שזה טוב או רע, תבדוק? קח לדוגמה את הנושא של פחד מוות. מה זה פחד מוות? שאדם בעצם מבדיל בין חיים ... וחיים זה אותו טוב או אותו רע, אז אין פחד מוות. שאלה: האם ככול שאני נהנה מהחיים אני יותר מפחד מהמוות? אליעד: מהיבט מסויים, כן. מהיבט שני אתה גם שונא את החיים, כי הפחד מהמוות הורס לך אותם. ברמה העקרונית, ככול שאתה חושב שמוות זה ... שאתה חושב. והעוצמות בהתאם. שאלה: אז האם זה טוב שאני אפחד מהמוות כי זה יגרום לי לאהוב יותר את החיים? אליעד: כן, אמרת את האמת. איך גורמים לילד לאהוב את החיים, על ידי שגורמים לו לפחד מהמוות. מי שיש לו אפס אחוז פחד מוות, לא נהנה מהחיים, אבל יכול ליהנות מדברים אחרים. שאלה: אני מבין את זה אך לא מרגיש את זה. אליעד: למה? כי כשאתה שמח אתה לא שואל את עצמך, למה? למשל תשאל, למה אני רוצה לחיות ולא למות? כי אני מבדיל בין חיים למוות, ואני ... תפחד מהרע, כי אתה יודע שתקבל עליו גם טוב. שאלה: אז אני לא יחפש לעצמי רצונות כי הם יגרמו לי להרגיש רע. אליעד: יש שלבים שאתה מבין שאתה יוצר לעצמך טוב ורע, ולכן לא תרצה ליצור את הטוב והרע. כי אם אתה יוצר טוב אז אחר כך יהיה לך רע, וזה נכון. שאלה: אז למה שאני יחפש את הטוב? אליעד: כי אתה רוצה להרגיש טוב ולא רע. עובדתית אתה רוצה לאכול, אז למה שלא תאכל? אתה מרגיש רע מזה שאתה רעב, ולכן תלך לאכול. אלא ... רעב, או שיש הבדל בין רעב לשבע? שאלה: למה שאני לא אחליט להעצים את הרע, כי יצא לי מזה טוב יותר גדול? אליעד: זה נכון דרך אגב. למשל אתה מדלג על ארוחת בוקר וכך אתה נהנה יותר בארוחת הצהריים. ביום יום תתבונן על כל פעולה שאתה עושה, ...
פחד מהמוות אין ויש כוונה אושר מוחלט האם זה טוב פנימיות יכול להרגיש טוב להיות פחות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אליעד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אליעד, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אליעד, איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, מטפל אישי, מאמן אישי לנוער בנושאי אליעד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 21:26:58 - wesi1