... לטענה שלך? ואיך באפשרותך לעשות מניפולציה שכאילו מחזקת רעיון כלשהו, כדי להחליש אותו? ועוד. לדוגמה: באפשרותך לומר למישהו אני רוצה שתעשה
פעולה כלשהי וזהו בלי להוסיף שום דבר נוסף כנימוק למה שהוא יעשה את זה. ובאפשרותך גם לומר למישהו בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה
פעולה כלשהי או במבנה אחר אני רוצה שתעשה
פעולה כלשהי, בגלל סיבה כלשהי שבעצם אתה גם מנמק את הסיבה שבגללה אתה רוצה שהוא יעשה את
הפעולה. וכמובן שאפשר גם לנמק את מה שאתה אומר, עם כמה סיבות שונות ולא רק עם סיבה אחת. ואפשר גם להזכיר את הסיבות האלו, גם לפני וגם אחרי שאתה אומר את המסקנה שלך מהסיבות האלו. לדוגמה: בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה
פעולה כלשהי, כאן הסיבה מגיעה לפני התוצאה. וכאן לעומת זאת אני רוצה שתעשה
פעולה כלשהי, בגלל סיבה כלשהי, הסיבה מגיעה אחרי התוצאה. וכאן לדוגמה בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה
פעולה כלשהי, כדי להשיג תוצאה כלשהי, שכאן הסיבה תוחמת משני הצדדים את התוצאה הרצויה. והשאלה היא, כיצד והאם כמות הנימוקים והסיבות שאתה מביא ... האדם שומע מסרים שגורמים לו לרצות לקבל ובו זמנית גם לרצות לא לקבל את המסר שאמרו לו. וכאשר האדם שומע את הסיבות בגלל ש בסוף המשפט אחרי תעשה
פעולה כלשהי, אז כאשר הוא שומע את הנימוקים ואת הסיבות, גם אז לפעמים הסיבות נראות לו רק כתירוץ וכמניפולציה שמנסים לרמות אותו לעשות דבר שהוא ... מסיני וכאילו שחייבים לקיים את מה שהוא אומר בלי להטיל בו ספק וכיוב. לפעמים באפשרותך להחליש את מה שהוא אומר, דווקא על ידי זה שאתה עושה את
הפעולה ההפוכה, של חיזוק מה שהוא אומר, על ידי הנמקת הרעיון שלו, ועל ידי זה שאתה נותן סיבות, למה להסכים עם אותו אדם. כי כלפי חוץ נראה שאתה ... Y. שבעצם בכך אתה בעצם אומר בצורה כמעט מפורשת, שבלי אותה הסיבה, אין זכות קיום לאותה התוצאה. כי לומר תעשה X בשביל Y, משאיר את הספק, אולי
הפעולה עצמה יש לה זכות קיום בפני עצמה. אבל תעשה X רק בשביל Y, זה בעצם מעביר מסר,
שהפעולה לכשעצמה אין לה זכות קיום עצמאית, ואולי אפילו כדאי שלא לעשות אותה בלי הנימוק שלה. ואתה, כאשר אתה עושה משהו וחושב לעשות משהו, האם אתה ...