... אל האירוע הזה. אליעד מסביר כיצד ניתן לאהוב, לשנוא או להכיל אדם שמבצע
פעולה פוגענית כלפיך, באמצעות הבנת מנגנון התפיסה והפרשנות של האירוע. התוכן מפרט ארבע נקודות מבט עיקריות כיצד להתייחס לאירועים במציאות: לאהוב את המציאות, לשנוא את ... כלפי המציאות. איך הפרשנות שלך לאירוע משפיעה על הרגש? הדרך שבה אדם חווה
פעולה שנעשית כלפיו תלויה באופן שבו הוא מפרש את
הפעולה. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם המנסה לפגוע או לרצוח מישהו. אם האדם מותקף והוא תופס את
הפעולה כרעה, הוא יחוש שנאה כלפי התוקף. אם הוא יצליח לפרש את
הפעולה כטובה או מיטיבה, הוא יחוש אהבה כלפי אותו אדם. אם האדם לא מפרש את האירוע כרע או כטוב אלא בצורה נייטרלית, הוא ירגיש השתוות, כלומר, לא יאהב ולא ישנא את מי שביצע את
הפעולה. מה הקשר בין אהבה או שנאה לבין תפיסת הנזק? אליעד מסביר שהתחושה שלך כלפי האדם תלויה בפרשנות שלך לגבי מידת הנזק או התועלת
מהפעולה שהוא מבצע כלפיך. לדוגמה, אם אדם יזרוק עליך משהו ותחווה זאת כפגיעה, אתה תשנא אותו. אבל אם תחשוב
שהפעולה מיטיבה איתך (כמו אדם שנותן לך תרופה, למרות שאתה לא מבין את זה), אתה תאהב אותו. זאת אומרת, הרגש נובע ישירות מההערכה שלך את
הפעולה. איך אדם יכול להגיע לאהוב מי שפוגע בו? כדי לאהוב אדם שמבצע
פעולה פוגענית, אליעד מציע לבדוק לעומק מדוע
הפעולה מתרחשת. אם תבין לעומק
שהפעולה עצמה טובה עבורך - למשל, שהיא משרתת אותך ברמה מסוימת או מקדמת אותך למטרה פנימית, תוכל להרגיש אהבה או לפחות השתוות כלפי האדם המבצע אותה. אליעד נותן דוגמה של ... הוא זה שמפעיל את האחר, אז האדם הפוגע הוא למעשה שליח שלך. במצב כזה,
הפעולה שהוא מבצע אינה נגדך, אלא היא
פעולה שלך עצמך, ולכן קל לך יותר לאהוב אותו או לפחות לא לשנוא אותו. מה הקשר בין תחושת אחריות למציאות לבין שנאה או אהבה? אליעד מפרט נקודת מבט נוספת, לפיה אתה האלוהים והכל קורה מרצונך האישי. מתוך הפרספקטיבה הזאת, כל
פעולה שמתבצעת בעולם היא בעצם
פעולה שלך עצמך. לכן, אם אדם פוגע בך, הפגיעה בעצם מתרחשת כי רצית אותה, והיא חלק מתוכנית גדולה שלך. בפרספקטיבה זו, תחושת השנאה פוחתת כי האירוע מתפרש כרצונך המלא. האם ... הגישה הרביעית היא הגישה של השתוות, שבה אין פרשנות שלילית או חיובית
לפעולה, אלא חוויה נייטרלית לחלוטין. במצב זה, אדם אינו חש שנאה או אהבה, אלא מקבל את
הפעולה בצורה נייטרלית, מכילה ושוויונית. האם ניתן לאמץ את כל נקודות המבט בו - זמנית? אליעד מסביר כי באופן תיאורטי אפשר לאמץ את כל הפרספקטיבות בו - זמנית. הוא מציין שיש ...