... כי פסיכיאטר פסיכולוג שמאבחן את הילד, כמי שסובל מהפרעת התנהגות כפייתית של ילדים, הוא בעצם גורם לכך שהילד יחשוב
שהפעולה שלו היא רק לא הגיונית. והוא גורם לילד לחשוב שהוא משוגע וכיוב. וזאת לא האמת. כי האמת היא, שהילד אכן עושה
פעולה שהיא לא רק הגיונית. אבל בהחלט, כל אובססיה שהיא וכל הפרעה ... צריך לנסות לוודא ולראות, שהוא בכלל מבין את הסיבה שהוא עושה את הדברים בפעם הראשונה. כי לפעמים הילד חוזר על
פעולה שוב פעם ושוב פעם, משום שהוא לא מבין מדוע הוא בכלל עושה אותה ... עושה דברים, בלי להבין למה בדיוק הוא עושה אותם. ואז זה גורם לו, לחזור עליהם כמו רובוט. ולכן צריך לקשר את השכל עם
הפעולה. דהיינו, צריך לגרום לילד לאדם להבין את ההיגיון שיש בביצוע
הפעולה הראשונה וההגיונית. ואחכ חובה לנסות לבדוק, האם אכן יש היגיון בביצוע אותה
הפעולה פעמים נוספות. ואם המטרה של ביצוע
הפעולה בפעם הראשונה ברורה לילד, אז צריך לראות, האם הוא ממשיך לבצע את
הפעולה פעם אחרי פעם, משום שהוא רוצה להשיג שלמות, בביצוע אותה המשימה. ... על ידי זה שגורמים לילד להבין את ההתנהגות שלו. זא ראשית כל מוודאים שהוא מבין את השכל ואת ההיגיון שיש בביצוע אותה
הפעולה פעם אחת. ומוודאים שהילד לא פועל כמו רובוט, אלא שהוא מבין בדיוק מה הוא עושה. ואחכ מתבוננים עם הילד, האם הוא עדיין חושב שהוא צריך לחזור על אותה
הפעולה פעם אחרי פעם. ואם זה מבטא את זה שהילד לא מרגיש ביטחון עצמי לגבי שביעות הרצון שלו
מהפעולה שלו, אז צריך להסביר לו. שאכן, בדבר שהוא חשוב מאוד, אז יש לבצע את אותה
הפעולה פעם אחרי פעם, עד שתהיה וודאות מלאה. אבל בדברים יחסיים, לא ...