... טוב שמצאת משהו שאתה אוהב, אבל עכשיו אני מבקש שתאכל. מתי כדאי לאכול? בצורה כזו, הבעיה אינה הופכת למאבק על הטלפון, אלא התמחות
בפעולה המבוקשת. כיצד להתמודד עם מצבים קיצוניים כמו איום ... וצרכים משלו. להימנע מאיומים או מגזירות שמפנות את הילד למאבק ישיר עם ההורה. ליצור מערכת של תנאים ודרכים בהן הילד יסכים לשתף
פעולה עם המשימות הנדרשות. הגישה הזו מציעה פתרון הממוקד בהבנה, אמפתיה ותקשורת פתוחה, שמפחיתה את ההתנגדות מצד הילד ומשפרת את שיתוף
הפעולה. התמכרות למסכים אצל ילדים איך למנוע התמכרות ... להפוך את הטלפון לנושא הדיון. לדוגמה, אם ההורה רוצה שהילד יאכל או יעשה שיעורים, אליעד מציע לא לדבר על הטלפון כלל, אלא רק על
הפעולה המבוקשת עצמה. למשל, אפשר להגיד לילד בצורה ברורה: ... מאוד לשחק בטלפון, וזה נהדר שמצאת משהו שכיף לך איתו, אבל אני מתעקש שאתה צריך לאכול. בא נדבר על מתי ואיך נאכל. כלומר, להתמקד
בפעולה הנדרשת ולא בטלפון. אליעד מדגיש שברגע שההורה אומר ... להיכנס לעולמו של הילד על ידי כך שיתעניין במשחק שהוא משחק, ישאל שאלות על המשחק, יבין מה הילד מרגיש, ורק אז ינסה להוביל אותו
לפעולה הרצויה. כלומר, להראות לילד שהוא מבין אותו ... ולהבין שהילד מרגיש קשיים דומים. אליעד מדגיש שברגע שניגשים בצורה נכונה ואמפתית לילד, לא יהיה צורך במאבקים ובאיומים, והילד ישתף
פעולה בצורה טובה יותר. איך להתמודד עם ילד מכור ...