... או הנאה), כך גם ניתן לחנך ילד אוטיסט. הוא מבהיר שילד אוטיסט לא פחות חכם מחתול או שועל בהקשר של הבנת התניות, ולכן צריך ליצור לו קשר ברור בין
הפעולה שלו לתוצאה שתגיע בעקבותיה, גם אם הוא לא מבין את הסיבה ... שאליעד מעלה היא שלפעמים דווקא בגלל שילד אוטיסט לא מבין את ההקשר בצורה ברורה, ייתכן שיהיה צורך בעונש יותר חזק, כדי שהוא יצליח לקשר בין
הפעולה לבין התוצאה באופן ברור יותר. הוא מדגיש שזה לא כלל, אלא ... האופייניות לו במצבים שונים. האם עונש חייב להיות פיזי? אליעד לא מתעקש על כך שהעונש חייב להיות פיזי. הוא מדגיש שמה שחשוב הוא שהילד יקשר בין
הפעולה לתוצאה. לפעמים עונש פיזי קל יכול להיות מועיל מאוד, אך ... לילדים אוטיסטים מה עושים כשילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע התנהגות בלתי רצויה? איך מענישים אותו נכון? המצב שבו ילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע
פעולה לא מקובלת, כמו להרביץ למישהו או לקשקש על הקיר, מעורר שאלות ... אם מטרת הענישה היא לנקום או להוציא עצבים על משהו שעשינו במהלך היום, אז הענישה לא תסייע בשיפור ההתנהגות. אם מטרת הענישה היא למנוע חזרה על
פעולה לא רצויה, אז יש לפעול בדרכים שיביאו לתוצאה הרצויה, ללא קשר ... הלא רצויה בעתיד. אליעד מציין כי גם בעלי חיים יכולים להיות מאלפים בעזרת התניה - כלומר, הם לומדים להתנהג בצורה מסוימת כשיש קשר ברור בין
הפעולה לבין התוצאה (כאב או תועלת). אם הילד האוטיסט לא מבין את ...