... אחד ואין הבדל בין דברים מנוגדים כמו קיום ואי - קיום. לכן הרצון הראשוני הוא בו - זמנית גם הרצון וגם חוסר הרצון, מתוך נקודת אחדות
מוחלטת. אם אדם שואל מה אני באמת רוצה? ומגיע אל ההבנה שהוא רוצה משהו רק בגלל שהמציאות רוצה שהוא ירצה אותו, הוא מגיע למקום של שחרור
מוחלט, משום שאין לו יותר שום רצון עצמאי. הוא מבין שהוא חלק בלתי נפרד מהמציאות כולה, ואינו שולט בדבר, גם לא ברצונות שלו. למה הרצון להבין מרחיק ומקרב אותך לאמת
המוחלטת בו זמנית? אליעד מסביר שלרצות להבין את המציאות או חוקיות מסוימת, פירושו לחפש אמת יחסית ומוגדרת. מצד אחד, כל ניסיון שלך להבין אמת יחסית מרחיק אותך מהאמת
המוחלטת , שהיא האין
המוחלט, שאין בו שום חוקיות או הגדרה. מצד שני, אם תלך עם ההבנה שלך עד הסוף, בסופו של דבר תגיע לאמת
המוחלטת. התהליך הזה הוא דו - משמעי: כל צעד של הבנה חלקית מרחיק אותך, אבל גם מקרב אותך, כי בסוף ההבנה היחסית נמצאת האמת
המוחלטת. האדם שחותר להבין, למעשה מנסה למצוא הגדרות ברורות וחוקיות מוגדרת, אבל אליעד מבהיר ... בו זמנית: הכל מושלם: כי כל מה שקורה הוא בדיוק מה שאתה כאלוהים רוצה, ולכן שום דבר לא יכול להיות לא טוב. הכל נורא: כי ביחס לשלמות
המוחלטת אין שום יתרון בזה שהמציאות קיימת, ולמעשה היא רק מכילה חסרונות אינסופיים. אדישות
מוחלטת: אתה חווה בו זמנית את העובדה שהכל כפי רצונך והכל גם לא כפי רצונך, וזה יוצר איזון
מוחלט ואדישות. אתה לא באמת מוטרד ממה שקורה, כי זה גם רצוי וגם לא רצוי בעת ובעונה אחת. ... בכל רגע מחדש. מהו הרצון הראשון? האם יש בחירה חופשית? האם אני חלק מהמציאות? למה המציאות קיימת? האם אני אלוהים? איך מגיעים לאמת
המוחלטת? איך עושים שלום פנימי? אליעד: בואו נסביר על הרצון. כול הרצונות בעולם, תמיד יש ... בו, אבל אין אפשרות כזאת. אתה רוצה שאני אגיד משהו ואתה תוכל להסכים איתו ושזה זהו. אבל אין דבר כזה, כל מה שאני אומר לך הוא לא
מוחלט. כל מה שאני אומר זה עם חסרונות, אני לא יכול להגיד לך משהו מושלם. כל מה שאני אומר, ... שמורכבת מכל החוקים בבת אחת. שאלה: למעשה כל פעם שאני מנסה להבין משהו, אני מנסה להבין חוקיות. אליעד: נכון, ולכן אתה מחטיא את האמת
המוחלטת. כי אם אתה אומר, אני רוצה להבין, למעשה אתה מנסה למצוא אמת יחסית, ואז אתה מתרחק מהאמת
המוחלטת. לרצות להבין את האמת, פירושו לשקר. כשאתה רוצה את המוגדר, למעשה אתה מתרחק
מהמוחלט. המוחלט הוא האין, אז כאשר אתה רוצה להבין, אתה מתרחק מהאין. האין הוא
המוחלט. אבל גם מצד שני הרצון להבין מקרב אותך
למוחלט, אם תבין עד הסוף. רק בסוף תוכל לראות את
המוחלט. אתה כרגע נמצא במצב המושלם, ואתה רוצה לשנות, אתה יוכל לשנות אבל עד הסוף. הדבר ... מושלם, והכי לא טוב לך והכי לא רע לך. למה? מצד אחד תמיד טוב לך, למה? כי אני אלוהים רוצה את הכל. מצד שני, זאת צרה גדולה, כי ביחס
למוחלט זה לא נתן שום דבר, זה נתן רק חסרונות. אבל למה זה שיא הרע? כי אתה מבין שכול כך רע ... אז מה אתה יכול לעשות. מתוכי נוצר הרצון ואני לא יכול לעשות שום דבר נגד זה. שאלה: למה זה רע? אליעד: ראשית זה לא נתן שום דבר ביחס
למוחלט. ושנית בכל דבר יש חיסרון, אני לא זה, אני לא שם, רק חסרונות. מהצד שזה טוב, עכשיו ...