... דרך, אושר ללא כל מאמץ, באמצעות מאמץ כלשהו. וכיוב לעניין חיפוש האמת
המוחלטת, שהיא אמת שאינה מוגדרת. כי אם הדבר מוגדר, הרי שיש לו ניגוד ששונה ממנו. ואם יש לו ניגוד ששונה ממנו, אז הוא לא
מוחלט . ולכן, האמת
המוחלטת, היא דבר שלא ניתן להגדיר אותו כלל. ואם לא ניתן להגדיר אותו, כיצד ניתן להבין אותו?! ולכן, בכל פעם שהאדם מנסה להבין את האמת, ... להגדיר את האמת, אז המציאות טופחת לאדם על פניו ומראה לו שזו לא האמת
המוחלטת. כי כל דבר שהוא מוגדר, הוא לא
מוחלט . (ואפילו זה שהגדרתו כדבר שאינו מוגדר, גם הוא מוגדר על ידי השלילה שלו וכולי). ובכל פעם שהאדם מנסה להיות מאושר, בגלל סיבה ... מהאחיזה שלו. והאדם לא מצליח להיאחז בשום דבר, וחווה ריקנות וניתוק
מוחלט וכולי. וזה תהליך ששובר את האדם. שנדמה לאדם שאין תקווה, ושבכל פעם שהוא מבין משהו, אז אחכ הוא מבין, שזאת הייתה הבנה של שקר וכולי. ואז עובר על האדם מה שעובר... ועל האדם להבין, כי אל
המוחלט (הטוב האמיתי, שהוא גם טוב
מוחלט דהיינו, טוב באמת וגם אמת
מוחלטת), אפשר להגיע, רק על ידי שלילת האפשרי. כי הדרך של האדם לאחוז
במוחלט, היא על ידי זה שהוא שולל ומרחיק ממחשבתו את האפשרי. והאדם תמיד קיים, ותמיד האדם אוחז משהו במחשבתו ובתודעתו. ועל ידי זה שהאדם ... מהאפשרי, על ידי זה בסופו של דבר, האדם דוחף את עצמו אל תוך המוכרח
והמוחלט. וזהו תהליך שקורה מעצמו, שבו האדם אונס את המציאות, שתתאחד איתו. כי המציאות, מרחיקה ממנה את האדם, כדי שהוא יהיה קיים כישות ... של אפשרי המציאות? תשובה: על ידי זה שהאדם בוחר לעבור, אל העולם של
המוחלטות. כי בעולם שלנו יש הרבה שקרים. וכל העולם שלנו הוא שקר אחד גדול של הנפרדות. והקיום של השקר הזה, הוא מקבל את כוחו, רק משום שהאדם מוכן להתפשר על דברים שאינם
מוחלטים. וכאשר נמאס לאדם לשקר את עצמו, וכאשר האדם מספיק אוהב את עצמו, כדי לחפש את הטוב האמיתי
המוחלט, אז האדם מתחיל לבדוק את מחשבותיו ואת המציאות שלו, בצורה
מוחלטת. ולבדוק כל דבר בצורה
מוחלטת, פירושו, שעל האדם לקחת את כל המחשבות והרעיונות שלו והאמונות שלו וכיוב, ולהתחיל לנסות להוציא אותם כולם, להורג. ומי שיישאר ... רק משום, שהאדם לא מוציא את כל הדמויות האלו להורג, על ידי הטלת ספק
מוחלט בקיומן. והטלת ספק
מוחלט, היא שהאדם לא משקר את עצמו ולא מאמין לעצמו, אלא מחפש רק את האמת, ובאמת מטיל ספק בתפישת הנפרדות שלו, ומחפש את הידיעה
המוחלטת , שאין בה שום ספק כלל. ועל ידי זה שהאדם בודק כל דבר, האם הוא אכן האמת באופן
מוחלט, על ידי זה כל הישויות השקריות של האדם מתות, ואז נשארת רק האמת האחת, שהיא חיה לנצח ואי אפשר להרוג אותה. כי השאלות, הורגות את ... את האמת האחת הטובה שנשארת בסוף של כל השאלות. שאז האדם מבין את
המוחלט ומקבל גם את האמת וגם את הטוב האמיתי. וכל זמן שהאדם עוד לא השיג את
המוחלט, אש הגיהנום של הספקות, תמיד תמשיך לבעור בליבו. משום שהוא נאחז, בלבושי השקר החיצוניים של המציאות. ולכן, אין שום התרחקות כלל, ... לא לאחוז בשום דבר אפשרי (מלשון אפשרי המציאות) ואקראי, ו - כן לאחוז
במוחלט האמיתי, רק על ידי זה שהוא מצליח לשחרר באמת את האחיזה שלו, מכל הרעיונות השונים וכולי. והדרך של האדם לשחרר את האחיזה מכל הרעיונות השונים, היא דווקא על ידי זה שהאדם מנסה להיאחז בהם באופן
מוחלט, שאז הם משתחררים באופן
מוחלט. כי מי שמנסה להזדהות עם כל מיני רעיונות בצורה חלקית, ולא מברר עד הסוף באופן
מוחלט מה האמת, אז הוא נאחז בשקר, עד שהוא סובל מספיק, ומחפש את האמת, ומשחרר את האחיזה שלו בשקר. אבל מי שמראש מחפש את
המוחלט, וכן מנסה לאחוז בכל מיני רעיונות שונים, אבל מנסה לאחוז בהם באופן
מוחלט, דהיינו, מנסה לאמת אותם באופן
מוחלט, על ידי זה כל השקרים נעלמים, ועל ידי זה בסופו של דבר,
המוחלט אוחז באדם עצמו! וכאשר נדמה לאדם שהוא מתרחק, זה בגלל שהוא מרגיש שהוא מאבד את האחיזה שלו. ועל האדם לדעת, שזאת מהותה של ...