... פוטנציאל אין סופי האם יכול להיות טוב בלי רע ביקום אינסופי? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה הפילוסופית העמוקה האם אפשר למצוא
טוב מוחלט ללא רע, במיוחד כאשר אנו מניחים כי הזמן והמקום הם אינסופיים. אליעד פותח בכך שהוא מציין שאם הזמן והמקום הם אינסופיים, ואם קיימים יקומים מקבילים או ממדים שונים, אולי בכל מקום ובזמן כלשהו, עשויה להתקיים אפשרות שבה יש
טוב מוחלט ללא רע. תפיסת הניגודים בעולם שלנו במציאות שאנו חווים, אין טוב בלי רע. אנו תמיד תופסים תופעות ... המרצה מציין כי יקום אינסופי יאפשר כל דבר, כל צירוף של תופעות יוכל להתקיים בתנאים אינסופיים. אך למרות זאת, הוא טוען שהאפשרות של
טוב מוחלט ללא רע אינה יכולה להתממש, אפילו לא בתיאוריה. אם יש רע בעולם, הוא מאפשר את ההגדרה של טוב, ... הוא טוען שגם ברמה הדימוי, קשה לדמיין מצב שבו יש רק טוב ללא רע. כפי שאין אפשרות לדמיין חושך ללא אור, כך גם אי אפשר לדמיין
טוב מוחלט. כל ניסיון לדמיין
טוב מוחלט יתקל בפרדוקס, משום שכבר בעת המחשבה על כך, נוצרת הבחנה בין טוב לפחות טוב, ובכך נוצר רע. האם יש מקום שבו כן יכול להתקיים
טוב מוחלט ללא רע? המרצה מציע כי המקום היחיד שבו
טוב מוחלט יכול להתקיים ללא רע הוא מחוץ לזמן ולמקום, כלומר, מחוץ לחוקי ההיגיון המוכרים לנו. בתוך המסגרת ... חייב להיות מוגדר על ידי ההפך שלו. אך מחוץ למסגרת זו, ייתכן שיש מציאות שבה לא נדרשים ניגודים כדי לקבוע את המצב, ויתכן ששם
טוב מוחלט יכול להתקיים. בסופו של דבר, אליעד מציע כי מדובר בנושא מאוד עמוק שדורש התבוננות מחוץ למסגרת ... והמקום הם אינסופיים, ושאולי קיימים יקומים מקבילים או ממדים אחרים, מתעוררת השאלה: האם יכול להיות שבמקום כלשהו, בזמן כלשהו, קיים
טוב מוחלט ללא רע? תפיסת הניגודים בעולם שלנו לפי ההיגיון שלנו, נראה שלא יכול להיות טוב בלי רע, כשם שלא ... אינסופי, ויש אינסוף אפשרויות וצירופים, הרי שבאופן תיאורטי כל מה שיכול להיות - אכן קורה איפשהו. אם כך, האם זה אומר שגם קיום של
טוב מוחלט ללא רע הוא אפשרות? מדוע טוב בלי רע אינו אפשרי? למרות האינסוף האפשרי, טוב בלי רע אינו דבר ... לדמיין רק חושך ללא מושג של אור, כך גם אי אפשר לדמיין טוב ללא רע. כל ניסיון לדמיין זאת נתקל בפרדוקס - ברגע שאתה מנסה להגדיר
טוב מוחלט, אתה כבר מכניס הבדל בין טוב לפחות טוב, וכך נוצר רע. איפה כן יכול להיות טוב בלי רע? המקום היחיד שבו ניתן לומר כי קיים
טוב מוחלט ללא רע הוא מחוץ לזמן ולמקום, כלומר, מחוץ לחוקי ההיגיון והניגודים שאנו מכירים. בתוך חוקי ...