... או המחשבה. לדוגמה, אם האדם חושב שמשהו הוא טוב, עליו לבדוק את ההנחה מה זה טוב? ולמה אני חושב שזה טוב?. שאלות אלה יובילו אותו לראות שהמושג טוב אינו
מוחלט, ובאותה מידה יכול להיראות ההיפך של טוב. זו הדרך שבה האדם מתקרב למצב שבו הוא רואה את ההפכים באופן ברור ושווה. מה קורה כשמגיעים למצב של אין שכל? אליעד מתאר את המצב של אין שכל כסוף המשחק. במצב זה אין יותר מה לחפש, כי האדם מגיע למצב של הבנה
מוחלטת שכל האפשרויות קיימות בו זמנית. האדם כבר לא עסוק בלנסות להבין או לחפש הגדרות חדשות, כי הוא רואה שהכל אפשרי, והמציאות אינה מוגבלת על ידי ההיגיון הרגיל. לדוגמה, במצב זה יכול להיות שהאדם מרגיש בו זמנית שהוא קיים ולא קיים, שהוא רוצה ולא רוצה, שהוא יודע ולא יודע. אף אחת מהאפשרויות אינה
מוחלטת, אלא כולן קיימות יחדיו, בו זמנית, בצורה שווה. אליעד מסביר שאין זה מצב שניתן להבין בצורה הגיונית רגילה, כי השכל הרגיל דורש הפרדה והבחנה בין מצבים ... את המצב הזה באמצעות הכלי הלא מתאים - השכל האנושי. השכל תמיד מנסה למצוא היגיון וסדר, ואילו מצב של אין שכל הוא ההפך מכך - מצב של חוסר סדר וחוסר היגיון
מוחלט . לכן, ככל שאדם ינסה יותר להבין את זה בשכל, כך הוא יתרחק מהבנה אמיתית. אליעד מדגיש שבמצב הזה אין טעם לשאול שאלות מהסוג איך זה ייתכן? או האם זה באמת ... הוא צריך לשאול את עצמו מי אמר שאני באמת רוצה את זה?, מי אמר שרצון זה אמיתי?. על ידי השאלות האלה, האדם מתחיל לראות באופן טבעי את ההפכים ואת חוסר
המוחלטות של כל מחשבה, תחושה או רצון, עד שהוא מגיע לנקודה שבה הוא כבר לא יכול להאמין לשום דבר באופן
מוחלט. זו הנקודה שבה הוא נמצא באין שכל. מה התוצאה של חיים באין שכל? התוצאה של חיים במצב של אין שכל היא שחרור
מוחלט מכל הסבל והחיפוש האנושי. האדם מפסיק לחפש הגדרות ומשמעות, כיוון שהוא רואה שכל הגדרה קיימת יחד עם ההפך שלה. הוא כבר לא מנסה לפתור את המציאות או למצוא ... כי הוא רואה שהמציאות מכילה בתוכה את כל ההפכים ואת כל האפשרויות בו זמנית. אליעד מדגיש שמצב זה אינו מצב של חוסר פעולה או חוסר חיים, אלא מצב של חופש
מוחלט מכל צורה של התניה שכלית. האדם חי באופן מלא, בלי להיות מוגבל על ידי תפיסות או אמונות כלשהן. מה זה אין שכל? איך לחיות את ההפכים? כיצד לחשוב מחוץ לשכל? ...