... האדם לא יכול לסבול כלל. ואז מה שנשאר לאדם, זאת הנאה שנובעת מהדבקות לאין סוף (והיא שונה מההנאה של מילוי הרצון תוך כדי
מודעות עצמית. וכפי שכבר ביארתי במקום אחר. וההנאה של המילוי רצון, היא רק בבחינת ושוב של האדם, כאשר הוא חוזר ... אמיתית. ויש גם מצב תודעתי אנושי נוסף, שבו האדם בכלל לא יודע שיש דבר כזה שלמות של המציאות. או נכון יותר לומר, שהאדם לא
מודע לכך שיש שלמות של המציאות, והאדם זוכר את השלמות הזאת, רק
בתת המודע שלו בעומק עמוק כלשהו, שאז האדם סובל, מכך שתמיד יש לו תחושת חסר ורצון עצמי. ויש גם מצב נוסף, והוא שמי ... של האדם, בבחינת רצוא ושוב. כי אם האדם יהיה מחובר בשלמות לשלמות של המציאות, לא תהיה לו שום תודעה עצמית כלל. וכאשר האדם
מודע לנפרדות העצמית שלו משאר המציאות, אז הרשימו שיש לאדם מהביטול שלו לאין סוף, הוא בעצם גורם לכך שהסבל של האדם ... בשעת ביטול או בשעת קיום שנשאר רשימו מהביטול. ויש גם אפשרות שנייה, שבה האדם לא משתמש בשכל האמיתי שלו, אלא בוחר באופן לא
מודע, לטעות ולהטעות את עצמו, שיש נפרדות חסרונות וכולי, שאז האדם סובל. ולכן, אין אדם סובל, אאכ נכנסה בו רוח שטות. ...