... בצורה בלתי נשלטת ברגע שהוא רואה אוכל. תחושת חוסר השליטה נובעת מכך שהאדם אינו
מודע להתנהגותו, ופועל באופן רובוטי ואוטומטי, מבלי לשאול מדוע הוא פועל בצורה כזו. אליעד כהן מסביר שהדרך לשנות הרגלים היא לפתח
מודעות עצמית להרגלים אלו, ולשאול שאלות על ההתנהגות בזמן אמת. השאלה החשובה ביותר שעל האדם לשאול את עצמו איננה כיצד הגיע ... לו שליטה על הרגש והתגובה, אז הוא יכול להתחיל בתהליך של שינוי ההרגל על ידי
מודעות לבחירה. דוגמה נוספת לכך היא אדם שמפחד שוב ושוב מדברים מסוימים. עליו לשאול את עצמו בכל רגע מחדש, מדוע אני מפחד כעת? מה גורם לי לחשוב כך כרגע?. שאלות אלו מסייעות לפתח
מודעות לסיבה המדויקת בגללה האדם פועל בצורה מסוימת, ובכך מחזירות לו את השליטה. מה ההבדל בין אדם לבין רובוט בכל הקשור להרגלים? אליעד כהן משתמש בדימוי של רובוט כדי להבהיר את חשיבות
המודעות: רובוט פועל ללא
מודעות, רק על פי פקודות וכפתורים שנלחצים. הוא אינו שואל את עצמו מה הסיבה לפעולתו, פשוט עושה את מה שאומרים לו לעשות. כאשר אדם מתנהג ללא
מודעות, הוא דומה לרובוט. אך לאדם יש את היכולת לשאול שאלות, לבחון את עצמו ולברר מדוע הוא פועל כפי שהוא פועל. כך יכול האדם להפסיק לפעול באופן אוטומטי, להתחיל לפעול מתוך בחירה
מודעת, ולשלוט באמת בהתנהגות שלו. איך האמת הפנימית עוזרת בשינוי הרגלים? אליעד מדגיש שהמושג אמת משחק תפקיד מרכזי בתהליך ... אינה מתאימה, אז עליו לשנות את ההרגל הזה. כיצד יוצרים הרגלים חדשים בצורה
מודעת? כדי ליצור הרגלים חדשים, על האדם לשאול את עצמו את השאלות הבאות בכל פעולה שהוא עושה: למה אני עושה את מה שאני עושה ... בחירה חופשית או מתוך הרגל כפוי? כאשר האדם מתרגל לשאול שאלות אלו, הוא מפתח
מודעות עצמית גבוהה שמאפשרת לו לשלוט בהתנהגותו בצורה יעילה
ומודעת. כך נוצר הרגל חדש המבוסס על בחירה אמיתית
ומודעת, ולא על אוטומטיות חסרת שליטה. סיכום הדרך המעשית לשינוי הרגלים לסיכום, אליעד כהן מלמד שהמפתח לשינוי הרגלים הוא
מודעות עצמית. במקום לפעול כמו רובוט, על האדם לעצור ולשאול את עצמו למה אני פועל כך? בכל רגע שבו מתעוררת התנהגות ... הדרך לכך עוברת תמיד דרך שאלת האמת הפנימית, הבנת הסיבה המדויקת לפעולה, והחלטה
מודעת אם להמשיך או לשנות את ההרגל. איך נוצרים הרגלים? איך לשלוט בהתנהגות אוטומטית? כיצד לפתח
מודעות עצמית? מהי בחירה חופשית אמיתית? איך לזהות הרגלים לא מועילים? איך נוצרים הרגלים וכיצד ניתן לשנות אותם? הרגלים הם ... יבין שיש לו אפשרות לבחור, הוא יוכל להתחיל בתהליך שינוי ההרגלים. כיצד העלאת
המודעות עוזרת לשינוי הרגלים? כדי לשנות הרגלים, יש להפסיק לפעול באופן אוטומטי ולהתחיל לשאול שאלות. כאשר אדם חושש ממשהו ... פועל מתוך היגיון, בעוד שרובוט מגיב לכפתורים שנלחצים עליו. אדם שפועל ללא
מודעות למעשה מתנהג כמו רובוט. אולם, אם יתחיל לשאול מה הסיבה לכך שאני עושה זאת? הוא יגלה את נקודת השליטה שלו בהרגל ... מדוע הוא נוהג כך ולהחליט האם יש צורך לבצע שינוי. איך לשנות הרגלים מתוך בחירה
מודעת? במקום לפעול מתוך הרגלים לא
מודעים, יש לוודא שכל פעולה נעשית מתוך בחירה. על האדם לשאול את עצמו: מדוע אני עושה זאת? האם זה באמת מה שאני רוצה? האם אני פועל כך בגלל הרגל, או מתוך הכרח? כאשר האדם מפתח
מודעות להרגליו, הוא מתחיל לשלוט בהם באמת. השינוי לא נובע מניסיון כוחני להילחם בהרגלים, אלא מתוך הבנה עמוקה של הסיבות לכך שהם קיימים. לסיכום: הדרך לשינוי הרגלים מתחילה
במודעות ובהבנת הסיבה להתנהגות ברגע הנוכחי. במקום לפעול כמו רובוט, יש לעצור, לשאול שאלות ולבחור כיצד לפעול בהתאם לאמת הפנימית. כך ניתן ליצור הרגלים חדשים, המבוססים על בחירה
מודעת ולא על פעולה אוטומטית. איך נוצרים הרגלים? איך לשלוט בהתנהגות אוטומטית? כיצד לפתח
מודעות עצמית? מהי בחירה חופשית אמיתית? איך לזהות הרגלים לא מועילים? הרגלים ודפוסי התנהגות. איך הם נוצרים? איך לשנות ... שלא הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה. מה עושים לשנות? אדם כזה בעצם אינו נמצא
במודעות, הוא אינו
מודע למעשים שלו, על כן, כמו שתמיד נאמר, צריך האדם לשאול את עצמו למה אני פועל כך ולא אחרת, לשאול את השאלה למה? מאיפה זה ... שלו. ואז כשישאל מדוע אני עושה את הדבר הזה, קודם כל הוא יפתח לעצמו את
המודעות העצמית, וגם הוא ימצא את הנקודה שהוא יכול לשלוט בזה ולשנות לעצמו את ההרגלים. וגם חשוב תמיד לזכור את המילה אמת. ... שאחרים קבעו שכך צריך להיעשות? על ידי כך, האדם מתחיל לעשות את מעשיו באופן
מודע, ועל ידי כך שהאדם עושה את מעשיו מתוך
מודעות, בעצם, על ידי כך הוא שולט באמת. ולסיכום: בכל מעשה ובכל דבר ודבר, על האדם לשאול את עצמו למה אני עושה את המעשים ... טוב, אז אני עושה טוב, או אמרו לי לעשות רע, אז אני עושה רע, על האדם לפתח את
המודעות להתנהגותו מחשבותיו ומעשיו, וכך יחיה חיים טובים באמת. ...