אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 2... אהבה - חלק 2 והרעיון הוא, שכל חיפוש אחרי אהבה יחסית, או אהבה כלשהי בכלל, הוא תמיד נובע מתוך חוסר אהבה מוחלטת. והוא תמיד, מרחיק את האדם מהאהבה המוחלטת. כי באהבה המוחלטת, לא מחפשים אהבה, כי יש תמיד אהבה. ... אהבה מוחלטת, כלפי דבר כלשהו, הוא לעולם לא ימצא אהבה מוחלטת שכזו. כי כל דבר בעולם, יש בו גם חסרונות כלשהם. ולכן, לעולם, האהבה לא תהיה מוחלטת, ביחס לדבר מוגדר כלשהו. ומי שרוצה להרגיש אהבה מוחלטת, דהיינו, לחוות אהבה ... אבל, רק אם הוא יצליח לשנות את צורת החשיבה שלו, ולהביא אותה למצב כזה, שבו, הוא לא יראה שום חיסרון בשום דבר בעולם. שאז ורק אז, האדם יכול לחוות אהבה מוחלטת ומלאה בלב שלם. שהאדם מלא באהבה, ומחובר בהרמוניה ... לחפש דבר מוגדר כלשהו, שאפשר לאהוב אותו בגלל היתרונות היחסיים שלו. אלא, צריך להתחיל לנסות לאהוב כל דבר, כולל החסרונות שלו. ומנקודת המבט הזו שביארתי לעיל, אהבה יחסית ואהבה מוחלטת, הן אהבות מנוגדות אחת לשנייה. כי הרצון של האדם ... בפועל, תמיד יש לאדם אהבה יחסית ברמה כלשהי ובעצמה כלשהי. כי תמיד, בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם חסרונות כלשהם וגם יתרונות כלשהם. ותמיד, האדם גם מרגיש טוב וגם מרגיש רע ברמה כלשהי. וזה בעצם אומר, שתמיד יש ... אדם, וניקח ממנו באופן מוחלט, את הרצון למצוא אהבה מוחלטת, הרי שבכך בעצם גרמנו לו לאהוב באופן מוחלט, את חוסר האהבה המוחלטת. זא, האדם מחפש אהבה מוחלטת, כדי להגיע למצב של רק אהבה. וזה נובע, מכך שהאדם לא מוכן ... נחדד: רצון לאהבה מוחלטת = רצון להיות במצב של: רק אהבה, ולא במצב של: גם אהבה וגם שנאה. וממילא, חוסר מוחלט של רצון להשיג אהבה מוחלטת, פירושו, חוסר רצון מוחלט, להיות במצב של רק אהבה. דהיינו, שביעות רצון מוחלטת, מתחושה של רע ושל שנאה. וכאשר יש שביעות רצון מוחלטת מתחושה של חוסר אהבה, אז ממילא תמיד יש אהבה מוחלטת, ואז אין חיפוש אהבה כלשהו. וחיפוש אהבה, פירושו, שהאדם לא אוהב את ... למצב של רק אהבה. שבו, אין שום שנאה כלל. ונמצא אם כן, כי החיפוש אחרי אהבה מוחלטת, שמבטא את חוסר המוכנות של האדם לקבל גם שנאה, הוא ממילא מוביל, לכך שהאדם יחפש אהבה וכמה שיותר אהבה. ועוד נחדד, שלכאורה ... וכמה שיותר אהבה. דהיינו, אולי אפשר לומר, שהאדם לא מחפש אהבה מוחלטת. והאדם, כן מוכן בלב שלם להרגיש גם חוסר אהבה. אבל במקביל, האדם רוצה להרגיש כמה שיותר אהבה. ולכן עדיין הוא מחפש אהבה יחסית, גם בלי שהוא ירצה ... גם אם הוא מרגיש שהם יותר מהטוב. כי אם האדם באמת מקבל ומכיל בלב שלם, את זה שיש גם חסרונות בכל דבר, אז אם זה באמת בלב שלם, אז ממילא, לא יכול להיות שהוא פתאום לא יאהב את החסרונות, אם הוא מרגיש שהם יותר מהיתרונות. כי אם יש קבלה בלב שלם באמת, של החסרונות שיש בדבר כלשהו. ואפילו אם האדם מקבל בלב שלם, חיסרון אחד, אפילו של דבר אחד כלשהו בעולם. אז, בלב שלם ממש, פירושו, שאין לאדם אפילו לא את האפשרות להכיל ...