אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 6... חלק מאינסוף אפשרויות. המושג מחויב כפי שאנו מבינים אותו הוא למעשה אשליה, שכן כל דבר שהוא מחויב יכול היה להיות אחרת אם הזמן והמקום היו שונים. האם יש באמת חוקיות בעולם? אליעד ממשיך בהסבר על מה שנראה כחוקי טבע. הוא מביא את הדוגמה של אש ששורפת נייר. למרות שהאדם רואה שכל פעם שהוא שם נייר באש, הוא נשרף, אין זה בהכרח אומר שהחוק הזה מחויב. אליעד ... להשתנות כל הזמן. אין שום סיבה להניח שהחוקיות, כפי שהאדם רואה אותה, תמיד תהיה נכונה בכל מקום ובכל זמן. כל מה שאנו רואים כהכרחי הוא בעצם רק תוצאה של כמות התצפיות שהאדם עשה. מהם המגבלות בהבנת סיבתיות בחוקי הטבע? החוקיות של העולם, כפי שהיא נתפסת על ידי האדם, מבוססת על רעיון של סיבתיות - כל דבר קורה בגלל שקרה משהו אחר לפניו. אליעד מציין כי אם נגיד שאין סיבתיות, והאדם רק מניח שמה שקרה עכשיו קרה בגלל מה שקרה קודם, אז למעשה אין לחוקי הטבע כל יסוד אמיתי. הסיבתיות היא לא יותר מאשר תחושת האדם שהדברים מתרחשים בצורה כזו. למשל, אם אדם רואה שהיד זזה אחרי שהוא דחף אותה, הוא מניח ... דבר. למעשה, המציאות קיימת תמיד, אין התחלה ואין סוף לזמן ולמקום, והם לא תלויים בכוחות עליונים. כל דבר הוא תוצאה של רצף של אפשרויות, ואין דבר שהוא מחויב באופן אבסולוטי. מהו תפקידה של הסיבתיות בהבנה של חוקי הטבע? בהמשך, אליעד מסביר כיצד כל דבר שנראה כסיבתיות - כלומר, כל דבר שקורה בעקבות משהו אחר - הוא לא בהכרח חוק. כל מה שהאדם תופס כחוק הוא ... שיהיו עוד דברים, אבל זה שאתה אומר לי שעכשיו קיימים כל האפשרויות, זה אני לא מקבל. כי השולחן מחויב ושאר הדברים האפשריים, הם רק אפשריים. אבל אני אומר לך שאין הבדל בין מחויב לאפשרי. עכשיו אנו מדברים על חוקי הטבע, מה אמרנו? שהזמן והמקום הם אין סופיים, ולכן האפשרויות הם אין סופיות, אבל האדם חושב שיש חוקי טבע, למשל האש שורפת את הנייר, אבל חוקי הטבע נוצרו בגלל כמות התצפיות של האדם. האדם רואה שתמיד האש שורפת את הנייר, ולכן הוא אומר שזה חוק שהאש שורפת את הנייר, אבל האם באמת החוק הזה ...