ניהול ארגונים, משימות בארגון, תפקידו של המנהל בארגון, חלוקת תפקידים בארגון, איך לחלק את התפקידים בארגון? מי אמור לעשות מה בארגון? מבנה עץ ארגוני, מבנה כוח האדם בארגון, מי אמור לעשות משימות בארגון? חלוקת המשימות בארגון... הכי הרבה ערך לארגון. אם יש שני עובדים ומשימה אחת - העובד שיכול לבצע את המשימה בצורה הכי טובה הוא שיבצע אותה. אם יש שני עובדים ושתי משימות, ושני העובדים יכולים לבצע את שתי המשימות באותה הרמה - כל אחד יכול לבחור באיזו משימה ירצה לעסוק. אם יש שני ... היחיד שיכול לבצע אותה, ואת המשימה הראשונה יבצע העובד שלא יכול לבצע את המשימה השנייה. כך לא יהיה מצב שבו עובד אחד פנוי ועובד אחר עמוס יתר על המידה. מה עושים כאשר ישנן שלוש משימות לשני עובדים? במקרה בו יש שני עובדים ושלוש משימות, כאשר את המשימה ... שתביא הכי הרבה תועלת לארגון. כיצד להתמודד עם מצב בו המנהל יכול לבצע משימה בצורה טובה יותר מהעובד? אם קיימת משימה שגם המנהל וגם העובד יכולים לבצע, אבל המנהל מסוגל לעשות אותה ברמה גבוהה יותר, חשוב להסתכל על המשימה כשתי משימות נפרדות: משימה אחת ... הארגון, מכיוון שכאשר המנהל עושה משימות פשוטות, הוא מונע מעצמו לבצע את המשימות החשובות ביותר, אלו שרק הוא יכול לבצע, כגון קבלת החלטות אסטרטגיות או תכנון ארוך טווח. לדוגמה, אם המנהל יכול לכתוב דוח או לנהל משא ומתן חשוב מול לקוח אסטרטגי, עדיף שהוא ... את המשימות שיכולים לבצע כמה עובדים, להאציל לאלו שאין להם יכולת לבצע משימות ייחודיות אחרות. משימות שרק אדם אחד יכול לבצע יוטלו על אותו אדם באופן מיידי. המנהל יבצע רק משימות שהוא היחיד שמסוגל לבצע, או משימות שתרומתן לארגון גבוהה בהרבה אם הוא ... שתביא את הערך הגבוה ביותר לארגון. כלומר, המנהל צריך לשאוף לבצע את המשימות שאין לאף אחד אחר את היכולת או הסמכות לבצע, ואת שאר המשימות לתת לעובדים. בנוסף, עליו לבחור את המשימות הללו לפי סדר עדיפויות - מה שיתרום הכי הרבה להצלחת הארגון. חלוקת ... צריך לבצע את המשימה. אם יש עובד אחד ושתי משימות - העובד צריך לבצע את המשימה שתביא הכי הרבה תועלת לארגון. אם יש שני עובדים ומשימה אחת - את המשימה יבצע העובד שיכול לבצע אותה בצורה הטובה ביותר. אם יש שני עובדים ושתי משימות ושניהם יכולים לבצע את המשימות באותה רמה - כל אחד יכול לבחור איזו משימה לבצע. אם יש שני עובדים ושתי משימות, אך את המשימה הראשונה שניהם יכולים לבצע ואת השנייה רק אחד מהם - אז המשימה השנייה תבוצע על ... שלה - שיכול להיעשות רק על ידי המנהל. במקרה כזה, אם המנהל יכול לבצע משימות אחרות שרק הוא מסוגל להן, עדיף לתת לעובד לבצע את המשימה ולהתמקד במה שרק המנהל יכול לעשות. העיקרון המנחה המנהל צריך להתמקד במשימות שאין לאחרים אפשרות לבצע, ולתת לעובדים לבצע משימות שגם הם מסוגלים להן. אם העובדים מבצעים משימות שאינם טובים בהן כמו המנהל, עדיין עדיף שיבצעו אותן והמנהל יתמקד במשימות הייחודיות שלו. המנהל גם צריך לשקול אם עדיף לו לשפר ... הארגון. ניהול נכון מוביל להצלחה כדי שארגון יצליח, לא מספיק לבצע משימות בצורה טובה - צריך לבצע את המשימות שהן החשובות ביותר. אם המנהל יתמקד בביצוע משימות שאחרים יכולים לבצע במקום במשימות שרק הוא יכול לבצע, הארגון עלול להפסיד. לכן, בסיכומו של דבר, המנהל צריך: לבצע רק את המשימות שאין לעובדים אחרים יכולת לבצע. לתת לעובדים לבצע משימות שאפשר להאציל. לשקול האם עדיף לשפר את עבודת העובדים או להתמקד במשימות אחרות. לבצע משימות לפי סדר עדיפויות שיביא את הערך הגבוה ביותר לארגון. לפרטים נוספים והעמקה בנושא ניהול, תפקיד המנהל בארגון, חלוקת משימות וניהול עובדים, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט ...