7:13לעבור באור אדום, זהירות בדרכים, לעבור ברמזור אדום, לשתול לעצמך מחשבה, התניה עצמית, חוקי התנועה, לגרום לעצמך להאמין... מודע כל הזמן, ולכן קיימת חשיבות ליצור תגובות אוטומטיות לחלק מהמצבים. הוא מדגים זאת במפורש: אם אדם תמיד יפעיל שיקול דעת לפני עצירה ברמזור, ייתכן שיום אחד הוא יטעה בהערכתו, יחשוב שאין רכב למרות שיש, וזה יוביל לתאונה. לכן, ההתניה ... לחשוב. הם מקבלים את החוק באופן עיוור, ולמעשה, התנהגותם בכביש משקפת גם התנהגויות פוליטיות ואחרות שלהם. הם לא מפעילים שיקול דעת בכל פעם מחדש, אלא פועלים לפי הכללים והנורמות הקבועים מראש. אליעד נותן דוגמה נוספת על אנשים הנוהגים תמיד בנתיב ... או לבדוק אם תנאי הכביש מאפשרים אחרת, משום שכך הם התרגלו וכך הם מאמינים שצריך לנהוג. מתי נכון להפעיל שיקול דעת בכביש? אליעד מפריד בין שתי קבוצות של אנשים: אלו שלא מפעילים שיקול דעת בכלל, ואלו שמפעילים שיקול דעת רב. לטענתו, הקבוצה שמפעילה שיקול דעת היא בדרך כלל הקבוצה של אנשים חכמים ונאורים, אלו שיכולים לזגזג בין הנתיבים בהתאם לתנאי הדרך. עם זאת, הוא מדגיש שלפעמים גם אנשים אלו עלולים לטעות, ולכן ההתניה לעצור באדום היא סוג של מנגנון שמגן מפני טעויות בשיקול דעת שעלולות להיות קטלניות. מה ההבדל בין מעבר באור אדום ברכב לבין הולכי רגל? אליעד כהן מעלה נקודה מעניינת: מדוע ... באמת יש סכנה או לא, ובמקרה של טעות - אפשר פשוט לעצור או לחזור לאחור. לעומת זאת, כנהג, טעות בשיקול הדעת חמורה הרבה יותר: הרכב נע במהירות גבוהה, אי אפשר לחזור אחורה בקלות, וטעויות הן קטלניות. הוא מוסיף דוגמה נוספת: ... התניה עצמית וזהירות בדרכים למה אנשים נוהגים בלי לחשוב? מה ההבדל בין נהיגה להליכה באור אדום? מתי נכון להפעיל שיקול דעת בכביש?