... אליעד, ההתעקשות של רבי עקיבא על אמונתו היתה טיפשות, שהרי אם הכל נקבע מראש, ההתנגדות שלו הייתה חסרת היגיון לחלוטין. למה השאלה בשביל מה
לקום בבוקר היא שאלה טיפשית? אליעד כהן מדגיש שמי ששואל אם הכל נקבע מראש, למה
לקום בבוקר? הוא גם שקרן וגם טיפש. הסיבה לכך פשוטה: אם האדם באמת הבין שאין לו בחירה חופשית, הוא לא אמור בכלל לשאול שאלות מסוג זה. עצם השאלה מניחה בטעות שהאדם צריך לבחור האם
לקום בבוקר או לא, בעוד שבמציאות שאין בה בחירה חופשית ... יכול להתפשר כדי להינצל. התפיסה כאן היא שאדם אמיתי לא מחפש אחר האמת, אלא חי את חייו ללא עיסוק באמונות מסבכות. אם אין בחירה חופשית, למה
לקום בבוקר? זו שאלה שמעלה כל מי שמאמין שהכל נקבע מראש ... בצורה ששאלו אותי בנוסח המקורי. כי הערבים אומרים כביכול, הכל מלמעלה הכל מלמעלה, אז איך אפשר להינצל מזה? כי אם הכל מלמעלה, אז למה בכלל
לקום בבוקר? והיהדות שהיא נוכלת, ולמה נוכלת? כי היא לא ... למרות שהם אומרים שהכל מלמעלה. ונעביר את זה עכשיו לרמה האנושית יותר, אם באמת אין לבן אדם בחירה, אז בשביל מה להתאמץ באמת? בשביל מה
לקום בבוקר? והתשובה היא שמי ששואל את השאלה הזו הוא גם שקרן וגם טיפש, כי השאלה נובעת מטיפשות, ולמה? כי אם אדם מבין שאין לו בחירה חופשית, אז מה זה השאלה הזו למה
לקום בבוקר? כי אין לך בחירה, אז מה השאלה? והאדם חושב ... הופך להיות מלאך, אז אין לך בחירה חופשית, כי למלאך אין בחירה. אבל אם אתה בשורש, בשורש של הבורא אז יש לך בחירה בפרקטיקה, השאלה האם צריך
לקום בבוקר או לא
לקום בבוקר, זו לא השאלה, השאלה היא מה היא האמת. ושכל ...