... המחשבתי מאפשרת ליישם אותה בכל התחומים: שכנוע, חינוך ילדים, ותקשורת בין - אישית. הוא מביא דוגמה מעשית של ילד המסרב
לאכול ירקות, ומסביר שאם מבינים לעומק מדוע הילד מתנגד ואיך איזון נכון בין גישה רכה וקשוחה משפיע, ניתן להצליח במקום שטכניקות שטחיות עלולות להיכשל. אדם שמבין את השורש יכול בכל רגע ... של המבנה המחשבתי מאפשרת להשליך על כל תחום אחר - שכנוע, חינוך ילדים, תקשורת בינאישית ועוד. לדוגמה, כאשר ילד לא רוצה
לאכול ירקות, אפשר להפעיל מגוון טכניקות, אך אם מבינים באמת מדוע הוא מתנגד ואיך ניתן לשלב את ההפך - מגלים את הדרך לאזן בין קשיחות לרכות כדי לא להגיע למצב של התנגדות יתר או ויתור ... יכול לתמרן, אתה יודע לתמרן בין הדברים. כי כל עצה שנותנים לאדם יש בה חיסרון, כל עצה יש בה חיסרון. נגיד שהילד לא רוצה
לאכול ירקות, נניח, והבן אדם יבוא ויתן לך עצה. גם אם העצה נכונה יש בה חיסרון. זאת אומרת אם אתה תעשה אותה יותר מדי זה ישיג את התוצאה ההפוכה, הוא גם לא יאכל ירקות. אם אתה תהיה איתו נגיד יותר מדי קשוח והוא יכול להיות שהוא ירגיש עוד יותר רע והוא על הפרנציפ, גם אם הוא ירצה
לאכול אותם הוא לא יאכל אותם, נניח. עכשיו הקטע שאתה לא מבין למה זה ככה אז אתה גם לא יודע להשתמש בזה. לפעמים זה עובד לפעמים זה לא עובד. אבל אם אתה יודע למה זה ככה, אז עכשיו אתה ...