... תראי את המניפולציה, תראי, מה נגיד נאמר פה, נגיד שהוא היה יכול להגיד, דוגמה, פה הוא מרגיש סוג של חיזוק. נגיד לדוגמה שאת רוצה שמישהו יקפוץ אלייך את אומרת לו הכנתי משהו
לאכול, מתי תקפוץ אלי? תום אז כאילו ההוכחה שאתה צריך לקפוץ אלי זה שהכנתי משהו
לאכול ועכשיו רק השאלה מתי תקפוץ, לא האם אתה רוצה לקפוץ תראה הכנתי משהו
לאכול. אלא מתי תקפוץ הכנתי משהו
לאכול. בכל מקרה, בפשטות כשאתה אומר האם אתה מעורר אצל השומע אצל הספק זה המסר. עכשיו את אומרת למישהו האם ככה או ככה. ש: לא, כאילו כי ... משהו, סתם דוגמה נגיד, מתי אתה בא? אז כאילו ערבבת משהו עם משהו. ולא האם אתה בא יש תירוץ אלא יש תירוץ שהוא יבוא. אבל הוא אמר נכון, שלפעמים אני אומר למישהו מה אתה רוצה
לאכול?. מי אמר שאני רוצה
לאכול , עכשיו לא רוצה
לאכול על הפרנציפ. יש גם את זה צריך לשים לב. אבל פה זה שונה כי אתה מנסה לשכנע את הלקוחות. פה זה שונה. אתה מנסה לשכנע את הלקוחות? אל ... משהו אחר הוא פה ניסה להראות שכשאומרים לא זה לא עובד. מה זה זה לא עובד? כי הבאת לי מקרה פרטי שבו זה לא עבד מכך אתה מסיק שזה אף פעם לא עובד? הרי באותה מידה בדיוק אני
אוכל להגיד לך מקרים שנגיד, למישהו לא, וזה לפעמים יעבוד ולפעמים לא. אני יכול להגיד, כגון לדוגמה, אל תסתכל מה שיש מתחת לכסא או אל ... לא להשתמש באל תעשה. יש בזה עוד סיבות. כי לפעמים כשאתה אומר למישהו אל תעשה הוא לא ידע מה כן לעשות. נגיד, אל תאכל יותר מדי מה האלטרנטיבה? אם תגיד לו תקשיב, אתה לא חייב
לאכול יותר מדי, אתה יכול
לאכול פחות מה יש אופציה
לאכול פחות? לפעמים האל לא עובד כי המוח לא יודע מה האופציה של ההפך. נגיד, אל תסע מפה אז מאיפה אני אסע? תגיד לו תסע מצד אחר לדוגמה. ש: ... אומרת למישהו אל תעזוב אותי את בעצם אומרת לו יכול להיות שתעזוב אותי, כשאת אומרת למישהו האם אתה אוהב אותי? פירושו יכול להיות שאתה לא אוהב אותי. לא משנה מה בכלל. האם
האוכל טעים? פירושו רגע, אתה בטוח שהוא טעים? אולי הוא לא טעים, את יודעת שככה וככה ואולי לא?. לא משנה מה, כשאתה אומר משפט, לכל משפט ... הכנסת לו למוח, כדי להבין אותך הוא היה צריך לחשוב על מה? על ההפך. ש: בלי אל כאילו מה? לא לעשות את זה? אליעד: כעיקרון כשאת אומרת לילד תאכל ארוחת צהריים יש אני לא מרשה לך
לאכול ארוחת צהריים, יש תאכל צהריים אבל בשניהם את גם נתת את האופציה שאולי הוא לא יאכל צהריים. אז מה עושים? תשובה. קודם כל מתחילים מההתחלה. מה אתה רוצה? שהוא יאכל צהריים? יפה. עכשיו אתה בודק איפה יש יותר סיכוי שהוא יאכל צהריים. אם לא תגיד כלום או אם תגיד לו תאכל, או אם תגיד לו אני לא מרשה לך לא
לאכול. עכשיו, אבל אם יש מצב שאתה רואה שהוא הולך
לאכול, למה אתה צריך להגיד לו תאכל? למה אתה מפריע לו באמצע? אתה לא מבין שאם בטעות תגיד לו תאכל יכול להיות שהוא לא יאכל. יש מצב שאתה רואה שיש לו ספק, הוא יאכל? לא יאכל, אז אתה אומר לו תאכל. כדי לסגור את הנישה. אבל אל תגיד לו אני לא מרשה לך לא
לאכול הוא לא חשב בכלל על
לאכול, הוא לא חשב בכלל על האופציה לא
לאכול בצורה כזאת קיצונית. מה אני יכולתי לא
לאכול?, הוא היה על האמצע אז תגיד לו תאכל. ויש מצב שהבן אדם אומר אני לא רוצה
לאכול. אז אם אתה תשתוק אז הוא לא יאכל אם תגיד לו תאכל הוא יהיה חלש מדי. אבל הוא אומר אני לא מרשה לך לא
לאכול. ש: וגם אם תשאל אותו למה אתה לא
אוכל? הוא גם לא יאכל. אליעד: לא שניה, זה לא בהכרח, זה כבר נושא אחר. אני לא מדבר עכשיו על איך לשכנע אותו
לאכול צהריים. אני אומר משהו אחר. אני אומר בהנחה שאת יכולה או לשתוק, או להגיד לו תאכל, או אל תשאר רעב מה עדיף? תשובה. לכאורה תאכל, אם ... אל תאכל. אם אתה אומר לו תאכל הזכרת לו את האופציה של האל תאכל בצורה סיבובית. אם אתה אומר לו אל תשאר רעב בעצם הזכרת לו את האופציה שאתה יכול להישאר רעב. אל תלך לישון בלי
לאכול מה אני יכול ללכת לישון בלי
לאכול? אז זאת אופציה כזאת אולי נממש אותה? אז איך יודעים מה מחליטים? תשובה. בודקים מה נראה לך לאיפה הרוח נושבת, מאיפה הרוח נושבת ... הזה, יש פה הרבה מטרות. המסר היותר עמוק של מה שדיברתי כרגע הוא בעצם להראות איך עובד המנגון של המוח שהוא לכאורה דבר שנראה אותו דבר. נגיד שילד מצייר יפה. לא, נגיד הילד
אוכל ואז אתה אומר לו. ואם אתה שותק או אומר לו תאכל, או אומר לו אסור לך לסיים את
האוכל מאוחר מדי איך כל אחד משפיע אחרת. לכאורה אמרת את אותו דבר. הוא כבר
אוכל, אמרתי לו תאכל, איך יכול להיות שאמרתי לו תאכל הפרעתי לו
לאכול? זה הכל נובע מהמשחק של היחסי והמוחלט. כי כשאתה מזכיר דבר אתה בעצם גם מזכיר את ההפך שלו, כדי להבין אתה גם מזכיר את ההפך שלו, ... בתוכך. ש: אוקי, אני רק רוצה לדעת, למה יש לי נושאים מסויימים שזה ישר עולה לי ויש נושאים שיש לי מחשבה מסויימת וזה בסדר, זאת אומרת לא עולה לי. אליעד: יש לדוגמה, אני רוצה
לאכול ולא מיד בא לך אני רוצה להישאר רעבה, ויש אני רוצה ללכת לעשות משהו ויש קופץ לך לא בא לי. הבנתם את השאלה שלה? היא אומרת לפעמים יש ...