10:44בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה... אדם יודע שהוא מאושר רק ביחס לזמנים שבהם סבל. דוגמה נפוצה לכך היא שאדם מרגיש הנאה מאוכל רק בהתאם למידת הרעב שהיה לו קודם לכן. לכן, האושר מוגדר תמיד בזכות הסבל שקדמו לו. האם קיים מצב שבו טוב לך ללא צורך בהשוואה לרע? אליעד ... ההבנה? אליעד מתאר כי לאחר התהליך, האדם ממשיך לפעול בעולם בצורה רגילה - הולך למכולת, אוכל, מבצע פעולות יומיומיות - אך המשמעות הפנימית של הפעולות משתנה לחלוטין. לדוגמה, כאשר האדם רעב ורוצה לאכול, הוא חווה באופן אחר את מושגי האני, הרצון והאוכל. הוא מבין את עצמו בו - זמנית גם כיוצר המציאות וגם כיציר המציאות. התוצאה היא שהסבל הופך למשהו שהאדם יכול אפילו לרצות, כיוון ... מוגדרת. השמחה של אדם תמיד תלויה במידת הסבל שלו בעבר: מי שהיה רעב יותר, נהנה יותר מאוכל. לכן, לא ניתן להבטיח שחרור מוחלט מסבל ובה בעת הבטחה לאושר מוגדר. כאשר אומרים תשתחרר מסבל ותהיה רק שמח, זו הצגה חלקית ומטעה, כי בפועל ... הוא עשוי לחוות אותו בכל פעם בצורה אחרת, משום שההבנה משתנה ללא הרף. - כאשר הוא רוצה לאכול, הוא חווה באופן אחר את המשמעות של אני, רוצה ואוכל. מצד אחד הוא מרגיש שהוא יוצר את המציאות, ומצד שני הוא מרגיש שהמציאות יוצרת אותו. - האדם ממשיך לבצע פעולות יומיומיות, אך הפרספקטיבה ... כך נכון כי האושר הוא רק פונקציה של הסבל. אדם שמח בהתאם למידה שבה סבל קודם. אתה נהנה מהאוכל בהתאם לכמה שהיית רעב. אין אפשרות אחרת. שאלה: יש פה חוקיות מטרידה. עצם זה שיש חוקיות אני מוטרד. תשובה: נכון. אבל יש מקום שאין חוקיות. ... את הקיר אחרת? כי אתה יודע עליו דברים. זה במובן אחד. דבר נוסף, כשאתה אומר אני רוצה לאכול אתה חווה את זה אחרת. כלומר, מה זה אני, מה זה רוצה, מה זה לאכול. אני זה האחד שבתוכו יש היבט מסוים שהוא רק רע והיבט אחר שהוא רק טוב, ובתוכו יש עוד סט שזה גם הבחירה שלי וגם לא הבחירה שלי. שמצד אחד אני רוצה את הרצון של עצמי ואת הקיום ומצד אחר אני לא רוצה את זה. לגבי אוכל, מצד אחד אני יצרתי את האוכל ומצד אחר האוכל יצר אותי... את אותו דבר אתה חווה אחרת. אתה אומר אני רוצה לאכול, אבל אתה חווה את הדבר אחרת. הכל ממשיך אותו דבר. למשל במכולת, אדם אומר תביא לי, אני רוצה, אני לא רוצה, אותו דבר. כל מה שאתה רוצה יכול ...