... ממשיך לפעול כדי לשנות את המציאות. אם האדם באמת היה חווה שלמות מוחלטת בכך שהוא רעב, הוא לא היה הולך
לאכול, כי השלמות היתה מספקת אותו לחלוטין. לכן, אם האדם פועל - אפילו פעולות פשוטות כמו
לאכול - זה אומר שבתוכו עדיין יש הפרדה ויש חיסרון. האדם יכול להגיד שהוא שלם, אבל התחושה שלו היא תמיד של חיסרון, ולכן הוא ממשיך לעשות פעולות לשינוי המציאות. האם יש ... זה כשלעצמו טוב - שלמות. אבל אם יש שלמות, למה לשנות את זה אחר כך? אני אחדד, אם אתה רעב ויש לך
אוכל מולך, יש שתי אפשרויות, יש אפשרות אחת, שתגיד לא טוב לי עם זה שאני רעב, אני רוצה
לאכול. יש אפשרות אחרת שאומרת, שזה שאני רעב, זה מושלם, אז אם זה מושלם, למה אתה הולך
לאכול? כי אם אתה ממלא את הרצון, אז זה סימן שלא רצית אותו בתחילה. אני רוצה שתסתכל לתוכך ותראה מה מניע אותך בתוכך
לאכול. אני רוצה לדעת מאיזה מקום רגשי הלכת
לאכול. כי אם אתה טוען שאתה חווה שלמות אין סופית בזה שאתה רעב, אז מה פתאום קמת
לאכול? תסתכל, מה הניע אותך
לאכול , איזה רגש? או למלא כל חסר, אם באמת חווית אותו כשלם. שאלה: למה זה חשוב שאני אבדוק? אליעד: כי אתה טוען שאתה חווה שלמות, אבל אם עדיין בתוכך אתה חווה חסרונות, אז אתה עדיין מחפש. שאלה: אני חווה שלמות בזמן שאני רעב. אליעד: אז למה אתה
אוכל? אוכל הכוונה לכל פעולה שאתה עושה. גם לדבר זה למלא חסר. שאלה: אני
אוכל כי אני רוצה
לאכול. אליעד: אז זה נקרא שאתה לא רוצה את הרצון שלך
לאכול, ולכן אתה מנסה להיפטר ממנו. אם טוב לך עם הרצון שאתה רוצה
לאכול, אז תישאר איתו. שאלה: נכון, אין לי סיבה
לאכול. אליעד: כן, אבל יש לך סיבה, למה לא
לאכול. כי יש לך רצון
לאכול, שטוב לך איתו, ואם תאכל, כבר לא יהיה לך רצון
לאכול. שאלה: כן, אבל זה טוב באותה מידה. אליעד: אם זה טוב באותה מידה, אז למה לשנות אותו? שאלה: כל הפעולות שאני עושה הם מתוך ההפרדה. אליעד: הם מתוך ההפרדה. אז זה ... אולי מבחינת השלמות אתה לא קיים, אבל בחוויה שלך, כשאתה פועל אתה בנפרדות ולא בשלמות. דע שכשאתה
אוכל, אתה בחוויה של טוב ורע, ולכן אתה
אוכל. אם באמת היה לך טוב מזה שאתה רעב, אז לא היית
אוכל. שאלה: אבל זה לא משנה. אליעד: יכול להיות שאין לך בחירה, ומישהו מפעיל אותך כדי שתאכל, אבל השאלה היא מה אתה חווה? להבין מה באמת אתה מרגיש. ואני טוען שאם היית ... ולא טוב לו ככה. החלק שטוב לך ככה, הוא לא בא לפה, הוא טוב לו, אז מדוע שיבוא לפה? הוא אפילו לא הולך
לאכול. החלק בך שמתבונן פנימה ואומר, רגע אבל רע לי כשאני
אוכל, הוא זה שבא לכאן, כדי לפתור את הבעיה הזאת. של כל הרצונות שלך. אם היית בהמה, למה לחקור, לא היית בא לפה בכלל. אתה באת לכאן, בגלל שיש בתוכך משהו, שחווה שכשאתה ... אני רק רוצה להגיד משהו, גם אם יש תשובה וגם אם אין תשובה, השאלה היא מה האדם חווה בתוכו. כשאתה
אוכל, האם אתה חווה שאין שינוי. כל אחד צריך להסתכל לתוכו ולבדוק מה הוא מרגיש. התשובה פה היא לא פילוסופית, השאלה היא מה אתה מרגיש. אם הוא היה מבין את שורש השאלה, ... שנמצא שם, נמצא פה בו זמנית. אם היית מבינה את זה בשכל, ומבינה שזה אחד בשכל, אז את תחווי בשכל שאם את
אוכלת או לא
אוכלת אין שאלה, כי הכל אחד בו זמנית. ככול שיש יותר דברים בחיים, שבשכל אתה מבין שזה אחד, אז אתה חווה יותר טוב שזה אחד. אבל ככול שיש לך יותר דברים בחיים שאתה ... איך אני ארגיש טוב? זה עצמו גורם לך להרגיש רע, כי את מסכימה עם זה שרע. כאשר אתה מחפש תשובה, למה אתה
אוכל? זה אומר שאתה מסכים לכך שיש הבדל בין יש לאין. ואז את נמצא בתוך המשחק שלי, ולא יכול למצוא תשובה. אם אתה חווה את השאלה, אז אתה עדיין בתוך נפרדות, ולכן לא ... סימן שיש אצלך הפרדה, ואם יש הפרדה, לא תמצא תשובה להפכים. אבל אם לא היית בחוויה שאכלת, או שכאשר אתה
אוכל, אתה לא חווה שינוי, אז לא הייתה שום שאלה. ברגע שאתה מודה קצת, אז נפלת. לכן אל תסכים לסבול בכלל, אם אתה אומר שאתה מוכן לסבול קצת, אז אתה נופל בפח של הסבל. ... עד הסוף. לא היית שלמה עם התאוות שלך עד הסוף. כי יש בתוך רצון למשהו אחר, סיפור כל שהוא. הבהמה
אוכלת ולא אכפת לה מכלום. שאלה: אבל יש משהו מעל הבהמה. אליעד: מעל הבהמה יש בני אדם טיפשים וסובלים. בגלל שהבן אדם משוגע, אז הוא חושב שהוא מעל הבהמה, הוא חושב ... לכן אני אומר לו לנסות להיות כמו חיה, שרוב הזמן לא אכפת לה. אבל מצד האמת, גם לחיה אכפת. גם היא
אוכלת כשהיא רעבה. גם לחיה אכפת, אבל בחוויה של האדם, האדם חושב שלחיה פחות אכפת. יכול להיות שהחיה מקנאה בבני האדם ורוצה להיות כמוהם, אבל האדם חושב שלחיה לא אכפת. ...