... מובל לגיהנום ולהשמדה המונית. ואם המנהיג עצמו אומר שהוא עצמו עוד לא הגיע
לשלמות האישית של עצמו, הרי שהמנהיג עצמו עוד לא באמת יודע מהי
השלמות, וכל שכן שהוא לא יודע את הדרך אליה, וכל שכן שאי אפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות לגבי הדרך שבה צריך ללכת. ואפשר לקבל מכל אחד רעיונות באיזו דרך ללכת. וגם אדם שהוא עיוור לחלוטין, ... אבל לסמוך בעיניים עצומות על מישהו שהוא עצמו לפי שיטתו שלו, עוד לא הגיע
לשלמות האישית של עצמו, זה כמובן דבר שהוא לא הגיוני. כי אם המנהיג עוד לא הצליח להוביל את עצמו אל
השלמות , הרי שזה מעיד שמשהו בדרך שבה הוא הולך, הוא כנראה לא מדויק. כי מי שהולך על פי האמת
בשלמות, הוא מגיע אל
השלמות בפחות מרגע אחד. כי האמת
והשלמות הן דבר אחד. וכאשר האדם מחובר לאמת
בשלמות, הוא גם באותו הרגע
בשלמות אישית מלאה. ואם המנהיג עצמו אומר שהוא עצמו לא הגיע אל
השלמות, הרי שההיגיון אומר שאפשר להאמין לו, ושממילא צריך להסיק את המסקנה המתבקשת, והיא להתייחס בעירנות לעצות של אותו המנהיג, ולא לסמוך עליו בעיניים עצומות, אלא על האדם לנסות להתבונן ... שבסופו של דבר הוא נפל. וכך גם לגבי הדרך הרוחנית, שהאדם יכול לבנות תיאוריות
שלמות והרים וגבעות רעיוניים על כל מיני שקרים כלשהם. והשקר יכול להיות מאוד גדול, ולכן הוא יהיה מאוד יציב. כי ככל שהשקר יותר מתוחכם ויותר מתחזה לאמת, כך הוא יציב יותר. כי שקר קטן ... להיות תיאוריות שונות, שהן מבוססות על יסודות יציבים בצורה חלקית, אך לא בצורה
מושלמת. ושקר שכזה, שהוא מעורב עם אמת, הוא שורד. אבל גם הוא בסופו של דבר ייפול. כי בסופו של דבר, החזק שורד. והאמת שהיא החזקה היא שורדת בכל מצב, ולבסוף השקר ייפול. והרעיון הוא, שגם ... עדיין על האדם לזכור שזה שהדרך נראית נכונה, הרי שזה לא אומר שהיא נכונה
בשלמות, ושהיא בסופו של דבר תוביל אותו להיכן שהוא רוצה להגיע. כי הדרך יכולה להיות נכונה באופן חלקי, והיא יכולה לייצר תוצאות טובות באופן חלקי, אבל בטווח הארוך, היא יכולה להתגלות כצרה ... הוא ימלא את הרצון האישי שלו הפנימי ביותר שמניע אותו. וכל זמן שלא ברור לאדם
בשלמות, מה בדיוק הוא רוצה באמת, ולהיכן בדיוק הדרך שבה הוא הולך מובילה אותו, ומה בדיוק יש בסוף הדרך, ואיך בדיוק מה שיש בסוף הדרך עונה על הרצון הפנימי שלו, הרי שהאדם עדיין לא יכול ...